MA i utdanning: Undervisning i engelsk til høyttalere i andre språk
University of Nottingham Malaysia
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Semenyih, Malaysia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 4 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
MYR 46 000 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Malasyisk per program - ikke-malaysisk; RM55.200 per program
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Dette kurset er egnet hvis du er for tiden eller ser etter å undervise engelsk til høyttalere av andre språk, ivrige etter å bygge videre på din eksisterende kunnskap og erfaring, søker å forbedre dine karrieremuligheter eller er interessert i å forske på din egen pedagogisk praksis / kontekst.
Den vil forberede deg til å gjennomføre uavhengig forskning i undervisning og læring og gir en Pathway til doktorgradsstudie. Du vil møte ekspertveiledere innen engelskspråklig undervisning, en stor gren av anvendt lingvistikk, som har mange års erfaring med å undervise på dette nivået og som er forpliktet til å gi den beste studievidenskapen.
Vår undervisning er informert av ledende forskning, og vi tilbyr valgfrie moduler som gjenspeiler det siste innen anvendt lingvistikk og språklærerutdanning. Du vil lære i et moderne, høyteknologisk læringsmiljø med en livlig, multikulturell sosial opplevelse.
Vi tilbyr en rekke støtte, inkludert interaktive, samarbeidende læringsmetoder, individuelle opplæringsprogrammer, muligheter til å forfølge faglige og forskningsinteresser, tilgang til omfattende studiemateriell og gratis støtte for å utvikle ferdigheter i akademisk engelsk.
Kursstruktur
Det underviste elementet i dette kurset består av fire 30-studiepoengsmoduler, pluss en 60-studiepoeng avhandling.
For å bli tildelt en MA TESOL, må du fullføre og bestå fire moduler (to kjerner og to valgfag) pluss en avhandling.
bilde med tillatelse av University of Nottingham Malaysia
moduler
Kjernemoduler
Språkundervisning: Metodikk og læreplan
Modulen fokuserer på temaer som har vært gjenstand for nylig diskusjon og forskning innen fremmedspråk og andrespråklig undervisning. Disse inkluderer:
- En historisk gjennomgang av språkundervisningsmetoder og tilnærminger.
- Innhold kontra prosessplanlegging i språkundervisning.
- Humanisme i språkundervisningen.
- Kommunikativ språkundervisning og oppgavebasert læring.
- Områder innen anvendt språkvitenskap spesielt relevant for undervisning i produktive ferdigheter, spesielt sosiolingvistikk og pragmatikk.
- Områder innen anvendt språkvitenskap spesielt relevant for undervisning i mottakelige ferdigheter, spesielt psykolingvistikk.
Du vil bli forventet å lese, forstå og engasjere kritisk med forskningen som presenteres om disse temaene.
Forstå språklæring og språklærer
Modulen fokuserer på sentrale områder i anvendt språkvitenskap knyttet til andrespråksanskaffelse (SLA) og utforsker dem fra perspektivet til både språkelever og lærere. Disse inkluderer:
- 'Den gode språkstudenten'.
- En historisk oversikt over teorier om SLA (sentrale innsikter fra anvendt språkvitenskapelig forskning).
- Nylig anvendt språklig utvikling i teoretisering av SLA som et dynamisk komplekst system og sosial prosess.
- Implikasjoner av anskaffelse av førstespråk for SLA.
- Variabilitet og individuelle forskjeller i SLA (kjønn, alder, egnethet, motivasjon, holdninger og livssyn, kognitive stiler, strategier, autonomi og selvregulering).
- Rollen grammatikk, ordforråd og fonologiundervisning i andrespråkslæring.
- Trender i anvendt språklig forskning på SLA inkludert utvidelse av feltet, større utnyttelse av datastyrte språkprøver, den voksende statusen for klasseromsbasert undersøkelse.
Du vil bli forventet å lese, forstå og engasjere kritisk med forskningen som presenteres om disse temaene.
Valgfrie moduler
Fire valgfag vil bli tilbudt hvert år. Bare en valgfri modul tilbys under hvert leveringssted for modulen. Det er fire leveringspunkter for moduler hvert år.
Det er to alternativer for å velge valgfrie moduler:
- Alternativ 1: Velg TO valgfrie moduler som tilbys i TESOL-grupper.
- Alternativ 2: Velg EN valgfri modul i TESOL-gruppen, og en annen modul fra andre programmer som tilbys av School of Education.
Vurdering i språkopplæring
Denne modulen vil se på:
- Formål med vurderingen.
- Typer vurdering.
