MSc i infrastrukturplanlegging og bærekraftig utvikling
Oxford Brookes University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Headington, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning, På universitetsområdet
Varighet
12 - 24 måneder
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
GBP 15 900 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* UK-studenter på heltid: £9 400 | Internasjonale/EU-studenter på heltid: £15 900
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Vår MSc Infrastructure Planning and Sustainable Development tilbyr en ny tilnærming til å studere infrastrukturplanlegging og levering. Den er designet for å gjøre trinnendringen som trengs for å møte bærekraftsutfordringene i det 21. århundre.
Kurset er ideelt hvis du har eller søker en karriere innen infrastrukturplanlegging og internasjonal utvikling innen:
- Myndighetene
- privat sektor
- NGOer
- multilaterale og bilaterale utviklingsbyråer.
Ved å engasjere deg med ny og innovativ tenkning på infrastruktur, vil du lære å svare på imperativene til raskt voksende byer. Og ved å gjøre det oppnå fattigdomsbekjempelse, økologisk bærekraft og lokal økonomisk vekst.
Vår kjerneundervisning tilbyr en unik blanding av teoretiske perspektiver og praktiske ferdigheter som dekker:
- styresett
- menneskelig utvikling
- økologisk bærekraft
- finansiere
- program/prosjektplanlegging.
Du vil være forberedt på å engasjere deg med mer helhetlige tilnærminger til beslutningstaking og problemløsning. Så du kan levere infrastruktur som sørger for både inkluderende og bærekraftig utvikling.
Galleri
Opptak
Stipend og finansiering
Læreplan
Læring og vurdering
Det er to leveringsmåter for MSc Infrastructure Planning and Sustainable Development:
- heltid på campus
- åpen læring (fjernundervisning).
Modulene er selvstendige slik at du kan starte kurset enten i september eller januar.
Alle studenter har muligheten til å delta på en internasjonal ekskursjon og fire intensive studieperioder (en per modul).
Studiemoduler
Obligatoriske moduler
- Bærekraftig utvikling (30 studiepoeng)
Denne modulen utforsker forholdet mellom levering av urban infrastruktur, utvikling for fattige, miljøendringer og lokal økonomisk vekst. Dette gir grunnlag for en mer helhetlig tilnærming til infrastrukturplanlegging. Et sentralt element i dette er undervisning i nye måter å tenke på infrastrukturleveranse som trekker på fremvoksende global tenkning basert på systemteori; sirkulære modeller, desentraliserte tilnærminger; samarbeid og ansvarlighet. - Infrastrukturfinansiering (30 studiepoeng)
Denne modulen tar en problembasert læringstilnærming for å utstyre deltakerne med den grunnfestede forståelsen av teori og praksis for finansiering av utvikling, fornyelse, reparasjon og vedlikehold av infrastruktur. Den undersøker hvordan infrastruktur finansieres, samt alternative finansieringsmodeller, alternativer for kostnadsdekning og finansieringskilder. Modulen undersøker også rollene til nøkkelaktører og gjennomgår tilnærminger, metoder og verktøy som brukes for beslutningstaking i en rekke ulike sammenhenger og under forhold med usikkerhet. - Styresett og politisk økonomi (30 studiepoeng)
Denne modulen tar sikte på å gi deltakerne en solid forståelse av styring og beslutningsprosesser involvert i planlegging og levering av ulike typer infrastruktur. Den er basert på politisk økonomi og institusjonelle rammeverk og fundert på teorier og praksiser for ulike metoder for å adressere bredere samfunnsmessige konsekvenser som oppstår fra levering av infrastruktur. Den vil utforske ulike tilnærminger til deltakelse av interessenter for å muliggjøre mer informert og inkluderende beslutningstaking basert på optimale kompromisser for levering av infrastruktur som er til fordel for lokale og bredere bysamfunn. - Utvikling i praksis (30 studiepoeng)
Målet med denne modulen er å utvikle din forståelse av infrastrukturens rolle i utviklingen og å utstyre deg med en praktisk kunnskap om nøkkelrammene og tilnærmingene som brukes til å designe og implementere lokale utviklingsprogrammer og -prosjekter. Modulen lar deg eksperimentere med å samle din brede kunnskapsbase og ferdigheter og bruke den til et faktisk prosjekt. Du vil begynne med å lære å forske på og kritisk vurdere en utviklingskontekst ved å bruke deltakende og andre tilnærminger. Denne kritiske analysen brukes deretter til å designe et infrastrukturprosjekt som tar hensyn til utviklingsmål og adresserer utfordringene med infrastrukturleveranse på prosjektstedet. - Anvendte forskningsmetoder (10 studiepoeng)
Denne modulen gir deg det grunnleggende om forskningsdesign som fremhever forskjellen mellom kvalitative og kvantitative forskningsparadigmer og demonstrerer hvordan data både kan samles og analyseres og hvordan deduktive argumenter kan brukes til å produsere gyldige generaliseringer fra data. Den gir deg også en oversikt over bestemte forskningsteknikker, slik at du kan velge og utvikle de verktøyene som passer best for avhandlingen din.
