MA i lingvistikk - klinisk forskning
Bar-Ilan University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Ramat Gan, Israel
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
ILS 17 500 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Årlig undervisning for internasjonale bachelorgradsstudenter som ikke er israelske statsborgere er ca. 13 500 kroner pluss tilleggsavgift, og for masterstudenter (unntatt IMBA-programmet), 18 000 kroner pluss tilleggsavgift. IMBA-program –NIS 84,900
Introduksjon
Nær mentorskap med verdenskjent fakultet, som er ledende innen språkvitenskap
Institutt for engelsk litteratur og språkvitenskap ved Bar-Ilan University tilbyr et unikt MA-program i lingvistikk i klinisk forskning, beregnet for fremragende studenter med BA i kommunikasjonsforstyrrelser, psykologi, hjernevitenskap, spesialundervisning eller lignende felt, som er interessert i å få en dypere forståelse av det språklige grunnlaget for deres felt. Studiene fordyper eleverne forståelsen av hvordan språk fungerer og behandler saker som er viktige for det israelske samfunnet, inkludert første og andre språkoppkjøp, det kognitive og nevrale grunnlaget for lesing av oppkjøp og dysleksi, språkvurdering i flerspråklige samfunn, språklig karakteristikk ved psykiatriske lidelser , og mer.
Studiet inkluderer kurs i generell språkvitenskap ment å gi studenten et solid grunnlag innen områder som fonologi, syntaks, semantikk, pragmatikk og psykolingvistikk; samt avanserte kurs og seminarer i spesifikke forskningsområder, for eksempel tilegnelse av morfologi, syntaks og semantikk, språk og schizofreni, språk og autisme, språk- og leseforstyrrelser, spesifikk språkhemming og tospråklighet. Studenter som er interessert i å utføre uavhengig forskning, kan velge forskningsemner som integrerer deres forrige kunnskaper med den språklige kunnskapen de tilegner seg, ved å benytte seg av kompetanseområdene til fakultetets medlemmer på instituttet. Noen av forskningsemnene til våre tidligere studenter: språklige kjennetegn ved historier fortalt av tospråklige barn med utviklingshemmede språkforståelser, forståelse av logiske forhold og spørsmål i autisme, tilegnelse av lesing og ordforråd på arabisk, russisk-hebraiske tospråklige syntaktiske forståelse på russisk , og mer.
Undervisningsspråket i avdelingen er engelsk; Kurs i adjungerte avdelinger (Brain Sciences, Psychology, Education) er på hebraisk. Studenter som ikke har full kontroll over akademisk engelsk, oppfordres til å søke. Våre fakultet alle rådgiver på hebraisk, og studenters forskning har behandlet engelsk, hebraisk, arabisk, russisk og andre språk.
Grader tilbys i dette programmet
MA med avhandling (spor A)
For forskningsorienterte studenter som kanskje vil fortsette til Ph.D.
kurs:
- To påkrevde seminarer: Psykolingvistikk og forskningsmetoder (37-922) og Introduksjon til syntaks og semantikk (37-987)
- Fem seminarer med forskningsblanketter
- Guidet lesing (37-868)
MA uten oppgave (spor B)
For studenter som ønsker å utdype deres forståelse av språk og språkbehandling som de angår kliniske problemer.
kurs:
- To påkrevde seminarer: Psykolingvistikk og forskningsmetoder (37-922) og Introduksjon til syntaks og semantikk (37-987)
- Ni seminarer med forskningsartikler i 3 av dem.
- Guidet lesing (37-868)
Ph.D.
For fremragende studenter som utvikler forskningsprosjekter innenfor de områdene som er interessert for kandidatfakultetet.
Kurs utover MA: 6 seminarer med forskningsartikler i 2 av dem.
applikasjoner
For MA og Ph.D. Programmer, søknader bør inkludere:
- CV
- Skannede formelle transkripsjoner av tidligere studier (alle), inkludert alle kursnavn, instruktører og karakterer
- Skannet eksamensbevis (er)
- Hvis du er interessert i en Ph.D., vennligst send også:
- En skriftlig prøve på engelsk, som et seminaroppgave eller en æresoppgave
- Et brev som beskriver dine forskningsinteresser, omtrent 1-2 sider lang (skrevet på engelsk)
Læreplan
Studieprogrammet inkluderer emner i generell lingvistikk ment å gi studenten et solid grunnlag innen områder som fonologi, syntaks, semantikk, pragmatikk og psykolingvistikk; samt videregående kurs og seminarer innen spesifikke forskningsområder, som tilegnelse av morfologi, syntaks og semantikk, språk og schizofreni, språk og autisme, språk- og leseforstyrrelser, spesifikke språkvansker og tospråklighet. Studenter som er interessert i å utføre selvstendig forskning kan velge forskningstemaer som integrerer deres forkunnskaper med den språklige kunnskapen de tilegner seg, ved å benytte seg av fagområdene til fakultetsmedlemmene i instituttet. Noen av forskningstemaene til våre tidligere studenter: språklige kjennetegn ved historier fortalt av tospråklige barn med utviklingshemning, forståelse av logiske sammenhenger og spørsmål ved autisme, tilegnelse av lesing og ordforråd på arabisk, russisk-hebraiske tospråkliges syntaktiske forståelse på russisk , og mer.
Undervisningsspråket på avdelingen er engelsk; kurs i tilleggsavdelinger (hjernevitenskap, psykologi, utdanning) er på hebraisk. Studenter som ikke har full kontroll på akademisk engelsk oppfordres til å søke. Fakultetet vårt gir alle råd på hebraisk, og studentenes forskning har omhandlet engelsk, hebraisk, arabisk, russisk og andre språk.
Grader som tilbys i dette programmet
MA med hovedoppgave (spor A)
For forskningsorienterte studenter som kanskje ønsker å fortsette til Ph.D.
Kurs:
- To obligatoriske seminarer: psykolingvistikk og forskningsmetoder (37-922) og introduksjon til syntaks og semantikk (37-987)
- Fem seminarer med forskningsoppgaver
- Veiledet lesing (37-868)
MA uten avhandling (spor B)
For studenter som ønsker å utdype sin forståelse av språk og språkbehandling når det gjelder kliniske problemstillinger.
Kurs:
- To obligatoriske seminarer: psykolingvistikk og forskningsmetoder (37-922) og introduksjon til syntaks og semantikk (37-987)
- Ni seminarer med forskningsoppgaver i 3 av dem.
- Veiledet lesing (37-868)
Ph.D.
For fremragende studenter som utvikler forskningsprosjekter innenfor interesseområdene til doktorgradsfakultetet.
Kurs utover MA: 6 seminarer med forskningsoppgaver i 2 av dem.