MSc i markedsføring
Queen's University Belfast - Faculty of Arts, Humanities and Social Sciences
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Belfast, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
GBP 23 100 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Apr 2024
* Nord-Irland, Irland, England, Skottland eller Wales: £7 470 | EU annet og internasjonalt: £21 500
Introduksjon
Designet for det digitale markedsføringsmiljøet, omfatter MSc in Marketing elementer av markedsføringsledelse og strategi, forbrukeratferd, digital markedsføring (inkludert Google Analytics), markedsanalyse (inkludert SAS-databaseopplæring), forskningsmetoder og internasjonal markedsføring.
MSc Marketing-programmet er designet for å utstyre neste generasjon markedsføringsfolk med de nødvendige konseptuelle, analytiske og praktiske ferdighetene som kreves av firmaer for å konkurrere på det globale markedet.
Profesjonelle akkrediteringer
Akkreditering er oppnådd fra The Chartered Institute of Marketing (CIM) – Det ledende profesjonelle organet for markedsførere over hele verden som eksisterer for å utvikle markedsføringsprofesjonen, opprettholde profesjonelle standarder og forbedre ferdighetene til markedsføringsutøvere. Studenter ved MSc Marketing-programmet kan registrere seg som studenter med CIM og vil ha tilgang til alle CIM-ressurser, inkludert webinarer og Marketing Expert (en ekstra avgift vil påløpe). Studentene vil være i stand til å delta på lokale CIM-grenarrangementer og seminarer, som tilbyr nettverksmuligheter og sjansen til å holde seg à jour med gjeldende markedsføringstenkning og praksis. Etter vellykket gjennomføring av MSc Marketing-programmet vil studentene ha en rekke unntak fra CIM faglige eksamener. Studenter kan ta CiM-sertifikatet i profesjonell markedsføring, som krever at de fullfører en nettmodul (studenter er unntatt fra 2 andre moduler) eller CiM Diploma in Professional Marketing, som krever at de fullfører to nettmoduler (studenter er fritatt fra 1 annen). modul).
Modulen Digital markedsføring (med Google Analytics) oppfordrer studentene til å jobbe mot en Google Analytics Individual Qualification (GAIQ). Dette er et signal til arbeidsgivere om at våre MSc Marketing-studenter har både teoretiske og praktiske ferdigheter til å konkurrere. Eksamensavgiften vil bli refundert av skolen (med forbehold om å oppnå tildelingen i løpet av modulen).
Bransjelenker
Studentene vil ha mulighet til å søke om minimum 12 uker betalt praksisopphold som et alternativ i semester 3, studentene vil bli pålagt å gjennomføre et aksjonsforskningsprosjekt og levere en rapport basert på dette. Dette alternativet er i stedet for å gjennomføre en tradisjonell forskningsavhandling eller et akademisk forskningsprosjekt. Dette alternativet, kun tilgjengelig for høypresterende studenter, gir muligheten til å anvende og gjennomgå akademiske og teoretiske prinsipper i praksis. Det gir også studentene erfaring fra virkeligheten av å jobbe i et markedsføringsmiljø.
Studenterfaring
Undervisningsmetoder og læring kan omfatte forelesninger, veiledninger, seminarer, casestudier, datamaskin-/programvaredemonstrasjoner, ikke-bokbaserte medier (videoer og podcaster), individuell forskning, muntlige presentasjoner, gruppeprosjekter, nettbaserte diskusjonsfora, bransjebesøk, praktikerverksteder og praksismuligheter.
Galleri
Opptak
Læreplan
Kurset kan kun tas på heltid. Studentene gjennomfører fire moduler i semester 1 (september til desember) og ytterligere 4 i semester 2 (januar til april/mai). I semester 3 (juli til september) gjennomfører studentene enten det tradisjonelle avhandlings-, praksis- og arbeidsbaserte prosjektet eller det akademiske forskningsprosjektet.
Semester 1
Markedsføringsledelse
Denne modulen fungerer som en plattform for å forstå den vidtrekkende og helhetlige anvendelsen av markedsføring som både en filosofi og funksjon i moderne organisasjoner. Modulen fungerer som en base for MSc i markedsføring, og gir det nødvendige kunnskapsnivået som trengs for å gå videre i de parallelle og sekvensielle modulene i kurset. Modulen undervises på et introduksjonsnivå. Det forutsetter ingen forkunnskaper om forretningssystemet - markedsføring spesielt.
Strategisk markedsføring
Denne modulen tjener til å gi en forståelse av markedsføring fra både et ledelses- og forbrukerperspektiv. Denne modulen vil bygge på din forståelse av ledelse med markedsføringsteori og praktiske illustrative tilfeller av utfordringene markedssjefen står overfor. I løpet av denne modulen vil du utforske grensesnittene mellom markedsføring og institusjoner, strategi, organisasjon og psykologi i den sosiale praksisen med markedsføringsstrategi. Dette vil hjelpe deg til å kritisk evaluere og få praktisk erfaring i hvordan byrået for markedslederskap bidrar til å skape, vedlikeholde og forstyrre markeder og strategier.
Digital markedsføring
Denne modulen tar sikte på å gi studentene kunnskapen og ferdighetene som kreves for å utvikle markedsføringsstrategier som kan brukes på Internett/mobile plattformer så vel som integrert med offline plattformer. Den setter digital markedsføringsledelse i kontekst som en nøkkelskaper av kundeverdi og omhandler strategisk innsikt i firmaet, dets kunder og utfordringene det står overfor.
