MSc markedsføring, ledelse og kommunikasjon
TBS Education
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Toulouse, Frankrike
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
12 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 18 500 / per year *
Søknadsfrist
15 Jul 2024
Tidligste startdato
09 Sep 2024
* Semesteravgift
Introduksjon
Programoversikt
I lys av den digitale revolusjonen forventes studentene å mestre ferdigheter utover den første markedsføringen eller kommunikasjonen. Studentene må kunne sjonglere de strategiske tilnærmingene ved å kontrollere kommunikasjonskanalene og forstå tekniske verktøy knyttet til digitalisering og datautvinning. Master of Science Markedsføring, ledelse og kommunikasjon skal utdanne kompetente ledere som forstår utfordringene bak internasjonalisering av en merkevare og digitalisering både i markedsføringstilnærming og kommunikasjon.
Studiet skal gi studentene strategisk og operasjonell kompetanse til tradisjonelle og digitale markedsførings- og kommunikasjonsverktøy. Studentene skal skape en synergi mellom den globale strategien til selskapet og kommunikasjonsplanen for hver interessent. Programmet gjør det mulig for studentene å ta utfordringen fra den digitale æraen med tanke på datahåndtering, reaksjonshastigheten og optimaliseringen av forholdet til forbrukerne.
Studentene skal bygge nye applikasjoner av data og tilkoblede objekter i disse områdene mens de utforsker muligheter for nye forretningsmodeller. Studentene vil bli bedt om å presentere kommunikasjonsløsninger som optimerer e-handel, etter de nye trendene til morgendagens forbrukere.
Studentene vil også lære å sette opp en passende kommunikasjonsstrategi tilpasset den nye kunden, og de vil bli utfordret til å koble kvaliteten på det tradisjonelle individuelle forholdet og erfaringsbasert markedsføring med strenge og kostnadseffektive metoder for massemarkedsføring.
MSc-programmet skal følge studentene i tilegnelse av nye ferdigheter som å sette opp nye metoder for å lytte og analysere, forstå den nye forbrukeren og ha nye forklaringsmodeller, utvikle nye tilnærminger til kunderelasjoner og tenke nytt om markedsføring i form av legitimitet i ansiktet. av flere aktører og samfunnsendringer. Kommunikasjonsledere må demonstrere smidighet i sin organisasjon for å forene interne krefter rundt prosjektet og dermed skape synergi mellom alle avdelinger.
Med campus lokalisert i hjertet av Toulouse, vil studentene bli eksponert for franske kommunikasjonsfirmaer samt samhandle med kommunikasjonsfagfolk i London, Paris og/eller Barcelona. Hjem til IoT Valley, Toulouse vil inspirere studenter i en app-drevet verden.
- Varighet : 12 måneder
- Campus : Toulouse
- Språk : Engelsk
- Modus : Heltid
- Sertifisering: CGE
- Skolepenger : 18000€
- Søknadsgebyr : 100€
- Inntak : september 2023
- Frist : 15. juli 2023
TBS -trekkspill__tittel åpnet"> Styrker
TBS -trekkspill__innhold">
- Med blogger, sosiale medier og den akselererte spredningen av smarttelefoner, må bedrifter være transparente. Studentene skal utvikle en 360° visjon av klienten samt hvordan man kan drive digital markedsføringsinformasjon i forbindelse med alle de andre berørte funksjonene fra opprettelsen av produktet til markedsføring og salg av merkevaren og produktet.
- Programmet dekker merkevareledelse og gjennom relasjonsmarkedsføring og en-til-en vil studentene lære hvordan de kan gå fra produktorientering til kundeorientering (inkludert erfaring)
- Integrasjon i SM²-klyngen der studentene lærer å analysere produkter og tjenester innenfor et spesifikt marked, kommunisere til forbrukere relevant informasjon om produkter og tjenester, hvordan distribuere produkter eller tilby tjenester i et gitt marked og hvordan man planlegger og utvikler produktkonsepter. eller tjenester med rammeverket av nye forretningsmodeller.
Opptak
Læreplan
TBS-accordion__title opened">Programstruktur
TBS-accordion__content">MSc-programmet har en operativ tilnærming i sin pedagogikk. Som navnet antyder, følger programmet en tredelt tilnærming med fokus på kommunikasjon, markedsføring og ledelse.TBS-accordion__content">Master of Science Communication & Brand Content er sammensatt av følgende elementer:TBS-accordion__content">
- Generelle utdanningskurs i flerkulturell ledelse, forretningsstrategi, ledelse og HR, finansiell kontroll og internasjonal markedsføring.
