MSc i utdanning
Cardiff University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Cardiff, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* avgifter for påmelding 2020/21 er ennå ikke tilgjengelige
Introduksjon
MSc in Education er designet for studenter som har interesse for utdanningspraksis, organisasjon eller forskning. Gjennom moduler som inkluderer komparative og internasjonale perspektiver, vil du studere erfaringer fra Storbritannia og over hele verden og utforske de komplekse problemene som lærere og utdanningsledere og beslutningstakere står overfor i en stadig mer globalisert kontekst. Disse utfordringene inkluderer aspekter som utforming av læreplaner, levering av undervisning i en verden i rask endring eller effektene av internasjonalisering og globalisering på pedagogiske ideer og praksiser.
Studiet gir en dybdeforståelse av utdanning som fagfelt, men også av sammenhenger mellom utdanning og andre sosiale institusjoner som spiller en rolle i å takle komplekse utdanningsproblemer. I tett samarbeid med klassekamerater og vitenskapelig ansatte vil du få muligheten til å utforske disse spørsmålene og dra nytte av tverrfaglige perspektiver, inkludert utdanning, sosiologi og psykologi. Du vil bli utfordret til å evaluere og formulere anbefalinger for pedagogisk praksis og organisering, og til å designe innovative intervensjoner som vil styrke elever ved å forbedre kvaliteten og relevansen til utdanningen deres.
Programmet gir særlig oppmerksomhet til de største utdanningssektorene: grunnskole og videregående opplæring, men gir deg også mulighet til å diskutere utviklingen innen utdanning fra et bredere livslangt læringsperspektiv – fra førskoleutdanning og høyere utdanning til voksenopplæring og ikke-formell utdanning – som anerkjenner sammenhengene mellom de ulike delene av utdanningssystemene. For avhandlingsprosjektet ditt kan du velge å fokusere på et hvilket som helst nivå av formell utdanning eller på ikke-formell utdanning.
Vær oppmerksom på at selv om dette programmet er egnet for pedagogiske fagfolk som ønsker å utvikle karrieren sin, er det ikke en lærerkvalifikasjon og gir ikke Qualified Teacher Status (QTS). Hvis du er interessert i å begynne en lærerkarriere, vennligst sjekk kravene til lærerkvalifikasjoner for landet og sektoren der du har tenkt å jobbe.
Karakteristiske trekk
- Engasjementet fra ledende forskere i undervisningen av programmet gir deg muligheten til å lære om aktuell forskning og teori.
- Muligheten til å studere utdanning på måter som inkluderer, men går utover et fokus på klasseromspraksis, for å ta opp de bredere debattene rundt utdanning og legge grunnlaget for et bredere utvalg av karrierer enn en dedikert undervisningskvalifikasjon tillater.
- Den dedikerte modulen om kritisk tenkning og andre fagspesifikke ferdigheter som trengs for å dra nytte av dine erfaringer som doktorgradsstudent.
- Nære forbindelser med skoler, høyskoler og andre utdannings-/opplæringsorganisasjoner som gir muligheter for aktivt engasjement med utdanningsutøvere og beslutningstakere.
- Muligheten til å lære på en skole kjent for sin banebrytende forskning innen utdanning og samfunnsvitenskap mer generelt: vi ble rangert på 5. plass for utdanning og 3. plass for sosiologi i Storbritannia for forskningskvalitet i det nyeste Research Excellent Framework (REF).
Opptak
Læreplan
Struktur
For en heltidsstudent forventes det at du tar en kombinasjon av kjerne- og valgfrie moduler i år ett (120 studiepoeng).
I år to vil du ta en avhandlingsmodul (60 studiepoeng).
Modulene som vises er et eksempel på den typiske læreplanen og vil bli gjennomgått før studieåret 2020/21. De siste modulene vil bli publisert innen september 2020.
Du vil ta fem obligatoriske 20 studiepoeng moduler – en 20 studiepoeng valgfri modul og en 60 studiepoengs avhandling om et emne avtalt med veilederen din – for å utgjøre de hele 180 studiepoengene du trenger for å fullføre programmet.
Underviste moduler
De fem obligatoriske modulene inkluderer sentrale sosiale ferdigheter og materielle emner i utdanning. Den valgfrie modulen lar deg skreddersy graden din for å passe dine egne interesser. Hver undervist modul er verdt 20 studiepoeng, noe som betyr at det bør ta ca. 200 timer å fullføre, inkludert formell undervisning, selvstendig student og tidsbruk på vurderingsoppgaver.
Avhandling
Etter vellykket gjennomføring av de underviste modulene, vil du bli bedt om å produsere en 60 studiepoengs avhandling om et utdanningsrelatert emne du velger.
