MSc i utdanning

Generelt

Programbeskrivelse

MSc i utdanning er designet for studenter som har interesse for utdanningspraksis, organisering eller forskning. Gjennom moduler som inkluderer komparative og internasjonale perspektiver, vil du studere erfaringer fra Storbritannia og over hele verden og utforske de komplekse problemstillingene lærere og utdanningsledere og beslutningstakere står overfor i en stadig mer globalisert kontekst. Disse utfordringene inkluderer aspekter som utforming av læreplaner, levering av undervisning i en verden i raskt endring eller effekten av internasjonalisering og globalisering på pedagogiske ideer og praksis.

Studiet gir en dyptgående forståelse av utdanning som et studieretning, men også av forbindelsene mellom utdanning og andre sosiale institusjoner som spiller en rolle i å takle komplekse utdanningsproblemer. Når du jobber tett med klassekamerater og vitenskapelig ansatte, vil du ha muligheten til å utforske disse spørsmålene og dra nytte av tverrfaglige perspektiver, inkludert utdanning, sosiologi og psykologi. Du vil bli utfordret til å evaluere og formulere anbefalinger for pedagogisk praksis og organisering, og til å utforme innovative intervensjoner som vil styrke elever ved å forbedre kvaliteten og relevansen av utdannelsen.

Programmet gir spesiell oppmerksomhet til de største utdanningssektorene: grunnskole og videregående opplæring, men gir deg også muligheten til å diskutere utviklingen i utdanning fra et bredere, livslang læringsperspektiv - fra førskoleopplæring og høyere utdanning til voksenopplæring og ikke-formell utdanning - som gjenkjenner sammenkoblingen mellom de forskjellige delene av utdanningssystemene. For avhandlingsprosjektet ditt kan du velge å fokusere på ethvert nivå av formell utdanning eller på ikke-formell utdanning.

Vær oppmerksom på at selv om dette programmet er egnet for pedagogiske fagpersoner som ønsker å utvikle karrieren, er det ikke en undervisningskvalifikasjon og gir ikke kvalifisert lærerstatus (QTS). Hvis du er interessert i å starte en undervisningskarriere, vennligst sjekk kravene til undervisningskvalifikasjon for landet og sektoren der du har tenkt å jobbe.

Spesielle egenskaper

  • Engasjement av ledende lærde i undervisningen av programmet gir deg muligheten til å lære om aktuell forskning og teori.
  • Muligheten til å studere utdanning på måter som inkluderer, men går utover et fokus på klasseromsutøvelse for å ta opp de større debattene rundt utdanning og legge grunnlaget for et bredere utvalg av karrierer enn en dedikert undervisningskvalifikasjon tillater.
  • Den dedikerte modulen om kritisk tenkning og andre fagspesifikke ferdigheter som trengs for å dra nytte av erfaringene dine som studenter.
  • Nære bånd med skoler, høyskoler og andre utdannings / opplæringsorganisasjoner som gir muligheter for aktivt engasjement med utdanningsutøvere og beslutningstakere.
  • Muligheten til å lære på en skole kjent for sin banebrytende forskning innen utdanning og samfunnsvitenskap mer generelt: Vi ble rangert som 5. plass for utdanning og tredje for sosiologi i Storbritannia for forskningskvalitet i det nyeste Research Excellent Framework (REF).

Opptakskriterier

Søkere skal normalt ha minimum 2: 2 grad innen et relevant fagområde eller ha passende yrkeserfaring.

Kurset er rettet mot nyutdannede, fra de som har ingen eller liten yrkeserfaring med utdanningsrelatert arbeid, og til fagpersoner i midten av karrieren som driver med undervisning, levering av andre utdanningsrelaterte aktiviteter, administrasjon av utdanningsinstitusjoner eller analyse av utdanningspraksis. Det vil gjøre det mulig for deg å utvikle kunnskapen din om undervisning og læring og din evne til å forstå og drive forskning i pedagogiske sammenhenger.

