MA i fredsutdanning
University for Peace
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Ciudad Colón, Costa Rica
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet, På universitetsområdet
Varighet
11 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 19 500 / per year *
Søknadsfrist
31 May 2024
Tidligste startdato
Aug 2024
* Gebyrer kan betales via online kredittkortbetaling (American Express og Discover-kort IKKE GODTES) eller internasjonale bankoverføringer til vårt banksted i Costa Rica (KUN i USD)
Introduksjon
Master of Arts Degree in Peace Education søker å utvikle og styrke kapasiteten til formelle og uformelle lærere til å bygge en fredelig verden på alle nivåer og i alle dimensjoner av livet. Gjennom kurs og uavhengig forskning eller praksiserfaringer, supplert med et unikt og samarbeidende læringsmiljø på UPEACE , vil studentene forbedre verdidannelsen, kunnskapen og ferdighetene for å leve i og bygge fredskulturer. En forståelse av rollene utdanning, lærere og institusjoner kan spille for å løse og transformere konflikter og vold mot holistiske fredskulturer, utforskes.
Student kropp
University for Peace er preget av sitt mangfold og multikulturalisme. For 2018-2019 har vi 174 studenter fra 55 land (166 kvinner vs. 58 menn). Som et resultat er campusen vår alltid full av studentaktiviteter, de fleste organisert av studentene selv. De siste årene har vi hatt yogaklasser, samtaletimer på forskjellige språk, feiring av kulturnetter (asiatisk natt, latinsk natt, europeisk natt, etc.), samt institusjonelle aktiviteter åpne for studenter (Zumba-klasser, akademisk "brun" bag" lunsjer, etc.).
Opptak
Læreplan
Kurseksempler
- Integrering av kjønn i fredsbevarende operasjoner og i humanitær bistand
- Strategisk ikkevoldsmotstand
- Terrorisme og konflikt: problemer og perspektiver
- Arbeid i konflikt- og postkonfliktområder - Felttrening
Galleri
Karrieremuligheter
Karrieremuligheter
Nyutdannede av programmet vil være følsomme for fredsorienterte verdier og prinsipper og bemyndiget med en kritisk forståelse og kunnskap om de grunnleggende årsakene til forskjellige konflikter, så vel som ikke-voldelige strategier for å transformere disse konfliktene mot en fredelig verden. De vil også være i stand til å dele kreative læreplaner og pedagogiske ferdigheter innen fredsundervisning i formelle sammenhenger (f.eks. skoler, universiteter, avdelinger eller utdanningsdepartementer) og på samme måte i ikke-formelle og samfunnsmessige sammenhenger (f.eks. mellomstatlige eller statlige etater, private sektor, frivillige organisasjoner og samfunnsorganisasjoner). Nyutdannede vil kunne konsultere om pedagogisk praksis eller engasjere seg i pedagogisk forskning.