MA offentlig historie
Queen's University Belfast
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Belfast, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 3 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
GBP 19 100 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* internasjonal avgift
Introduksjon
MA i offentlig historie ved Queen's University Belfast gir en mulighet til å studere hvordan historisk kunnskap produseres, formidles, representeres og konsumeres i offentlige rom, i en region der fortiden fortsetter å gi sterk gjenklang. Det nære forholdet Queen's har med et bredt spekter av partnere over hele landet, fra nasjonale kulturinstitusjoner, kulturarvsorganisasjoner og media til fellesskapsledede initiativer, gir en enestående mulighet for førstehåndserfaring av hvordan historien fungerer og blir satt i arbeid i mange forskjellige måter. Den nære involveringen av partnerorganisasjoner i gjennomføringen av kurset gjennom praktikerverksteder, gjesteforelesninger, ekskursjoner og arrangementer, samt 30-dagers utplassering, gir førstehånds praktisk erfaring med det brede spekteret av problemstillinger, utfordringer og muligheter overfor den offentlige historikeren.
Dette kurset nærmer seg offentlig historie fra mange perspektiver, fra det lokale til det globale. Byen Belfast tilbyr en spennende mulighet til å engasjere seg i nøkkelspørsmål rundt omstridte historier, nasjonale fortellinger, minne, minnesmerke og samfunnshistorie på en veldig reell og meningsfull måte, og å få en førstehåndsforståelse av forholdet mellom historie, arv og offentlige publikum på lokalt og nasjonalt nivå. En global forståelse av offentlig historie oppmuntres gjennom underviste moduler om vanskelig offentlig historie i en rekke nasjonale sammenhenger.
Studentene skal gjennomføre 30-dagers plasseringer i et av et bredt spekter av museer, arkiver, kulturminner eller besøksopplevelser over hele landet.
Kurset kombinerer akademisk opplæring i historisk teori og forskningsmetoder med spesialiserte emner knyttet til historie i den offentlige sfæren, som forhandling av omstridte fortid, muntlig historie, arv og turisme, eller digital kuratering, og knytter dermed sammen de analytiske og kritiske tilnærmingene til tradisjonell akademisk historie. med innovative måter å skape og formidle historier for et mangfold av offentlige publikum.
Høydepunkter i offentlig historie
Programmet tilbyr en unik 30-dagers praksisplassering med et offentlig historiested hvor man får inngående erfaring med sektor- og karriereutvikling.
Bransjelenker
Nær involvering av utøvere fra et bredt spekter av organisasjoner i mange aspekter av kurset, inkludert praktikerledede workshops.
Fasiliteter i verdensklasse
- Alle studenter har full bruk av det prisbelønte McClay Library, som blander de beste egenskapene til et tradisjonelt bibliotek med den nyeste teknologien. Biblioteket gir tilgang til enorme bok- og tidsskriftsamlinger sammen med data- og medietjenester, IT-opplæringsrom, stille studie- og gruppearbeidsområder, en kafé og et språksenter.
Internasjonalt anerkjente eksperter
- Forskningsledet undervisning av verdensledende eksperter som har sikret tilskudd fra britiske og EU-finansieringsorganer for forskning på en rekke emner knyttet til offentlig historie.
Studenterfaring
- Garantert utplassering hos en kulturinstitusjon eller kulturminneorganisasjon. Internships har funnet sted med følgende organisasjoner: Ulster Museum, Armagh Public Library, Special Collections at Queen's, Titanic Belfast, HMS Caroline, Ulster-American Folk Park, Public Record Office of Northern Ireland, BBC, Doubleband Media, Belfast City Council, Hillsborough Castle (historiske kongelige palasser), Mount Stewart og Castle Ward (National Trust), Newry and Morne Museum, Ulster Rugby Museum, Museum of Free Derry. Kurset utvikler en rekke ferdigheter som forskningsmetoder, arkivarbeid, muntlig historie, digital kurasjon og museumssamlinger.
- Ekskursjoner til offentlige historiske steder over hele Nord-Irland. Skolen har en rik forskningskultur og doktorgradssamfunn. Hovedfagsstudenter er vertskap for regelmessige kursledede seminarer, kollokvier og konferanser. Studenter på dette kurset har tilgang til Queen's Graduate School, et eksklusivt postgraduate-knutepunkt som forbinder studenter og forskere på tvers av felt og disipliner og gir høykvalitets, tverrfaglige opplærings- og utviklingsprogrammer. Basert i det vakkert restaurerte og ombygde viktorianske Lynn-biblioteket, tilbyr dette rommet moderne, høyteknologiske møte- og gruppestudierom, et stille studieområde og sosiale rom som skaper et levende knutepunkt for intellektuell utveksling og samarbeid.