Denne avhandlingen involverer et småskala uavhengig stykke forskning som og gjør deg i stand til å utvikle dine interesser i et materiell område relatert til programmet og å sette i praksis kunnskapen og ferdighetene som er utviklet gjennom deltakelse i de underviste modulene.
Du vil bli tildelt en avhandlingsveileder for å hjelpe til med å planlegge, gjennomføre og skrive opp forskningsprosjektet.
Universitetet er forpliktet til å tilby et bredt spekter av modulalternativer der det er mulig, men vær oppmerksom på at selv om det gjøres alt for å tilby valg, kan dette være begrenset under visse omstendigheter. Dette skyldes det faktum at noen moduler har begrenset antall ledige plasser, som tildeles etter førstemann-til-mølla-prinsippet, mens andre har minimumsstudenttall som kreves før de kan kjøres, for å sikre en passende kvalitet på utdanningen. kan leveres; noen moduler krever at studentene allerede har tatt bestemte emner, og andre er kjerne- eller obligatoriske på programmet du tar. Moduler kan også være begrenset på grunn av timeplansammenstøt, og selv om universitetet jobber for å minimere forstyrrelser i valgmuligheter, anbefaler vi deg å søke råd fra den aktuelle skolen om tilgjengelige modulvalg.
Læring og vurdering
Hvordan vil jeg bli undervist?
Du vil lære av lærde som bidrar til fremtiden til sine felt. Kursene våre reflekterer både kjerneideene til deres disipliner og moderne debatter, teorier og forskning.
Undervisningsformer inkluderer en blanding av forelesninger, seminarer, selvstudium og selvstyrt læring som bruker nettressurser, individuelt arbeid og gruppeoppgaver. Forelesninger gir generelt en oversikt over det aktuelle emnet, introduserer sentrale begreper eller forskning, og fremhever moderne problemstillinger eller debatter. I motsetning til forelesninger, gir seminarer deg muligheten til å diskutere spesielle lesninger, forskning eller emner i detalj. Dette lar deg konsolidere din forståelse og få tilbakemelding på din individuelle læring. Seminarer lar deg også finpusse kommunikasjons-, presentasjons- og samarbeidsevner når du deltar i gruppediskusjoner og andre oppgaver.
Etter hvert som samfunnsvitenskapen utvikler seg som svar på den sosiale verden, endres også læreplanen vår. Studentene våre spiller en viktig rolle i denne utviklingen, med student-personalpanelet som blir konsultert om store endringer og alle studenter fullfører modulevalueringer og en årlig studentundersøkelse.
Hvordan vil jeg bli støttet?
En personlig veileder vil veilede deg under studietiden og vil være tilgjengelig for å diskutere fremgang og gi råd og veiledning om dine akademiske studier. Studentsenteret og kontoret for underviste programmer, begge lokalisert i Glamorgan-bygningen, kan også gi råd om hvordan du får tilgang til universitetstjenester.
Alle moduler i kurset bruker Cardiff Universitysitt virtuelle læringsmiljø (VLE) – Læringssentral – der du finner kursmateriell, lenker til relatert materiale og informasjon knyttet til vurderingsoppgaver, inkludert for eksempel vurderingskriterier, lenker til tidligere oppgaver (når aktuelt), og retningslinjer for innlevering av vurderinger.
Ytterligere modulspesifikk støtte tilbys av seminarveiledere, forelesere og/eller modulledere. Støtte til avhandlingen gis av en veileder som vil møte deg regelmessig.
Formativ tilbakemelding
Formativ tilbakemelding er tilbakemeldingen som ikke bidrar til beslutninger om progresjon eller gradsklassifisering. Målet med formativ tilbakemelding er å forbedre forståelsen og læringen din før du fullfører den summative vurderingen. Mer spesifikt hjelper formativ tilbakemelding deg til å:
- Identifiser dine styrker og svakheter og målområder som trenger arbeid;
- Hjelp ansatte til å støtte deg og løse problemene som er identifisert med målrettede strategier for forbedring.
Formative tilbakemeldinger gis rutinemessig på seminarer. I tillegg kan moduler inkludere spesifikk formativ vurdering designet for å hjelpe deg med å forberede deg til den påfølgende summative vurderingen.
Summativ tilbakemelding
Summativ tilbakemelding er tilbakemeldingen som bidrar til beslutninger om progresjon eller gradsklassifisering. Målet med summativ vurdering er å indikere hvor godt du har lykkes med å møte de tiltenkte læringsutbyttet av en modul, og vil gjøre deg i stand til å identifisere tiltak som kreves (feedforward) for å forbedre deg i fremtidige vurderinger.
