MSc i markedsføring
Corvinus University of Budapest
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Budapest, Ungarn
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
4 semestre
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 3 400 / per semester *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2023
* per semester for ikke-EØS-søkere
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
- Avdelingsansvarlig for programmet: Institute of Marketing
- Programinstruktør: Dr. Bauer András
- Bachelorstudium: Markedsføring
- Fordypning: Økonomisk vitenskap
- Programtid i semestre: 4 semestre
- Programspråk: engelsk
- Nettsted / beliggenhet: Budapest
- Divisjon: Heltid
- Programtype: Normal
Kurset gir deg muligheten til å dra nytte av hele spekteret av felles kjernefag som deles med andre masterprogrammer, inkludert ledelseskurs i kvantitative metoder, bedriftsøkonomi, ledelse, ledelsesregnskap, bedriftsøkonomi, forretningsrett og markedsføringsledelse. Det gir deg også sjansen til å oppnå en dobbel grad med CEMS-programmet. Erobre stillinger innen mediene, global virksomhet og online markedsføring næringer inkludert FMCG og SME sektorer - vi vil vise deg hvordan! Søk nå!
Studieavgift: 880 000 HUF (≈2700 EUR) per semester for EØS-søkere, 3400 EUR per semester for ikke-EØS-søkere.
Kvalifikasjonsnivået oppnåelig i masterstudiet, og tittelen på sertifiseringen
- Kvalifikasjonsnivå: master- (magister, forkortelse: MSc).
- Kvalifisering på ungarsk: okleveles közgazdász marketing szakon.
- Kvalifikasjon i engelsk: Economist in Marketing.
Grad akseptert for opptak til masterstudiet
Akseptert med full kredittverdi: fra det økonomiske vitenskapsfeltet, økonomi og ledelse, handel og markedsføring, internasjonal økonomi og finans og regnskap, og fra det tekniske feltet, teknisk ledelse.
Kan først og fremst vurderes når fullført studiepoeng er definert: fra det økonomiske vitenskapsfeltet, Human Resources, Tourism and Catering, Applied Economics, and Vocational Instructions in Public Service and Business graduate degree.
Kan også vurderes når fullført studiepoeng er definert: bachelor- og masterstudier og emner som definert i henhold til lov LXXX fra 1993 om høyere utdanning som er akseptert av høyere utdanningsinstitusjons kredittoverføringsutvalg basert på en sammenligning av studiene som fungerer som grunnlaget for studiepoengene.
For personer med grader definert de minimale kravene til opptak til masterprogrammet
For å komme inn på masterstudiet er det nødvendig med minst 30 studiepoeng fra følgende fagområder:
- Metodikkstudier (matematikk, statistikk, informatikk) 8-12 studiepoeng;
- Teoretiske økonomistudier (mikro- og makroøkonomi, internasjonal økonomi, regional økonomi, økonomisk historie) 8-12 studiepoeng;
- Bedriftsstudier (bedriftsøkonomi, bedriftsøkonomi, markedsføring, regnskap, ledelse, menneskelige ressurser) 10-14 studiepoeng.
Antall studiepoeng som skal fullføres for mastergraden: 120 studiepoeng
- Gradorientering: balansert (40-60 prosent).
- Oppgavens verdi: 15 studiepoeng.
- Minste studiepoengverdi for valgfrie emner: 6 studiepoeng.
International Standard Classification of Education-utdanningens felt: 342
Målgrad opplæringsmål
Målet med programmet er opplæring av markedsføringseksperter som utfører markedsføringsaktiviteter i forskjellige næringslivsorganisasjoner, institusjoner og bedrifter. Med sine oppnådde teoretiske og praktiske ferdigheter er de i stand til å utvikle en markedsføringsstrategi, styre ulike markedsføringsaktiviteter og prosjekter, forskjellige organisasjoner, prosesser og profesjonelle programmer, definere innholdet i nødvendige markedsføringsverktøy, koordinere utførelsen av oppgaver, kommunikasjon med interne og eksterne funksjoner og organisasjoner. Det er i stand til å kommunisere i skriftlige, muntlige former og moderne infokommunikasjonsverktøy på to fremmedspråk. De er forberedt på å fortsette sin trening ved Ph.D. nivå.
Profesjonelle egenskaper
De vitenskapelige felt og områder som opplæringen er basert på er:
økonomiske og samfunnsvitenskapelige studier (moderne økonomiske teorier, beslutningsteori og metodologistudier, virksomhet og ledelse av organisasjoner og bedrifter, strategisk ledelse, økonomisk styring, spørsmål innen markedsføringsledelse, planlegging og styring av verdiskapende og logistiske prosesser) 25-40 studiepoeng;
Markedsundersøkelser [miljø- og markedsanalyseplanlegging og gjennomføring, planlegging av markedsundersøkelser, dens metodikk, markedsføringsinformasjon og beslutningsstøttesystemer, forbruksteori og forbrukeratferd analyse, distribusjonsstyring, salgsprosessstyring, forsyningskjedestyring, produkt- og merkevarestyring, integrert markedsføring kommunikasjon, kommunikasjonsstrategi og dens verktøy, økonomiske og konkurranselovstudier, markedsføringsstrategiplanlegging og gjennomføring, markedsføringskontroll, interkulturelle og internasjonale markedsføringsstudier, samfunnsvitenskapelige metodologier, læring og anvendelse av banebrytende profesjonelle resultater] 30-40 studiepoeng.
Forholdet mellom studiepoeng valgfrie fordypninger og profesjonelle moduler i studiet: 30-45 studiepoeng.
Krav til fremmedspråk
For å oppnå en mastergrad, må studenten ha minst en mellomliggende "B2" kompleks type statlig anerkjent engelsk språkeksamen, eller en mellomliggende "B2" kompleks type språkeksamen på et annet levende fremmedspråk som er akseptert av det aktuelle studieretningen, eller det kreves et statlig anerkjent overordnet nivå (C1) av kompleks type generell fremmedspråk eller et tilsvarende videregående eksamensbevis eller vitnemål).
Internship krav
Programmet kan være ledsaget av et internship. Internship-kravene er definert av programmets læreplan.