MSc i Big Data, markedsføring og ledelse
TBS Education
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Toulouse, Frankrike
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
12 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 19 500 / per year *
Søknadsfrist
15 Jul 2024
Tidligste startdato
Sep 2024
* Semesteravgift
Introduksjon
Programoversikt
Med 2 internasjonalt anerkjente sertifikater og gjennom tett samarbeid med mer enn et dusin bransjeledere, startups og foreninger, konfronterer programmet studenter, helt fra starten av programmet, med virkeligheten og flerlagskompleksiteten til big data, datadrevet markedsføring, og markedsanalyse.
- Varighet : 12 måneder
- Campus : Toulouse
- Språk : Engelsk
- Modus : Heltid
- Skolepenger : 19500€
- Søknadsgebyr : 100€
- Inntak : september 2023
- Frist : 15. juli 2023
TBS -accordion__title opened">Hvorfor dette programmet?
Den eksplosive veksten i mengden data skapt i verden av mennesker og maskiner fortsetter å akselerere. Denne datafloden kombinert med en samfunnsmessig bevissthet om den strategiske verdien av data har skapt et globalt forretningsparadigmeskifte: fremveksten av en datadrevet forretningsæra.
I en ny datadrevet forretningsverden må markedsførere venne seg til å utvikle seg i et flyktig, raskt skiftende og teknologidrevet forretningsmiljø, og dermed tilegne seg nye former for ekspertise og ferdigheter som er i krysset mellom digital markedsføringsinnovasjon, Analytics, men også kunstig intelligens.
Styrker
- Programmet er avhengig av en nyskapende, problembasert, pedagogisk tilnærming som kombinerer disiplinene markedsføring, forretningsanalyse og informatikk.
- Gjennom nært samarbeid med mer enn et dusin bransjeledere, startups og foreninger, konfronterer programmet studenter, helt fra begynnelsen, med virkeligheten og flerlagskompleksiteten til datadrevet markedsføring og markedsanalyse.
- Studentene vil delta i ekte, forretningsledede case-studier.
TBS -trekkspill__tittel åpnet"> Sertifiseringer
TBS -trekkspill__innhold">
- Datavisualisering: Tableau Desktop Specialist
- Cloud Computing (Microsoft Azure)
- Data Science (Microsoft Azure)
- TBS Konsulentsertifisering er tilgjengelig: en uke, 4 konsulentselskaper
- CGE (Conférence des Grandes Ecoles) akkreditering: levert til 12-måneders formasjon som leverer et Bac+6 diplom. Den retter seg mot et publikum som ønsker å tilegne seg en ekspertise, en dobbel grad eller ønsker å utdype et felt. Den sterke involveringen av fagfolk i undervisningen og forpliktelsen til å gjennomføre minst 4 måneders praksistilbud gir uteksaminerte verdien av et høyt profesjonalisert opplæringsprogram.
Opptak
Læreplan
Kalender
Programdesign
Totalt antall timer: 450t
Dette programmet består av fem læringserfaringer som er strengt designet for å utvikle dine ledelsesmessige og operasjonelle ferdigheter innen ditt fagfelt.
Fagekspertise
8 kursenheter:
- Datadrevet Business & Society
Mål: Å beskrive og analysere spesifisitetene og utfordringene indusert av big data-fenomenet. - Big Data Analytics
Mål: Å forberede dataene, bygge og estimere modeller og trekke ut innsikt fra store strukturerte og ikke-strukturerte datasett. - Nye trender innen markedsføring
Mål: Å forklare de viktigste utfordringene og de siste trendene innen både forbrukeratferd og markedsføringsinnovasjon. - Datadrevet markedsføring
Mål: Å løse markedsføringsproblemer ved å anvende de viktigste teknikkene som brukes i datadrevet markedsføring. - Maskinlæring og kunstig intelligens
Mål: Å løse markedsføringsproblemer og få innsikt fra data ved å implementere kunstig intelligens-teknikker (inkludert Machine Learning og Deep Learning). - Big Data programmering
Mål: Å skrive avanserte dataprogrammer for å analysere enorme mengder data. - Internasjonalt perspektiv innen Big Data, Markedsanalyse og Artificial Intelligence
Mål: Å bygge ditt eget profesjonelle nettverk og forenkle din profesjonelle internasjonale integrering. - Business Analytics og kunstig intelligens, forskningsmetoder og dynamikk
Mål: Å skrive en høykvalitets vitenskapelig rapport om et emne relatert til datavitenskap, Business Analytics eller Artificial Intelligence.
Sertifikat designet av 26 professorer og ledere og ledere i samarbeid med TBS Career Starter.
"Soft Skills" er intrapersonlige og mellommenneskelige ferdigheter som skaper forutsetninger for et vellykket og bærekraftig team og lar deg administrere karrieren din effektivt.
2 kursenheter:
Ledelse og lederegenskaper
Mål: Tilegne deg ni nøkkelkompetanse for å lede team og administrere din profesjonelle karriere.
Karriereagility
Mål: Avslør talentet ditt og ta evolusjonære valg i samsvar med dine dype ambisjoner.
