MSc Software Engineering
University of Bolton, Academic Centre – Ras Al Khaimah
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Ras Al-Khaimah, De forente arabiske emirater
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
18 - 24 måneder
Tempo
Deltid
Studieavgift
AED 49 500
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
Programpriser
Tittel | Type | Nivå | Beskrivelse |
Mastergrad (MSc) | Endelig pris | Nivå 7 | Software Engineering |
Postgraduate Certificate (PgCert) | Exit or Fallback Award | Nivå 7 | Software Engineering |
Postgraduate Diploma (PgDip) | Exit or Fallback Award | Nivå 7 | Software Engineering |
Referanseerklæringer
Følgende referanseuttalelser gjelder for dette programmet:
- QAA Subject Benchmark Statement Computing (oktober 2019)
- QAA Master's Degree Characteristics statement (februar 2020)
Interne og eksterne referansepunkter
- Storbritannias kvalitetskode for høyere utdanning
- University of Bolton tildeler rammeverk
Generelle opptakskrav
Det forventes normalt at du har fullført en utdannelse (eller tilsvarende) i et relevant emne og har tilstrekkelig arbeidserfaring. Du kan bli bedt om å delta på et intervju og / eller gi en portefølje med arbeid.
Ytterligere kriterier
Standard opptakskrav for emnet er BSc (Hons) i informatikkrelaterte fag eller BEng (Hons) i Software Engineering, vanligvis med en første eller øvre andre klasse klassifisering. For søkere uten første eller øvre sekund vil en lavere andre grad bli vurdert fra sak til sak (spesielt for kandidater med god relevant industriell erfaring).
Hvis engelsk ikke er førstespråket ditt, må du fullføre en sikker engelsk språktest på IELTS 6.0 eller tilsvarende uten bånd mindre enn 5,5.
Mål for programmet
Hovedmålet med programmet er å:
- sette studenter med bakgrunn i programvareingeniør eller informatikk i stand til å utvikle en dypere forståelse av avanserte programvaremetoder
- sikre at studentene har tilgang og eksponering for de nyeste metodene og utviklingsteknikkene.
- utdype forståelsen av tilnærminger som designmønstre og deres anvendelighet på bestemte problemer
- stimulere kreativ tenkning og forbedre teknikker for problemløsning og beslutningstaking
- forbedre viktige ferdigheter som gruppearbeid, rapportskriving og forskningskunnskaper
- utstyre studentene med den kunnskapen som er nødvendig for å forstå de etiske og miljømessige problemene de vil møte i industrien generelt.
- utvikle sofistikerte intellektuelle evner innen forskning, kritikk, syntese og innovasjon som kulminerer i en avhandling / prosjekt på masternivå.
Særtrekk ved programmet
- Programvareingeniørmesterprogrammet ved University of Bolton er designet i samarbeid med industrielle partnere for å sikre at studentene studerer et omfattende program med relevante industrielle emner.
- Suksessen til våre doktorgradsstudenter er direkte knyttet til de praktiske forskningsaspektene som dekkes av emnets laboratoriearbeid.
- Kurset gjennom kurset benytter realistiske scenarier som er ment å forberede studentene på karrieren etter universitetet. Dette gjelder både de tekniske områdene som studeres, men også utgangen som kreves fra studenten, for eksempel tekniske forslag eller rapporter til ledelsen.
- Du vil bygge på fagspesialistkunnskap og forståelse gjennom ferdigstillelse av en avhandling som vil bli vist frem for arbeidsgivere og andre.
- Sosialt, offentlig og etisk ansvar: Alt vårt studentprosjektarbeid er i samsvar med universitetets retningslinjer for etikk og bruker universitetets forskningsetiske prosedyre før arbeidet starter.
Læringsutbytte
Kunnskap og forståelse
Etter gjennomføring av programmet vil vellykkede studenter kunne demonstrere systematisk kunnskap og forståelse for:
- Forretning, profesjonell og etisk anvendelse av databehandling i industrien
- Innsamling, behandling og sikker lagring av informasjon
- Utvikle programvareløsninger for å møte forretningskrav
- Bygg passende sikkerhet inn i alle aspekter av programvareutvikling
- Bruk av passende verktøy og metoder for å administrere prosessen med programvareutvikling
- Samle forskning fra passende kilder og bruk den for å løse bestemte problemer
- Ha kunnskap og forståelse av viktige fakta, konsepter, prinsipper og teorier knyttet til databehandling og dataprogrammer.
