MA i undervisning av engelsk som fremmedspråk
Eötvös Loránd University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Budapest, Ungarn
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 3 500 / per semester *
Søknadsfrist
30 Jun 2024
Tidligste startdato
Sep 2024
* skolepenger per semester: € 3500. Søknadsavgift: € 150. Inngangsprøve: € 100
Introduksjon
Dette heltidsstudiet er designet for å gi deltakerne kunnskap, ferdigheter og erfaring som gjør dem i stand til å bli fullverdige fagpersoner innen undervisning i engelsk som fremmedspråk. Det inkluderer tre hovedkomponenter:
- En serie lærte moduler (seminarer og forelesninger på campus) som dekker relevante fagområder i begge semesterene;
- En periode med veiledet praktisk praksis (50 timer i andre semester) hvor deltakerne jobber med ekte lærere av engelsk som fremmedspråk;
- En forskningsbasert avhandling eller annet prosjektbasert arbeid, som skal sendes til enhver tid innen to år etter at deltaker har oppnådd alle studiepoengene på de lærte kursene.
Programmet gjør det mulig for deltakerne å:
- utforske relevante fag grundig og nå et høyt nivå av spesialistkunnskaper og ferdigheter;
- utvikle og utvide sin forståelse av den teoretiske grunnlaget for dagens prinsipper og praksis i engelskspråklig undervisning, spesielt med fokus på teorier om språkundervisning og undervisning, engelskspråk som system og generell pedagogikk;
- bruk passende språk for å sette opp og administrere klasseromsaktiviteter, å samhandle med elevene jevnt i klasserommet, å bruke komplekst og rikt språk for å engasjere seg i profesjonelle diskusjoner og vise dyktige presentasjonsferdigheter ved profesjonelle hendelser;
- utvikle elevenes språkferdigheter effektivt, bruk autentiske materialer og IKT-verktøy, reagere på individuelle elevforskjeller og vedta metoder for differensiering tilsvarende, bruk tradisjonelle og alternative måter å vurdere, velg og bruk effektive feilkorrekteteknikker, gi konstruktiv tilbakemelding, vedta prinsipper av reflekterende undervisning og, basert på egne refleksjoner, å begynne å planlegge sin egen faglige utvikling;
- dra nytte av tilgang til seminarer over hele universitetet i valgfrie kurs.
Programmet regnes som en "nybegynnerkvalifikasjon" under Bologna-erklæringen og består av 60 studiepoeng, hvorav 55 er tildelt undervisede kurs og undervisningspraksis, og 5 er tildelt avhandlingen.
Dette programmet anbefales til søkere som:
- har allerede fullført sine BA-studier og ønsker å skaffe seg profesjonell kunnskap og ferdigheter gjennom en MA-grad i et ettårig heltidsstudium;
- Ønsker å få praktisk kunnskap og ferdigheter som de umiddelbart kan søke på sin lærerøvelse
- ønsker å studere ved et prestisjetunge ungarske universitet på campus i sentrum av Budapest.
Styrke av programmet
- Foreleserne som er involvert i programmet er internasjonalt anerkjente eksperter med internasjonal undervisningserfaring som regelmessig holder foredrag, presentasjoner og lærerutdanningskurs ved universiteter og konferanser rundt om i verden innen ELT.
- I tillegg til praktisk opplæringspraksis omfatter programmet en høy andel av ansikt til ansiktundervisning med en kombinasjon av veileder og studentinngang, inkludert ulike gruppevirksomheter og studenters presentasjoner og et lavt antall kursdeltakere på kurset til sikre kvaliteten på undervisning og læring
- Programmet samarbeider med lokale og internasjonale ELT-eksperter for å sikre at studentene utvikler sine faglige ferdigheter, deler beste praksis og kan nettverk.
Struktur
- Metodikk for engelskspråklig undervisning
- Beskrivende lingvistikk fra et pedagogisk perspektiv
- Språk for læreren
- Klasseromstudier
- Interkulturell kommunikasjon
- Testing og vurdering
- Materialdesign
- Informasjonsteknologi i ELT
- Undervisningspraksis
Pluss et utvalg av valgfrie kurs som tilbys av School of English and American Studies.
