MSc i markedsføring: Markedsføringsledelse
University of Groningen
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Groningen, Nederland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 2 314 / per year *
Søknadsfrist
01 May 2024
Tidligste startdato
Sep 2024
* EU/EØS-studenter: €2209 | studenter utenfor EU/EØS: €16201
Introduksjon
Hvordan generere og bruke kundeinnsikt og skape bærekraftige kunderelasjoner?
Det er viktig for markedsførere å lære å bygge sterke merkevarer og forstå kundenes behov og de underliggende psykologiske prosessene i beslutningstaking.
I MSc Marketing - Marketing Management-profilen utvikler du en avansert forståelse av hvordan markedsføring fungerer og ferdighetene du trenger for å implementere det effektivt. Vi bruker topp moderne vitenskapelig kunnskap i undervisningen og inviterer gjesteforelesere fra bedrifter på alle våre kurs.
Innenfor Marketing Management-profilen vil du få innsikt i spesifikke markedsføringsfunksjoner som merkevarebygging og administrasjon av nye produkter, kundeadministrasjon, markedskommunikasjon, detaljhandel og for eksempel business-to-business markedsføring.
Hvorfor studere dette programmet i Groningen?
- Markedsavdelingen vår er blant de 5 beste markedsavdelingene i Europa. Alle programmene er forskningsbaserte, og kombinerer høykvalitets forelesere som underviser i emneenheter relatert til forskningen deres, med for eksempel gjesteforelesninger, real-life cases og simuleringsspill.
- Det er også mulig å ta et dobbeltgradsprogram i Groningen og Shanghai.
- Programmet har blitt internasjonalt akkreditert av AACSB og EQUIS, noe som sikrer en utdanning av høy kvalitet, som bare 1% av universitetene når over hele verden.
Læreplan
År 1
Du vil følge forskningsbaserte kurs i markedsføringsledelse på høyt nivå der du lærer å generere kundeinnsikt og betjene markedet deretter. Markedsføringsledelse konsentrerer seg om strategiene og metodene som bedrifter kan bruke for å møte behovene og ønsker til forbrukere i det eller de relevante markedssegmentene.
I MM-profilen vil du studere spesifikke markedsføringsdomener som merkevarebygging og produktledelse, kundeadministrasjon, markedskommunikasjon, detaljhandel og business-to-business markedsføring. Etter endt utdanning vil MM-studenter være i stand til å ta, implementere, overvåke og evaluere forskningsbaserte strategiske og taktiske markedsføringsbeslutninger. For denne profilen bør du ta minst tre av de seks markedsføringsledelse-kursene. Du kan også velge opptil to emner fra andre programmer eller MADS-profilen. I hver profil har du spesifikke obligatoriske emner og emner valgt fra en liste over valgfag og du runder av med en 20 stp masteroppgave. Etter å ha fullført dette programmet vil du motta en MSc i markedsføring med en Marketing Management-profil.
kurs
- Forbrukerpsykologi (5 EC)
- Valgfag A (15 EC)
- Valgfag B (10 EC)
- Markedsundersøkelsesmetoder (5 EC)
- Masteroppgave Marketing Management (20 EC)
- Strategisk markedsføring (5 EC)
Programalternativer
- Dobbel grad Master kinesisk økonomi og finans (Shanghai) (spesialisering)
- Digitalt forretningsfokusområde (spesialisering)
- Energifokusområde (spesialisering)
- Master Internship (spesialisering)
Studere i utlandet
- Utdanning i utlandet er valgfritt
Opptak
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Jobbmuligheter
Etter å ha fullført dette programmet vil du være godt egnet for en karriere innen markedsføring.
Nyutdannede innen markedsføringsledelse (MM) kan forfølge karrierer som markedssjef, merkevare- eller produkt-/produktkategorisjef, sektor- eller kontosjef, Customer Relations Manager, Marketing Strategy Consultant eller Direct Marketing Manager.
Som nyutdannet vil graden din bli høyt verdsatt i arbeidsmarkedet. Fakultet for økonomi og næringsliv er internasjonalt akkreditert og tilhører 1% av handelshøyskolene rundt om i verden som er akkreditert av både EQUIS og AACSB.
FEB Karriere tjenester
Når du blir student ved fakultetet, ønsker vi å støtte deg i å utvikle din karriere og styrke dine ansettelsesevner. Du kan stole på et dedikert Career Services-team på campus som tilbyr deg et bredt spekter av kurs, workshops, arrangementer og karriererelatert støtte under studiene. Alt du trenger for å komme inn på arbeidsmarkedet.
Jobb eksempler
- Merkevare- og produktsjef
- Kundeansvarlig
- Markedsføringsstrategi konsulent
- Forsker ved universitetet (Research Master- og PhD-program)
Akkrediteringer
Opptakskrav til programmet
Vis ditt engasjement og din vilje til å lykkes på handelshøyskolen ved å ta GMAT-eksamenen – den mest brukte eksamenen for opptak som måler dine kritiske tenkning og resonneringsevner.
Last ned GMAT-miniquizen for å få en smak av spørsmålene du finner i eksamen.