MSc i markedsføring
Cardiff University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Cardiff, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
GBP 9 950 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* for studenter i Storbritannia/EU. £21 950 for internasjonale studenter
Introduksjon
MSc Marketing-programmet tilbyr en mulighet for studenter med en ikke-business management lavere grad for å oppnå en grundig forståelse av markedsføring. Markedsføring er en sentral funksjon for alle organisasjoner og innebærer en tilpasning mellom aktivitetene til en organisasjon og dens interessenter som kunder, ansatte, leverandører, lokalsamfunn, myndigheter og tilsynsmyndigheter.
Programmet gir en systematisk analyse av markedsføringsfeltet og dets anvendelse på tvers av flere sammenhenger. Fra varesentrerte aktiviteter til tjenestemiljøer, vil du først analysere den organisatoriske konteksten og identifisere måter en organisasjon leverer verdi på gjennom markeds- og forskningsaktiviteter. Du vil deretter studere to valgfrie moduler for å passe dine interesser og karriereambisjoner. Modulen 'Markedsføring i kontekst' gir deg muligheten til å utforske bruken av markedsføring innenfor moderne områder. Programmet vil avsluttes med et markedsføringsprosjekt som integrerer anvendelsen av kjernemarkedsføringskonsepter i sammenheng med en spesifikk organisasjon.
Programmet er utviklet for å hjelpe deg med å utvikle tillit til å forstå og anvende kjernemarkedsføringskonsepter og ferdigheter. Du vil lære i et støttende og kreativt miljø som omfavner de internasjonale erfaringene til dine jevnaldrende og det multinasjonale personalet i en forskningsrik Business School.
Karakteristiske trekk
- Cardiff Bootcamp: en utvidet introduksjon spesialdesignet for å integrere deg i programmet og Cardiffs læringsfellesskap.
- The Career Enhancer Service: støtte fra profesjonelle rådgivere for å forbedre din inntreden på arbeidsplassen og oppfylle dine karriereambisjoner, inkludert workshops om jobbsøkingsferdigheter, CV-skriving, vurderingssentre og intervjuteknikker og tilgang til karrieremesser, jobbmuligheter og forretningsnettverk.
- Program med høyprofilerte forretningstalere og bedriftsbesøk.
- Tilgang til vårt globale alumninettverk.
- Forstå markedsføringsutfordringer i den virkelige verden i en rekke kontrasterende sammenhenger.
- Markedsføring i kontekst – en integrerende hjørnesteinsmodul der de overordnede teoriene levert tidligere i programmet utfordres mot kontekstspesifikke bakgrunner.
- Et siste live-prosjekt som lar deg jobbe i et team for å fullføre en markedsføringsprosjektrapport for en organisasjon basert på en definert brief.
- Muligheter til å gjøre en forskjell for samfunnet og økonomien gjennom studier og fritidsaktiviteter i tråd med Public Value.
Opptak
Læreplan
Struktur
Programmet består av seks-modulblokker, pluss et markedsføringskonsulentprosjekt. De første og siste modulblokkene er planlagt for seg selv som introduksjons- og hjørnesteinslæringsopplevelser. De fire andre modulene er planlagt i par. Blokktilnærmingen gir en berikende mulighet for utvidede læringsaktiviteter, klasseinteraksjon og gjennomgang av læring for å øke forståelsen. Det gjør oss også i stand til å tilby ekstra støtte til individuelle elever for å bygge selvtillit.
Den introduksjonsmodulen setter scenen for resten av programmet ved å utforske det grunnleggende innen markedsføring. Det fordyper deg inn i studiemiljøet og læringsgruppen.
Du vil studere to kjernemoduler i markedsundersøkelser og tjenestemarkedsføring før du velger to av de fire valgfrie modulene som tilbys i programmet. Innenfor alle moduler vil du bli utsatt for den nyeste forskningen og praksisen innen markedsføring.
En hovedstein 'Markedsføring i kontekst'-modul utforsker moderne problemstillinger innen markedsføring, med overordnet teori levert tidligere i programmet utfordret mot kontekstspesifikke bakgrunner. Dette er designet for å utvikle din innsikt og fingerferdighet i faget.
Programmet avsluttes med et markedsføringskonsulentprosjekt, der du vil jobbe som en gruppe for å utvikle en brief med en organisasjon og deretter gjennomføre en markedsundersøkelse som svar.
