MS i psykologi

Generelt

Programbeskrivelse

Psykologiavdelingen ved Lehigh University er en forskningsintensiv avdeling hvor hovedfagsstudenter og fakultet jobber samarbeidende innenfor og på tvers av tre områder: kognitiv, utviklingsmessig og sosial psykologi. Mange nyutdannede fra vårt MS-program fortsetter til utmerket Ph.D. og Psy.D. programmer.

Fullfør en graduate degree in Psychology - med spesialiteter innen kognitiv, utviklingsmessig og sosialpsykologi. Graduate Program in Psychology ved Lehigh University er et selektivt, forskningsintensivt program som fokuserer på kognitiv, utviklingsmessig og sosialpsykologi - og fakultetet og studentene våre jobber ofte i skjæringspunktet mellom disse områdene.

Avdelingen godtar hovedsakelig doktorgrad. studenter, som får en mastergrad i prosessen med å jobbe for doktorgraden. Men hvert år kan noen få kvalifiserte studenter også bli akseptert for en Master of Science-grad. Ph.D. og MS-studenter definerer et spesialiseringsområde gjennom sine forskningserfaringer og utvalg av kandidatseminarer.

Psykologiavdelingen ved Lehigh University er en forskningsintensiv avdeling der hovedfagsstudenter og fakultet jobber samarbeidende innenfor og på tvers av tre områder: kognitiv, utviklingsmessig og sosial psykologi. I tillegg jobber vi ofte tett med forskere fra andre avdelinger, programmer og høyskoler, inkludert helse-, medisin- og samfunnsprogrammet, det kognitive vitenskapsprogrammet, samt colleges of Business and Education. Mange laboratorier samarbeider også med forskere ved andre institusjoner.

Høydepunkter i utdanning

Liten er vakker. Programmet er med vilje lite, noe som sikrer et gunstig fakultet-student-forhold, nært fakultet-student-samarbeid og en hyggelig atmosfære. Vi planlegger å utvide fra vår nåværende påmelding av 17 til omtrent 20 studenter på full kapasitet.

Topp moderne fasiliteter. Velutstyrte psykologiske laboratorier gir en utmerket ramme for forskning. Avdelingen har mange fasiliteter for forskning på hvert av våre tre spesialiseringsområder. Lehigh har et sofistikert nettverkssystem og utmerket online bibliotek og informasjonsstøtte. Avdelingen har også egne datamaskinfasiliteter som leverer statistisk, eksperimentell og generell programvare.

Generøs økonomisk støtte. Studenter som er tatt opp med vanlig fulltidsstatus, gis normalt full undervisningsfritak og et årlig stipend på 9 måneder ($ 21.630 for 2019-2020). Støtte kan komme i form av undervisning, forskning, assistentskap eller gradsstipend (sistnevnte er noen ganger utstyrt med et mer sjenerøst stipendium). Ekstra støtte er vanligvis tilgjengelig om sommeren. Når du vurderer støttepakken vår, må du huske at levekostnadene er mye lavere her enn i større byer.

En idyllisk beliggenhet. Lehighs parklignende campus, i det historiske Bethlehem, Pennsylvania, er et sterkt skogkledd tidligere arboret med steinbygninger i eføy-dekket viktoriansk tid. Lehigh Valley ligger i Pennsylvania sitt tredje største hovedstadsområde (pop. 630 000), og kombinerer fordelene med det urbane og landlige livet. Det er en kort kjøretur fra New York City, Philadelphia, Pocono-fjellene og New Jersey-bredden.

Krav til masterprogram

MS-graden tildeles hovedsakelig til studenter i ferd med å jobbe mot doktorgraden. Imidlertid kan godt kvalifiserte studenter også bli akseptert for en Master of Science-grad.

Kursarbeid: Minimumskursene som kreves inkluderer: to kjernekurs som dekker kognitiv psykologi, utviklingspsykologi eller sosial kognisjon; to kurs i statistikk og forskningsmetodikk; et faglig utviklingsseminar; og to valgfag, godkjent av rådgiveren.

Forskning: Alle studenter driver forskning gjennom hele boligen i programmet. De formelle kravene inkluderer et førsteårs prosjekt som typisk gir grunnlag for masteroppgaven.

Spesialiseringsområder

Avdelingens hovedfelt inkluderer:

Kognisjon og språk: bred trening i kognitiv psykologi og kognitiv nevrovitenskap; spesialkompetanse innen kognitiv kontroll og oppmerksomhet, utøvende prosesser, hukommelse, kunnskapsrepresentasjon, språk, årsakssammenheng og kategorisering.

Sosial og kognitiv utvikling: Forskning dekker mange sentrale utviklingsemner, inkludert kognitiv, metakognitiv og perseptuell utvikling; språk-, narrativ- og leseferdighetsutvikling; symbolsk og spiller utvikling; tilknytning, sosioemosjonell og moralsk utvikling; kjønn og identitetsutvikling; sosio-relasjonell og sosiokulturell utvikling, og utvikling av levetid.

Sosial erkjennelse og personlighet: Undersøkelse av hvordan situasjonspåvirkninger, individuelle forskjeller og informasjonsprosesseringsmekanismer kombineres for å skape sosial erkjennelse og atferd. Aktuelle vektlegg inkluderer bevisste og ubevisste påvirkninger på sosial skjønn, sosial påvirkning, fordommer og stereotyper, mål, motivasjon og selvregulering, og sosialkognitive forandringer assosiert med aldring og helsetilstand, inkludert mestring og depresjon.

Inntakskrav

Opptakene åpne: høst / vår

Høstfrist for søknadsgjennomgang: 1. januar

Kontaktinformasjon

Professor Almut Hupbach, gradsdirektør

E-post: alh309@lehigh.edu

Telefonnummer: 610-758-6762

Opptakskrav

  • 2 anbefalingsbrev
  • GRE-test Poeng kreves

Internasjonale søkere

Internasjonale søkere er pålagt å demonstrere engelskkunnskaper som tilsvarer de som kreves av gradsøkende studenter. Alle internasjonale søkere med morsmål som ikke er engelsk, må ta TOEFL-testen og sende inn score.

Sist oppdatert juni 2020

Om skolen

As Lehigh’s largest and most diverse college, we are home to the social sciences, arts, humanities, and natural sciences. With 1,894 undergraduate students, 342 graduate students, 270 full-time facult ... Les mer

As Lehigh’s largest and most diverse college, we are home to the social sciences, arts, humanities, and natural sciences. With 1,894 undergraduate students, 342 graduate students, 270 full-time faculty and 90 professional staff, we are comparable in size and offer the intimacy of a liberal arts college, yet benefit from the resources of a research university. Our faculty are accomplished scholars, artists, and writers, recognized nationally and internationally as leaders in their fields, who share a commitment to the integration of teaching and scholarship into innovative, dynamic curricula set in an intellectually stimulating environment. Minimér