MSc Global - Luxury Brand Management
Institut Supérieur de Marketing du Luxe - SUP de LUXE
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Paris, Frankrike
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 28 000 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
MBA Global - Luxury Brand Management er utviklet i nært samarbeid med selskaper i luksussektoren. Kurs blir revurdert og justert i tråd med rådende økonomiske og strategiske spørsmål - og fremtidens.
Det skiller seg ut med sitt brede innhold:
- Det er et "globalt" luksusprogram som trener studenter i generell ledelse og for alle aktiviteter som trengs for å lykkes på disse områdene: Forretningspolitikk, kontroll og økonomiske forhold, samt logistikk og forsyningskjede, for å trene kandidater til å bli i mediet og langsiktig, General Managers of Luxury datterselskaper i store strategiske land.
- Det legger vekt på Management of Creation og på Creative Team , da vi mener dette er et veldig viktig element for at et merke skal skille seg ut og tilby interessante og fremragende produkter, objekter og tjenester.
- Den utvikler spesielle ferdigheter innen sosiale medier og digital markedsføring.
- Den søker å skille seg ut som den beste tilgjengelige opplæringen innen luksus detaljhandel og luksusvarehandel .
Global MBA er en kilde til høypotensialprofiler for luksusbedrifter, fordi den gjør det mulig for dem å finne kandidater som er klare til å starte innen forretningsutvikling, detaljhandel, digital markedsføring eller lignende jobber og utvikle en langsiktig karriere i deres firma. Programmet tar også sikte på å bli veiskille for internasjonal kunnskap og samhandling knyttet til luksusverdenen.
Dette programmet er merket MSc (Master of Science) av "Conférence des Grandes Ecoles".
Galleri
Opptak
Læreplan
Alle undervisningsmetoder, inkludert proaktive og internettsystemer, vil bli brukt, men flertallet av emnene vil være basert på business case-metoden.
En grundig analyse av en ekte forretningssituasjon (et teamprosjekt presentert til et luksusfirma) vil avslutte programmet.
Inngående kompetanse innen virksomhetsledelse
- Regnskapskontroll, rapportering og budsjettering
- Bedriftsøkonomisk ledelse
- Global internasjonal strategi
- Global forretningspolitikk
Luksus markedsføring ledelse
- Forbrukeranalyse og forbrukeradferd; markedsundersøkelser
- Produktpolitikk og ledelse
- Merkevareledelse
- Internasjonale distribusjonssystemer
- Kommunikasjon og reklame
- Sosiale nettverk og digital markedsføring
Luksus detaljhandel og merchandising
- Grunnleggende detaljhandel økonomi og ledelse
- Lagre plassering og konseptutvikling
- Merchandising og visuell merchandising
Ledelse av etableringen
- Kunsthåndtering og spesifikkhet
- Designadministrasjon og administrering av det kreative teamet
- Introduksjon til produktdesign og kommunikasjonsdesign
Luksus talent management
- Organisasjonsutvikling
- Talenthåndtering
- Executive karriere i luksus
Produksjon, forsyningskjede og anskaffelser. logistikk
- Verdensomspennende innkjøpskilder
- Kvalitetsstyring
- Logistikk, forsyningskjede og planprosesser
Luksus juridiske problemer
- Varemerkeregistrering og immateriell rettighet. Kontraktsforhandlinger og oppfølging
Sektoranalyse
- Parfymer og kosmetikk
- Smykker og klokker
- Mote ledelse
- Vin og brennevin
- Gjestfrihet
- Utfordringene i det kinesiske markedet
- Muligheter i andre energimarkeder
- Stedet til andre BRICS-markeder
Programresultat
Dette programmet forbereder studentene på lederjobber gjennom grundige studier av produksjon, logistikk og kontroll, med vekt på økonomiske strategier og global ledelse.