Dette programmet er egnet for nyutdannede med bakgrunn i samfunnsfag eller humaniora. De med bakgrunn på andre områder og mer enn 3 års undervisning, pedagogisk administrasjon / planlegging, pedagogisk forskning eller beslektet erfaring kan bli vurdert for opptak til studiet.

Informasjon for internasjonale studenter:

Ytterligere informasjon om opptakskrav til dette programmet for internasjonale studenter kan fås fra opptaksteamet.

Krav til engelsk for ikke-britiske søkere

Typisk IELTS-tilbud: 6,5 (med minimum 6,5 skriftlig og ikke mindre enn 5,5 i alle andre kategorier).

Søkere som trenger visum på nivå 4 for å studere i Storbritannia, må presentere en akseptabel engelskspråklig kvalifikasjon for å oppfylle kravene til UKVI (Storbritannia, visa og innvandring).

Struktur

For en heltidsstudent forventes det at du tar en kombinasjon av Core- og valgfrie moduler i år ett (120 studiepoeng).

I år to vil du gjennomføre en avhandling modul (60 studiepoeng).

Modulene som vises er et eksempel på den typiske læreplanen og vil bli gjennomgått før studieåret 2020/21. De endelige modulene vil bli publisert innen september 2020.

Du vil ta fem obligatoriske moduler med 20 studiepoeng - en valgfri modul på 20 studiepoeng og en 60 studiepoeng om et emne som er avtalt med din veileder - for å utgjøre hele 180 studiepoeng du trenger for å fullføre studiet.

Lærte moduler

De fem obligatoriske modulene inkluderer kjernen sosiale ferdigheter og materielle emner i utdanningen. Den valgfrie modulen lar deg skreddersy graden din til dine egne interesser. Hver underviste modul er verdt 20 studiepoeng, noe som betyr at det bør ta cirka 200 timer å fullføre inkludert formell undervisning, uavhengig student og tidsbruk på vurderingsoppgaver.

Dissertation

Etter vellykket gjennomføring av de underviste modulene, vil du bli bedt om å produsere en 60 studiepoeng om en utdanningsrelatert emne du ønsker.

Denne avhandlingen innebærer et lite uavhengig forskningsstykke som gjør det mulig for deg å utvikle interessene dine i et innholdsområde relatert til studiet og å utøve kunnskap og ferdigheter som er utviklet gjennom deltakelse i de underviste modulene.

Du vil få tildelt en avhandlingsveileder for å hjelpe deg med planlegging, gjennomføring og skriving av forskningsprosjektet.

Universitetet er opptatt av å tilby et bredt spekter av modulalternativer der det er mulig, men vær oppmerksom på at selv om alle anstrengelser gjøres for å tilby valg, kan dette være begrenset under visse omstendigheter. Dette skyldes det faktum at noen moduler har et begrenset antall ledige plasser, som tildeles etter først til mølla, mens andre har minimum studenttall som kreves før de skal løpe, for å sikre at en passende utdanningskvalitet kan leveres; Noen moduler krever at studentene allerede har tatt spesielle fag, og andre er kjernen eller påkrevd på programmet du tar. Moduler kan også være begrenset på grunn av sammenstøt i timeplanene, og selv om universitetet arbeider for å minimere forstyrrelser i valget, anbefaler vi deg å søke råd fra den aktuelle skolen om modulvalgene som er tilgjengelige.

128702_books-bookstore-book-reading-159711.jpegPixabay / Pexels

Læring og vurdering

Hvordan skal jeg lære?

Du vil lære av lærde som bidrar til fremtiden til sine felt. Kursene våre gjenspeiler både kjerneideene i disipliner og samtidsdebatter, teorier og forskning.