- Senter for offentlig historie, med sin seminarserie, årlige foredrag og regelmessige konferanser og symposier, gir et spennende tverrfaglig og samarbeidsmiljø for å studere offentlig bruk og forståelse av fortiden.
Karrieremuligheter
Public History MA kan betraktes enten som et mål i seg selv, som kulminerer i utmerkelsen av å ha oppnådd en doktorgrad og forbedret ansettelsesevnen din som forsker, eller som et springbrett til den høyere forskningsgraden av PhD. Mange nyutdannede har gått videre til PhD-programmer. Andre går inn i et bredt spekter av arbeid, inkludert karrierer i museer, arkiver eller biblioteker; journalistikk eller medierelatert arbeid; undervisning; privat og offentlig administrasjon; økonomisk utvikling og frivillig sektor.
MA i offentlig historie gir deg de essensielle ferdighetene og dybdekunnskapen om historien og dens offentlige publikum for karriereutvikling på ethvert stadium - fra studenter rett fra en lavere grad med begrenset eller ingen tidligere yrkeserfaring til de som søker fortsatt faglig utvikling. Programmet lar deg utvide horisonten din, og gir deg et konkurransefortrinn i et globalt utdannet marked på en rekke områder, som museer, arkiver, kulturarv, kultur og turisme eller media.
Graduate Plus/Future Ready Award for ferdigheter utenom faget
I tillegg til studiet ditt, kan du på Queen's ha muligheten til å få bredere livs-, akademiske og ansettelsesevner. For eksempel utplasseringer, frivillig arbeid, klubber, foreninger, idrett og mye mer. Så ikke bare oppgraderer du med en grad anerkjent fra et verdensledende universitet, du vil ha praktisk nasjonal og internasjonal erfaring pluss bredere eksponering for livet generelt. Vi kaller denne Graduate Plus/Future Ready Award. Det er det som gjør det spesielt å studere ved Queen's University Belfast .
Galleri
Læreplan
Kursstruktur
Studiet består av en rekke underviste moduler og en plasseringsmodul knyttet til offentlig historie.
Høstsemester
- MHY7020 - Historikers håndverk
- MHY7092 - Historie og dens publikum
Pluss en ytterligere valgfri modul fra de som tilbys på tvers av AHSS-fakultetet ELLER et individuelt forhandlet emne.
Vårsemester
- MHY7091 - Internship i offentlig historie (dobbelt vektet - 40 studiepoeng)
- MHY7089 - Kasusstudier i historie
- MHY7011 Individuelt forhandlet emne i historien ELLER IRS7011 Belfast: Plass, identitet og minne i en omstridt by.
- MHY7010 - Avhandling
Den offentlige historie-strengen består av seks underviste moduler og en avhandling
Kjernemoduler
- MHY7092 - Historie og dens målgrupper - Semester 1
- MHY7091 – Internship i offentlig historie – Semester 2 (dobbeltvektet)
- MHY7089 – Kasusstudier i historie – Semester 2
- MHY7020 – Historian's Craft – Semester 1
- MHY7010 – Avhandling – (trippelvektet)
Høst
Studentene må ta to kjernemoduler : MHY7020 og MHY7092 og EN ytterligere valgfri modul nedenfor:
MHY7011 Individuelt forhandlet emne i historie eller IRS7011 Belfast: plass, identitet og minne i en omstridt by.
Vår
Studentene er pålagt å ta TO CORE-moduler MHY7091 (dobbeltvektet 40 studiepoengsmodul) og MHY7089.
Helår
Studentene må ta MHY7010 (helårsavhandlingsmodul).
Studentene vil bli varslet hvert studieår om de valgfrie modulene som tilbys i det påfølgende studieåret. Studentene informeres om at ikke alle valgfrie moduler nødvendigvis vil bli tilbudt i hvert studieår. Levering av en modul kan også være underlagt et minimum antall påmeldinger samt uforutsette omstendigheter (f.eks. sykdom hos en ansatt). Utvalget og innholdet i valgfrie moduler vil endre seg over tid etter hvert som studieprogrammene utvikler seg, og studentenes valg av valgfrie moduler kan også være begrenset på grunn av tidsbegrensninger.
Læring og undervisning
Utdanningsmål for MA Public History-programmet
Intellektuelle mål
Dette vil gi studentene muligheten til å:
- utvikle avansert kunnskap og forståelse av kjerneteorier, problemstillinger, konsepter og vitenskapelige debatter innen offentlig historie.
- utforske kritisk spekteret av måter historie presenteres for og oppleves av et offentlig publikum, og hvordan historien blir engasjert med og brukt til en rekke formål i det offentlige riket.