Karrierestarteren er et støttesenter som hjelper studenter med å definere og utvikle karriereprosjektet sitt. Gjennom flere forelesninger, workshops, individuelle tester og coaching-økter vil en spesialist støtte hver student fra de første spørsmålene deres til å lete etter den rette praksisplassen eller jobben.
Coaching: vi støtter deg i din refleksjon over dine ferdigheter, styrker og forbedringsområder. Gjennom personlighetstester og individuell coaching knytter vi denne selverkjennelsen til dine ambisjoner og yrkesvalg.
Personlig merkevarebygging: du vil delta i workshops for å bygge din CV og e-portefølje for å best fremheve dine erfaringer og ferdigheter for dine fremtidige arbeidsgivere.
Konsulentoppdrag
En unik øvelse som er en stor fordel i programmet ditt!
For kontoen til prestisjetunge TBS -partnerbedrifter, gjennomfører studenter, veiledet av professorene, en strategisk diagnose med sikte på å analysere konkurranseposisjonen, og deretter foreslå strategiske og operasjonelle anbefalinger for å møte utfordringene.
Eksempler på partnerbedrifter
Aerospace Valley, AIRBUS, Cap Gemini, Comtesse du Barry, Continental Automotive, EY, Hilti, Mars Petfoods, Motorola, Thalès, Rockwell & Collins.
Masteroppgave
Mål: Øk hjernens smidighet for å forutse og løse komplekse forretningsproblemer innen ditt fagfelt.
Hver student i dette MSc-programmet er pålagt å skrive en avhandling som tar for seg en aktuell problemstilling innen ledelse fra et akademisk eller profesjonelt perspektiv innen sitt fagfelt.
Studenten bidrar dermed til studie, analyse, formalisering og abstraksjon av det identifiserte problemet.
Turnus
Studenter kan gjennomføre praksis i den bedrift de selv velger i en periode på 6 måneder.
Programresultat
fordeler
- Mestre de viktigste utfordringene og de siste trendene innen både forbrukeratferd og innovasjon i markedsføring.
- Løs markedsføringsproblemer ved å bruke de viktigste teknikkene som brukes i datadrevet markedsføring.
- Samle innsikt fra data ved å implementere kunstig intelligens teknikker (inkludert maskinlæring og dyp læring).
- Skriv avanserte dataprogrammer for å analysere store datamengder.
Rangeringer
Denne MSc-en er rangert som nummer 4 i QS-rangeringen.
Program undervisningsavgift
Stipend og finansiering
For å hjelpe studentene våre økonomisk, tilbyr vi følgende rabatter for våre Master of Science-programmer. Vær oppmerksom på at rabatter og tilbud om økonomisk støtte er eksklusive og ikke kan kombineres.
Early Bird-rabatt
Du kan få 10 % rabatt på skolepengene hvis du søker og betaler før 31. desember. Vær oppmerksom på at dette er den eneste rabatten som kan kumuleres med andre.
Partner universitetsrabatt
Studenter fra TBS partneruniversiteter og/eller studenter som har tilbrakt ett semester på et TBS campus som en del av et utvekslingsprogram, får 10 % rabatt på studieavgiften.
Søskenrabatt
Hvis du har en bror eller søster som for øyeblikket er påmeldt et TBS program, vil du motta 15 % rabatt på skolepengene.
Spesiell rabatt
Du kan få denne 15 % rabatten basert på fortreffeligheten til karakterene dine og den generelle profilen din. (begrenset)
Parrabatt
Hvis du er gift/har et barn sammen og begge søker på et TBS program for samme år, vil du få 20 % rabatt på skolepengene til ett av programmene.
Excellence rabatt
Du kan få denne 25 % rabatten hvis du har >610 GMAT-score eller >75 % GPA; 7,0 IELTS; en flott prestasjon under intervjuet. (begrenset)
Effektrabatt
Du kan få denne 25% rabatten hvis du har et sterkt miljø/humanitært/CSR-prosjekt og en god akademisk fil. (begrenset)
Eksterne stipend
En rekke franske foreninger tildeler også stipend til internasjonale studenter som studerer i Frankrike:
Eiffel-stipend
Eiffel Excellence Scholarship Program administreres av det franske Europa- og utenriksdepartementet for å gjøre det mulig for franske høyere utdanningsinstitusjoner å tiltrekke seg utenlandske toppstudenter til å melde seg på franske master- og doktorgradskurs .
Søknadsprosessen for Eiffel-stipendet er ekstremt selektiv. Kandidatstudenter må være ikke-franske og være mindre enn 25 år gamle mens de må bevise gode akademiske resultater. Dette stipendet kan tildele opptil € 1000 per måned til vellykkede kandidater.
Campus Frankrike stipendinformasjon
Internasjonale studenter som ønsker å studere i Frankrike kan også søke om et utvalg av nasjonale stipend. For mer informasjon kontakt Campus France .
Akkrediteringer
Karrieremuligheter
- Markedsføringsforsker
- Markedsføring Strategist
- E-markedsfører
- Datastrategist
- Dataplanlegger
- Data analytiker
- Kundeinformasjonsleder
- Operasjonsforsker / Eksperter på markedsanalyse / Markedsundersøkelse / CRM / Kredittanalyse