MSc i markedsføring og kreativitet
ESCP Business School - London Campus
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
18 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
GBP 25 700 / per course
Søknadsfrist
01 Sep 2024
Tidligste startdato
Jan 2025
Introduksjon
MSc i markedsføring og kreativitet
En strategisk og innovativ spesialisering som setter kreativitet i kjernen, og kombinerer markedskunnskap med avansert ledelse og analytiske ferdigheter
- Rangert som nr. 5 i verden av QS Masters in Marketing Ranking 2021
- 18 måneders, dobbel campus (London og Paris) spesialisering, som starter hver januar
- Unikt fokus på grensesnittet mellom kreativitet og analytisk tenkning i markedsføringsledelse
- Praktisk undervisningstilnærming som inkluderer konsulentprosjekter, casestudier, kreative seminarer, prosjekter for sosial påvirkning, klassediskusjoner og gjesteforelesere
- To spesialiseringsspor: Digital Transformation & Entrepreneurship, og Fashion & Luxury
- Integrert yrkeserfaring (direkte ansettelse/internship) og et 6 til 8-ukers bedriftskonsulentprosjekt
Kjappe fakta
- Verdens første handelshøyskole (est. 1819)
- 6 ESCP europeiske campus i Berlin, London, Madrid, Paris, Torino og Warszawa
- Multi-akkreditert: AACSB, EQUIS, EFMD MBA, EFMD EMBA,
- 5 europeiske standarder for høyere Ed
- En full portefølje: Bachelor, Masters, MBA, PhD og Executive Education
- Over 170 forskningsaktive professorer som representerer over 33 nasjonaliteter
- Over 140 akademiske allianser i Europa og verden i 47 land
- En omfattende portefølje med 46 programmer: Bachelor, MiM, 27 spesialiserte mastere, MBA, 2 doktorgrader, 12 Executive Masters, EMBA, Global EPhD, samt et tilpasset og åpent programtilbud
- 8 000 studenter på studieprogrammer som representerer 122 nasjonaliteter
- Deltakere på profesjonelt nivå
- 68 000 aktive alumner i over 150 land i verden
- Rangert nr. 2 Business School i Storbritannia (FT, 2020)
Galleri
Ideelle studenter
Basert på januar 2023-inntaket:
- 62 deltakere
- 24 unike nasjonaliteter i klassen
- Gjennomsnittsalder: 25 (fra 22-32)
- Gjennomsnittlig arbeidserfaring: 3 år (fra 1,5-8)
Akademisk bakgrunn:
- Forretning og ledelse: 52 %
- Markedsføring og kommunikasjon: 28 %
- Kunst og design: 9 %
- Økonomi og statsvitenskap: 3 %
- Ingeniørfag og vitenskap: 3 %
- Annet: 5 %
Opptak
Læreplan
Praktiske prosjekter
- Kreative seminarer, inkludert real-life case-prosjekter med forskjellige selskaper
- Managing for Social Impact Project (alle vilkår)
- Bedriftskonsulentprosjekt (8 uker)
- En minimum 4-måneders lang profesjonell plassering (praksis / direkte ansettelse)
kreativitet
- Kunst og vitenskap om kreativitet
- Introduksjon til kreativitetsmarkedsføring
- Kreativ tenking
- Kreative seminarer
- L'Oréal 'Big Picture' Project (valgfritt, etter valg)
markedsføring
- Forbrukere og forbrukerverdi
- Merkevarebygging og verdiskaping
- Integrert markedsføringskommunikasjon
- Strategisk markedsføringsplan
- Digital markedsføring og sosiale medier
- Globale spørsmål innen markedsføring
Ledelse
- Managing for Social Impact
- Finans for markedsførere
- Statistikk for markedsførere
- Gjennombruddsstrategier
Analytics
- Forstå markedet
- Creative Analytics
- Forskningsmetoder for profesjonell avhandling
Spesialiseringsspor
Studentene kan velge mellom ett fordypningsspor.
Entreprenørskap og digital transformasjon
- entreprenørskap
- Omnichannel Management
- Ledelse og endringsledelse
Mote og luksus
- Kreativ merkevarebygging
- Trender og innovasjoner
- Omnichannel Management
EKSTRA KURS OG UTVIKLINGSMULIGHETER (LONDON & PARIS)
- Kommunikasjons ferdigheter
- Tekniske ferdigheter: Excel Workshop
- Fransk språkundervisning (nybegynner eller middels)
- Kreativitetsworkshops
- Gjesteforelesere fra Creative Industries
- Karriereråd og workshops
- Nettverksarrangementer
Rangeringer
ESCPs MSc in Marketing & Creativity er rangert som nummer 4 på verdensbasis i QS Master in Marketing Ranking 2024:
- 2. plass i Storbritannia
- 2 i Frankrike
- 3. verdensomspennende for ansettbarhet
Programresultat
- Studer kreativitet innen virksomhet, ledelse og prestasjoner, og utvikle din egen kognitive fleksibilitet, flytende ideer og smidighet
- Lær hvordan du kan være strategisk og analytisk i en datadrevet verden for å tilby nye og innovative løsninger på komplekse problemer
- Bli eksponert for topp arbeidsgivere og bygg ditt faglige nettverk via flere praktiske oppgaver, seminarer og prosjekter gjennom hele løpetiden
- Dra nytte av det mangfoldige miljøet, og skap læringsopplevelsen din med over 25 forskjellige nasjonaliteter i klassen
- Gå foran kurven i dette raskt skiftende feltet ved å lære om den mest oppdaterte tenkningen og praksisene innen markedsføring
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
ESCPs MSc in Marketing & Creativity er fokusert på karriereprogresjon, studentene våre ser utmerkede sysselsettingsmuligheter etter endt utdanning, og drar fordel av en lønnsøkning på 59 % og €56 000 gjennomsnittlig startlønn innen 6 måneder etter endt utdanning (MMK Class of 2022).
Å velge denne masteren er et flott første skritt hvis du prøver å komme deg videre innen markedsføringskarrieren dinved å øke kreativiteten din, eller ser på å gå inn i mer strategiske og innovative, løsningssøkende roller, der kombinasjonen av kreativitet og analyse er nødvendig på en daglig.
Studentuttalelser
Opptakskrav til programmet
Vis ditt engasjement og din vilje til å lykkes på handelshøyskolen ved å ta GMAT-eksamenen – den mest brukte eksamenen for opptak som måler dine kritiske tenkning og resonneringsevner.
Last ned GMAT-miniquizen for å få en smak av spørsmålene du finner i eksamen.