MSc i markedsføring og merkevareledelse
Oxford Brookes University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Headington, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 2 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
GBP 16 200 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* UK-studenter på heltid: £10 400 | Internasjonale/EU-studenter på heltid: £16 200
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Vårt MSc Marketing and Brand Management-kurs inkluderer en oversikt over merkevareverdier og et bredt spekter av relaterte kommunikasjonskanaler.
Du vil utvikle et sterkt grunnlag i markedsføringsteori og praksis. Kombinert med et spesialistperspektiv på merkevareledelse, inkludert merkeverdier og en rekke relaterte kommunikasjonskanaler.
Med praktiske case-studier og live-scenarier, vil du bruke merkevareledelsesteori for å analysere og kritisere hva som gjør en vellykket merkevare. Du vil utvikle din kunnskap om markedsføring og merkevareledelsesteori. Og hvordan det brukes i praksis.
Kurset gir deg et fokus på planlegging og anvendelse av merkevarestyringsstrategier. Og forbereder deg til å jobbe for:
- et merkevare- eller markedsføringsbyrå
- en markedsførings-, merkevare- eller kommunikasjonsavdeling i en organisasjon.
Det er mulighet for utplassering for de som starter på kurset i september. Dette består av ett års betalt veiledet arbeidserfaring i en markedsføringsrolle. Dette vil forberede deg for din fremtidige karriere.
Galleri
Opptak
Stipend og finansiering
Læreplan
Læring og vurdering
Du vil studere åtte obligatoriske moduler, inkludert en modul som vil hjelpe deg å utvikle dine faglige og akademiske ferdigheter. Du velger da enten en avhandling eller et klientprosjekt.
Begynner du i september kan du velge sandwich-modus, som gir deg muligheten til å søke om ett års betalt veiledet arbeidserfaring i en markedsføringsrolle. Begynner du i september og tar utplasseringen, varer kurset i to år.
Dersom du ikke tar praksisen varer kurset ett år.
Studiemoduser
Obligatoriske moduler
- Introduksjon til prinsippene for markedsføring
Denne modulen introduserer nøkkelprinsippene for markedsføring ved å studere teoriene som underbygger faget. Du vil utforske rollene til kjøpere, markedsføringsmiljøet og måtene markedsførere planlegger, administrerer, implementerer og overvåker markedsføringsprogrammer på i sammenheng med det internasjonale miljøet i det 21. århundre. - Forstå kundeadferd
Du vil kritisk vurdere kundenes atferd og deres interaksjoner med markedsføring. Informert av atferdsvitenskap vil du analysere hvorfor kunder oppfører seg som de gjør og hvordan markedsføringsaktivitet påvirker deres atferd. Denne analysen informerer din kritiske forståelse og implementering av både strategisk og ansvarlig markedsføringspraksis. En nyskapende dimensjon ved dette kurset er undersøkelsen av endringsagenter som i betydelig grad vil påvirke kundenes atferd i fremtiden, for eksempel nevrovitenskap, klimaendringer og teknologiinnovasjon. Dette er en analytisk modul som bruker forskningsbevis for å informere om evaluering, atferds- og kommunikasjonsforskning. - Forskningsmetoder for arrangementer og markedsføring
Denne modulen gir deg ferdighetene som gjør at du kan utføre markedsundersøkelser uavhengig. Studenter på MSc-programmene forventes å gjennomføre effektiv forskning ved å trekke på en rekke sekundære og primære datakilder i forberedelsen av kurs. Det er viktig at du blir utsatt for en rekke metodiske problemstillinger, datainnsamlingsteknikker og studieferdigheter. I tillegg er denne modulen rettet mot forberedelse og vellykket gjennomføring av høykvalitets, streng og systematisk forskning for næringsliv og ledelse. - Faglig og akademisk utvikling
Denne faglige og akademiske ferdighetsutviklingsmodulen hjelper deg til å bli en livslang elev og forbedrer din ansettelsesevne. Starter med et fokus på hvordan du oppnår ditt beste akademisk, vil du deretter utvikle dine ferdigheter for sysselsetting og karriereplanlegging. Du vil jobbe gjennom en selvutviklingsplan, og ta ledelsen i din egen læring og utvikling. Du vil bli coachet i å identifisere, engasjere deg i og reflektere over hvordan du kan tjene på utviklingsaktiviteter innen universitetet og eksternt. - Strategisk merkevareledelse
Du vil undersøke hvordan merkevarer skapes og administreres på en vellykket måte. Du vil utforske den nyeste forskningen og praksisen innen strategisk merkevareledelse og fokusere på innovative tilnærminger til utvikling av nye produkter. Sentrale etiske, miljømessige og sosiokulturelle implikasjoner for moderne merkevareledelse analyseres innenfor regionale, nasjonale og globale kontekster. Den siste forskningen og praksisen innen strategisk merkevareledelse og bruk av sosiale medier og digital kommunikasjonsteknologi undersøkes. Når du har fullført denne modulen, vil du ha fått avansert kunnskap om de nyeste verktøyene, teknikkene og bredere samfunnsmessige implikasjoner av moderne strategisk merkevareledelse. - Merkevare og markedskommunikasjon
Du vil utforske rollen og bruken av moderne merkevare- og markedskommunikasjon og den grunnleggende innsikten om at en organisasjons merkevarestrategi må være i hjertet av alle markedskommunikasjonsaktiviteter. Et profesjonelt og etisk ansvarlig fokus vil hjelpe deg med å vurdere behovene til flere interessenter – f.eks. forbrukere, bedrifter, media, pressgrupper – i en global kontekst. Et bredt spekter av markedskommunikasjonskanaler og verktøy vil bli kritisk vurdert. Dette inkluderer annonsering, PR, sponsing og digital markedskommunikasjon. Kreativ og strategisk innsikt fra nåværende praksis vil hjelpe din forståelse og anvendelse av ferdigheter i markedskommunikasjon. - Markedsføringsstrategi for digitale og sosiale medier
Digitale teknologier har transformert markedsføring, de tilbyr nye kilder til kundeinnsikt, de har dramatisk endret kundeadferd, muliggjort nye forretningsmodeller og påvirket hvordan organisasjoner samhandler med sine kunder og nøkkelinteressenter. Denne modulen tar sikte på å ta et strategisk perspektiv på det digitale og sosiale mediemiljøet. Den fokuserer på samspillet mellom forbrukere, bedrifter og andre organisasjoner og hvordan digital tenking kan bidra til effektiv markedsføring. Nettbaserte medier, mobile plattformer, sosiale medier og digitale verktøy blir gjennomgått, praktisert og kritisk evaluert for å identifisere vellykket ytelse og for å lage moderne digitale markedsføringsstrategier. - Global markedsføringsstrategi
Du vil bygge på Principles of Marketing-modulen og utforske det globale markedsføringsmiljøet. Det er spesiell vekt på internasjonalisering og etablering og utvikling av globale markeder. Du vil forstå prinsippene, påvirkningene og institusjonene som påvirker utviklingen av internasjonal handel og globale markedsføringsstrategier. Du vil analysere muligheter og begrensninger i sammenheng med global markedsføringsstrategi, og de tilhørende organisatoriske og kontrollspørsmål knyttet til utviklingen av globale markeder. Dette inkluderer en forståelse av viktigheten av etiske og sosiale spørsmål.