- Betydningen av personlig utvikling: læringskunnskaper for ansettelsesevne og karriereutvikling
Kognitive, intellektuelle eller tenkende ferdigheter
Etter gjennomføring av programmet vil vellykkede studenter kunne demonstrere evnen til å:
- identifisere og løse komplekse problemer ved hjelp av innovative tilnærminger for å nå kreative løsninger.
- bruke avansert kunnskap om modellering og design av datamaskiner og applikasjoner for å oppfylle spesifikke krav i fravær av fullstendige data
- bruke effektive analytiske, problemløsende og beslutningsdyktige ferdigheter for å formulere kreative løsninger
- bruke teoretiske begreper og kritisk resonnement når du undersøker arbeidsbaserte problemstillinger av strategisk art i fravær av fullstendige data
Praktiske, profesjonelle eller fagspesifikke ferdigheter
Etter gjennomføring av programmet vil vellykkede studenter kunne demonstrere evnen til å:
- spesifisere, designe og konstruere pålitelige, sikre og brukbare datamaskinbaserte systemer.
- vurdere systemer når det gjelder kvalitetsattributter og mulige avveininger som presenteres innenfor det gitte problemet.
- planlegge og administrere komplekse prosjekter for å levere datasystemer innenfor begrensninger som krav, tidsplan og budsjett.
- identifisere og kritisk evaluere risiko og sikkerhetsaspekter som kan være involvert i distribusjon av datasystemer innenfor en gitt kontekst.
- effektivt implementere verktøyene som brukes for konstruksjon og dokumentasjon av dataprogrammer, med særlig vekt på helhetlig forståelse av prosessen som er involvert i effektiv distribusjon av datamaskiner for å løse praktiske og komplekse problemer.
- kritisk vurdere og analysere komplekse problemer, inkludert de med ufullstendig informasjon, og tenke passende løsninger innenfor designbegrensningene.
Overførbare, nøkkel- eller personlige ferdigheter
Etter gjennomføring av programmet vil vellykkede studenter kunne demonstrere evnen til å:
- konstruere godt argumenterte, refererte dokumenter, underbygget av relevante ideer, som gjør saker til handling.
- jobbe uten tilsyn, planlegge effektivt og overholde tidsfrister, og svare lett på endrede situasjoner og prioriteringer.
- presentere rasjonelle og begrunnede argumenter som adresserer et gitt problem eller en gitt mulighet for en rekke målgrupper (muntlig, elektronisk eller skriftlig)
- påta seg effektivt teamarbeid og prosjektledelse og anerkjenne og utnytte individers ferdigheter og kunnskap best for å samarbeide
- gjennomføre livslang personlig utvikling: Evnen til å utvikle læringskunnskaper og gjenkjenne deres anvendelse i sysselsetting og industri.
Programstruktur
MSc Software Engineering -programmet består av 5 moduler på nivå HE7 som alle er kjerne. 180 studiepoeng kreves for prisen ved å fullføre 4 moduler på 30 studiepoeng hver og prosjektet med 60 studiepoeng.
Validerte moduler
Tittel | Modulkode | COE* |
Masterprosjekt | SEC7001 | C |
Forskningsmetoder | SWE7004 | C |
Moderne praksis innen programvareingeniør | SWE7101 | C |
Avansert programvareutvikling | SWE7102 | C |
Dev Ops | SWE7103 | C |
*Kjerne, valgfri, valgfri
Lærings- og undervisningsstrategier
Lærings- og undervisningsmetoder bruker en blandet læringsmetode. Dette kan omfatte forelesninger, seminarer, opplæringsprogrammer og kritikk, selvstyrt læring, e-læring og laboratorie-/workshop-økter, samt online økter og støtte. Praktiske ferdigheter tilegnes gjennom teknisk introduksjon og støtte, workshopøkter, demonstrasjoner og aktivitetsbaserte oppgaver. Aktiv læring fremmes med et sterkt praktisk tema, gjennomgående. Dette programmet vedtar en blandet stil for læring og undervisning, inkludert online levering og engasjement der det er aktuelt.
Læringsaktiviteter (KIS -oppføring)
Kursår | Nivå 3 | HE4 | HE5 | HE6 | HE7 |
Planlagt lærings- og undervisningsaktivitet | n/a | n/a | n/a | n/a | 15% |
Guidet uavhengig studie | n/a | n/a | n/a | n/a | 85% |
Utplassering/studie i utlandet | n/a | n/a | n/a | n/a | n/a |
Evalueringsstrategi
Vurderingen utføres på viktige punkter under undervisningen. Formativ vurdering med muntlig og/eller skriftlig tilbakemelding tilbys i løpet av hver modul. Skriftlig tilbakemelding tilbys etter summativ vurdering. Evalueringsoppgaver er knyttet til læringsutbyttet til hver modul og fullføres normalt ved slutten av hver modul. Typer vurderingsbevis kan omfatte: oppgaver, prosjekter, undersøkelser og presentasjoner.
