MSc i miljøkonsekvensvurdering og ledelse
Oxford Brookes University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Headington, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
Fjernundervisning, På universitetsområdet
Varighet
12 - 24 måneder
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
GBP 15 900 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* UK-studenter på heltid: £8 350 | Internasjonale/EU-studenter på heltid: £15 900
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Vi har utformet vår MSc Environmental Impact Assessment i nært samråd med industrien. Du vil få kunnskapen og ferdighetene som trengs for å jobbe effektivt med ulike prosjektinteressenter og tverrfaglige team.
Kurset er rettet mot de som ønsker å utvikle en karriere som utøvere som jobber innen:
- miljørådgivning
- lokale myndigheter
- reguleringsbyråer
- lovpålagte konsulenter
- miljøorganisasjoner
- store utviklingsselskaper
- ingeniørfirmaer.
Du vil lære å utvikle innovative løsninger som maksimerer potensialet for bærekraftige resultater ved å:
- trekker på de nyeste konseptene på området
- utnytte potensialet til digitale teknologier.
Undervisningen vår er basert på den siste utviklingen innen teori og praksis. Vi har sterke bånd med fagmiljøet. Dette lar oss forme kursdesignet og bringe virkelige erfaringer til programmet.
Galleri
Opptak
Stipend og finansiering
Læreplan
Læring og vurdering
Vi har utviklet modulene i nært samråd med ledende praktikere, så kursinnhold:
- reagerer på viktige industridrivere
- følger den siste konseptuelle tenkningen
- reflekterer internasjonal beste praksis.
MSc består av:
- fire kjernemoduler
- forskningsmetodemodulen
- en avsluttende avhandling.
PGCert og PGDip tilbys som "exit"-priser. Hvis du ønsker å oppgradere med en av disse prisene, vennligst søk om MSc i første omgang.
Det er også mulig å ta individuelle moduler som assosiert student, enten for personlig eller faglig utvikling (CPD).
Studiemoduler
Obligatoriske moduler
- Effektiv og proporsjonal miljøkonsekvensvurdering (30 studiepoeng)
Forestillinger om "effektivitet" er sentrale i EIA / ESIA-debatten på tvers av både forsknings- og praksismiljøene, noe som fører til krav om mer forholdsmessig vurdering som bedre reflekterer betydningen av utviklingsprosjektets konsekvenser. Denne modulen utforsker den systematiske prosessen med EIA / ESIA og det konseptuelle grunnlaget for effektivitet for å fremme forståelse av utviklingsplanleggings- og designsyklusene der EIA / ESIA har størst potensial til å forme bærekraftige resultater. - Samarbeid og kunnskapssamarbeid (30 studiepoeng)
Betydningen av samarbeid og utfordringene og kompetansegapet knyttet til kommunikasjon og kunnskapsledelse har blitt anerkjent i sammenheng med tverrfaglig EIA / ESIA. I denne modulen vil du utvikle den konseptuelle forståelsen og praktiske innsikten som kreves for å samarbeide og effektivt med ulike interessenter for å utnytte kunnskap for å fremme informert beslutningstaking. - Miljømessig og sosial risikostyring: nye grenser for beslutningstaking (30 studiepoeng)
Denne modulen undersøker nye konsepter innen miljømessig og sosial risikostyring som viser bevis på trekkraft når det gjelder forskning, politikkutvikling og 'state of the art' praksis. Dette inkluderer tilnærminger som søker å bygge inn hele kostnadene ved utviklingsprosjekter og pågående operasjoner (f.eks. konseptet med økosystemtjenester, naturkapitaltilnærmingen og den sirkulære økonomien) og spørsmål som karbonhåndtering, klimaresiliens og 'fremtidssikring'. Modulen undersøker kritisk den potensielle inkorporeringen av disse nye konseptene i vurderings- og styringsprosessene knyttet til store utviklingsprosjekter. - The Digital Transformation: Towards Intelligent Impact Assessment (30 studiepoeng)