Avsluttende prosjekt - velg en av
- Avhandling
Avhandlingen er en mulighet for deg til å utforske og utvikle kompetanse innen merkevareledelse. Du oppfordres til å velge et emne som vil være verdifullt i din fremtidige karriere. Dette er en selvstyrt aktivitet, der du driver ditt eget forskningsprosjekt, med veiledning og råd fra en veileder, basert på forslaget utviklet i modulen Forskningsmetoder i markedsføring. - Kundeprosjekt
Du har mulighet til å knytte teori til praksis ved å analysere en reell organisatorisk problemstilling. Etter å ha identifisert et prosjekt (med godkjenning fra både klientselskapet og modullederen) undersøker du et bestemt problem, et som kan støttes gjennom relevant litteratur og ved å utføre primærforskning med klienten. Denne modulen er ikke et praksisopphold, men kan tas i forbindelse med et praksisopphold du har identifisert og deltar i. Det aktuelle 'problemet' kan være et nåværende ledelsesproblem for klientorganisasjonen eller knyttet til fremtidige strategiske valg. Kundeprosjektet gir deg en betydelig erfaring med læring og personlig utvikling.
Utplassering
- Markedsføringspraksis (sandwichmodus)
Denne modulen er en flott mulighet til å få ett års veiledet fulltids betalt arbeidserfaring i Storbritannia eller internasjonalt i en markedsføringsrolle. Du vil undersøke en markedsføringsutfordring i en kommersiell eller ideell organisasjon. Gjennom denne utplasseringen bruker du de praktiske konseptene du lærer i kurset. Når du jobber for organisasjonen, vil du være ansvarlig for å administrere en stor del av din egen læring, inkludert å spore og registrere fremgangen din.
Vi gir mye støtte for å hjelpe deg med å finne betalt arbeidserfaring og få forbindelser med ulike organisasjoner. Vårt plasseringsteam (WAVES) har en database som registrerer arbeidsplasseringsmuligheter, og de kjører en rekke utplasseringsmesser hvor du kan møte potensielle arbeidsgivere. Å sikre seg en praksisplass er ditt ansvar og krever mye innsats, men dette gir deg verdifull erfaring. Du må dekke dine egne leve- og reisekostnader gjennom hele denne perioden.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Dette kurset vil forberede deg til å jobbe for et merkevare- eller markedsføringsbyrå eller for en markedsførings-, merkevare- eller kommunikasjonsavdeling i en organisasjon. Nyutdannede av dette kurset vil være godt forberedt for fremtidige roller som:
- merkevareledere
- merkevarestrateger
- merkevarekoordinatorer
- kontoansvarlige
- bedriftskommunikasjonsledere.
I tillegg er nyutdannede fra vår portefølje av kurs ansatt i markedsføringsroller over hele verden; disse inkluderer jobber i media-, digital-, merkevare- og kommunikasjonsbyråer, samt interne markedsføringslederstillinger i så forskjellige områder som raske forbruksvarer, detaljhandel, luksushandel og gjestfrihet, reiser, publisering og produksjon.
Arbeidsgivere inkluderer:
- Johnson & Johnson
- Hitachi
- DK
- Avis
- PWC.
Våre kandidaters stillinger innen markedsføring er:
- markedssjefer
- markedsplanleggere
- merkevareledere
- bedriftskommunikasjonsledere
- samfunnsansvarlige for sosiale medier.
I tillegg starter noen av studentene våre egne bedrifter.
Vi har sterke relasjoner med selskaper i en rekke bransjer som informerer programmets design og levering og gir muligheter for plasseringer og ansettelse. Karrieretjenesten vår hjelper studentene med å få "konkurransefortrinn" når de søker på jobber ved å tilby hjelp med CV-er og falske vurderingssentre og intervjuer.
Opptakskrav til programmet
Vis ditt engasjement og din vilje til å lykkes på handelshøyskolen ved å ta GMAT-eksamenen – den mest brukte eksamenen for opptak som måler dine kritiske tenkning og resonneringsevner.
Last ned GMAT-miniquizen for å få en smak av spørsmålene du finner i eksamen.