Læringsmetoder inkluderer en blanding av forelesninger, seminarer, uavhengig studie og selvstyrt læring som bruker online ressurser, individuelt arbeid og gruppeoppgaver. Forelesninger gir generelt en oversikt over det aktuelle emnet, introduserer sentrale begreper eller forskning, og belyser samtidsspørsmål eller debatter. I motsetning til forelesninger, gir seminarer deg muligheten til å diskutere spesielle opplesninger, forskning eller emner i detalj. Dette lar deg befeste forståelsen din og få tilbakemeldinger på din individuelle læring. Seminarer gir deg også mulighet til å finpusse dine kommunikasjons-, presentasjons- og samarbeidsevner når du deltar i gruppediskusjoner og andre oppgaver.

Når samfunnsvitenskapen utvikler seg som respons på den sosiale verdenen, endres også læreplanen vår. Studentene våre spiller en viktig rolle i denne utviklingen, der student-stabspanelet blir konsultert om store endringer og alle studentene som fullfører modulevalueringer og en årlig studentundersøkelse.

Hvordan skal jeg bli støttet?

En personlig veileder vil guide deg i løpet av studiene dine og vil være tilgjengelig for å diskutere fremdrift og gi råd og veiledning om dine akademiske studier. Studenthuben og kontoret for lærde programmer, begge lokalisert i Glamorgan Building, kan også gi råd om hvordan du får tilgang til universitetstjenester.

Alle modulene på kurset benytter seg av Cardiff University 's Virtual Learning Environment (VLE) - Learning Central - hvor du finner kursmateriell, lenker til relatert materiale og informasjon relatert til vurderingsoppgaver, inkludert for eksempel vurderingskriterier, lenker til tidligere papirer (når det er aktuelt), og retningslinjer for innsending av vurderinger.

Ekstra modulspesifikk støtte gis av seminarveiledere, forelesere og / eller modulkonferanser. Støtte til avhandlingen gis av en veileder som vil møte deg regelmessig.

Formativ tilbakemelding

Formativ tilbakemelding er tilbakemeldingene som ikke bidrar til beslutninger om progresjon eller gradsklassifisering. Målet med formativ tilbakemelding er å forbedre forståelsen og læringen før du fullfører den summative vurderingen. Mer spesifikt, formativ tilbakemelding hjelper deg å:

  • Identifiser styrker og svakheter og målområder som trenger arbeid;
  • Hjelp personalet med å støtte deg og ta opp problemene identifisert med målrettede strategier for forbedring.

Formativ tilbakemelding gis rutinemessig i seminarer. I tillegg kan moduler inneholde spesifikk formativ vurdering designet for å hjelpe deg med å forberede deg til den påfølgende summative vurderingen.

Summativ tilbakemelding

Summativ tilbakemelding er tilbakemeldingene som bidrar til beslutninger om progresjon eller gradsklassifisering. Målet med den summative vurderingen er å indikere hvor godt du har lykkes med å oppfylle de tiltenkte læringsresultatene til en modul, og vil gjøre det mulig for deg å identifisere nødvendige tiltak (feed-forward) for å forbedre deg i fremtidige vurderinger.

All tilbakemelding på kurs blir gitt elektronisk for å sikre at det er lett tilgjengelig og lettlest. Muntlige tilbakemeldinger gis for presentasjoner, men skriftlig tilbakemelding vil også bli gitt hvis / der presentasjonen gir et betydelig bidrag til modulmerket.

Tilbakemeldinger på klassetester blir vanligvis gitt som skriftlig tilbakemelding for hele klassen, men du kan også diskutere din individuelle testoppgave og karakteren det ble tildelt modulen tilordnet.

Alle merker og tilbakemeldinger gjøres under henvisning til de aktuelle merkingskriteriene.

Hvordan blir jeg vurdert?

Typiske vurderingsformater inkluderer individuelle oppgaver, kurs, prosjekter, presentasjoner eller klassetester. Den vanligste vurderingsformen er produksjon av kurs. Frister spres gjennom studieåret.

