MSc i markedsføring: markedsføringsanalyse og datavitenskap (MADS)
University of Groningen
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Groningen, Nederland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
12 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 2 314 / per year *
Søknadsfrist
01 May 2024
Tidligste startdato
Sep 2024
* EU/EØS-studenter: €2209 | studenter utenfor EU/EØS: €16201
Introduksjon
Hvordan generere kundeinnsikt basert på avansert datateknikk og analyser?
I MSc Marketing - Marketing Analytics and Data Science (MADS)-profilen vil du bli utdannet og trent grundig på metoder som lar deg analysere og modellere (sekundær, stor) data for å spore markedsføringsytelsen til firmaet og generere ny kundeinnsikt . Informasjonen og innsikten generert av MADS-profilen brukes som grunnlag for å ta forskningsbaserte strategiske og taktiske markedsføringsbeslutninger.
På masterstudiet vil du gå på forskningsdrevne og faktabaserte kurs om den siste utviklingen innen markedsføringsområdet. For å kombinere beste forretningspraksis med akademisk innsikt bruker vi forelesninger, praktiske veiledninger (og oppgaver) og inviterer praktikere til å holde gjesteforelesninger.
Hvorfor studere dette programmet i Groningen?
- Markedsavdelingen vår er blant de 5 beste markedsavdelingene i Europa. Alle programmene er forskningsbaserte, og kombinerer høykvalitets forelesere som underviser i emneenheter relatert til forskningen deres, med for eksempel gjesteforelesninger, real-life cases og simuleringsspill.
- Programmet har blitt internasjonalt akkreditert av AACSB og EQUIS, noe som sikrer en utdanning av høy kvalitet, som bare 1% av universitetene når over hele verden.
- Det er også mulig å ta et dobbeltgradsprogram og oppnå to mastergrader ved å studere i Groningen og ved et toppuniversitet i utlandet - Munster University eller Oslo Business School - på bare to år.
Opptak
Læreplan
År 1
Marketing Analytics and Data Science (MADS)-profilen handler om å forstå kunder og generere kundeinnsikt basert på avansert datateknikk og analyser. Du vil studere metoder for å hente, administrere og analysere data, inkludert sekundære og store data, for å spore en bedrifts markedsføringsytelse og generere ny kundeinnsikt. Informasjonen og innsikten generert av MADS-spesialister brukes til å ta forskningsbaserte strategiske og taktiske markedsføringsbeslutninger.
For MADS-profilen må du følge de fire obligatoriske kursene: 1) Statistisk læring i markedsføring, 2) Bedrifter, merkevarer og forbrukere, 3) Datateknikk for MADS og 4) Datavitenskapelige metoder for MADS.
I tillegg velger du minst to emner fra Metode-valgfaget, ett emne fra Markedsføringsledelse-valgfaget, og ett emne fra MADS-valgfaget. Se under listen over emner og valgfag du kan velge mellom. Du skal også skrive en 20EC masteroppgave. Etter å ha fullført dette programmet vil du motta en MSc i markedsføring med en Marketing Analytics og Data Science-profil.
kurs
- Bedrifter, merkevarer og forbrukere (5 EC)
- Datateknikk (5 EC)
- Datavitenskapelige metoder (5 EC)
- MADS valgfag (5 EC)
- Markedsføringsledelse valgfag (5 EC)
- Masteroppgave markedsføring MADS (20 EC)
- Metode valgfag (10 EC)
- Statistisk læring i markedsføring (5 EC)
Programalternativer
- Energifokusområde (spesialisering)
- Digitalt forretningsfokusområde (spesialisering)
- Master Internship (spesialisering)
- Dobbel mastergrad i markedsføring og informasjonssystemer (Münster) (spesialisering)
- Dobbel Master i Strategic Marketing Intelligence (Oslo) (spesialisering)
- Dobbel mastergrad i markedsføring og finans (Münster) (spesialisering)
Studere i utlandet
- Utdanning i utlandet er valgfritt
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Jobbmuligheter
Etter å ha fullført dette programmet vil du være godt egnet for en karriere innen markedsføring.
Nyutdannede innen Marketing Analytics og Data Science (MADS) kan forfølge karrierer som markedsforsker i forsknings- og konsulentselskaper, markedsforsker i en organisasjon, Marketing Intelligence Expert, Data Scientist, Customer Intelligence Expert eller forsker ved et universitet (Research Master's & PhD-programmer).
Som nyutdannet vil graden din bli høyt verdsatt i arbeidsmarkedet. Fakultet for økonomi og næringsliv er internasjonalt akkreditert og tilhører 1% av handelshøyskolene rundt om i verden som er akkreditert av både EQUIS og AACSB.
FEB Karriere tjenester
Når du blir student ved fakultetet, ønsker vi å støtte deg i å utvikle din karriere og styrke dine ansettelsesevner. Du kan stole på et dedikert Career Services-team på campus som tilbyr deg et bredt spekter av kurs, workshops, arrangementer og karriererelatert støtte under studiene. Alt du trenger for å komme inn på arbeidsmarkedet.
- Jobb eksempler
- Markedsføringsstrategi konsulent
- Markedsforsker
- Ekspert i markedsføring eller kundeintelligens
- Forsker ved et universitet (Research Master & PhD-programmer)
- Datavitenskapsmann
Akkrediteringer
Opptakskrav til programmet
Vis ditt engasjement og din vilje til å lykkes på handelshøyskolen ved å ta GMAT-eksamenen – den mest brukte eksamenen for opptak som måler dine kritiske tenkning og resonneringsevner.
Last ned GMAT-miniquizen for å få en smak av spørsmålene du finner i eksamen.