Siste prosjekt
- Avhandling (50 studiepoeng)
Avhandlingen følger opp fra Applied Research Methods og tar sikte på ikke bare å generere ny kunnskap eller innsikt, men også å utvikle kapasiteten din til å gjennomføre streng forskning, planlegge og gjennomføre et utvidet prosjekt og å kommunisere komplekse ideer effektivt i ord og grafisk. Du vil jobbe med en veileder fra skolen for å produsere et originalt arbeid av publiserbar kvalitet, generelt gjennom å utføre din egen primærforskning og presentere funnene dine på en profesjonell måte.
Læring og undervisning
Vi bruker en "anvendt" tilnærming til læring, noen ganger kalt "problembasert læring" eller PBL. Det fører til en mer utfordrende og bransjerelevant opplevelse. Du lærer i grupper og jobber gjennom problemer tilpasset fra komplekse virkelige situasjoner og case-studier.
Fulltid
Våre undervisningsmetoder inkluderer:
- forelesninger
- webinarer
- nettbaserte diskusjonsfora
- ferdighetsverksteder
- seminarer
- praktisk og prosjektarbeid.
Tiden din vil vanligvis bestå av:
- to 2-timers ukentlige økter for hver av de to kjernemodulene
- en 1½ times økt for forskningsmetoder
- selvstendig læring og arbeid med kursoppgaver
Fjernundervisning
Nettbasert læringsmateriell leveres via vårt virtuelle læringsmiljø (VLE). Undervisningsmetoder inkluderer:
- webinarer
- innspilte forelesninger
- diskusjonsfora
- Spørsmål og svar økter
- nettsamarbeid med fagfeller for vurderinger.
Du vil ha mulighet for ansikt-til-ansikt kontakt innenfor de intensive studieperiodene.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Nyutdannede fra School of the Built Environment har en enestående ansettelsesrekord. For å gi et eksempel, vanligvis er 100 % av kandidatene fra MSc Project Management in the Built Environment i arbeid innen seks måneder etter endt utdanning.
Lokale, nasjonale og internasjonale planleggingskonsulenter, byggefirmaer, utviklere, prosjektledelseskonsulenter, bilaterale og multilaterale utviklingsbyråer og store frivillige organisasjoner rekrutterer alle våre kandidater.
Mange av disse organisasjonene besøker skolen regelmessig for å møte studenter for utdannede stillinger. Våre kandidater er anerkjent for å ha et utmerket nivå av kommunikasjon, presentasjon og problemløsningsevner.
Gratis språkkurs for studenter - den åpne modulen
Gratis språkkurs er tilgjengelig for heltidsstudenter og studenter på mange av våre kurs, og kan tas som studiepoeng på enkelte kurs.
Vær oppmerksom på at gratis språkkurs ikke er tilgjengelig hvis du er:
- studerer ved et Brookes partner college
- studerer på noen av våre lærerutdanningskurs eller forskerutdanningskurs.