MSc i internasjonal mote markedsføring
GCU - Glasgow School for Business and Society
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Glasgow, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
GBP 5 500 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Hjem, RUK og EU-studenter; £ 12600 Internasjonale studenter
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Den globale moteindustrien er verdsatt til over to trillioner dollar og representerer en av verdens største økonomier. * Med veksten av digitale fremskritt og forbrukermakt er den internasjonale motebutikken i markedet for gjennomsiktige, etiske og kundedrevne strategier .
MSc International Fashion Marketing har besvart samtalen for spesialistutdannede med disipliner i både mote og markedsføring, og har blitt ombygd sammen med industrien for å gi deg den praktiske, tekniske ekspertisen du trenger for å konkurrere og trives i denne dynamiske bransjen.
Mote markedsføring er stadig utvikling sammen med teknologi og en stadig mer tilgjengelig markedsplass.
* McKinsey og Business of Fashion, staten Mote 2017
Din karriere
Du blir en del av en nisje, men et mangfoldig studentmiljø, opplever et virkelig internasjonalt arbeidsmiljø, lærer fra jevnaldrende og lærere fra hele verden, og får et virkelig innblikk i de store likhetene og forskjellene i tilnærminger til mote markedsføring og forbrukere globalt.
Du vil utvikle:
- en dypere forståelse av de virkelige verdensproblemene som påvirker moteindustrien fra et britisk og globalt perspektiv
- ansvarlig beslutningsprosess og etisk drevet oppførsel
- kreative ferdigheter innen viktige markedsføringsområder, for eksempel merkevarebygging, kommunikasjon, forbrukerinnsikt gjennom visuelle presentasjoner, videoer og workshops
- Finskunnet praktisk søknadskunnskap ledet av bransjens arbeidserfaring
Mesteropplevelsen din er forbedret av workshops og gjestehøyttalere. Du vil utforske mote markedet i Milano besøker en mote sammenstilling som er vert for mote studenter, akademikere og merker fra hele verden. En industriell plassering gir mye nødvendige nettverksmuligheter og en sjanse til å holde dine praktiske ferdigheter skarpe i din doktorgradsstudie.
Hva du vil studere
Moderne problemer i internasjonal mote markedsføring
Du vil utvikle kunnskap og ferdigheter til å kritisk undersøke moderne internasjonale temaer innen den dynamiske og raske forretningen av mote, samtidig som du får en forståelse for bærekraftig og etisk praksis på markedet. Som en del av denne modulen vil du delta i en tur som gjør det mulig å utforske motemarkedet i en ekte verdenskontekst.
Mote Brand Creation
Du vil lære konseptene branding og merkevarestyring og foreta en grundig undersøkelse av elementene i merkeidentitet. Vår profesjonelle verkstedserie inneholder digitale verktøy som vil utfordre og forbedre dine kritiske og kreative kompetencer. Det ultimate målet med denne modulen er å gjøre det mulig for deg å presentere dine kunnskaper og ferdigheter til fremtidige arbeidsgivere gjennom produksjon av et nytt mote merkevare konsept.
Omnichannel Mote Kommunikasjon
Kompleksiteten til moderne markedsføringskommunikasjon blir utforsket ettersom vi markerer betydningen for mote merker om å sende et relevant, konsistent bilde og budskap gjennom en integrert markedsføringskommunikasjonsstrategi. Du oppfordres til å etterligne utøveraktivitet gjennom bransjestandard oppdragsklær designet for å være både kreativt og kommersielt utfordrende.
Forbrukeradferd i mote
Sentralt i markedsføringskonseptet er behovet for bedrifter å få en forståelse av problemene som påvirker og former oppførsel i ulike miljøer og sammenhenger. Du lærer å inkorporere lokale, europeiske og globale aspekter av forbrukeradferd i mote og analysere viktigheten av å forstå forbrukere når man formulerer en markedsføringsstrategi på et digitalt marked.
Mote Kjøp, Merchandising og Logistikk
Denne modulen gir en oversikt over prosessen med kjøp, merchandising og logistikkfunksjoner i en moteorganisasjon ved å diskutere hvert trinn fra produktkonsept gjennom til levering av kundeoppgave på butikkgulvet. Vi inkluderer et prosjekt med et etablert mote selskap, hvor du er ansvarlig for kjøp og merchandising aktiviteter, noe som gir deg erfaring i en ekte verdenskontekst.
Internasjonal mote markedsføring planlegging og strategi
Denne modulen bruker teknikken til aktiv læring å forberede og gjøre det mulig for deg å jobbe trygt i et markedsmiljø, da dine ferdigheter og kunnskaper blir testet gjennom deltakelse. Du vil kunne kritisk analysere og evaluere markedsmuligheter i en internasjonal sammenheng, som forberedelse til en karriere i en senior markedsstilling.
Etikk, styring og ansvarlig ledelse
Ved å undersøke private, offentlige og sosiale foretakssektorer, vil du bli utstyrt med et sett av analytiske verktøy og konsepter for å drive ansvarlig beslutningsprosess, samtidig som du fremhever forskjellen mellom samsvar og etisk drevet oppførsel. Du vil få en teoretisk og praktisk forståelse av virkelige verdensspørsmål, fra et britisk og globalt perspektiv, og lære av PRME-relaterte prinsipper og de felles gode attributter som er sentrale for denne modulen.