Viktige akademiske og profesjonelle ferdigheter er integrert i alle modulene, og bidrar til å bygge din selvtillit og ferdighetene som kreves for å lykkes både innenfor programmet og i din fremtidige karriere.
Modulene som vises er et eksempel på den typiske læreplanen og vil bli gjennomgått før studieåret 2020/21. De siste modulene vil bli publisert innen september 2020.
Kjernemoduler
Modultittel | Modulkjerne | Studiepoeng |
Grunnleggende om markedsføring | BST350 | 20 studiepoeng |
Tjenester Markedsføring | BST351 | 20 studiepoeng |
Markedsundersøkelse | BST352 | 20 studiepoeng |
Markedsføring i kontekst | BST353 | 20 studiepoeng |
Markedsføringsprosjekt | BST360 | 60 studiepoeng |
Valgfrie moduler
Modultittel | Modulkode | Studiepoeng |
Merkevareledelse | BST354 | 20 studiepoeng |
Markedsføringsanalyse | BST355 | 20 studiepoeng |
Digital markedsføring | BST356 | 20 studiepoeng |
Internasjonal markedsføring | BST357 | 20 studiepoeng |
Læring og vurdering
Hvordan vil jeg bli undervist?
En aktiv læringstilnærming er integrert i MSc Marketing. Vi tror at effektiv læring er tuftet på to ting – ditt engasjement i ulike opplevelser, og måten du forstår disse erfaringene på, både individuelt og sammen med andre.
Følgelig inkluderer hver læringsblokk en rekke aktiviteter som casestudier, videoer, miniteamutfordringer, rollespill, bedriftsbesøk og bransjetalere, alt designet for å introdusere nye ideer og utvikle din forståelse.
Vi vil hjelpe deg med å forbedre de høyere ordens reflekterende ferdighetene du ble introdusert for i løpet av din første grad, inkludert observasjon, analyse og syntese for å sikre at du er i stand til å utvikle omfattende innsikt og klare konklusjoner om disse erfaringene.
Vi vil også støtte deg til å samarbeide med andre studenter for å reflektere over dine eksisterende kunnskaper og ferdigheter. Å dele forståelsen din med andre er også viktig, og samarbeidslæring vil gjøre deg i stand til å bygge ny innsikt i markedsføringens natur i en rekke sammenhenger. Du vil bli oppmuntret til å samarbeide i forskjellige team for å vurdere en rekke alternative forståelser og praksiser.
Å prøve ut ny læring er også viktig. Du vil integrere og anvende nye forståelser, sammen med nye markedsføringsferdigheter, i praktiske oppgaver innebygd i hver læringsblokk, og i formelle kursaktiviteter.
Ved siden av vurderte moduler, finner en rekke aktiviteter på programnivå støtte kompetanseutvikling og videre tolkning av den moderne markedsføringsrealiteten.
Hvordan vil jeg bli støttet?
Universitetet tilbyr et vell av støtte til doktorgradsstudenter. Disse inkluderer:
Karriere og plasseringsstøtte
Vår dedikerte plasseringssjef gir råd om ledige arbeidsplasser, praksisplasser, arbeidserfaring og muligheter for å forbedre CV-en din og utvide horisonten din. Støtte for jobbsøknader og intervjuteknikker er også tilgjengelig fra Handelshøyskolens interne karrierekonsulent.
Læringssentral
Læringssentral er universitetets virtuelle læringsmiljø. Alt program- og modulmateriell er lagt ut her for studenter å få tilgang til før, under og etter forelesninger.
Biblioteker
En rekke papirkopier og elektroniske kopier av bøker, tidsskrifter og databaser er tilgjengelige for deltakere på programmet. Aberconway-biblioteket ligger på hovedsiden for Business School, og tilleggsressurser er tilgjengelige på andre biblioteker over hele campus. Mange tidsskrifter og bøker er også tilgjengelig elektronisk.
Personlig veiledersystem
Hver student får tildelt en personlig veileder. Dette medlemmet av det vitenskapelige personalet vil opprettholde en oversikt over dine lærings- og utdanningserfaringer. Hvis du opplever vanskeligheter, vil din personlige veileder være der for å lytte og der det er mulig gi profesjonell veiledning eller henvise deg til riktig kilde til støtte.
