$close

Filtre

Se resultater

Master of Arts studier i Instruction Europa 2023

MA Anvendt språkvitenskap er den vanligste av en rekke Masters, eller MA som de er kjent, som har en høyere konsentrasjon på vitenskap og fokusere mindre på klasseromspraksis.Det er mer enn fire tusen høyere utdanningsinstitusjoner i Europa, fra ledende forskningsinstitusjoner til små, undervisning-fokusert universiteter. Europa selv er ikke så mye annerledes enn andre kontinenter, nå fra… Les mer

MA Anvendt språkvitenskap er den vanligste av en rekke Masters, eller MA som de er kjent, som har en høyere konsentrasjon på vitenskap og fokusere mindre på klasseromspraksis.

Det er mer enn fire tusen høyere utdanningsinstitusjoner i Europa, fra ledende forskningsinstitusjoner til små, undervisning-fokusert universiteter. Europa selv er ikke så mye annerledes enn andre kontinenter, nå fra polarsirkelen til kysten av Afrika.

Minimér
Andre valg innen dette fagområdet: 
$format_list_bulleted Filtre
Sorter på:
Anbefalt Seneste Tittel
University of the Arts Helsinki
Helsinki, Finland

Masterprogrammet i dansepedagogikk kombinerer kritisk tenkning, kunstnerisk-pedagogisk praksis og utforskning av det brede spekteret av betydninger i kunsten. Om studiene I Ma ... +

Masterprogrammet i dansepedagogikk kombinerer kritisk tenkning, kunstnerisk-pedagogisk praksis og utforskning av det brede spekteret av betydninger i kunsten. Om studiene I Masterstudiet i dansepedagogikk blir kunstpedagogikk sett på som en form for kunstnerisk virksomhet hvor pedagogiske spørsmål er alltid tilstede. I sammenheng med kunstpedagogikk blir kunst, performance og undervisning sett på som møter der estetiske, etiske og politiske fenomener er sammenvevd. Kunst og pedagogikk lever av hverandre, noe som gir opphav til endring hos begge. Kunstpedagogikk er en akademisk disiplin som undersøker og utvikler kunstpedagogikk og bygger på dens filosofiske og teoretiske grunnlag. På masterstudiet nærer scenekunstens praksis og teori og dens pedagogikk hverandre, og gir opphav til endringer på mange nivåer. Denne prosessen fører til praktisk, erfaringsmessig, reflekterende, fellesskaps- eller sosial transformasjon mot bevisst kunstnerisk-pedagogisk praksis. Estetiske, etiske og politiske fenomener henger sammen i masterstudiet. Studiet består av videregående studier i kunst, studier i kunstpedagogikks teori og praksis, forskningsstudier, undervisningspraksis, internasjonalt samspill, og valgfag som støtter utviklingen av studentens identitet som kunstpedagog. Målet med masterstudiet er å utdanne fordomsfrie kunstpedagogfagfolk som har funnet sin egen stemme, har samarbeidsevner, og er sitt ansvar bevisst. Gradskravene til masterutdanningene i dansepedagogikk og teaterpedagogikk inkluderer pedagogiske studier for lærere (60 sp). Tammerfors universitet har ansvaret for studiemodulen i pedagogikk som helhet. Verdiene til programmet Atmosfæren i programmet er oppmuntrende, og kjerneverdiene er dialog, et kritisk ståsted og et helhetlig syn. Læringsmetoder Studier er basert på obligatorisk oppmøte, engasjement og samhandling. Programmet bruker varierte og stadig utviklende undervisningsmetoder. Det arrangeres kurs i form av workshops, gruppeprosjekter, forelesninger og seminarer, samt selvstendige læringsoppgaver. Det meste av undervisningen foregår på hverdager mellom 9.00 og 17.00. Samarbeid Masterprogrammene i dansepedagogikk og teaterpedagogikk har et nært samarbeid med hverandre. Omtrent halvparten av studiene er tilrettelagt i samarbeid, og lærerne på programmene danner et felles kollegium, som fungerer som beslutningsorgan i forhold til programmenes pedagogiske retningslinjer og læreplaner. Hovedpartnerne i organiseringen av undervisningen er Universitetets Institutt for musikkpedagogikk og CERADA (Center for Educational Research and Academic Development in the Arts) samt Institutt for kunst ved Aalto-universitetet. Våre internasjonale samarbeidspartnere inkluderer University of Auckland (New Zealand), Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet (Trondheim), Universitetet i København, Oslo National Academy of the Arts og Samisk University of Applied Sciences. Undervisningspraksisen kan gjennomføres som enten finske eller internasjonale samarbeid. Lærere Lærere på masterprogrammet i dansepedagogikk er eksperter på det kunstneriske feltet de representerer så vel som på kunstpedagogikk. De har mangfoldig faglig bakgrunn og en sterk forskningsbasert orientering innen kunstpedagogikk. I tillegg til det faste lærerstaben, ønsker programmet eksperter velkommen som gjestelærere med jevne mellomrom. -
MA
Fulltid
2 år
Engelsk, Finnish, Swedish
Campus
 
University of Computer Science and Skills
Łódź, Polen

Nyutdannede fra dette kurset er kjent med grunnleggende pedagogikk, psykologi, filosofi og sosiologi. Så mye er nødvendig for å forstå alle prosessene knyttet til utdanning, l ... +

Nyutdannede fra dette kurset er kjent med grunnleggende pedagogikk, psykologi, filosofi og sosiologi. Så mye er nødvendig for å forstå alle prosessene knyttet til utdanning, læring, undervisning, veiledning og diagnose av utdanningsprosesser. -
MA
Pusse
Campus
 
University of Hradec Králové, Faculty of Education
Hradec Kralove, Tsjekkia

Sosialpedagogikk er en mastergrad studie felt i rammen av studiet Spesialisering i pedagogikk, organisert i heltidsstudieform.

Sosialpedagogikk er en mastergrad studie felt i rammen av studiet Spesialisering i pedagogikk, organisert i heltidsstudieform. -
MA
Fulltid
2 år
Engelsk
Campus
 

Få et stipend på inntil USD 10 000

Se hvilke muligheter du kan få med stipendet vårt.
Europäische Fachhochschule
Brühl, Tyskland

Som skolelærer vil du ta på deg undervisningsaktiviteter på alle slags private skoler.

Som skolelærer vil du ta på deg undervisningsaktiviteter på alle slags private skoler. -
MA
 
Apor Vilmos Catholic College
Vác, Ungarn

Programmet tar sikte på å lære opp fagfolk som gir hjelp til å bruke sin teoretiske kunnskap om samfunnets funksjon og dysfunksjoner, om mellommenneskelige relasjoner, avvik, ... +

Programmet tar sikte på å lære opp fagfolk som gir hjelp til å bruke sin teoretiske kunnskap om samfunnets funksjon og dysfunksjoner, om mellommenneskelige relasjoner, avvik, grupper med spesielle behov, om utdanning, utvikling og profesjonell bistand i et offentlig utdannings-, samfunns-, barn velferd og barnevern; som forbedrer forholdene til vanskeligstilte barn, ungdom og deres familier. -
MA
Ungarsk
Campus
 
Europäische Fachhochschule
Brühl, Tyskland

Masterstudiet gir deg omfattende kunnskap og ferdigheter til å påta seg utdanningsoppgaver i sammenheng med forebygging så vel som i utdanning, opplæring og videreutdanning av ... +

Masterstudiet gir deg omfattende kunnskap og ferdigheter til å påta seg utdanningsoppgaver i sammenheng med forebygging så vel som i utdanning, opplæring og videreutdanning av helsepersonell. -
MA