All tilbakemelding på kurs blir gitt elektronisk for å sikre at den er lett tilgjengelig og lett å lese. Muntlig tilbakemelding gis for presentasjoner, men skriftlig tilbakemelding vil også gis dersom/der presentasjonen gir et vesentlig bidrag til modulkarakteren.
Tilbakemelding på klasseprøver gis vanligvis som skriftlig tilbakemelding for hele klassen, men du kan også diskutere din individuelle prøveoppgave og karakteren den ble tildelt modullederen.
Alle karakterer og tilbakemeldinger gjøres med referanse til relevante merkekriterier.
Hvordan vil jeg bli vurdert?
Typiske vurderingsformater inkluderer individuelle oppgaver, kurs, prosjekter, presentasjoner eller klasseprøver. Den vanligste formen for vurdering er produksjon av kursarbeid. Fristene er spredt utover hele studieåret.
En viktig del av vurderingen er tilbakemelding. Tilbakemelding finnes i enhver prosess, aktivitet eller informasjon som forbedrer læring ved å gi elevene mulighet til å reflektere over deres nåværende eller nylige oppnådde nivå eller deres forståelse av et emne. Det kan gis individuelt eller til grupper og kan ha mange former. Den er lydhør for utviklingsforventningene til programmene og disiplinene våre.
Utvalget av tilbakemeldinger inkluderer en-til-en individuell tilbakemelding; generisk tilbakemelding; tilbakemeldinger fra kolleger; uformell tilbakemelding; egenevaluering å sende inn sammen med vurderingen.
Faglig ansatte og jevnaldrende kan bruke en rekke metoder for å gi disse typene tilbakemeldinger: skriftlig tilbakemelding; annotering av en tekst; muntlig tilbakemelding; seminardiskusjon.
Programresultat
Hvilke ferdigheter vil jeg øve på og utvikle?
Kunnskap og forståelse:
Etter fullført program vil du kunne:
- Demonstrere en dyp og systematisk forståelse av kjerneteorier og begreper knyttet til utdanningspolitikk, organisering og praksis
- Analysere og lokalisere lokal og nasjonal utdanningspraksis og politikk innenfor deres bredere globale og historiske kontekster
- Demonstrere et høyt kunnskapsnivå om metodiske og etiske hensyn som er relevante for å drive forskning på utdanningsspørsmål
Intellektuelle ferdigheter:
Etter fullført program vil du kunne:
- Systematisk identifisere komplekse sammenhenger mellom aspekter ved utdanningsteori og politikk og praksis (i utdanning og relaterte områder)
- Kritisk evaluere eksisterende forskning og stipend på utdanningsspørsmål, og foreta informerte vurderinger mellom konkurrerende påstander og teoretiske perspektiver
- Beskrive og kritisk reflektere over politikk og praksis knyttet til komplekse utdanningsspørsmål, og over sammenhengen mellom utdanning og andre sosiale institusjoner
- Samle, vurdere, syntetisere og tolke ulike former for komplekse data effektivt – inkludert i form av en prosjektavhandling
Profesjonelle praktiske ferdigheter:
Etter fullført program vil du kunne:
- Artikulere originale løsninger for å takle både kjente og ukjente problemer, for å forbedre utdanningspolitikk og praksis
- Demonstrere en kritisk forståelse av evidensbaserte tilnærminger til design, implementering og evaluering av utdanningsintervensjoner
Overførbare/nøkkelferdigheter:
Etter fullført program vil du kunne:
- Formidle (skriftlig og muntlig) forskningsresultater tydelig til spesialiserte og ikke-spesialiserte målgrupper, arbeid i en internasjonal kontekst, problemløsning, tidsstyring, IKT og individuelle og teamarbeidsevner
- Vurder ditt eget arbeid og vær selvkritisk
Galleri
Karrieremuligheter
Vi oppfordrer studentene våre til å tenke på livet utover universitetet fra dag én, og tilbyr moduler og støtte for å gi deg et konkurransefortrinn ved oppgradering. Å gjøre teori til praktisk anvendelse og gi erfaring fra arbeidsverdenen er viktige aspekter ved alle våre gradsordninger og hjelper til med å forberede våre kandidater til livet etter høyere utdanning.
Nyutdannede fra dette programmet kan jobbe i utdanningsrelaterte områder innen formelle eller ikke-formelle utdanningsorganisasjoner, i offentlige avdelinger og regulatorer, i ikke-statlige organisasjoner inkludert stiftelser og tenketanker som jobber, i veldedige organisasjoner, media eller som sosiale entreprenører i utdanningsområde.