Denne modulen utvikler kunnskapen og ferdighetene som kreves for å kritisk engasjere seg i oppfordringen til mer 'intelligent' EIA/ESIA, dvs. bruk av IKT for å utnytte nye muligheter for interessentinteraksjon og engasjement med utviklingsforslag, vurderingsinformasjon og den pågående håndteringen av påvirkninger. Modulen legger vekt på geospatial informasjon og romlig analyse (GIS) med referanse til sentrale stadier av EIA/ESIA-prosessen; teknologier og strategier for engasjement i den sosiale tidsalderen; og bruk av tekniske muligheter for kreativt samarbeid f.eks via Bygginformasjonsmodellering (BIM). Modulen avsluttes med å øke bevisstheten om digitalt medborgerskap og cyber-etikk, "forførelsen av digitalt" og potensielle digitale fremtider. - Anvendte forskningsmetoder (10 studiepoeng)
Denne modulen undersøker det grunnleggende i forskningsdesign, fremhever forskjellen mellom kvalitative og kvantitative tilnærminger og utforsker hvordan data kan samles inn og analyseres for å produsere gyldig innsikt. Den gir også en oversikt over bestemte forskningsteknikker som sannsynligvis vil være passende for bruk i avhandlingen.
Siste prosjekt
- Avhandling (50 studiepoeng)
Avhandlingen følger opp fra Applied Research Methods og tar sikte på å generere ny kunnskap og også å utvikle din kapasitet til å gjennomføre streng forskning, til å planlegge og gjennomføre et utvidet prosjekt, og å kommunisere komplekse ideer effektivt.
Læring og undervisning
Vi bruker en "anvendt" tilnærming til læring, noen ganger kalt "problembasert læring" eller PBL. Du vil jobbe i grupper og lære ved å pusle aktivt gjennom problemer. Disse er tilpasset fra komplekse reelle situasjoner og casestudier.
Heltidsstudenter
Våre undervisningsmetoder inkluderer:
- forelesninger
- seminarer
- veiledninger
- verksteder.
Studietiden i semesteret består vanligvis av:
- to x 2 timeøkter per uke for hver av de to kjernemodulene
- en ukentlig 2-timers økt for forskningsmetoder (reduserer til omtrent to klasseøkter i semester 2)
- selvstendig læring og arbeid med kursoppgaver.
Åpen (distanse)læringsmodus
Nettbasert læringsmateriell leveres via vårt virtuelle læringsmiljø (VLE). Undervisningsmetoder inkluderer:
- webinarer
- innspilte forelesninger
- diskusjonsfora
- Spørsmål og svar økter.
Du vil ha mulighet for ansikt-til-ansikt kontakt innenfor de intensive studieperiodene.
Program undervisningsavgift
Karrieremuligheter
Tidligere kandidater på våre hovedfagskurs i dette feltet har gått videre til å utvikle karrierer som:
- miljørådgivning og miljøplanleggingspraksis f.eks jobber for selskaper som WSP, Rambøll, AECOM, ERM, RPS Group, Savills Ltd, Amec Foster Wheeler, Golder Associates, Nicholas Pearson Associates, Pegasus Group, Waterman Group, Arcadis, Mott MacDonald, blant mange andre
- miljøsjefer og EIA / Sustainability Officers med reguleringsbyråer og offentlige avdelinger, både i Storbritannia og internasjonalt
- miljøansvarlige innen industri f.eks. gruvesektoren, kraftproduksjon, bilindustrien
- offiserer med regulerende og ikke-lovfestede organer og frivillige organisasjoner.
Heltidsstudenter har mulighet til å ta kontakt med våre fjernundervisningsstudenter, som typisk er i full stilling innen faget. Alle studenter oppfordres til å bli en del av vårt virtuelle alumninettverk som er vert på LinkedIn.