MA in Education - Blandet program som spesialiserer seg på jødisk utdanning
The Hebrew University of Jerusalem
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Jerusalem, Israel
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet
Varighet
1 år
Tempo
Deltid
Studieavgift
USD 9 900 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* internasjonale søkere; $ 7,900 - søkere med israelsk statsborgerskap
Introduksjon
Våg å oppdage - HUJI Digital Open Day
Bli med på vår Digital Open Day for internasjonale studieprogrammer, og oppdag hvordan vi kombinerer fortreffelighet med et rikt studentliv.
Registrer deg her >> href="https://tinyurl.com/436h9jkz
Med den skiftende virkeligheten i jødisk liv i diasporaen, beveger Melton Center for Jewish Education seg i nye retninger for å tilpasse seg disse endringene og tilby løsninger for å styrke jødisk utdanning i samfunn i utlandet.
Ved å bruke MA-sporet som tilbys på Melton Center som en sterk base, har vi utviklet et blandet MA-program på stedet og avstand ( ikke-forskning beregnet for studenter bosatt i utlandet ) i Jewish Education, som tilbys jødiske lærere i jødiske samfunn. jorden rundt. Programmet er designet for lærere i både formelle og uformelle rammer som er interessert i jødisk utdanning og dens dialog med samfunnsvitenskap, utdanningsfilosofi og jødiske og israelske studier. Studier integrerer elementer på stedet og fjernundervisning og krever 40 studiepoeng for oppgradering.
Om programmet
Dette er et internasjonalt program undervist helt på engelsk, hovedsakelig ment for studenter som bor utenfor Israel. Alle forelesningene og kursmaterialet er på engelsk. Bidrag til forumdiskusjoner og skriftlige oppgaver må skrives på engelsk. Et høyt nivå av engelskferdighet er derfor et krav for å delta i dette programmet. Mange av kursene er fokusert på utfordringer og problemstillinger som jødisk utdanning står overfor i diasporamiljøer.
Den viktigste fordelen med dette programmet er at lærere i utlandet som av forskjellige årsaker ikke er i stand til å tilbringe en lang periode i Jerusalem, vil få muligheten til å studere med Melton Center-fakultetet og nyte de unike akademiske ressursene til det hebraiske universitetet.
Kurs i MA i utdanningsprogrammet er ment å gjøre studentene kjent med forskning i jødisk utdanning og muliggjøre avklaring av mål, metoder, praksis og utfordringer som er involvert i overføring av jødisk kultur og undervisning i jødiske og israelske studier.
Programmet gjennomføres på høyt akademisk nivå ved det hebraiske universitetet, som er rangert blant de 100 beste universitetene i verden.
Opptak
Læreplan
Program Foci
Programmet fokuserer på tre hovedområder:
1. Filosofien, sosiologien og psykologien til jødisk utdanning og Israel utdanning:
Dette fokuset tar for seg de store spørsmålene i jødisk utdanning og Israel Education: Hvem er den utdannede personen og hvem, den utdannede jøden? Hva er målene for jødisk utdanning og hvordan kan vi tilpasse dem til problemene vi står overfor i dag? Hva er rollen til den jødiske pedagogen, og hvordan kan institusjonen hjelpe ham? Hva er Israels plass i jødisk utdanning? Hvordan må forholdet mellom jødisk skole og Israel være? Hva er sionismens rolle i vår tid?
2. Undervisningen i jødiske tekster:
Dette fokuset omhandler undervisning i bibelske og talmudiske tekster. I programmet vil noen få forelesere gi eksempler på ulike tekster, hvordan analysere dem for å gi deltakeren nødvendige verktøy til å håndtere dem og undervise i dem i skoler og lokalsamfunn. På kursene vil deltakerne lære om ulike perspektiver, som Philosophy of the Child, Levinas' etiske perspektiv og andre. Dette fokuset er teoretisk og praktisk fordi studier involverer både det grunnleggende i alle perspektiver og praktiske eksempler som kan implementeres i feltet.
3. Entreprenørskap og innovasjon i jødisk utdanning.
I dette fokuset vil deltakerne analysere sin egen personlige visjon om jødisk utdanning så vel som deres institusjonelle visjon. I programmet skal de studere flere teorier som vil hjelpe dem til å reflektere over sin egen jødiske pedagogiske visjon. Visjon, innovasjon og entreprenørskap er de tre hovedkomponentene i dette fokuset.
Programstruktur
Studiet består av 36 studiepoeng hvorav 10 studiepoeng vil bli tilbudt på stedet ved det hebraiske universitetet og 26 studiepoeng vil bli tilbudt som fjernkurs. Studiet består av 14 obligatoriske studiepoeng og 22 valgfrie studiepoeng.
Deltakerne må levere to seminaroppgaver. Én seminaroppgave må være relatert til et emne som undervises på stedet ved universitetet.
Programmet kan godkjenne opptil 8 studiepoeng tatt utenfor det jødiske utdanningssporet, enten fra blant andre fjernkurs på hebraisk universitet eller fra universiteter anerkjent for kreditt av det hebraiske universitetet. Forhåndsgodkjenning må innhentes for kurs utenfor jødisk utdanningsspor.
Blended Masters-programmet er i ikke-forskningssporet og gir ikke mulighet for skriving av en avhandling som normalt er en forutsetning for opptak til et doktorgradsprogram ved The Hebrew University.