MSc i Internasjonal Business Management med markedsføring
Heriot-Watt University Dubai
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Academic City, De forente arabiske emirater
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 2 år
Tempo
Deltid
Studieavgift
AED 78 750 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Alle studieavgift inkludert moms
Introduksjon
Oversikt
Vår MSc International Business Management med markedsføring programmet er rettet mot kandidater som har liten eller ingen forretnings-eller ledelse bakgrunn i sin første grad og som ønsker å få en bred forretningskvalifikasjon for å forbedre deres fremtidige karrieremuligheter, eller hos de som ønsker å utvikle virksomheten ledelse kunnskap og ferdigheter for å tillate dem å endre eller videre karriere.
International Business Management Pathways
Vår MSc International Business Management med markedsføring er en av tre spesialiserte Pathways vi tilbyr i International Business Management. Programmene dekker sentrale problemstillinger i internasjonal forretningsforvaltning, inkludert det internasjonale forretningsmiljøet, samt betydningen av strategi, økonomi, markedsføring og organisatorisk atferd. Du fokuserer deretter på å utvikle spesifikk kunnskap og ferdigheter i ditt valgte Pathway fag som forberedelse til en karriere i dette området.
Det internasjonale fokuset på programmet tiltrekker seg studenter fra hele verden, og gir et rikt læringsmiljø der internasjonal erfaring og praksis deles.
Studentene har også mulighet til å delta i teambygging, lederskap og nettverksarrangementer i løpet av de første ukene av programmet.
Programvarighet
- Heltid: 12 måneder
- Deltid: 24 måneder
Januar deltakere
Studentene er velkommen til å delta i IBM MSc Program i januar.
Studenter som starter programmet i januar bør merke seg at det går på heltid for 2 semesters (12 måneder) avhandling (februar til april, 3 måneder) (totalt 16 måneder) eller deltidskurs for 4 semesters (24 måneder) avhandling Mars til august, 6 måneder) (totalt 30 måneder).
Studenter som er påmeldt for januarinntaksprogrammene, må ikke være på campus i sommerferien.
Kursinnhold
Alle fag tar et internasjonalt syn på virksomheten og fokuserer på praktiske problemstillinger og aktuelle emner i ledelse samt viktige teorier om ledelse.
Studentene vil velge en Pathway fra tre (markedsføring, menneskelige ressurser eller økonomi). Alle International Business Management-studenter i Dubai vil studere det samme settet med obligatoriske kurs uavhengig av Pathway men har muligheten til å velge fra en rekke Pathway avhengige alternativer. Studentene gjennomfører en avhandling innen feltet for den valgte Pathway .
Internasjonal forretningsforbindelse
Semester 1 (obligatorisk)
Forklarer arten av et firmas respons på utfordringene ved internasjonalisering ved å undersøke strategisk grunnlag, metode og retning av internasjonale strategier. Undersøker både multi- og mikro-statsborgere og benytter konvensjonelle strategiske verktøy for å studere internasjonale strategier.
Konkurransedyktig strategi
Semester 1 (obligatorisk)
Undersøker hvordan selskaper konkurrerer ved å utvikle og forstå samspillet og forholdet mellom teoretiske begreper; undersøke de enkelte komponentene i strategiske styringsmodeller og vurdere hvordan selskapene kan oppnå og opprettholde konkurransefortrinn.
markedsføring
Semester 1 (obligatorisk)
Ser på rollen som markedsføring og dens anvendelse i en internasjonal forretningsmessig sammenheng, fremhever den avgjørende rollen som moderne problemstillinger innen markedsføring som en del av det stadig mer konkurransedyktige globale miljøet.
Bedriftsøkonomi
Semester 2 (obligatorisk)
Gir kunnskap og forståelse av grunnleggende prinsipper og konsepter for mikroøkonomi og makroøkonomi og å kunne anvende denne kunnskapen og forståelsen i analysen av en rekke økonomiske problemer.
Forskningsfilosofi og praksis
Semester 2 (obligatorisk)
Gir forståelse for samfunnsvitenskapelig forskningsprosess, samt teori og tilnærminger til forskning. Utvikler praktiske ferdigheter (dvs. kvantitative og kvalitative teknikker) i dataanalyse for å transformere de rå dataene til informasjon som styrer markedsføringsvurderinger.
Internasjonal markedsføring
Semester 2 (obligatorisk)
Dette kurset utvikler en dypere forståelse av markedsmiljøet og risikofaktorene i en global sammenheng ved å undersøke virkningen av globalisering og internasjonale strukturer på markedsføringsstrategier, samt å utforske de voksende etiske dimensjonene i markedsføringsmetoder.
