MSc i markedsføringsanalyse og innsikt + CEMS MIM
National University of Singapore Business School
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Singapore, Singapore
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
24 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
SGD 79 000 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Aug 2024
* Avgifter inkluderer ikke GST (Goods and Services Tax) og kan endres med gjeldende GST-sats.
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Hvorfor velge NUS MSc in Marketing Analytics and Insights + CEMS MIM?
NUS MSc i Marketing Analytics & Insights-studenter kan melde seg på ved å velge den ekstra CEMS Master's in International Management (CEMS MIM)-graden.
CEMS er en strategisk global allianse av ledende handelshøyskoler, multinasjonale selskaper og ikke-statlige organisasjoner. Dette høyt rangerte, globale, ettårige, pre-experience MIM-programmet legger vekt på og utvikler ledelses- og lederkompetanse med vekt på internasjonalisme og ansvarlig ledelse.
CEMS - The Global Alliance in Management Education fra CEMS på Vimeo.
Programmet er rangert av Financial Times blant de beste mastergradsprogrammene i ledelse i verden fra 2005 til 2015 og ble nylig rangert som nummer 13 i 2019. CEMS Master's in International Management rangert konsekvent blant topp 10 i The Economist's Master in Management Ranking hvert år den dukket opp. I 2019 ble CEMS rangert som 8. NUS var det første asiatiske universitetet som ble gjort til et fullt akademisk medlem av CEMS i 2008. Dette programmet er eksklusivt åpent for MSc-studentene ved CEMS medlemsskoler og har blitt anerkjent som et av de beste springbrettene til en internasjonal karriere. Den internasjonale mobiliteten til CEMS-kandidater er godt representert av våre over 15 000 alumner av minst 100 nasjonaliteter som for tiden jobber i mer enn 75 land. Mer enn 45 % av dem bor og jobber utenfor hjemlandet.
I løpet av CEMS MIM-året vil du nyte et internasjonalt utvekslingssemester ved et ledende CEMS-partneruniversitet, fullføre CEMS-kurs i Global Management, delta i Business Project og ferdighetsseminarer, samt fullføre et internasjonalt internship. Med CEMS MIM vil du få oppleve og bli med i en gruppe av høykaliber, internasjonalt tenkende, flerspråklige studenter registrert ved ledende handelshøyskoler over hele verden.
Vårt Master of Science in Marketing Analytics and Insights-program er utviklet for å stelle nyutdannede for å møte den økende etterspørselen etter dataanalytikere på tvers av bransjer for å ta opp markedsføringsrelaterte problemer – forutsi etterspørsel og trend, forstå forbrukerpreferanser og atferdsmønstre, skape nye produktkonsepter og utvikle produktporteføljer, ta beslutninger om priser og kampanjer og utforme distribusjonsnettverk.
Disruptive innovasjoner gir betydelige utfordringer til tradisjonelle og eksisterende virksomheter, og skaper muligheter for vekst og ekspansjon. Læreplanen vår er forankret i et solid teoretisk grunnlag og supplert med erfaringsbasert læring for å koble deg sømløst med forretningspraksis for fremtidens økonomi.
NUS MSc i markedsføringsanalyse og innsikt
Skjerp konkurranseevnen din, markedsfør potensialet ditt
Vårt MSc i Marketing Analytics og Insights-programmet fokuserer unikt på opplæring av fremtidige markedsførere med følgende tre styrker.
For det første må evnen til å avdekke og artikulere spesifikke dataanalyser for å løse markedsføringsproblemer.
For det andre, mestring av de nyeste forskningsverktøyene, som er de nødvendige harde ferdighetene for å takle slike behov.
For det tredje, effektiv kommunikasjon av analytisk innsikt. Strukturert over 12 til 15 måneder, vil du lære av utmerkede fakultetsmedlemmer med anerkjent ekspertise på sine felt, så vel som fra talentfulle jevnaldrende og kolleger fra forskjellige kulturer og bakgrunner.
Drevet av Global Thought Leaders
Med mer enn 170 anerkjente internasjonale fakulteter fra over 20 regioner, som tilbyr bred bransjeerfaring og erfaren forretningsinnsikt, er vårt NUS Business School-fakultet forpliktet til å gi deg en berikende og stimulerende forretningsutdanning.
Et levende fellesskap
Som student i MSc in Marketing Analytics and Insights-programmet bør studentopplevelsen ikke bare begrenses til klasserommet. I tillegg til akademiske aktiviteter, vil du ha tilgang til et utall sosiale, bedrifts- og berikelsesaktiviteter, som er organisert spesielt for at du skal ha en tilfredsstillende tid her ved NUS.
NUS Alumni Community
National University of Singapore er verdenskjent for vår akademiske fortreffelighet innen utdanning, forskning og service. Når du har fullført din NUS MSc i markedsføringsanalyse og innsikt, vil du bli med i et levende nettverk bestående av mer enn 38 000 handelshøyskoleutdannede og 300 000 universitetsalumner fra forskjellige bakgrunner og disipliner. På toppen av dette vil du ha æren av å etablere alumninettverket for vårt NUS MSc i Marketing Analytics og Insights-fellesskap.
Opptak
Læreplan
Programstruktur
År 1 Semester 1 | År 1 Semester 2 | År 2 Semester 1 | År 2 Semester 2 |
august – desember | januar – mai | august – desember | januar – mai |
Total:
NUS MSc i markedsføringsanalyse og innsikt – 40 MC-er
CEMS MIM – 66 stp +
* 4 av 5 moduler tatt i første semester for NUS MSc in Marketing Analytics & Insights (16 MCs / 24 ECTS) vil telles mot oppfyllelsen av CEMS MIM-kravene. Ved NUS uttrykkes arbeidsmengden til hver modul i form av Modular Credits (MCs). Den europeiske ekvivalenten til representasjon av arbeidsbelastning er ECTS-poeng. En typisk modul består av 4 MC-er (eller 6 ECTS), som representerer omtrent 10 timers arbeid per uke.
Hva CEMS MIM tilbyr
- Internasjonalt utvekslingsprogram
- Internasjonal praksis
- Språkkrav
- Blokkseminar
- Unike globale kurs
- Ferdighetsseminarer
- CEMS forretningsprosjekt
- Globalt nettverk
Program undervisningsavgift
Stipend og finansiering
Akkrediteringer
Galleri
Opptakskrav til programmet
Vis ditt engasjement og din vilje til å lykkes på handelshøyskolen ved å ta GMAT-eksamenen – den mest brukte eksamenen for opptak som måler dine kritiske tenkning og resonneringsevner.
Last ned GMAT-miniquizen for å få en smak av spørsmålene du finner i eksamen.