Studentrådgivningen
En gratis, upartisk, ikke-dømmende og konfidensiell tjeneste tilbys studenter på et bredt spekter av personlige, økonomiske og akademiske forhold.
Funksjonshemming og dysleksitjeneste
Konfidensiell rådgivning og støtte gis til studenter som er funksjonshemmede eller som har en spesifikk lærevanske (f.eks. dysleksi) eller langvarig medisinsk tilstand.
Rådgivningstjeneste
Cardiff University Rådgivningstjenesten gir medlemmer av universitetsfellesskapet en mulighet til å undersøke problemer som hindrer dem i å maksimere sitt fulle potensiale og til å utforske alternativer for endring. Rådgivningstjenesten er konfidensiell og gratis. Det har hatt internasjonal anerkjennelse som et senter for fremragende rådgivning for individuell og gruppeveiledning.
Hvordan vil jeg bli vurdert?
Blokkprogramstrukturen gir deg mange muligheter til å reflektere over din læring og utvikling uformelt. Korte kunnskaps-/ferdighetsvurderingsaktiviteter er innebygd i hver modul for å hjelpe deg med å sjekke fremgangen din og forbedre tilnærmingen din til læring. Dette vil bygge din selvtillit og forbedre din tilnærming til formelle vurderingsoppgaver.
En rekke formelle vurderingsoppgaver gir mulighet til å utforske konsepter og modeller på kreative og praktiske måter. Disse inkluderer presentasjoner, casestudier, rapporter og eksamener. Du vil jobbe individuelt og som en del av et team, akkurat som du ville gjort på arbeidsplassen.
Alle formelle vurderinger gjennomføres innenfor hver modul. Dette muliggjør mer dyptgående konsolidering og bruk som kreves for vellykket ytelse i vurderingsoppgaver basert på det komplekse funksjonsnivåarbeidet utført av fagfolk. Det gjenspeiler også realistiske arbeidsplasstidsskalaer for fullføring av oppgaver.
Programresultat
Hvilke ferdigheter vil jeg øve på og utvikle?
Læringsresultatene for dette programmet beskriver hva du vil kunne gjøre som et resultat av studiet ditt på Cardiff University. De vil hjelpe deg å forstå hva som forventes av deg.
Læringsresultatene for dette programmet finner du nedenfor:
Kunnskap og forståelse:
Etter vellykket gjennomføring av programmet vil du kunne:
- Demonstrere en grundig forståelse av sentrale markedsføringskonsepter.
- Vurdere prinsipper, teori og anvendelser av markedsføring.
- Analyser moderne problemstillinger innen markedsføring og deres samfunnsmessige innvirkning.
- Vurder viktige aspekter ved markedsføringskontekster.
Intellektuelle ferdigheter:
Etter vellykket gjennomføring av programmet vil du kunne:
- Bruk prinsippene for markedsføring i praksis.
- Analyser markedsføringsscenarier og formuler evidensbaserte anbefalinger.
- Bruk kunnskap på en original måte.
Profesjonelle praktiske ferdigheter:
Etter vellykket gjennomføring av programmet vil du kunne:
- Vurdere anvendelser av teori til praksis, generere brukbare løsninger.
- Løs problemer i anvendte markedsføringsscenarier.
- Håndtere komplekse problemstillinger på en systematisk og kreativ måte.
- Analyser komplekse problemer basert på strenge data, og kommuniser tydelig til spesialiserte eller ikke-spesialiserte målgrupper.
Overførbare/nøkkelferdigheter:
Etter vellykket gjennomføring av programmet vil du kunne demonstrere:
- Formidle ideer, prinsipper og teorier effektivt med muntlige, skriftlige og praktiske midler.
- Arbeid effektivt i team og som individ.
- Bruk digital teknologi i et anvendt læringsmiljø.
- Arbeid til en rekke tidsskalaer for å passe kravene til programoppgaver og utganger.
Galleri
Karrieremuligheter
Programmet vil muliggjøre nye muligheter for en karriere innen markedsføring, og supplere ferdighetene og kunnskapen du tilegnet deg i din første grad. MSc i markedsføring tilbyr en fremgang i studentens egen disiplin gjennom komplementær kompetanse og differensiering fra andre kandidater i feltet.