Karriere
Nyutdannede har funnet jobb i variert ledelse og operasjonelle roller i:
- Regnskap og finans
- markedsføring
- Drift og programstyring
Engelskspråklige krav
Hvor engelsk ikke var undervisningsmedium på videregående skole, må søkere vise engelskspråkkompetanse tilsvarende IELTS 6,5 (med alle elementer bestått på 6,0 eller høyere). Søkere som har fullført videregående og høyere utdanning, må dokumentere. Minst ett års heltidsstudie på engelsk vil være nødvendig.
Søknadsfrist
Dubai Campus driver en opptaksprosess hele året: så snart ett inntak har lukket begynner vi å godta søknader om det neste. Det er også mulig for deg å utsette startdatoen i opptil et år.
De fleste studenter bruker 6–10 måneder før det valgte inntaket. Vi kan godta søknader inntil 3 uker før starten av hvert inntak, men du må merke deg at en sen søknad nesten helt sikkert vil bety en forsinkelse i tilbudet av viktige administrative tjenester, for eksempel studiematulasjonskortet ditt (uten at du ikke vil være kunne få tilgang til biblioteket eller online tjenester).
Opptak
Læreplan
International Business Management Pathways
Vår MSc International Business Management with Marketing er en av tre spesialister Pathways vi tilbyr innen International Business Management. Programmene dekker nøkkelspørsmål i internasjonal virksomhetsledelse, inkludert det internasjonale forretningsmiljøet, samt viktigheten av strategi, økonomi, markedsføring og organisatorisk atferd. Du fokuserer deretter på å utvikle spesifikke kunnskaper og ferdigheter i det valgte Pathway -emnet som forberedelse til en karriere innen det området.
Det internasjonale fokuset til programmet tiltrekker seg studenter fra hele verden, og gir et rikt læringsmiljø der internasjonal erfaring og praksis deles.
Studentene har også mulighet til å delta i teambuilding, lederskap og nettverksarrangementer i løpet av de første ukene av programmet.
Programvarighet
- Heltid: 12 måneder
- Deltid: 24 måneder
Kursinnhold
Alle fag har et internasjonalt syn på virksomheten og fokuserer på praktiske problemstillinger og aktuelle temaer innen ledelse samt sentrale teorier om ledelse.
Studentene vil velge én Pathway av tre (markedsføring, menneskelige ressurser eller finans). Alle International Business Management-studenter i Dubai vil studere det samme settet med obligatoriske kurs uavhengig av Pathway men har muligheten til å velge fra en rekke Pathway -avhengige alternativer. Studentene gjennomfører en avhandling innenfor feltet de har valgt Pathway .
Internasjonal forretningskontekst
Semester 1 (obligatorisk)
Utforsker karakteren av et firmas svar på utfordringene med internasjonalisering ved å undersøke det strategiske grunnlaget, metoden og retningen til internasjonale strategier. Undersøker både multi- og mikronasjonale og bruker konvensjonelle strategiske verktøy for å studere internasjonale strategier.
Konkurransedyktig strategi
Semester 1 (obligatorisk)
Undersøker hvordan bedrifter konkurrerer ved å utvikle og forstå interaksjoner og relasjoner mellom teoretiske konsepter; undersøke de enkelte komponentene i strategiske styringsmodeller og vurdere hvordan selskaper kan oppnå og opprettholde konkurransefortrinn.
Markedsføring
Semester 1 (obligatorisk)
Ser på rollen til markedsføring og dens anvendelse i en internasjonal forretningskontekst, og fremhever den avgjørende rollen til moderne spørsmål innen markedsføring som en del av det stadig mer konkurransedyktige globale miljøet.
Bedriftsøkonomi
Semester 2 (obligatorisk)
Gir kunnskap og forståelse av grunnleggende prinsipper og begreper innen mikroøkonomi og makroøkonomi og for å kunne anvende denne kunnskapen og forståelsen i analysen av en rekke økonomiske problemer.
Forskningsfilosofi og praksis
Semester 2 (obligatorisk)
Gir en forståelse av den samfunnsvitenskapelige forskningsprosessen, samt teori og tilnærminger til forskning. Utvikler praktiske ferdigheter (dvs. kvantitative og kvalitative teknikker) i dataanalyse for å transformere rådataene til informasjon som veileder vurderinger av markedsføringsledelse.
Internasjonal markedsføring
Semester 2 (obligatorisk)
Dette kurset utvikler en dypere forståelse av markedsføringsmiljøet og risikofaktorene i en global kontekst ved å undersøke effektene av globalisering og internasjonale strukturer på markedsføringsstrategier, og også utforske de voksende etiske dimensjonene ved markedsføringstilnærminger.