MSc i internasjonal markedsføring og ledelse
ISM University of Management and Economics
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Vilnius County, Litauen
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 - 2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 2 925 / per semester *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
* per semester.
Introduksjon
Internasjonal markedsføring og ledelse
Ifølge Peter Drucker, "Fordi formålet med et firma er å skape en kunde, har firmaet bare to grunnleggende funksjoner: markedsføring og innovasjoner". I følge dette er markedsføring en av funksjonene som er mest avgjørende i organisasjonen. Kort sagt, målet med markedsføring er å skape verdier, kommunisere verdi, samle verdi fra firmaets kunder og dermed øke den samlede verdien av organisasjonen. Markedsføring er organisasjonens viktigste kunnskapskilde om markeder, samtidig som den står overfor organisasjonen som de fleste kunder og interessenter ser. Hensikten med programmet er å utdanne markedsorienterte ledere som gjennom en banebrytende forskningsbasert opplæring vil fungere for de beste verdensbedrifter.
PROGRAMFOKUS
Det overordnede målet med programmet er å gi studentene kunnskap, ferdigheter, verdier og holdninger knyttet til internasjonal markedsføring. Programmets spesifikke fokus er på en omfattende undersøkelse av alle hovedkomponentene i markedsføringsstrategier og integrasjon. Programmet er strukturert på tre hovedstolper: markedsføring, de økonomiske konsekvensene av investeringer i markedsføring og forskning. Den generelle markedsføringsstrategien i programmet er svært analytisk og understreker markedsføringsevnen som kreves for å påvirke nivået, timingen og sammensetningen av etterspørselen etter et produkt, en tjeneste, en organisasjon, et sted, en person, en ide eller en form for informasjon. Graden er skreddersydd til behovene til ledere som opererer i svært turbulente internasjonale og lokale miljøer.
Master of Science i internasjonal markedsføring og ledelse er et strenge og unikt akademisk program som eksponerer studenter til internasjonale forretnings- og akademiske miljøer, og forbereder dem dermed optimalt for en karriere i internasjonal virksomhet.
UTBYTTE PROGRAMMER
Masterstudenter kan bruke et utvekslingssemester i ett av 20 partneruniversiteter i 13 land i Europa og Asia.
DOBBELGRADSALTERNATIVER
Den doble grad er utelukkende tildelt studenter som tilbringer det andre året av deres toårige program på det valgte doble grad partner universitetet:
- BI norsk handelsskole
- Tias skole for næringsliv og samfunn
- INSEEC Bordeaux
- Kedge Business School
- Tilburg Universitet