MFA i skulptur
Boston University Wheelock College of Education & Human Development
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Brookline, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2023
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Master of Fine Arts in Sculpture gir verktøyene og språket for studenter til å bli strenge tenkere og kunstnere i det tjueførste århundre. Programmet fletter sammen de betydelige kravene til kreativ produksjon, intellektuell og teoretisk undersøkelse, og kritisk engasjement med kulturhistorie og samtidskunstdiskurs. Det tilbyr omfattende dialog med jevnaldrende, lærere og fremtredende besøkende. Det utfordrer studentene til å omfavne kreativ risiko, engasjere seg i forskjell gjennom dialog og samarbeid produktivt, akselerere og intensivere forholdet til arbeidet sitt og dyrke en utvidet visjon for kunstens fremtid.
Læreplanen for MFA er designet for å fremme generative samtaler mellom kreative forskjellsposisjoner, noe som muliggjør stimulering av tverrfaglig utveksling og aktivitet med vekt på en balanse mellom kunstproduksjon, kunstteori og kritisk etterforskning. Kjernen i dette toårige programmet er en studiokultur som i fellesskap er dannet av en intim kohort av studentkunstnere hvis kulturelle bakgrunn og kreative praksis er svært særegne, noe som resulterer i et dynamisk læringsmiljø i utvikling. Våre studenters arbeid er preget av flytende bevegelse mellom kunstproduksjon, inkludert skulptur, installasjon, video, ytelse, bildefremstilling, tekst og alt som er mulig på tvers av og mellom disse sjangrene.
Studioproduksjon, kurser på seminarer og gruppediskusjoner er sentrale i læreplanen. I tillegg blir studentenes pedagogiske erfaringer beriket av spesielle programmer og aktiviteter, for eksempel MFA-filmserien, studentopprettede arrangementer og flere ekskursjoner og besøk på stedet gjennom året. Studentene har uovertruffen en-til-en-kontakt med internasjonalt anerkjente fakultetsmedlemmer, gjestekritikere, forfattere, kuratorer og besøkende kunstnere. I tillegg til tjuefire timers tilgang til individuelle studioer, et delt skulpturprosjektrom og fabrikasjonsanlegg, oppfordres studentene til å utforske det ekstraordinære spekteret av akademiske muligheter og medieproduksjonsressurser tilgjengelig for dem innenfor den bredere Boston University-sammenhengen.
Med sin rike historie og mangfoldige kultur gir byen Boston en annen viktig ressurs for programmet vårt. Boston er hjemmet til verdensklasse museer og moderne institusjoner som tiltrekker seg internasjonalt aktive kunstnere, kuratorer og forfattere. Byen er vert for en blomstrende kultur med samtaler og foredrag, noe som gjør Bostons kunstakademiske opplevelse usedvanlig viktig.
Alle studenter som uteksamineres med en Master of Fine Arts-grad i skulptur fra Boston University School of Visual Arts, forventes å:
Demonstrer et vedvarende, selvstyrt, profesjonelt nivå av studiopraksis.
Demonstrer et robust individuelt ordforråd og spesifikt fokusområde innenfor ens kreative arbeid.
Demonstrer allsidighet og ekspertise angående materielle og tekniske aspekter ved ens kreative praksis.
Demonstrere en bred kunnskap om og kritisk engasjement med kunstteori, kunsthistorie, og en bevissthet om omfanget av materielle og tekniske tilnærminger innen skulpturfeltet.
Demonstrere evnen til kritisk å anvende kunnskap om kunstteori og kunsthistorie innenfor ens studiopraksis.
Demonstrere evnen til å tolke kunstverkene sine og jevnaldrende og andre kunstnere.
Demonstrere evnen til å plassere praksis innen samtidskunst og kunsthistorie.
Demonstrere evnen til å identifisere og artikulere spesifikke kulturelle, ideologiske, politiske og etiske posisjoner i ens arbeid.
Demonstrere evnen til å formulere kompleksiteten i arbeidet sitt muntlig.
Demonstrere evnen til å artikulere kompleksiteten i arbeidet sitt gjennom å skrive.
Demonstrere evnen til å samarbeide med andre og som en kollektiv gruppe.
Demonstrere kunnskapen om profesjonell praksis, plattformer og arenaer som er tilgjengelige for kunstnere.
Demonstrer et passende nivå av pedagogiske ferdigheter.