MSc i engelskundervisning til andre språk
Queen's University Belfast - Faculty of Arts, Humanities and Social Sciences
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Belfast, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 3 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
GBP 19 100 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Jun 2024
* Nord-Irland og Irland: £6 650 | England, Skottland eller Wales: £7 470 | EU annet og internasjonalt: £18 200
Introduksjon
Dette er en profesjonsrettet høyere grad for de som har tenkt å følge en karriere innen engelskspråklig undervisning (ELT) og lærere som ønsker å utvide og utvikle kunnskapen sin om språkopplæring. MSc TESOL-teamet er internasjonalt anerkjent for sitt utvalg av undervisning og forskning innen språkopplæring og anvendt lingvistikk.
Programmet gjør det mulig for deltakerne å få nødvendig kunnskap og ferdigheter for å utarbeide og undervise effektive engelskspråklige kurs, i tillegg til å utstyre studentene med de essensielle forsknings- og analytiske ferdighetene for å holde tritt med den raske utviklingen innen TESOL og anvendt lingvistikk.
Gjennom utvalget av moduler kan du også fokusere på visse aspekter ved TESOL og språklæring, inkludert materialutvikling, tospråklig opplæring, effekten av digitale ferdigheter og språkvurdering. En av hovedtrekkene ved MSc TESOL er at programmet er knyttet direkte til det nye Senter for språkopplæring, noe som betyr at studentene kan dra nytte av en rik forskningskultur for å utvide kursaktivitetene sine.
Søknadsfrist: torsdag 30. juni 2022 kl 16.00.
Studenterfaring
Smågruppeundervisning MSc TESOL-teamet er internasjonalt anerkjent for sitt utvalg av undervisning og forskning innen språkopplæring og anvendt lingvistikk.
Fleksibilitetsdiplom og sertifikatalternativer er også tilgjengelige.
Studiepoengstudenter som har fullført andre priser på masternivå, f.eks PGCE, innen de siste 10 årene er kvalifisert for kredittoverføring. Søknaden om studiepoeng må sendes inn samtidig med den elektroniske programsøknaden, da retrospektive søknader ikke aksepteres.
Disiplinærrettet vurdering Det er ingen skriftlig eksamen. Alle moduler vurderes ved skriftlige oppgaver som har et faglig og/eller teoretisk fokus. Eksempler inkluderer casestudier, språkanalyse og materialevalueringer. Formativ vurderingspraksis for å støtte studenter er en nøkkelfunksjon i MSc TESOL-moduler.
Galleri
Opptak
Læreplan
Studentene kan melde seg på heltid (1 år) eller deltid (3 år). Deltidsstudenter fullfører vanligvis en eller to moduler per semester. Heltidsstudenter fullfører vanligvis tre moduler per semester.
MSc tildeles studenter som fullfører seks underviste moduler (120 CATS -poeng) og en 15 000 - 20 000 ord forskningsavhandling (60 CATS -poeng).
Utgangskvalifikasjoner er tilgjengelige: studenter kan gå ut med en postgraduate diploma ved å fullføre 120 CATS-poeng fra underviste moduler eller et Postgraduate Certificate ved å fullføre 60 CATS-poeng fra underviste moduler.
kursdetaljer
Kjernemoduler inkluderer (alle 20 CATS):
En introduksjon til forskningsmetoder: barn, unge mennesker og utdanning
Denne innledende forskningsmetodemodulen er obligatorisk for alle masterstudenter ved Institutt for samfunnsvitenskap, utdanning og sosialt arbeid og forutsetter ingen tidligere erfaring eller kunnskap om forskningsmetoder. Målet med modulen er å gi en generell forskningsoversikt og kontekstualisere det brede spekteret av tilnærminger og debatter som er tydelige innenfor moderne utdanningsforskning.
Språkbevissthet for undervisning
Denne modulen vil vurdere de forskjellige systemene og ferdighetene til det engelske språket (fonologi, grammatikk, leksik, diskurs, tale, lytting, lesing og skriving) og utstyre kursdeltakerne med ferdighetene som trengs for å analysere språk for undervisningsformål. Modulen vil legge vekt på bruk av pedagogisk grammatikk og ta i bruk en systemisk/funksjonell tilnærming til grammatikk. Spesiell oppmerksomhet vil bli gitt til studiet av muntlig og skriftlig diskurs.
Språkopplæring og -undervisning
Denne modulen vil gi en oversikt over nøkkelteoriene knyttet til språklæring og språktilegnelse i den formelle konteksten i klasserommet. Det vil tilby moduldeltakere en mulighet til å vurdere ulike tilnærminger til støtte for læring i en rekke TESOL-kontekster.
