MSc i arkitektur
Wroclaw University of Science and Technology
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Wrocław, Polen
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
3 semestre
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 2 000 / per semester *
Søknadsfrist
09 Jul 2024
Tidligste startdato
Oct 2024
* Søknadsavgift 20 EUR.
Introduksjon
Programmet avsluttes med en eksamen med muntlig eksamen og presentasjon av diplomprosjektet. 20 studiepoeng gis til studenter som forbereder eksamen til eksamen og skriver sin masteroppgave som inkluderer et diplomprosjekt. Omfanget av emner i den muntlige eksamen dekker fire grunnleggende områder av læreplanen: teori om arkitektur, teori om byplanlegging, teknologi og arkitektur- og byplanleggingshistorie. Gradprosjektet består av en konseptuell arkitektonisk design med elementer av konstruksjonsdesign eller en byplanlegging. Etter fullført mastergradsprogram i arkitektur og bydel, tildeles planleggingsstudenter mastergraden i arkitektur. Nyutdannede fra programmet er utstyrt med kunnskap og ferdigheter som gjør dem i stand til å melde seg inn i doktorgraden og spesialiserte forskerprogrammer.
Galleri
Opptak
Karrieremuligheter
Jobbmuligheter
Studiet inkluderer teoretiske og praktiske aspekter ved arkitektyrket på en balansert måte, med vekt på kreativitet og designuavhengighet til nyutdannede. Designkurs suppleres med fordypningskurs knyttet til moderne konstruksjon og teori (teori om arkitektur og byplanlegging, kulturminnevern, filosofi, estetikk) og datakurs (ulike typer modellering: BIM, 3D). Læringsutbytte gir forberedelse av kandidater til å jobbe i arkitektoniske og byplanleggingskontorer, offentlige administrasjonsenheter relatert til arkitektur og byplanlegging. På grunn av utdanningens brede, tverrfaglige profil kan kandidaten også påta seg arbeid knyttet til å drive vitenskapelig forskning, og kan også videreutdanne seg ved doktorgradsskolen. En alumnus kan jobbe i team, er klar over den sosiale rollen til arkitektprofesjonen og de humanistiske sidene ved ingeniørvirksomhet kan et fremmedspråk og er klar over behovet for egenutdanning og faglig utvikling.