Vurderingsmetoder (KIS -oppføring)
Kursår | Nivå 3 | HE4 | HE5 | HE6 | HE7 |
Skriftlige eksamener | n/a | n/a | n/a | n/a | 7% |
Kursarbeid | n/a | n/a | n/a | n/a | 60% |
Praktiske eksamener | n/a | n/a | n/a | n/a | 33% |
Eksterne sensorers rolle
Ekstern sensor utpekes for alle studieprogrammer. De fører tilsyn med vurderingsprosessen og deres oppgaver inkluderer: godkjenning av vurderingsoppgaver, gjennomgang av vurderingsmerker, deltakelse i vurderingsnemner og rapportering til universitetet om vurderingsprosessen.
Støtte for studentlæring
- Programmet administreres av en programleder
- Welcome Week introduserer studenten for universitetet og deres program
- Hver elev har en personlig veileder som er ansvarlig for støtte og veiledning
- Personal Development Planning integrert i alle programmer
- Tilbakemelding er tilgjengelig på formative og summative vurderinger
- Studentsenteret tilbyr en one-stop-butikk for informasjon og råd
- Omfattende veiledning er tilgjengelig fra universitetsstudentstøttetjenester, inkludert råd om bolig og overnatting, rådgivning, råd om økonomi og karriere og støtte via universitetets funksjonshemmeteam
- Kapellanskapet der kapellaner og pastorale assistenter er tilgjengelige fra forskjellige tradisjoner, trosretninger og verdensanskuelser
- Bibliotek og IT -tjenester er en veldig god kilde til råd og støtte med gode studiekunnskaper og materialer
- Det er studentforbindelsesoffiserer tilknyttet hver skole
- Studenterforeningens rådgivningstjenester
- Programhåndbøker og modulguider som gir informasjon om programmet og universitetsforskrifter
- Muligheten til å utvikle ferdigheter for sysselsetting
- Engelsk språkstøtte for internasjonale studenter
- Den elektroniske studentinformasjonen - Policy Zone gir all forskriftsmessig og politisk informasjon på ett sted
Metoder for å evaluere og forbedre kvaliteten på læringsmuligheter
- Studentkomiteer
- Modulevalueringer av studenter
- Program- og universitetsstudentundersøkelser
- Årlig kvalitetsovervåking og handlingsplanlegging gjennom programplaner, inkludert dataanalyse, emnekvalitetsforbedringsplaner, skolekvalitetsforbedringsplaner, plan for kvalitetsforbedring av universitetet
- Fagfellevurdering/observasjon av undervisning
- Profesjonelt utviklingsprogram for ansatte
- Ekstern sensor rapporterer
Opptak
Læreplan
MSc Software Engineering-programmet består av 5 moduler på nivå HE7, som alle er kjernen. 180 studiepoeng kreves for tildelingen ved å fullføre 4 moduler på 30 studiepoeng hver og prosjektet på 60 studiepoeng.
Validerte moduler
Tittel | Modulkode | COE* |
Masterprosjekt | SEC7001 | C |
Forskningsmetoder | SWE7004 | C |
Moderne programvareingeniørpraksis | SWE7101 | C |
Avansert programvareutvikling | SWE7102 | C |
Dev Ops | SWE7103 | C |
*Kjerne, valgfritt, valgfag
Lærings- og undervisningsstrategier
Læring og undervisningsmetoder bruker en blandet læringstilnærming. Dette kan omfatte forelesninger, seminarer, veiledninger og kritikk, selvstyrt læring, e-læring og laboratorie-/workshop-økter, samt nettbaserte økter og støtte. Praktiske ferdigheter tilegnes gjennom teknisk introduksjon og støtte, workshop-økter, demonstrasjoner og aktivitetsbaserte oppgaver. Aktiv læring fremmes med et sterkt praktisk tema gjennomgående. Dette programmet tar i bruk en blandet lærings- og undervisningsstil, inkludert online levering og engasjement der det er hensiktsmessig.
Læringsaktiviteter (KIS-oppføring)
Kursår | Nivå 3 | HE4 | HE5 | HE6 | HE7 |
Planlagte lærings- og undervisningsaktiviteter | n/a | n/a | n/a | n/a | 15 % |
Veiledet uavhengig studie | n/a | n/a | n/a | n/a | 85 % |
Utplassering/studie i utlandet | n/a | n/a | n/a | n/a | n/a |
Vurderingsstrategi
Det gjennomføres vurdering på sentrale punkter i undervisningen. Formativ vurdering med enten muntlig og/eller skriftlig tilbakemelding tilbys i løpet av hver modul. Det gis skriftlig tilbakemelding etter den summative vurderingen. Vurderingsoppgaver er knyttet til læringsutbyttet for hver modul og fullføres normalt ved slutten av hver modul. Typer vurderingsbevis kan omfatte oppgaver, prosjekter, eksamener og presentasjoner.
