MSc i internasjonal markedsføring
Heriot-Watt University Dubai
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Academic City, De forente arabiske emirater
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
12 - 24 måneder
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
AED 78 750 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* alle skolepenger inkl. mva
Introduksjon
Oversikt
MSc i internasjonal markedsføring gir detaljert kunnskap om moderne markedsføringskonsepter kombinert med muligheten for spesialisering.
Det er åtte underviste emner, fordelt likt over to semestre, etterfulgt av en internasjonal markedsføringsavhandling i semester 3. Deltidsstudenter registrerer seg for to emner per semester og går videre til avhandlingen på slutten av sitt andre år. Vurdering er spesielt utviklet for å utvikle profesjonell karriereberedskap og inkluderer flere samarbeidsprosjekter med industripartnere.
Obligatoriske kurs leverer sentrale internasjonale markedsføringskonsepter (internasjonal strategisk markedsføring, moderne forbrukeratferd, merkevarebygging og kommunikasjon, bærekraftig markedsføring samt spesialistkunnskap om markedsføring (markedsføringsmålinger).
Studentene kan velge to-kurs som en del av programmet sitt - ett for hvert semester. Disse inkluderer digital teknologi Contemporary Business Technology, Social Media Marketing, Entrepreneurship and Creativity and Business Economics. For de som ønsker å foreta en mer detaljert introduksjon til markedsføringspraksis, er det også en mulighet i Markedsføring.
Studentene vil også gjennomføre som et obligatorisk kurs Forskningsfilosofi og -praksis, som vil legge det nødvendige grunnlaget for en vellykket forskningsavhandling.
I semester 3 er avhandlingen internasjonal markedsføring hjørnesteinen der studentene "dykker" inn i sitt valgte forskningsområde. Studentene vil demonstrere sin mestring av fagområdet ved å utvikle ny innsikt fra analyse av verdifull primærforskning.
International Marketing MSc gjenspeiler det faktum at Heriot Watt er et virkelig globalt universitet med campus i Storbritannia, Dubai og Malaysia. Vårt mål er å gjøre deg i stand til å bli en svært arbeidsførbar verdensborger.
En MSc med etterspørsel fra industrien
International Marketing MSc-kandidater har gått videre til ansettelse i merkevareledelse og kommunikasjonsbyråer både i Storbritannia og internasjonalt (organisasjoner inkluderer AIG, Capri Sun, GAP, Russell og Bromley, Lorenz Snack-World).
Arbeidsgivere søker den avgjørende blandingen av internasjonal markedsføringsekspertise og faglige ferdigheter som denne graden gir. I løpet av studiene vil du få erfaring med samarbeid på nett, forretningskommunikasjonsformater og syntetisering av ulike informasjonskilder som er verdsatt på arbeidsplassen over hele verden.
Klassene i dette programmet deles med studenter fra en rekke MSc-programmer og nasjonaliteter, og gir muligheter for profesjonelt nettverk som vil være til nytte i yrkeslivet. Studenter kan også bli involvert i Heriot-Watt Marketing Society, et studentdrevet samfunn som er vert for foredragsholdere fra industrien og organiserer sosiale arrangementer.
MSc er akkreditert av Chartered Institute of Marketing (CIM) innenfor Graduate Gateway-programmene. Dette gir kandidater kreditt for realkompetanse etter fullført grad eller valg av selvstudium for en CIM-kvalifikasjon under studieprogrammet. Dette vil kreve registrering på ett ekstra CIM-kurs for å få et CIM-sertifikat eller to tilleggskurs for å få et CIM-diplom.
Vår forskning: en drivkraft for ny kunnskap
Direktør for MSc International Marketing Program i Dubai er Dr. Ross Curran, og sjefen for markedsføringsgruppen er Dr. Paul Hopkinson. MSc International Marketing er en del av Marketing Groups portefølje av programmer, som inkluderer MSc International Marketing with Consumer Psychology, MSc Digital Marketing, MSc International Business Management with Marketing, og MSc International Fashion Marketing.
Markedsføringsgruppen er for tiden rangert som 1. i Skottland og 4. i Storbritannia av National Student Satisfaction 2020-undersøkelsen, som fremhever hvor høyt verdsatt studieprogrammene er.
Fakultetet som bidrar til dette programmet er aktive forskere, som publiserer i høyt rangerte internasjonale publikasjoner. Markedsføringsgruppen ved Heriot-Watt University trekker også på bransjeerfaringen til gruppemedlemmer for å informere om programmene sine.