TESOL: Prinsipper og praksis
Denne modulen vil vurdere prinsippene og praksisene til ELT-metodikk og spore utviklingen de siste 20 årene. Fra ankomsten av 'den kommunikative tilnærmingen' til den nåværende 'post-metoden'-æraen, vil kurset undersøke en rekke pedagogiske problemstillinger og evaluere deres innvirkning på dagens klasseromspraksis.
Valgfri modul: (20 CATS)
En valgfri modul kan velges fra de som tilbys i utdanningsstudiet (MEd), inkludert følgende:
Problemer i språkvurdering for TESOL *
Denne modulen utforsker nøkkelspørsmål i vurdering, inkludert forholdet mellom vurdering og læring, tilbakemelding og innvirkningen av vurdering og testing på læring. Den gir en oversikt over sentrale vurderingsbegreper om validitet og reliabilitet og vurderer ulike modeller for vurderingspraksis og tilbakemeldinger. Denne modulen undersøker begrepet språkferdigheter for TESOL og gjeldende metoder og praksis i klasseromsbasert språkvurdering.
* Studentene kan ikke ta vurderingsproblemer i undervisning og læring i klasserom hvis de tar denne modulen.
Digital leseferdighet og kommunikasjon
Målet med denne modulen er å undersøke virkningen av nye digitale ferdigheter på språklæring og TESOL. Modulen starter fra et sosial praksissyn på literacy, som deretter brukes som en linse for å kritisk undersøke digital literacy i dagens samfunn og dets rolle i språkopplæring. Kursdeltakerne vil også undersøke metoder som har blitt brukt for å forske på språk og leseferdighet i digitale miljøer. Modulen utstyrer kursdeltakere med ferdighetene som trengs for å praktisk undersøke og analysere digital kompetanse i menneskers liv, i institusjoner og i samfunnet for øvrig.
Materialutvikling for TESOL
Denne modulen vil undersøke begrepet 'kontekst' i forhold til undervisning i engelsk til høyttalere av andre språk. Fra og med klasserommet som kontekst, vil deltakerne ha en mulighet til å utvikle sin egen interaksjonelle bevissthet som et middel til å fremme læringsmuligheter. Modulen vil deretter vurdere den bredere forestillingen om ELT-kontekster i forhold til kulturpolitikken til engelsk som et internasjonalt språk og vurdere hvilken innvirkning ulike kontekster har på tilnærminger til undervisning og læring, vurdering og utforming og bruk av læreplaner og undervisningsmateriell.
Tospråklighet, leseferdighet og disiplinær kompetanseutvikling
Denne modulen er designet for å gi deltakerne en grunnleggende forståelse av tospråklighet/flerspråklighet og modeller for tospråklig/flerspråklig opplæring. Modulen vil fremme lærernes forståelse av den pedagogiske og programmatiske praksisen for å møte de språklige og akademiske behovene til flerspråklige elever ved å trekke på deres språklige og kulturelle ressurser. Kurset vil dekke det historiske og teoretiske grunnlaget for tospråklig opplæring knyttet til ulike tospråklige programmer, inkludert undervisning, læreplan og vurdering.
Rangeringer
Vår utdanningsforskning har blitt rangert som nummer 4 i Storbritannia i forhold til forskningsintensitet, med 87 % vurdert som «internasjonalt utmerket eller verdensledende» (REf, 2014).
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Nyutdannede har funnet sin grad svært gunstig i å få arbeid i en rekke undervisningsinstitusjoner over hele verden, internasjonale byråer og eksamensorganer, og oppnå forfremmelse på deres nåværende arbeidsplass. Andre går videre til videre studier og forskning på doktorgradsnivå.
Queens postgraduates høster eksepsjonelle fordeler. Unike initiativer, som Degree Plus og Researcher Plus, styrker vår forpliktelse til ansettbarhet, mens innovative lederskaps- og lederprogrammer hjelper studentene våre med å få sentrale lederstillinger både nasjonalt og internasjonalt.
Ytterligere priser vunnet
Studenter som velger å utføre avhandlingsforskning i Nord-Irland som involverer deltakere under 18 år, vil bli pålagt å gjennomgå en Enhanced Disclosure Check med Access NI, som koster £33.
Priser og priser
Lærere som jobber med klasseromsbaserte avhandlingsprosjekter, kan søke om prisen for Northern Ireland Center for Educational Research (NICER).
Grad pluss pris for undervisningsfaglige ferdigheter
I tillegg til studiet ditt, ved Queen's, kan du få muligheten til å få bredere livs-, akademiske og ansettelsesevner. For eksempel utplasseringer, frivillig arbeid, klubber, foreninger, idrett og mye mer. Så ikke bare oppgraderer du med en grad anerkjent fra et verdensledende universitet, du vil ha praktisk nasjonal og internasjonal erfaring pluss en bredere eksponering for livet generelt. Vi kaller dette Degree Plus. Det er det som gjør det spesielt å studere ved Queen's University Belfast.