Vurderingsmetoder (KIS-oppføring)
Kursår | Nivå 3 | HE4 | HE5 | HE6 | HE7 |
Skriftlige eksamener | n/a | n/a | n/a | n/a | 7 % |
Kursarbeid | n/a | n/a | n/a | n/a | 60 % |
Praktiske eksamener | n/a | n/a | n/a | n/a | 33 % |
Rollen til eksterne sensorer
Det oppnevnes ekstern sensor for alle studieprogram. De fører tilsyn med vurderingsprosessen, og pliktene deres inkluderer: godkjenne vurderingsoppgaver, gjennomgå vurderingskarakterer, delta i vurderingskomiteer og rapportere til universitetet om vurderingsprosessen.
Programresultat
Kunnskap og forståelse
Etter fullført program vil vellykkede studenter være i stand til å demonstrere systematisk kunnskap og forståelse av:
- Forretningsmessig, profesjonell og etisk anvendelse av databehandling i industrien
- Innsamling, behandling og sikker lagring av informasjon
- Utvikle programvareløsninger for å møte forretningskrav
- Bygge passende sikkerhet inn i alle aspekter av programvareutvikling
- Bruke passende verktøy og metoder for å administrere prosessen med programvareutvikling
- Samle forskning fra passende kilder og ta den i bruk for å løse spesielle problemer
- Ha kunnskap om og forståelse av vesentlige fakta, konsepter, prinsipper og teorier knyttet til databehandling og dataapplikasjoner.
- Betydningen av personlig utvikling: læringsferdigheter for arbeidsevne og karriereutvikling
Kognitive, intellektuelle eller tenkeferdigheter
Etter fullføring av programmet vil vellykkede studenter kunne demonstrere evnen til å:
- identifisere og løse komplekse problemer ved å bruke innovative tilnærminger for å nå kreative løsninger.
- anvende avansert kunnskap innen modellering og design av datamaskiner og applikasjoner for å møte spesifikke krav i fravær av fullstendige data
- bruke effektive analytiske, problemløsnings- og beslutningsevner for å formulere kreative løsninger
- anvende teoretiske begreper og kritisk resonnement når man undersøker arbeidsbaserte problemstillinger av strategisk karakter i mangel av fullstendige data
Praktiske, faglige eller fagspesifikke ferdigheter
Etter fullføring av programmet vil vellykkede studenter kunne demonstrere evnen til å:
- spesifisere, designe og konstruere pålitelige, sikre og brukbare datamaskinbaserte systemer.
- evaluere systemer i forhold til kvalitetsegenskaper og mulige avveininger presentert innenfor den gitte problemstillingen.
- planlegge og administrere komplekse prosjekter for å levere datasystemer innenfor begrensninger som krav, tidsskala og budsjett.
- identifisere og kritisk vurdere risikoer og sikkerhetsaspekter som kan være involvert i distribusjon av datasystemer innenfor en gitt kontekst.
- implementere effektivt verktøyene som brukes for konstruksjon og dokumentasjon av dataapplikasjoner, med særlig vekt på en helhetlig forståelse av prosessen involvert i effektiv distribusjon av datamaskiner for å løse praktiske og komplekse problemer.
- kritisk vurdere og analysere komplekse problemer, inkludert de med ufullstendig informasjon, og utarbeide passende løsninger innenfor designbegrensningene.
Overførbare, nøkkel- eller personlige ferdigheter
Etter fullføring av programmet vil vellykkede studenter kunne demonstrere evnen til å:
- konstruere velargumenterte, refererte dokumenter underbygget av relevante ideer, som gjør det mulig å handle.
- arbeide uten tilsyn, planlegge effektivt og overholde tidsfrister, og reagere lett på skiftende situasjoner og prioriteringer.
- presenter kortfattet rasjonelle og begrunnede argumenter som adresserer et gitt problem eller mulighet til en rekke målgrupper (muntlig, elektronisk eller skriftlig)
- gjennomføre effektivt teamarbeid og prosjektledelse og anerkjenne og utnytte ferdighetene og kunnskapene til enkeltpersoner på best mulig måte for å samarbeide
- gjennomføre livslang personlig utvikling: Evnen til å utvikle læringsferdigheter og anerkjenne deres anvendelse i arbeid og industri.