MSc i markedsføringsanalyse og innsikt
National University of Singapore Business School
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Singapore, Singapore
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
12 - 15 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
SGD 64 000 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Aug 2024
* Avgifter inkluderer ikke GST (Goods and Services Tax) og kan endres med gjeldende GST-sats.
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Vårt Master of Science in Marketing Analytics and Insights-program er utviklet for å stelle nyutdannede for å møte den økende etterspørselen etter dataanalytikere på tvers av bransjer for å ta opp markedsføringsrelaterte problemer – forutsi etterspørsel og trend, forstå forbrukerpreferanser og atferdsmønstre, skape nye produktkonsepter og utvikle produktporteføljer, ta beslutninger om priser og kampanjer og utforme distribusjonsnettverk.
Disruptive innovasjoner gir betydelige utfordringer til tradisjonelle og eksisterende virksomheter, og skaper muligheter for vekst og ekspansjon. Læreplanen vår er forankret i et solid teoretisk grunnlag og supplert med erfaringsbasert læring for å koble deg sømløst med forretningspraksis for fremtidens økonomi.
Hvorfor velge NUS MSc i markedsføringsanalyse og innsikt?
Skjerp konkurranseevnen din, markedsfør potensialet ditt
Vårt MSc i Marketing Analytics og Insights-programmet fokuserer unikt på opplæring av fremtidige markedsførere med følgende tre styrker.
For det første må evnen til å avdekke og artikulere spesifikke dataanalyser for å løse markedsføringsproblemer.
For det andre, mestring av de nyeste forskningsverktøyene, som er de nødvendige harde ferdighetene for å takle slike behov.
For det tredje, effektiv kommunikasjon av analytisk innsikt. Strukturert over 12 til 15 måneder, vil du lære av utmerkede fakultetsmedlemmer med anerkjent ekspertise på sine felt, så vel som fra talentfulle jevnaldrende og kolleger fra forskjellige kulturer og bakgrunner.
Drevet av Global Thought Leaders
Med mer enn 170 anerkjente internasjonale fakulteter fra over 20 regioner, som tilbyr bred bransjeerfaring og erfaren forretningsinnsikt, er vårt NUS Business School-fakultet forpliktet til å gi deg en berikende og stimulerende forretningsutdanning.
Et levende fellesskap
Som student i MSc in Marketing Analytics and Insights-programmet bør studentopplevelsen ikke bare begrenses til klasserommet. I tillegg til akademiske aktiviteter, vil du ha tilgang til et utall sosiale, bedrifts- og berikelsesaktiviteter, som er organisert spesielt for at du skal ha en tilfredsstillende tid her ved NUS.
NUS Alumni Community
National University of Singapore er verdenskjent for vår akademiske fortreffelighet innen utdanning, forskning og service. Når du har fullført din NUS MSc i markedsføringsanalyse og innsikt, vil du bli med i et levende nettverk bestående av mer enn 38 000 handelshøyskoleutdannede og 300 000 universitetsalumner fra forskjellige bakgrunner og disipliner. På toppen av dette vil du ha æren av å etablere alumninettverket for vårt NUS MSc i Marketing Analytics og Insights-fellesskap.
CEMS-tilkoblingen
NUS MSc i Marketing Analytics & Insights-studenter kan melde seg på ved å velge den ekstra CEMS Master's in International Management (CEMS MIM)-graden.
CEMS er en strategisk global allianse av ledende handelshøyskoler, multinasjonale selskaper og ikke-statlige organisasjoner. Dette høyt rangerte, globale, ettårige, pre-experience MIM-programmet legger vekt på og utvikler ledelses- og lederkompetanse med vekt på internasjonalisme og ansvarlig ledelse.
I løpet av CEMS MIM-året vil du nyte et internasjonalt utvekslingssemester ved et ledende CEMS-partneruniversitet, fullføre CEMS-kurs i Global Management, delta i Business Project og ferdighetsseminarer, samt fullføre et internasjonalt internship. Med CEMS MIM vil du få oppleve og bli med i en gruppe av høykaliber, internasjonalt tenkende, flerspråklige studenter registrert ved ledende handelshøyskoler over hele verden.
Opptak
Læreplan
Programstruktur og læreplan
Vårt MSc in Marketing Analytics and Insights-program leveres intensivt over 12 til 15 måneder i en tre-semesterstruktur bestående av kjerne- og valgfrie moduler, samt et kredittbærende Marketing Analytics-prosjekt (MAP) eller internship. Du forventes å fullføre 40 modulære studiepoeng (MCs) for å oppgradere. Det tilbys ingen ytterligere spesialisering i programmet.
Orienteringsuke | Første semester | Andre semester | Erfaringsbasert læring |
Tidlig i august | august – november | januar – april | mai – juli / mai – oktober |
1 modul (0 MC): • Prinsipper for markedsføring | 3 kjernemoduler (12 MC) 2 valgfrie moduler (8 MC) | 2 kjernemoduler (8 MC) 2 valgfrie moduler (8 MC) | Marketing Analytics Project (MAP) eller Internship (4 MC-er) |
Program undervisningsavgift
Stipend og finansiering
Akkrediteringer
Galleri
Opptakskrav til programmet
Vis ditt engasjement og din vilje til å lykkes på handelshøyskolen ved å ta GMAT-eksamenen – den mest brukte eksamenen for opptak som måler dine kritiske tenkning og resonneringsevner.
Last ned GMAT-miniquizen for å få en smak av spørsmålene du finner i eksamen.