- forstå en rekke tverrfaglige perspektiver og intellektuelle kontekster når man vurderer forholdet mellom fortiden og det offentlige riket.
- utforske og forstå problemstillinger knyttet til utforskning, presentasjon og forbruk av vanskelige eller omstridte historiske narrativer i den offentlige sfæren i en rekke komparative sammenhenger.
Mål for kompetanseutvikling
Dette vil gi studentene muligheten til å:
- utvikle ferdigheter i å presentere historie for en rekke offentlige publikum for en rekke formål ved å bruke en rekke metoder (inkludert offentlig presentasjon, media, fotografi, utstillingsdesign, online kurasjon og muntlig historiesamling).
- utvikle en rekke akademiske og profesjonelle ferdigheter, inkludert evnen til å engasjere seg i uavhengig forskning.
- samarbeide med utøvere innen kultur- og kulturarvssektoren.
- jobbe selvstendig og som en del av et team for å presentere aspekter av historien til en rekke offentlige publikum
Mål for effektutvikling
Dette vil gi studentene muligheten til å:
- forstå hvordan deres læring, kunnskap og forståelse ruster dem til å bidra til debatter rundt praksis, formål og forståelse av historie i det offentlige riket.
- bidra til akademisk gjennomslagskraft ved å stimulere og forme intellektuelle debatter i offentlig historie.
- samarbeide med praktikere og akademikere for å bygge kapasitet i kulturarvs- og kultursektorene over hele Nord-Irland og utover.
- utvikle sin egen akademiske og profesjonelle innvirkning på tvers av et bredt spekter av utviklingsferdigheter gjennom opplæringsarrangementer, kollegaengasjement, engasjement med offentlig publikum og fagfolk fra kulturarv, og en plassering.
Kunnskap og forståelse
Kritisk vurdere formidling av historisk kunnskap og forståelse fra organer utenfor akademiet. Forstå hvordan innholdet og formidlingen av kunnskap kan tilpasses for å møte behovene til en rekke målgrupper. Forstå utfordringene ved å formidle omstridte historiske fortellinger til offentlige publikum.
Læringsutbytte
Gjenkjenne og bruke passende teorier, begreper og prinsipper fra historie og relevante beslektede disipliner. Forstå og kommunisere komplekse ideer og konsepter til både akademiske og offentlige publikum. Kritisk vurdere historiens teori og praksis i akademiske og offentlige sfærer.
Læring og undervisning
Læring og undervisning foregår gjennom seminarer, praktikerverksteder, ekskursjoner og utplasseringer.
Fagspesifikke ferdigheter
Demonstrere en evne til å bruke effektivt relevante arkiver, finne hjelpemidler og nettressurser for å fullføre et større personlig forskningsprosjekt. Gjennomføre et offentlig historieprosjekt på arbeidsplassen både individuelt og som en del av et team og reflektere kritisk over deres praksis. Håndtere, katalogisere, beskrive og organisere historiske kilder og artefakter. Utvikle ferdigheter knyttet til vurdering og analyse av kilder.
Overførbare ferdigheter
Kommuniser komplekse ideer effektivt til en rekke målgrupper.
Administrer tid og ressurser og arbeid effektivt som en del av et team. Demonstrere en evne til å konseptualisere, planlegge og se gjennom til fullføring av et stort personlig forskningsprosjekt til en høy standard av historisk profesjonalitet. Demonstrere kompetanse og en profesjonell tilnærming til å gjennomføre forskning og presentasjon av prosjektarbeid
evaluering
Vurderinger knyttet til kurset er skissert nedenfor:
Vurdering er ved kurs:
- essays
- prosjekter
- kritiske kommentarer til primærkilder;
- portfolio og reflekterende essay
- blogger og plasseringsrelatert vurdering
- PowerPoint-presentasjoner
- praktisk arbeid med dokumenter eller utplasseringsrelatert vurdering
- og en avhandling
Tilbakemeldinger gis hensiktsmessig på tvers av spekteret av vurderinger som gis.
Opptak
Program undervisningsavgift
Stipend og finansiering
Hvordan finansierer jeg studiet mitt?
Institutt for økonomi vil gi et studieavgiftslån på opptil £6 500 per NI / EU-student for doktorgradsstudier.
Et postgraduate lånesystem i Storbritannia tilbyr statsstøttede studielån på opptil £11 836 for underviste og forske masterkurs i alle fagområder. Kriterier, kvalifisering, tilbakebetaling og søknadsinformasjon er tilgjengelig på den britiske regjeringens nettsted.
Internasjonale stipendier
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.