Karrieremuligheter
Karriereutsiktene for våre nyutdannede varierer avhengig av deres ambisjon, men deltakere av våre MA English Language Pedagogy-kurs kommer vanligvis med den spesifikke intensjonen om å gå inn i ELT / TESOL-yrket. Spesialkunnskapene som er oppnådd gjør det mulig for deltakeren å ta senior- eller spesialistroller (f.eks. I CALL, ESP, undervise unge elever eller testing), ikke bare i klasserommet, men også i pedagogisk rådgivning og ledelse, evaluering av programmet, pensumdesign og lærerutdanning. .
For de som ønsker å ta sin forskningsinteresse enda lenger, kjører vi en Ph.D. i språkpedagogikk innen vårt universitet. program, hvor vi tilbyr veiledning og forskningsveiledning innen språkverv, språkopplæring og språkundervisning kultur og kommunikasjon; Psycholinguistics; språkforstyrrelser og sosiolingvistikk.
Jobb eksempler
- Engelsk som fremmedspråklærer på språkskoler eller selskapskurs
- Lærerpedagog
- Pensumdesigner
- Materialskribent
- ELT-leder
- ELT-rådgiver
Opptakskrav
Inntakskrav
Søkere må ha en universitetsbachelorgrad (eller tilsvarende universitetsgrad) i feltene oppført nedenfor. Full godkjenning gis kun for en bachelorgrad innen områdene liberale kunst og utdanningsvitenskap.
Når det gjelder en BA- eller MA-grad fra et annet studieretning, vil hver grad bli vurdert individuelt, og transkripsjoner fra din BA- eller MA-grad samt kursbeskrivelser vil bli forespurt. Søkeren må ha minst 50 studiepoeng for å komme inn i programmet fra fagområdene Liberale kunst og utdanningsvitenskap.
Utdannings- og utfallskravene er definert av departementet for menneskelige kapasiteter, forskrift nr. 18/2016. (VIII. 5.). Detaljer om søknad og opptaksprosess er definert av ELTEs organisatoriske og operative forskrifter.
Språkkrav
- IELTS (International English Language Testing System): 7.0
- CEFR (Common European Framework of Reference): C1
- TOEFL IBT (Internett-basert test): 83-120
- Undervisningsspråket for hele programmet er engelsk.
Avhengig av sin (akademiske) profil, kan søkeren bli tilbudt forberedende kurs dersom kunnskapsnivået ikke er nådd ennå.
Dokumenter som skal sendes sammen med søknaden
- Online søknadsskjema
- Videregående skolesertifikat (Notarisert kopi bare på forespørsel)
- Bachelor-grad (En offisiell kopi av fullført bachelorgrad)
- Karakterutskrift
- CV
- Motivasjonsbrev (maks 500 ord)
- Kopi av hovedsidene til passet (må være gyldig)
Skannet, i farge, må alle personlige opplysninger og utløpsdato vises. Passet må være gyldig. - Kopi av overføring av søknadsgebyr
- Kopi av overføring til inngangseksamen
- Språkattest
Offisielle testresultater eller sertifikat må fremlegges; se programspesifikke ferdighetskrav. - Annet: En offisiell engelsk oversettelse av sertifikatene og postene hvis originalspråket ikke er engelsk
Valgfrie dokumenter for innleggelser
- Curriculum Vitae på engelsk
I MS Word-format med ett lavoppløselig bilde - Forskingsforslag
Ta kontakt med koordinerende avdeling for mer informasjon - Referansebrev
Også kalt "anbefalingsbrev." Fra en tidligere instruktør og / eller arbeidsgiver. - Bekreftelsesbrev
Hvis søkeren bruker tjenestene til en tredjepart som ikke er kontrakt, under søknadsprosessen, må et autorisasjonsbrev signeres. Søknader blir ikke behandlet uten.
Søknadsprosedyre
Søknaden starter i det elektroniske applikasjonssystemet. Studentene må registrere seg i systemet, fylle ut det elektroniske søknadsskjemaet, laste opp de nødvendige dokumentene og følge instruksjonene under søknadsprosessen.
Krav til utdanning og utfall er definert av departementet for menneskelig kapasitet, forskrift nr. 18/2016. (VIII. 5.). Detaljer om søknads- og opptaksprosessen er definert i ELTEs organisasjons- og driftsforskrift.