- Kommunikativ vurdering.
- Evaluering av '4 ferdigheter'.
- Casestudier av viktige internasjonale eksamener.
- Aktuelle problemstillinger i språkvurderingen.
Administrere språkundervisning og språklærere
Modulen dekker:
- Organisasjonsstrukturer og ledelse av språkundervisningsorganisasjoner (LTOs).
- Problemstillinger innen markedsføring, økonomi og styring av endring.
- Administrerende stab: personalutvalg, taksering og relasjoner, utvikling av personalet.
- Modeller for lærerutvikling av aktiviteter og materialer for lærerutdanning observasjon av lærere som undersøker diskursen om ledelse, opplæring og undervisning.
Materiale og teknologi i språkopplæring
Denne modulen vil se på:
- Rollen til lærings / læremateriell og ressurser.
- Typer og modeller for evaluering av materialer og ressurser.
- Forholdet mellom metodikk og materialer / ressurser.
- Modeller av teknologi forbedret språkopplæring.
- Mobil langue learning.
- Datamediert kommunikasjon.
- Implikasjonene av materialer og teknologi for lærerutdanningen.
Undervisning i engelsk for faglige formål: Kontekst, språk og pedagogikk
Denne modulen vurderer:
- Nåværende status på engelsk for akademiske formål (EAP) og engelsk for spesifikke formål.
- Fagmiljøer og kontekster: kunnskapsskaping, kritisk tenking og evidensbasert resonnement.
- Sjanger: kommunikativt formål, retorisk organisering og holdning.
- Faglig grammatikk og ordforråd.
- Tekstbehandling og produksjon.
- EAP-elevidentitet, bakgrunner og forventninger.
- Typer EAP-kurs basert på behov, kontekster og begrensninger.
- EAP klasseromsøvelse.
- EAP-lærere: tro, identiteter og faglig utvikling.
- Forskningsfilosofier og metoder.
Undervisning av språk til unge elever
Modulen fokuserer på sentrale områder knyttet til undervisning av språk til yngre lærere og utforsker dem både fra språklige lærere og lærere. Disse inkluderer:
- Profiler og språkbehov for yngre språkstudenter har aldersmessige metoder.
- Multisensoriske, elevsentrerte aktiviteter, for eksempel historier, sanger, filmer drama og lek.
- Samarbeid, interaktiv mellommenneskelig kommunikasjon og integrert grammatikk.
- Klasseromsledelse / organisering og etterforskning av kritiske klasseromshendelser.
- En oversikt over teorier og forskning knyttet til yngre elever.
- Å engasjere seg for kultur og fellesskap.
- Spørsmål knyttet til tospråklighet, flerspråklighet og oversettelse.
Avhandlingsmodul
Dette materielle stipendiet innen kurset vil normalt være basert på interesser og ferdigheter du har utviklet i løpet av modulene som allerede er studert. Du vil velge et emne i samråd med kurslederen og en passende veileder.
evaluering
Hver 30-kredittmodul vurderes ved en skriftlig oppgave på 6000 ord. For å fullføre masterne må du oppnå et pass på 50 på hver oppgave.
15.000-ords avhandlingen er et originalt stykke arbeid og bør være relatert til en av de valgte modulene på et godkjent emne.
Inntakskrav
En relevant andreklasse-grad (eller internasjonalt tilsvarende). Relevant erfaring kan være nødvendig for noen av programmene.
Ikke-britiske kvalifikasjoner vil bli vurdert opp mot denne standarden.
Modne søkere uten standardinngangskrav, men med betydelig og relevant erfaring, kan vurderes for innreise på Postgraduate Certificate-nivå, og aksept er etter skjønn av School of Education.
Engelskspråklige krav
- IELTS: 6,5 (med ikke mindre enn 6,0 i hvert element).
- TOEFL (iBT): 87 (minimum 20 i tale og 19 i alle andre elementer).
- PTE (akademisk): 62 (med ikke mindre enn 55 i hvert element).
- MUET: Band 4.
Testresultatene til IELTS, TOEFL og PTE (akademisk) må være mindre enn to år gamle, og alle IELTS må være den akademiske versjonen av testen. MUET-resultatene er gyldige i fem år fra datoen for utgivelsen av resultater.
Om skolen
Spørsmål
Lignende kurs
MA Teaching English to Speakers of Other Languages (TESOL)
- Swansea, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
MA i undervisning engelsk til høyttalere av andre språk (TESOL)
- Bath, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
MSc Undervisning i engelsk til høyttalere av andre språk (TESOL)
- Stirling, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland