MSc i økonomi og forretningsadministrasjon - Internasjonal virksomhet og markedsføring
University of Southern Denmark
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Odense, Danmark
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
01 Sep 2024
* gratis for studenter fra de nordiske landene eller fra EU/EØS -landene og Sveits; 4250 EUR per semester for studenter med ikke-EU/EØS-statsborgerskap eller ikke-sveitsisk statsborgerskap
Introduksjon
SDU inviterer deg til et unikt program i International Business (IB) som tilbyr to års forskningsinnsikt og teoretisk kunnskap som brukes på virkelige saksutfordringer. Du vil være forberedt på utfordringer knyttet til utvikling av internasjonale forretnings- og markedsføringsstrategier i lys av globale megatrender, strategiske partnerskap og markedsføringskanaler og dermed for stillinger i mange funksjonelle områder rundt om i verden.
Programmet består av seks obligatoriske emner i de to første semestrene (60 studiepoeng), 30 studiepoeng som skal samles i valgfrie emner i det tredje semesteret, og masteroppgaven i det fjerde semesteret (30 studiepoeng). De obligatoriske kursene gir innsikt i internasjonal forretningsstrategi, internasjonale strategiske partnerskap, markedsføringskanaler og hvordan man kan markedsføre på tvers av kulturer, innovasjon i lys av teknologiske megatrender og gi relevante analytiske eller metodiske ferdigheter. Vi tilbyr en rik portefølje av valgfrie kurs på SDU som du kan bruke til å tilpasse studieprogrammet ditt. Du kan også bruke det tredje semesteret til å studere i utlandet som SDU har mange partnere for. Hvis du har valgt en annen partner, sjekker vi aksept av kurs før du drar for å sikre at du samler inn relevant ECTS.
Opptak
Læreplan
Programstruktur
Programmet varer i to år. Den består av seks obligatoriske emner i de to første semestrene (60 studiepoeng), 30 studiepoeng som skal samles i valgfrie emner i tredje semester, og masteroppgaven i fjerde semester (30 studiepoeng). Studenter som starter i februar begynner med emnene oppført som andre semester og går deretter videre til emnene oppført som første semester før de velger valgemner og skriver masteroppgaven.
Undervisningsformen er en blanding av tradisjonelle forelesninger, prosjektoppgaver, individuelle og gruppeoppgaver, samt case-basert undervisning. Kursene våre gir innsikt i state-of-the-art forskning samt en god blanding av teoretiske grunnlag og praktiske anvendelser av teoretisk kunnskap til forretningspraksis.
Vårt studieår er delt inn i to semestre, hver med 15 ukers undervisning. Høstsemesteret starter 1. september og avsluttes rett før jul. Vårsemesteret starter 1. februar og avsluttes rundt 1. juni. Eksamener finner sted i henholdsvis januar og juni.
Programresultat
Læringsutbytte
Spesifikke kompetanser for profilen innen International Business Marketing
Fokusområdet for profilen er internasjonal virksomhet og markedsføring, inkludert en avansert forståelse av det internasjonale forretningsmiljøet og utvikling av et globalt perspektiv på bedrifter som opererer i ulike nasjonale og kulturelle kontekster. De nyutdannede får kunnskap om og ferdigheter i bruk av metoder og verktøy, som kan understøtte bedriftens forhold til det ytre miljø med særlig vekt på kunden. De får kompetanse som kvalifiserer for en karriere som landsjef, markedssjef, import- eller eksportsjef, konsulent innen internasjonal business og markedsføring, eller mer spesifikt for en stilling knyttet til utenlandsk forretningsutvikling, internasjonalt salg, og innovasjonsledelse.
Generell kompetanse for siviløkonom
Alle profiler i Master of Science in Economics and Business Administration ved University of Southern Denmark deler de samme generelle kompetansene. Hver profil har et fokusområde der kandidaten skal få spesifikke kunnskaper, ferdigheter og kompetanser. Nedenfor kan du lese om den generelle kompetansen og det spesifikke satsingsområdet til de forskningsorienterte programmene som tilbys ved Campus Odense.
Kunnskap og forståelse
Masterstudiet i økonomi og administrasjon tilfører kunnskap som innenfor profilens satsingsområde er basert på den høyeste internasjonale forskningen innenfor et fagfelt. Kandidaten er i stand til å forstå og på et vitenskapelig grunnlag reflektere over kunnskapen om faget/studieretningene og kunne identifisere vitenskapelige problemstillinger av relevans.
ferdigheter
Kandidaten kan på en kvalifisert måte velge ut og anvende vitenskapelige metoder og teorier for innsamling og analyse av kvantitative og kvalitative data for beskrivelse og kompleks analyse av interne og eksterne forhold i bedriften samt teoretiske problemstillinger knyttet til disse områdene. Den nyutdannede kan sette opp nye analysemodeller og løsninger på problemer basert på de utførte analysene. Den nyutdannede kan formidle sin kunnskap og diskutere faglige og vitenskapelige problemstillinger med kolleger, ledelse og samfunnet rundt.
Kompetanser
En siviløkonom kan innenfor profilens område håndtere arbeids- og utviklingssituasjoner som er komplekse, uforutsigbare og krever nye modeller for løsninger. Den nyutdannede kan selvstendig initiere og gjennomføre faglig og tverrfaglig samarbeid og ta faglig ansvar. Den nyutdannede kan selvstendig ta ansvar for egen faglig utvikling og spesialisering. En MSc i økonomi og forretningsadministrasjon lar kandidater løse spesialistoppgaver innenfor de ulike funksjonsområdene til organisasjoner innen offentlig og privat sektor.
Galleri
Karrieremuligheter
Karrieremuligheter
Enten du ønsker en karriere som selvstendig næringsdrivende, en internasjonal konsulent eller som leder i offentlige eller private selskaper, vil denne graden øke din fremtidige karriere. Typiske stillinger besatt av våre kandidater er markedssjefer, landsjefer, internasjonale produkt- og merkevaresjefer, samt produkt- og forretningsutviklere.
Vi tilbyr ulike former for samarbeid med bedrifter fra klassisk gjesteforelesning til casekonkurranser, og masteroppgavesamarbeid for å optimalisere din inntreden på arbeidsmarkedet.