Regnskap
Denne modulen undersøker teori og praksis for regnskap på et ikke-spesialistnivå. Dette inkluderer temaer som funksjonen regnskap og kontroll i organisasjoner, finansregnskap, regnskapsanalyse og ledelsesregnskap.
Semester 2 – Kjernemoduler
Forbrukeradferd
Målet med dette kurset er å sette studentene i stand til å utvikle en dyp forståelse av hvordan forbrukeratferdsteori og praksis har dukket opp for å spille en nøkkelrolle i å forstå forbrukere og deres forbrukskontekster. Studentene vil være i stand til å forstå og evaluere hvordan forbrukerforskning og dens praksis brukes i organisasjoner for å drive virksomhetens ytelse og forbedre forbrukeropplevelsen, analysere og kritisk evaluere rollen og effektiviteten til nøkkelpraksis for forbrukerforskning, samt forstå og kritisere viktigheten av forbrukerforskning for å få til endringer i markedet for forbrukere, utøvere, ledelse og ansatte.
Internasjonal markedsføring
Fokus for modulen er på teorien, praksisen og utfordringene som markedsledere som arbeider i et globalt/internasjonalt miljø står overfor, og konseptene og teoriene som kan brukes til å informere markedsføringsbeslutninger i disse sammenhengene. Etter fullføring av modulen vil studentene forstå karakteren, omfanget og rollen til markedsføring i bedrifter som opererer i et globalt/internasjonalt miljø og være i stand til å anvende nøkkelbegreper og teorier på markedsføringsproblemer som ledere som arbeider i et globalt/internasjonalt miljø står overfor.
Markedsføringsanalyse
Denne modulen fokuserer på en ny og spennende utvikling innen markedsføringsteori og praksis. Bruken av data, "big data", for å hjelpe til med markedsføringsbeslutninger og ansvarlighet fortsetter å øke i betydning, spesielt i den nåværende tidsalderen med innstramminger og ressursknapphet. Modulen tar både en teoretisk og praktisk tilnærming til bruken av markedsanalyse i praksis. Et høydepunkt i modulen er bruken av SAS- eller SPSS-programvare for å analysere data for markedsføringsrelaterte beslutnings- og evalueringsformål. Studenter som fullfører modulen vil kunne signalisere til potensielle arbeidsgivere at de har de teoretiske, praktiske, pluss industristandard programvareferdighetene til å konkurrere.
Forskningsmetoder og -teknikker
Denne modulen tar sikte på å gi studentene en rekke ferdigheter til å gjennomføre effektiv forskning innen næringsliv og ledelse. Ferdighetene som læres i denne modulen vil være anvendelige på tvers av profesjoner da relevansen og viktigheten av å kunne designe forskning, tolke, kritisk analysere og vurdere kvalitativ og kvantitativ informasjon er avgjørende i dagens ledelsesverden. Det generelle målet med modulen er å introdusere studentene til forskningsprosessen og presentere de samfunnsvitenskapelige verktøyene og metodene som kreves for å utføre oppgaveforskningen din. Dette kurset har tre separate, men nært beslektede komponenter - en diskusjon av forskningsdesignprosessen, forskningsmetodikkprinsipper og forskningskompetanseapplikasjoner. På slutten av emnet skal studentene være i stand til å vurdere styrker og svakheter ved ulike metodiske tilnærminger og formulere kvalitetsforskningsprosjekter.
Semester 3
(velg totalt 60 CATS)
- Avhandling (60 CATS)
- Markedsføring Internship og arbeidsbasert forskningsprosjekt (60 CATS) *
- Akademisk forskningsprosjekt + 2 underviste moduler (Contemporary Issues in Management and Business Governance and Ethics) (60 CATS)
De tre alternativene for semester tre vil gjøre studentene i stand til å utnytte kunnskapen og ferdighetene som er tilegnet i modulen Forskningsmetoder for bedrifter.
Avhandlingen krever at studentene gjennomfører et betydelig forskningsprosjekt og skriver opp en avhandling om studien og dens funn.
Markedsføringspraksis og arbeidsbasert prosjekt krever at studentene gjennomfører et 12-ukers betalt internship, som vil inkludere å gjennomføre et aksjonsforskningsprosjekt som de må skrive opp som en rapport (liknende i detalj og lengde på en tradisjonell avhandling). Vær oppmerksom på at praksisplasser tildeles på konkurransegrunnlag basert på CV og intervjuer.
Det tredje alternativet er et aksjonsforskningsprosjekt i form av en kritisk litteraturgjennomgang samt fullføring av to moduler (Contemporary Issues in Management and Business Governance and Ethics) som undervises i blokker over noen uker om sommeren.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Nyutdannede med solid kunnskap om moderne markedsføringstanker og beste praksis, kombinert med en solid forankring i markedsundersøkelsesmetoder, verktøy og applikasjoner, vil sannsynligvis sikre sysselsetting på følgende områder: digital markedsføring, markedsanalyse, markedsundersøkelse og ny produkt introduksjoner, nøkkelkontohåndtering, eksportprosjekter og tilhørende internasjonal ekspansjon samt merkehåndteringsarbeid.
Grad pluss pris for undervisningsfaglige ferdigheter
I tillegg til studiet ditt, ved Queen's, kan du få muligheten til å få bredere livs-, akademiske og ansettelsesevner. For eksempel utplasseringer, frivillig arbeid, klubber, foreninger, idrett og mye mer. Så ikke bare oppgraderer du med en grad anerkjent fra et verdensledende universitet, du vil ha praktisk nasjonal og internasjonal erfaring pluss en bredere eksponering for livet generelt. Vi kaller dette Degree Plus. Det er det som gjør det spesielt å studere ved Queen's University Belfast.