Anvendt profesjonell praksis
På bakgrunn av den kunnskapen du har oppnådd i etikk, styring og ansvarlig ledelse og med fokus på selvrefleksjon, vil du i denne modulen utvikle din faglige kompetanse ved å drive en profesjonell engasjement. Koblingen mellom disse to kjernemodulene styrker betydningen av etisk og ansvarlig beslutningstaking og lederskap innenfor din fremtidige karriere.
Masters Research Project
Det endelige elementet i programmet er Masters Research Project, som gir deg muligheten til å designe og gjennomføre en del original forskning. Du vil anvende metoder og teorier som ofte brukes innen International Fashion Marketing, og med støtte fra internasjonalt publisert litteratur, demonstrerer beste praksis på dette feltet.
Inntakskrav
Alle oppføringskrav som er oppført her, bør brukes som en veiledning og representerer det minimum som kreves for å bli vurdert for oppføring. Søkere som er gjort et betinget tilbud om et sted kan bli bedt om å oppnå mer enn det som er oppgitt.
Typiske opptakskrav
UK Honours grad 2: 2 eller tilsvarende
Engelske språk
Faglig IELTS score på 6,0 (eller tilsvarende) uten element under 5,5.
Tilleggsinformasjon
Andre faglige og yrkesmessige kvalifikasjoner
Hver søknad til GCU vurderes på individuell basis. Hvis du ikke har de typiske akademiske opptakskvalifikasjonene, men kan demonstrere relevant arbeidserfaring og / eller studiepoeng fra anerkjente faglige organer, kan du være kvalifisert til å delta i dette kurset ved Universitetets anerkjennelse av prioriteringsordning.
Internasjonale Pathways
Hvis du ikke oppfyller engelskspråklige krav, kan du være kvalifisert til engelsk for Universitetsstudiet.
Avgifter og finansiering
Undervisningsavgiftene du betaler er for det meste avhengig av gebyrstatusen din. Hva er studentavgiftens status?
Opplæringsgebyr 2018/19
- Hjemme: £ 5500
- RUK: £ 5500
- EU: £ 5500
- Internasjonalt: £ 12600
Hvis du begynner på studiene i september 2018 eller januar 2019, er det årlige eller modulavgifter som gjelder for løpet av kurset ditt. Avgifter kan imidlertid endres. For full informasjon om hvordan avgifter kan endres, les våre avgifter og refusjonspolitikk.
Tilleggskostnader
I tillegg til kursavgift kan du oppleve ekstra kostnader i løpet av din tid på Universitetet.
stipend
Vi tilbyr høy kvalitet utdanning til en rimelig pris; Som Universitetet for det felles gode, er vi forpliktet til å tilby tilgjengelig høyere utdanning for dyktige studenter ved å holde studieavgiftene lave og gi en generøs stipendpakke på over 2,5 millioner kroner per år.
Hvis du har spørsmål eller forespørsler om stipendier som er tilgjengelige for 2018/19, er du velkommen til å kontakte studentenes forespørselsteam.
Internasjonale studentens startdatoer
For nye internasjonale studenter starter orienteringsarrangementer 14. september 2018 . Denne ekstra tiden er spesielt utviklet for å hjelpe nye internasjonale studenter i å bosette seg i Storbritannia og GCU før starten av generell studentinduksjon og undervisning.
Det vil bli en hel rekke morsomme og informative aktiviteter som foregår i denne perioden, inkludert campus og byturer, samt velkomstarrangementer hvor du kan møte andre internasjonale studenter.
EPAS akkreditert
MSc International Fashion Marketing er akkreditert av European Foundation for Management Development Program Accreditation Scheme (EPAS). GCU er en av bare 77 institusjoner i 36 land for å oppnå EPAS-akkreditering.
Denne påtegningen gir forsikring om at graden er utformet og levert på en måte som er både akademisk streng og har praktisk relevans for studenter i dagens globale miljø.
CIM akkreditert
Det Chartered Institute of Marketing (CIM) er den ledende profesjonelle organisasjonen for markedsførere over hele verden og eksisterer for å utvikle markedsførings yrket, opprettholde faglige standarder og forbedre ferdighetene til markedsførere.
GCU har gått sammen med CIM for å gi studentene mulighet til å få profesjonelle kvalifikasjoner gjennom CIM Graduate Gateway. CIM-kvalifikasjoner er svært ettertraktede av arbeidsgivere, og kart langs våre egne grader som sikrer at vi utdanner studenter med de beste mulighetene for en vellykket markedsføringskarriere.
Opptak
Læreplan
Hva du skal studere
Samtidsspørsmål i internasjonal motemarkedsføring
Du vil utvikle kunnskapen og ferdighetene til å kritisk undersøke moderne internasjonale temaer innenfor den dynamiske og fartsfylte motebransjen, samtidig som du får en forståelse av bærekraftig og etisk praksis i markedet. Som en del av denne modulen vil du delta på en tur som lar deg utforske motemarkedet i en virkelig verden.
