MSc Enterprise Management

Generelt

Programbeskrivelse

126794_pexels-photo-3184291.jpeg fauxels / Pexels

Et studium utdelt av University of Birmingham

Ikke-lokal kursregistrering nr. 252953

Oversikt

I det stadig mer konkurransedyktige virksomhetsmiljøet er det stor etterspørsel etter kreativitet, innovasjon og unikhet - og en økende etterspørsel etter at virksomheter skal være initiativrike. Enterprise Management-kurset vårt er utviklet i samarbeid med bransjefolk for å gi deg den forretningskunnskapen og arbeidserfaringen du trenger for å avansere i lederstillinger i enterprise servicesektoren. Kurset vil også gi deg ferdighetene til å etablere din egen virksomhet og lære å vokse og utvikle seg strategisk. Når du utforsker grunnlaget for gründeraktivitet, vil du videreutvikle forretnings- og lederegenskaper slik at du kan identifisere og svare på nye forretningsmuligheter. Du kan utvikle din egen forretningsplan som et alternativ for det siste året ditt forskningsprosjekt, med våre bransjepartnere som bidrar til din forretningsutviklingsprosess.

modul

Opprettelse og utvikling av virksomheter

Business Creation and Development vil involvere studentene i de mer praktiske elementene i virksomhetsaktivitet, ikke bare når det gjelder å skape nye virksomheter, men også når det gjelder entreprenørskap innen bedriftsmiljø og forretningsvekst. Modulen utforsker de viktigste prinsippene for oppstart og vekst av virksomheten, inkludert entreprenørskap, forretningskreativitet, forretningsvekst, forretningsplanlegging, strategiformulering og forbedring av virksomheten.

Enterprise Project

Modulen utvider og utvikler studentenes kunnskap og evne til å fokusere på og forberede seg på entreprenørskapsforskning. Den introduserer studentene fagområdene kritisk taksering og forskningsteknikker, så vel som utformingen og utførelsen av et bedriftsforskningsprosjekt. Prosjektet kan enten ha form av en ny bedriftsoppstartplan eller en eksisterende forretningsutviklingsplan. Målet er å utvikle studentenes ferdigheter og kompetanse i de essensielle forskningsverktøyene de trenger for både vellykket forskerutdanning og som selvstendig næringsdrivende gründere eller fremtidens ledere. Modulen tar i bruk en strukturert tilnærming for å tilby et sentralt utvalg av verktøy som muliggjør anvendelse av kritiske vurderings- og forskningsdesignferdigheter. Studentene vil bli oppfordret til å prøve integrering av konsepter og kunnskap fra en rekke moduler i programmet, og til å trekke på et bredt spekter av kilder. Foreslå, planlegge og gjennomføre virksomhetsprosjektet er en individuell aktivitet utført av eleven under tilsyn av en passende erfaren akademisk / virksomhetsmentor.

Entrepreneurial Finance

Denne modulen har som mål å utvikle studentenes forståelse og bevissthet om de grunnleggende finansbegrepene fra et gründerperspektiv når det gjelder analyse av regnskap, styring av arbeidskapital, prognosemodeller, kapitalbudsjettering og investeringsvurdering. Modulen legger vekt på hvordan ledere kan bruke økonomiske teknikker for å forbedre beslutningene som tas i små og mellomstore bedrifter og oppstartsbedrifter.

Internasjonalt entreprenørskap

Denne modulen har som mål å utvikle studentenes forståelse og bevissthet om internasjonalt entreprenørskap innen servicesektoren. Det vil bli lagt vekt på en undersøkelse og kritikk av gründervirksomhet både i Storbritannia og internasjonalt. Prosessen med organisasjonsvekst for gründerfirmaer, inkludert alternative vekststrategier, skal undersøkes i detalj. Muligheter og utfordringer som er rådende i det internasjonale miljøet vil også bli innarbeidet.

Markedsføring og digitale medier

Målet med denne modulen er å gi studentene en grundig forståelse av markedsføring og digitale medier i sammenheng med global reise og turisme. Ved å bruke en tverrfaglig tilnærming, vil denne modulen kombinere teoretisk fundament med moderne markedsføring og digitale medieteknikker og -praksis. Sentrale temaer vil bli dekket og kontekstualisert med praktiske anvendelser.