En viktig del av vurderingen er tilbakemelding. Tilbakemeldinger finnes i enhver prosess, aktivitet eller informasjon som forbedrer læring ved å gi studentene muligheten til å reflektere over deres nåværende eller nylige oppnåelsesnivå eller deres forståelse av et emne. Det kan leveres enkeltvis eller til grupper og kan ta mange former. Det er lydhøre for utviklingsforventningene til våre programmer og fagområder.

Omfanget av tilbakemeldinger inkluderer individuell tilbakemelding fra én til én; generisk tilbakemelding; peer feedback; uformell tilbakemelding; egenevaluering å sende inn sammen med vurderingen.

Akademisk stab og jevnaldrende kan bruke en rekke metoder for å levere denne typen tilbakemeldinger: skriftlig tilbakemelding; merknad av en tekst; muntlig tilbakemelding; seminar diskusjon.

Hvilke ferdigheter vil jeg trene og utvikle?

Kunnskap

Etter fullført program vil du kunne:

  • Demonstrere en dyp og systematisk forståelse av kjerneteorier og konsepter knyttet til utdanningspolitikk, organisering og praksis
  • Analysere og lokalisere lokale og nasjonale utdanningspraksis og -politikker i deres bredere globale og historiske sammenhenger
  • Demonstrere et høyt kunnskapsnivå om metodologiske og etiske hensyn som er relevante for å forske på utdanningsspørsmål

Intellektuelle ferdigheter:

Etter fullført program vil du kunne:

  • Identifiser systematisk komplekse sammenhenger mellom aspekter ved pedagogisk teori og politikk og praksis (innen utdanning og beslektede områder)
  • Evaluere eksisterende forskning og stipend på utdanningsspørsmål kritisk, og foreta informerte vurderinger mellom konkurrerende påstander og teoretiske perspektiver
  • Beskriv og reflekter kritisk over politikk og praksis knyttet til komplekse utdanningsspørsmål, og om forbindelsen mellom utdanning og andre sosiale institusjoner
  • Innsamle, evaluere, syntetisere og tolke ulike former for komplekse data effektivt - inkludert i form av en prosjektoppgave

Profesjonelle praktiske ferdigheter:

Etter fullført program vil du kunne:

  • Formulere originale løsninger for å takle både kjente og ukjente problemer, for å styrke utdanningspolitikk og praksis
  • Demonstrere en kritisk forståelse av evidensbaserte tilnærminger til design, implementering og evaluering av utdanningsintervensjoner

Overførbare / nøkkelferdigheter:

Etter fullført program vil du kunne:

  • Kommunisere (skriftlig og muntlig) forskningsresultater tydelig til spesialister og ikke-spesialiserte målgrupper, arbeid i internasjonal sammenheng, problemløsing, tidsstyring, IKT og individuelle og teamarbeid ferdigheter
  • Evaluer ditt eget arbeid og vær selvkritisk

Karrieremuligheter

Vi oppfordrer studentene våre til å tenke på livet utover universitetet fra første dag, og tilby moduler og støtte for å gi deg et konkurransefortrinn når du fullfører graden. Å omgjøre teori til praktisk anvendelse og gi erfaring fra arbeidsverdenen er viktige aspekter ved alle våre gradsopplegg og bidrar til å forberede nyutdannede på livet etter høyere utdanning.

Nyutdannede av dette programmet kan arbeide i utdanningsrelaterte områder innen formelle eller ikke-formelle utdanningsorganisasjoner, i offentlige avdelinger og regulatorer, i frivillige organisasjoner inkludert stiftelser og tenketanker som jobber, i veldedighetsorganisasjoner, media eller som sosiale entreprenører i utdanningsområde.

Sist oppdatert jan. 2020

Om skolen

Our world-leading research was ranked 5th amongst UK universities in the most recent Research Excellence Framework for quality and 2nd for impact. We provide an educationally outstanding experience fo ... Les mer

Our world-leading research was ranked 5th amongst UK universities in the most recent Research Excellence Framework for quality and 2nd for impact. We provide an educationally outstanding experience for our students. Minimér