Opprettelse av motemerke
Du vil lære begrepene merkevarebygging og merkevareledelse og foreta en grundig utforskning av elementene i merkevareidentitet. Vår profesjonelle verkstedserie inkluderer digitale verktøy som vil utfordre og forbedre dine kritiske og kreative kompetanser. Det endelige målet med denne modulen er å gjøre det mulig for deg å vise frem dine kunnskaper og ferdigheter til fremtidige arbeidsgivere gjennom produksjon av et nytt motemerkekonsept.
Omnikanal motekommunikasjon
Kompleksiteten til moderne markedskommunikasjon utforskes når vi fremhever viktigheten for motemerker av å overføre et relevant, konsistent bilde og budskap gjennom en integrert markedskommunikasjonsstrategi. Du oppfordres til å etterligne utøveraktivitet gjennom bransjestandardoppgaver som er utformet for å være både kreativt og kommersielt utfordrende.
Forbrukeratferd i mote
Sentralt i markedsføringskonseptet er behovet for at bedrifter får forståelse for problemstillingene som påvirker og former atferd i ulike miljøer og kontekster. Du vil lære å inkorporere lokale, europeiske og globale aspekter av forbrukeratferd i mote, og analysere viktigheten av å forstå forbrukere når du formulerer en markedsføringsstrategi i en digital markedsplass.
Motekjøp, varehandel og logistikk
Denne modulen gir en oversikt over prosessen med kjøp, merchandising og logistikk i en moteorganisasjon ved å diskutere hvert trinn fra produktkonsept til levering av et kundetilbud på butikkgulvet. Vi inkluderer et prosjekt med et etablert moteselskap, hvor du er ansvarlig for kjøp og merchandising, noe som gir deg erfaring i en virkelig verden.
Internasjonal motemarkedsføringsplanlegging og -strategi
Denne modulen bruker teknikken for aktiv læring for å forberede og gjøre deg i stand til å jobbe trygt i et markedsføringsmiljø, ettersom dine ferdigheter og kunnskaper testes gjennom deltakelse. Du vil være i stand til å kritisk analysere og vurdere markedsmuligheter i internasjonal sammenheng, som forberedelse til en karriere i en senior markedsstilling.
Etikk, styring og ansvarlig ledelse
Ved å undersøke den private, offentlige og sosiale virksomhetssektoren, vil du bli utstyrt med et sett med analytiske verktøy og konsepter for å drive ansvarlig beslutningstaking, samtidig som du fremhever forskjellen mellom etterlevelse og etisk drevet atferd. Du vil få en teoretisk og praktisk forståelse av problemstillinger i den virkelige verden, fra et britisk og globalt perspektiv, og lære av PRME-relaterte prinsipper og Common Good-attributtene som er sentrale i denne modulen.
Anvendt profesjonell praksis
I etterkant av kunnskapen du har fått innen etikk, styring og ansvarlig ledelse og med fokus på selvrefleksjon, vil du i denne modulen utvikle din faglige kompetanse ved å gjennomføre en faglig engasjementsaktivitet. Koblingen mellom disse to kjernemodulene forsterker betydningen av etisk og ansvarlig beslutningstaking og lederskap i din fremtidige karriere.
Masters forskningsprosjekt
Det siste elementet i programmet er Masters Research Project som gir deg en mulighet til å designe og gjennomføre et stykke original forskning. Du vil anvende metoder og teorier som ofte brukes innen internasjonal motemarkedsføring og med støtte fra internasjonalt publisert litteratur demonstrere beste praksis på dette feltet.
Stipend og finansiering
Karrieremuligheter
Din karriere
Du vil bli en del av et nisje, men mangfoldig studentmiljø, oppleve et virkelig internasjonalt arbeidsmiljø, lære av jevnaldrende og lærere fra hele verden, få reell innsikt i de store likhetene og forskjellene i tilnærminger til motemarkedsføring og forbrukere globalt.
Du vil utvikle:
- en dypere forståelse av de virkelige problemene som påvirker moteindustrien fra et britisk og globalt perspektiv
- ansvarlig beslutningstaking og etisk drevet atferd
- kreative ferdigheter innen sentrale motemarkedsføringsområder, som merkevarebygging, kommunikasjon, forbrukerinnsikt gjennom visuelle presentasjoner, videoer og workshops
- finslipt praktisk applikasjonskunnskap ledet av bransjeerfaring
Din masteropplevelse forbedres av workshops og gjesteforelesere. Du vil utforske motemarkedet i Milano ved å besøke en moteforsamling som er vert for motestudenter, akademikere og merkevarer fra hele verden. En industriell plassering gir sårt tiltrengte nettverksmuligheter og en sjanse til å holde dine praktiske ferdigheter skarpe under hovedstudiet.
Program undervisningsavgift
Om skolen
Spørsmål
Lignende kurs
MA Fashion Marketing and Global Cultures
- London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
MA Fashion Marketing and Sustainability
- London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
MA Strategic Fashion Marketing
- London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland