MSc International Fashion
Institut Francais de la Mode
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Paris, Frankrike
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
15 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 19 000
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Nytt: MSc i internasjonal mote
Målet med MSc Fashion/>
Dette programmet bygger på IFMs styrke som et unikt møteplass for samspillet mellom ledelsen
Det gir studenter:
- Et sterkt fundament i ledelsesevner som gjelder spesielt for luksussektoren: markedsføring, strategi og drift for internasjonale markeder, med særlig vekt på distribusjon og detaljhandel.
- Nøklene til å forstå og utnytte merkevaren: luksus branding, kommunikasjon og digitale strategier.
- et dypt kjennskap til skapelsen: kulturen av mote, design og luksus, forståelse av den kreative prosessen, forståelse av viktigheten av kvalitet og savoir-faire (knowhow) i luksusindustrien.
Studentene skal også utvikle ferdighetene til å forstå «den franske berøringen» - historiske og moderne referanser - og vil lære fransk for å lette kommunikasjon og kulturell forståelse.
Et rikt akademisk år brukt i hjertet av Paris, med særlig fokus på ledelse og personlig utvikling, vil gi deltakerne en nøkkel konkurransefortrinn som de forfølge sine karrierer.
For studenter som allerede har en 4-årig bachelorgrad (eller tilsvarende), består programmet i et 9-måneders intensivt program etterfulgt av en 6 måneders internship. For studenter som har en 3-årig bachelorgrad (eller tilsvarende), starter programmet med et 12-måneders grunnår, dedikert til både tradisjonell undervisning og erfaringslæring, i tillegg til Paris Fashion Week og detaljhandel arbeidsopplevelser. For de studentene, er det nødvendig å fullføre begge år for å få MSc i internasjonal mote
Profesjonelle muligheter for oppgradere av dette programmet er først og fremst knyttet til internasjonal forretningsutvikling, som bidrar til å møte behovene til luksusmerkene, da de fortsetter å styrke deres tilstedeværelse på tvers av globale markeder. Rollene er i funksjoner som produkt og visuell merchandising, engros og detaljhandel, kjøp, markedsføring og kommunikasjon, digital og CRM.
IFM Open Day 2018 - MSc i internasjonal mote
Dette programmet har aktiv støtte fra selskaper som Chanel, Chloé, Christian Dior, Hermès, Kenzo, L'Oréal Luxe, Louis Vuitton, Saint Laurent ... som deltar i programmet under de faglige kursene og tilbyr internships.
IFM er en statlig anerkjent institusjon for høyere utdanning og MSc i International Luxury Management er registrert på nivå 1 (Master level) med Répertoire National des Certifications Professionnelles (RNCP). Denne registreringen gir rett til ikke-EU-studenter som har uteksaminert seg fra programmet (internship inkludert) for å få Autorisation Provisoire de Séjour (APS - Midlertidig oppholdstillatelse) slik at de kan jobbe i Frankrike i et år.