MSc i markedsføring og digitale medier
ESCP Business School
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Madrid, Spania
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
15 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 23 900 / per course
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Introduksjon
MSc i markedsføring og digitale medier fokuserer hovedsakelig på det digitale markedsføringsfeltet for å gi studentene et integrert syn på de forskjellige digitale markedsføringsverktøyene og hvordan de kan spille en viktig rolle i å bygge en merkevare. Den legger også vekt på hvordan man bruker markedsføringsteknikker og viktige strategiske markedsføringsaspekter i en stadig mer digital og globalisert verden. På denne måten, under læringsprosessen, utstyrer det studentene med ferdigheter og kunnskaper for å lykkes i en internasjonal, banebrytende karriere innen markedsføring.
Programmet tar i bruk en rekke undervisningsmetoder, for eksempel blandet læring så vel som case- og prosjektbasert undervisning, for å fremme praktisk læring som lar studentene sette teoretiske konsepter ut i live praksis.
Studentene starter studiene i den pulserende byen Madrid, hvor de bor i de to første semesterene. Deretter vil studentene ta spesialiseringskurs enten i London eller Berlin og avslutte studiene igjen i Madrid hvor de vil engasjere seg i konsulentprosjekter. På toppen av alle disse erfaringene vil studentene også samhandle med ledende teknologibedrifter under International Study Seminar, og dermed gi studentene en oppdatert og global kunnskapsbase som er forankret i den siste utviklingen i det digitale markedet.
Høydepunkter:
- 15-måneders fulltids MSc (120 studiepoeng)
- Flerkulturell studieretning i én handelshøyskole
- Et internasjonalt seminar
- Gå-til-markedet spesialiseringsspor i London (mote, luksus og innovasjon) eller Berlin (Big Data & Analytics)
- Undervist på engelsk
- Studentene vil oppnå én grad , den franske mastergraden (DEAMIE) og ett ESCP-diplom , MSc in Marketing & Digitale medier.
- Et spansk fordypningskurs
- 4-måneders minimum internship
- Forbedre profilen din med sterke ledelsesmessige ferdigheter og nettverk
- Legg til verdi til CVen din ved å utnytte en høyt rangert handelsskole som ESCP
- rangert som nr. 1 beste master i digital markedsføring i Spania av EL MUNDO
Galleri
Opptak
Læreplan
Kursmoduler
9 måneder med teoritimer, studiet av ekspertise og praktiske caser
Kursene tar for seg både teori og virkelige applikasjoner. De undervises fra slutten av september til juni av ESCP-fakultetet og vellykkede fagfolk. Er også inkludert en rekke møter og seminarer med fagfolk i denne sektoren.
Termin 1
juli - september
30 studiepoeng - Online
Kun studenter som hadde en grad på 180 studiepoeng før de begynte på MSc må fullføre semester 1, som innebærer ytterligere 30 studiepoeng. Fullføring av disse ytterligere 30 studiepoeng er nødvendig for å overholde akkrediteringsbestemmelsene.
- Økonomi
- Markedsføring
- Strategi
- Regnskap og økonomi
- Statistikk for ledelse
- Ledelse
Termin 2
september – desember – Madrid
- Data og analyse for beslutningstaking
- Introduksjon til digital markedsføring
- Merkevarebygging
- Strategiske markedsføringsavgjørelser: Business Game
- Kundeopplevelse
- Finans for markedsføring *
- Digital prosjektledelse for markedsførere *
- Digital Analytics 1: Nettsidedesign og kodingsprosjekt I
- Digital Analytics 2: Google Analytics
- Digitale samtaler
- Effektiv kommunikasjon
- Masteroppgaveseminar
Madrid – Live Case Study: L'ORÉAL
* Valgfag
Termin 3
Januar – april – Madrid
- Kommunikasjon 360
- Reklame i den digitale tidsalder
- Medieplanlegging og kjøpsforhandling *
- Roboter og kunstig intelligens i virksomheten *
- Merket innhold
- Kreativitet i reklame
- Forvaltning av sosiale medier
- Mobil strategi
- Priser og kundeverdi
- Forskningsmetoder for markedsførere
- Digital Analytics 1: Nettsidedesign og kodingsprosjekt II
- Digital Analytics 3: SEM og SEO
- Digital Analytics 4: Google Adwords
Madrid- Live Case Study: HAVAS & WAVEMAKER
* Valgfag
Termin 4
Gå til markedet spesialiseringsspor
April – juni – London eller Berlin og Madrid
- Internasjonalt studieseminar
London
- Spor for digital transformasjon og entreprenørskap
- Digital mote- og luksusbane
Berlin
- Big Data & Analytics-spor
Madrid
- Strategisk planlegging for konsulentprosjekter
- Internasjonalt konsulentprosjekt og avslutningsseminar
Termin 5
Profesjonalisering
juli – desember
- Praksis
- Profesjonell avhandling
Programresultat
Åpenhet og mangfold
Samspillet med lærere fra mer enn 20 nasjonaliteter garanterer en større dybde i flerkulturell læring. Studenter ved MSc i markedsføring og digitale medier kommer fra forskjellige land og har ulik bakgrunn: ingeniører, leger, farmasøyter, litteratur- og jusstudenter, etc. De utgjør en gruppe flerkulturelle deltakere, noe som gjør utveksling og arbeid i grupper enda mer. berikende.
Vær oppmerksom på at du alle har din egen identitet og personlighet, har programmet som mål å gjøre deg nysgjerrig og allsidig for å hjelpe deg med å lykkes i ditt fremtidige faglige liv.
Denne master har trent mer enn 600 deltakere. De tar nå strategiske og operative markedsføringsstillinger og kommunikasjon i en rekke selskaper over hele verden.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
- Global Trade Marketing Manager
- Global produktsjef
- Markedsføringssjef for vekst og innhold
- Regional Key Account Manager
- Manager for digitalt innhold og sosiale medier
- Digital mediestrateg
- Digital kvalitetsspesialist
- Markeds- og driftssjef
- Merkevare- og kundeopplevelsesdesigner
- Forretningsanalytiker
- Markeds- og kommunikasjonsrådgiver
- Digital Campaign Manager
- Strategisk markedssjef
- E-handelssjef
- Brand Manager
- Markedssjef
- Produktsjef
- Digital markedssjef
Akkrediteringer
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.
Opptakskrav til programmet
Vis ditt engasjement og din vilje til å lykkes på handelshøyskolen ved å ta GMAT-eksamenen – den mest brukte eksamenen for opptak som måler dine kritiske tenkning og resonneringsevner.
Last ned GMAT-miniquizen for å få en smak av spørsmålene du finner i eksamen.