Akkreditering
Dette programmet er akkreditert av Chartered Institute of Marketing (CIM), som erkjenner at vår undervisning og vurdering oppfyller de strenge standardene til CIM når det gjelder innhold, omfang og læringsutbytte.
Som et resultat av denne akkrediteringen får alle nyutdannede fra International Marketing MSc fritak fra to CIM-moduler: Certificate Level Marketing-modulen og CIM Diploma Level Strategic Marketing-modulen. Dette unntaket gis uten ekstra kostnad og reduserer kostnadene ved å forfølge denne prestisjetunge profesjonelle kvalifikasjonen med opptil £400 (omtrent 2000AED). Studentene får også muligheten til å delta på CIM-nettverksarrangementer der det er tilgjengelig.
Opptak
Læreplan
Semester 1. september – desember | Semester 1. januar – april |
Samtidens forbrukere | Merkevarebygging og kommunikasjon |
Internasjonal strategisk markedsføring | Forskningsfilosofi og praksis |
Markedsføringsmålinger | Bærekraftig markedsføring |
Velg en fra en rekke inkludert: | Velg en fra en rekke inkludert: |
Moderne forretningsteknologi | Markedsføring over sosiale medier |
Markedsføring | Bedriftsøkonomi |
Entreprenørskap og kreativitet (blokklevering) | - |
MSc-avhandlingen gjennomføres deretter mellom mai-august
Samtidens forbrukere
Semester 1 (obligatorisk)
Vurder kritisk relevansen av ulike perspektiver for å forstå internasjonale forbrukere fra det 21. århundre. Utforsk sentrale ledelsesmessige utfordringer som møter forbrukere i internasjonale sammenhenger.
Strategisk markedsføring
Semester 1 (obligatorisk)
Gir en forståelse av teoretiske og praktiske perspektiver på internasjonale markedsføringsstrategier, samt undersøker hvordan markedsføringsstrategier er ressurssterke og hvordan de skaper verdi for virksomheten.
Markedsføringslogistikk
Semester 1 (obligatorisk)
Gir forståelse for forsyningskjedestyring og logistikkinitiativer i en global kontekst og dets forhold til markedsføringsledelse.
Merkevarebygging og kommunikasjon
Semester 2 (obligatorisk)
Gir en forståelse av nøkkelprinsippene for merkevareledelse fra sosiokulturelle, psykologiske og antropologiske perspektiver, snarere enn å stole på bare den kognitive tilnærmingen til merkevarebygging. Identifiserer begrunnelsen og hindringene for å ta i bruk integrert markedskommunikasjon.
Forskningsfilosofi og praksis
Semester 2 (obligatorisk)
Gir en forståelse av den samfunnsvitenskapelige forskningsprosessen, samt teori og tilnærminger til forskning. Utvikler praktiske ferdigheter (dvs. kvantitative og kvalitative teknikker) i dataanalyse for å transformere rådataene til informasjon som veileder vurderinger av markedsføringsledelse.
Karrieremuligheter
En MSc med etterspørsel fra industrien
Digital markedsføring MSc-kandidater vil gå inn i et arbeidsmarked med et økende utvalg av spesialiserte digital markedsføringsroller, som gir jobbmobilitet og gode forfremmelsesmuligheter. Rapporter viser at digitale ferdigheter under covid-19-nedstengingen gjorde det mulig for mange virksomheter å fortsette driften og økte forbruksatferden på nettet. Når det er et turbulent forretningsmiljø, må organisasjoner fylle lederroller med kandidater som har avanserte evner til problemløsning og kritisk tenkning – ferdigheter som masterstudier utvikler og tester.
Heriot-Watt er et globalt universitet og klasser deles med studenter fra en rekke MSc-programmer og nasjonaliteter som gir muligheter for profesjonelt nettverk som vil være til nytte i yrkeslivet. Studentene får erfaring med online samarbeid, opprettelse av forretningspresentasjoner, rapportskriving og forretningsforskningsteknikker. Studenter kan også bli involvert i Heriot-Watt Marketing Society, et studentdrevet samfunn som er vert for foredragsholdere fra industrien og organiserer sosiale arrangementer.
MSc er akkreditert av Chartered Institute of Marketing (CIM) innenfor Graduate Gateway-programmene. Dette gir kandidater kreditt for realkompetanse etter fullført grad eller valg av selvstudium for en CIM-kvalifikasjon under studieprogrammet. Dette vil kreve registrering på ett ekstra CIM-kurs for å få et CIM-sertifikat eller to tilleggskurs for å få et CIM-diplom.