MSc i økonomi og forretningsadministrasjon - merkevareledelse og markedskommunikasjon
University of Southern Denmark
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Odense, Danmark
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
01 Sep 2024
* gratis for studenter fra de nordiske landene eller fra EU/EØS -landene og Sveits; 4250 EUR per semester for studenter med ikke-EU/EØS-statsborgerskap eller ikke-sveitsisk statsborgerskap
Introduksjon
Denne masterprofilen fokuserer på markedskommunikasjonsprosesser fra bedriftens til merkevarenivå ved hjelp av avanserte sosio-kulturelle teoretiske perspektiver på forbrukermarkeder. Studentene skal tilegne seg kompetansen til å analysere de grunnleggende sosiale og kulturelle prinsippene og logikkene som ligger til grunn for samtidens merkevarebygging og kommunikasjonsutfordringer, ved hjelp av topp moderne markedsføringstankegang og avanserte etnografiske metoder. I tillegg til en reflektert forståelse av tradisjonell merkevarebygging og markedsføring, vil de få dyp innsikt i endringene forårsaket av sosiale medier, kreative forbrukere eller forbrukernes motstand.
Opptak
Læreplan
Programstruktur
Studiet undervises av et internasjonalt fakultet med et vell av erfaringer og ulik teoretisk og kulturell bakgrunn. Den skiller seg ut fra andre merkevareprogrammer på grunn av dens klare fokus på sosiale og kulturelle perspektiver, og den introduserer studentene til den nåværende state-of-the-art innen dette forskningsfeltet. Studentene vil bli dyktige i å analysere moderne forhold mellom markedskommunikasjon og merkevarebygging, selskaps- og forbrukermarkedene, samt anvende moderne prinsipper for kulturell merkevareledelse og etnografiske markedsundersøkelsesmetoder.
Programresultat
Læringsutbytte
Spesifikke kompetanser for profilen innen merkevareledelse og markedskommunikasjon
Fokusområdet for profilen er markedskommunikasjonsprosessen fra bedrifts- til merkevarenivå ved bruk av avanserte, sosiokulturelle teoretiske perspektiver på forbrukermarkeder. Kandidater med denne profilen vil ha større kunnskap innenfor de fagene som er relevante for dette og kompetanse til å analysere de grunnleggende sosiale og kulturelle prinsippene og logikken som ligger til grunn for samtidens kommunikasjons- og merkevareutfordringer, ved bruk av avanserte etnografiske metoder. Kandidaten har kunnskap om og ferdigheter i å bruke metoder som kan støtte utviklingen av bedriften og spesielt med hensyn til merkevareledelse på både strategisk og taktisk nivå, samfunnsvitenskapelig forskningsmetodikk og kvalitative metoder.
Til slutt vil kandidaten ha oppnådd kompetanse i å analysere moderne relasjoner mellom markedskommunikasjon og merkevarebygging, selskaps- og forbrukermarkedene samt å anvende moderne prinsipper for kulturell merkevareledelse og etnografiske markedsundersøkelsesmetoder.
Generell kompetanse for siviløkonom
Alle profiler i Master of Science in Economics and Business Administration ved University of Southern Denmark deler de samme generelle kompetansene. Hver profil har et fokusområde der kandidaten skal få spesifikke kunnskaper, ferdigheter og kompetanser. Nedenfor kan du lese om den generelle kompetansen og det spesifikke satsingsområdet til de forskningsorienterte programmene som tilbys ved Campus Odense.
Kunnskap og forståelse
Masterstudiet i økonomi og administrasjon tilfører kunnskap som innenfor profilens satsingsområde er basert på den høyeste internasjonale forskningen innenfor et fagfelt. Kandidaten er i stand til å forstå og på et vitenskapelig grunnlag reflektere over kunnskapen om faget/studieretningene og kunne identifisere vitenskapelige problemstillinger av relevans.
ferdigheter
Kandidaten kan på en kvalifisert måte velge ut og anvende vitenskapelige metoder og teorier for innsamling og analyse av kvantitative og kvalitative data for beskrivelse og kompleks analyse av interne og eksterne forhold i bedriften samt teoretiske problemstillinger knyttet til disse områdene. Den nyutdannede kan sette opp nye analysemodeller og løsninger på problemer basert på de utførte analysene. Den nyutdannede kan formidle sin kunnskap og diskutere faglige og vitenskapelige problemstillinger med kolleger, ledelse og samfunnet rundt.
Kompetanser
En siviløkonom kan innenfor profilens område håndtere arbeids- og utviklingssituasjoner som er komplekse, uforutsigbare og krever nye modeller for løsninger. Den nyutdannede kan selvstendig initiere og gjennomføre faglig og tverrfaglig samarbeid og ta faglig ansvar. Den nyutdannede kan selvstendig ta ansvar for egen faglig utvikling og spesialisering. En MSc i økonomi og forretningsadministrasjon lar kandidater jobbe med å løse spesialistoppgaver innenfor de ulike funksjonsområdene til organisasjoner innen offentlig og privat sektor.
Galleri
Karrieremuligheter
Karrieremuligheter
MSc-programmet i merkevareledelse og markedskommunikasjon ved Campus Odense gir deg et utmerket allsidig grunnlag for fremtidige karrieremuligheter. Kursene tilbyr en unik kombinasjon av teori og praksis for å sikre et solid teoretisk grunnlag og verktøy som er lett å bruke i din første jobb.
Kompetansen som er oppnådd under studiene i Odense kan brukes i læreplanutvikling, alt fra å bli en individuell bedriftsgründer, jobbe som spesialist i store multinasjonale selskaper, eller som konsulent internasjonalt.
Enten du ønsker en karriere som selvstendig næringsdrivende eller som leder i offentlige eller private selskaper, vil denne graden øke din fremtidige karriere. Du kan for eksempel jobbe med å finne og forske på nye ideer for planlegging, ledelse og realisering av forretningskonsepter i danske og internasjonale selskaper. Med dette programmet er du kvalifisert for en jobb i Danmark eller i utlandet for eksempel:
Merkevareledelse og markedskommunikasjon: Merkevaresjef, produktkoordinator