Personlig lederutvikling

I et stadig skiftende og utfordrende forretningsmiljø er sterkt lederskap avgjørende for enhver virksomhetssuksess. For å bli dyktige i slike skiftende tider, må gründere utvikle personlige lederegenskaper. Opprinnelig introduserer modulen moderne teorier og modeller for underbyggende ledelse. Fra dette vil studentene få en mulighet til å utvikle personlige lederegenskaper, inkludert coaching, veiledning og kommunikasjon. Modulen vil også gjøre det mulig for studentene å reflektere over tidligere og eksisterende ledererfaring, jobbe gjennom casestudier, forretningsinnsikt og delta i kritisk dialog med andre for å utvikle sine egne lederegenskaper og kompetanser.

Risiko og strategisk bedriftsledelse

Foretak opererer i globale, komplekse og stadig mer dynamiske miljøer. Dette gjør det viktig for gründere og ledere å utforme og implementere effektive strategier for å håndtere den iboende risikoen ved å drive forretning i disse flyktige miljøene. Denne modulen gir et rammeverk for å identifisere, vurdere, kvantifisere risikoer og utforme effektive risikoreduserende strategier. Dette vil bli undersøkt både fra et SMB- og bedriftsperspektiv. Utfordringene som gründere står overfor i styring av risiko er også innarbeidet. Gjennom en undersøkelse av ulike rammer, får studentene en mulighet til å evaluere og anvende risikostyringsverktøy og -teknikker i sanntidssituasjoner.

Det er et spørsmål om skjønn for individuelle arbeidsgivere å anerkjenne enhver kvalifikasjon som dette kurset kan føre til.

Inntakskrav

Faglige krav

  • En relevant lavere grad (eller tilsvarende) fra en anerkjent institusjon.
  • Alle innleggelser bestemmes av UCB.
  • Andre individuelle søknader vil bli vurdert fra sak til sak.

Engelsk Språkkrav

  • IELTS 6.0 eller
  • Passord engelsk test 6.0 eller tilsvarende

avgifter

Den totale programavgiften er HK $ 99.600 for 7 undervisningsblokker, betales over 6 avdrag på HK $ 16.600 hver. Hver undervisningsblokk inkluderer forelesningsnotater, studiepakke, første evalueringsmarkering og tilbakemelding og 1 gjenværende eksamen eller gjenoppgave av oppgave.

Søknadsprosedyrer

Søkere må sende inn følgende til Aston Institute :

  1. Fullført søknadsskjema
  2. Betal for søknadsavgift HKD $ 350 med PayPal (ikke refunderbart)

Om Universitetet

University College Birmingham

University College Birmingham (UCB) har over 8000 studenter, hvorav 1100 er internasjonale studenter fra 65 land. University College Birmingham er akkreditert av University of Birmingham (et Russell Group University), og mange av programmene for grunngrad, bachelorgrad og mastergrad fører til grader tildelt av University of Birmingham. Dette inkluderer toppgradene for BA (Hons) Business Enterprise og BA (Hons) Marketing Management som for tiden tilbyr på Aston Institute , Hong Kong.

University of Birmingham og University College Birmingham partnerskap

De to universitetene i Birmingham har signert en avtale som utnytter styrkene til hver institusjon. Samarbeidet feirer og bygger på et 22-årig forhold som har sett University of Birmingham akkreditere og tildele 20.000 University College Birmingham-grader.

Partnerskapet skaper en ny modell for samarbeid, utnytter den særegne og kollektive styrken til våre to universiteter, for å forbedre resultatene for unge gjennom en rekke felles aktiviteter, inkludert:

  • Ytterligere styrke studentens muligheter til å få tilgang til høyere utdanning gjennom videreutdanningsveier
  • Opplæring og utvikling av faglige lærere
  • Skape en bedre Birmingham-opplevelse ved å dele fasiliteter
  • Hjelpe internasjonale studenter med å få tilgang til utdanningsmuligheter i Birmingham
Sist oppdatert jan. 2020

Om skolen

Aston Institute is registered with the Education Bureau and provides academic and English courses for continuing and further education. Our teaching and learning philosophy focuses on an international ... Les mer

Aston Institute is registered with the Education Bureau and provides academic and English courses for continuing and further education. Our teaching and learning philosophy focuses on an international perspective, with courses and qualifications benchmarked according to international standards. Minimér