Ideelle studenter
Dette programmet anbefales til søkere som:
- Har allerede fullført sine BA-studier og ønsker å oppnå faglig kunnskap og ferdigheter gjennom en MA-grad i et ettårig heltidsutdanningsprogram;
- Ønsker å tilegne seg praktisk kunnskap og ferdigheter de umiddelbart kan bruke i sin undervisningspraksis;
- Ønsker å studere ved et prestisjefylt ungarsk universitet på campus i sentrum av Budapest.
Opptak
Læreplan
Styrke av programmet
- Foreleserne som er involvert i programmet er internasjonalt anerkjente eksperter med internasjonal undervisningserfaring som regelmessig holder foredrag, presentasjoner og lærerutdanningskurs ved universiteter og konferanser rundt om i verden innen ELT-området.
- I tillegg til praktisk praksis, inkluderer programmet en høy andel ansikt-til-ansikt-undervisning, med en kombinasjon av veileder- og studentinnspill, inkludert ulike gruppeaktiviteter og studentpresentasjoner og et lavt antall kursdeltakere på kurset for å sikre kvaliteten på undervisning og læring
- Programmet samarbeider med lokale og internasjonale ELT -eksperter for å sikre at studentene utvikler sine faglige ferdigheter, deler beste praksis og kan bygge nettverk.
Struktur
- Metodikk for engelskspråklig undervisning
- Beskrivende lingvistikk fra et pedagogisk perspektiv
- Språk for læreren
- Klasseromstudier
- Interkulturell kommunikasjon
- Testing og vurdering
- Materialdesign
- Informasjonsteknologi i ELT
- Undervisningspraksis
Pluss et utvalg av valgfrie kurs som tilbys av School of English and American Studies.
Programresultat
Programmet gjør det mulig for deltakerne å:
- Utforsk relevante emner i dybden, og nå et høyt nivå av spesialistkunnskap og ferdigheter;
- Utvikle og utvide deres forståelse av det teoretiske grunnlaget for gjeldende prinsipper og praksiser for engelskundervisning, spesielt med fokus på teorier om språklæring og -undervisning, det engelske språket som et system og generell pedagogikk;
- Bruk passende språk for å sette opp og administrere klasseromsaktiviteter, for å samhandle med elevene jevnt i klasserommet, for å bruke komplekst og rikt språk for å delta i profesjonelle diskusjoner, og for å vise dyktige presentasjonsferdigheter ved profesjonelle arrangementer;
- Utvikle elevenes språkferdigheter effektivt, bruke autentisk materiale og IKT-verktøy, reagere på individuelle elevers forskjeller og ta i bruk metoder for differensiering tilsvarende, bruke tradisjonelle og alternative måter å vurdere på, velge og bruke effektive feilrettingsteknikker, gi konstruktive tilbakemeldinger, vedta prinsipper av reflektert undervisning og, med utgangspunkt i egne refleksjoner, begynne å planlegge sin egen faglige utvikling;
- Dra nytte av tilgang til seminarer på tvers av det bredere universitetet i valgfrie kurs.
Karrieremuligheter
Karriereutsiktene for våre nyutdannede varierer avhengig av deres ambisjon, men deltakere av våre MA English Language Pedagogy-kurs kommer vanligvis med den spesifikke intensjonen om å gå inn i ELT / TESOL-yrket. Spesialkunnskapene som er oppnådd gjør det mulig for deltakeren å ta senior- eller spesialistroller (f.eks. I CALL, ESP, undervise unge elever eller testing), ikke bare i klasserommet, men også i pedagogisk rådgivning og ledelse, evaluering av programmet, pensumdesign og lærerutdanning. .
For de som ønsker å ta sin forskningsinteresse enda lenger, kjører vi en Ph.D. i språkpedagogikk innen vårt universitet. program, hvor vi tilbyr veiledning og forskningsveiledning innen språkverv, språkopplæring og språkundervisning kultur og kommunikasjon; Psycholinguistics; språkforstyrrelser og sosiolingvistikk.
Jobb eksempler
- Engelsk som fremmedspråklærer på språkskoler eller selskapskurs
- Lærerpedagog
- Pensumdesigner
- Materialskribent
- ELT-leder
- ELT-rådgiver