- Spesialiserte markedsføringskurs undervist av akademikere innen innovasjonsmarkedsføring, forbrukeratferd, relasjonsmarkedsføring og dataanalyse.
- Spesialiserte kurs undervist av fagfolk innen kommunikasjonsverktøy, merkevarebygging, digital kommunikasjon, intern kommunikasjon, krisekommunikasjonsklienter, byråer, PR, påvirkning av kommunikasjon og internasjonal kommunikasjon.
- Valgfag finner sted i Toulouse, Paris, Casablanca og Barcelona.
forelesereTBS-accordion__content">
- TBS faste fakultet som parer sin undervisningsmetodikk med aktuell forskning.
- Bransjefagarbeidere som jobber i sektorer som Aeronautics (Airbus), Data Analytics.
- Besøkende professorer fra topp universiteter i Frankrike og i utlandet.
kurs
- TBS-accordion__content">Forstå forbrukere og kundeatferd og forventninger
- TBS-accordion__content">Utarbeide markedsføringsstrategien og stimulere til innovasjon
- TBS-accordion__content">Implementere markedsføringsstrategien
- TBS-accordion__content">Undersøke hva som driver økonomisk og ledelsesmessig ytelse
- TBS-accordion__content">Kommunikasjonsstrategier
- TBS-accordion__content">Kommunikasjonsverktøy og teknikker
- TBS-accordion__content">Vedta et bærekraftig og internasjonalt perspektiv innen markedsføring og kommunikasjon
- TBS-accordion__content">Markedsføring og forbrukerforskningsmetoder og dynamikk
Programresultat
TBS-accordion__title opened">Mål
TBS-accordion__content">
- Identifisere strategiske områder, designe innovative tilbud og optimalisere utviklingen for et selskap ved å vite hvordan man kontinuerlig måler ytelse og arbitrerer mellom de forskjellige kanalene for distribusjon og kommunikasjon.
- Omdesign organisasjonen av virksomheten for bedre å kommunisere et merke i både BtoC & BtoB-rammeverket.
- Innhenting av kompetanse om dagens og morgendagens utfordringer som er spesifikke for kommunikasjonssektoren, med forståelse av synergiene mellom avdelinger og interessenter og hvordan man kan håndtere de nye passende teknologiene for internasjonalisering og digitalisering av et selskap eller et produkt.
Program undervisningsavgift
Stipend og finansiering
For å hjelpe studentene våre økonomisk, tilbyr vi følgende rabatter for våre Master of Science-programmer. Vær oppmerksom på at rabatter og tilbud om økonomisk støtte er eksklusive og ikke kan kombineres.
Early Bird-rabatt
Du kan få 10 % rabatt på skolepengene hvis du søker og betaler før 31. desember. Vær oppmerksom på at dette er den eneste rabatten som kan kumuleres med andre.
Partner universitetsrabatt
Studenter fra TBS partneruniversiteter og/eller studenter som har tilbrakt ett semester på et TBS campus som en del av et utvekslingsprogram, får 10 % rabatt på studieavgiften.
Søskenrabatt
Hvis du har en bror eller søster som for øyeblikket er påmeldt et TBS program, vil du motta 15 % rabatt på skolepengene.
Spesiell rabatt
Du kan få denne 15 % rabatten basert på fortreffeligheten til karakterene dine og den generelle profilen din. (begrenset)
Parrabatt
Hvis du er gift/har et barn sammen og begge søker på et TBS program for samme år, vil du få 20 % rabatt på skolepengene til ett av programmene.
Excellence rabatt
Du kan få denne 25 % rabatten hvis du har >610 GMAT-score eller >75 % GPA; 7,0 IELTS; en flott prestasjon under intervjuet. (begrenset)
Effektrabatt
Du kan få denne 25% rabatten hvis du har et sterkt miljø/humanitært/CSR-prosjekt og en god akademisk fil. (begrenset)
Eksterne stipend
En rekke franske foreninger tildeler også stipend til internasjonale studenter som studerer i Frankrike:
Eiffel-stipend
Eiffel Excellence Scholarship Program administreres av det franske Europa- og utenriksdepartementet for å gjøre det mulig for franske høyere utdanningsinstitusjoner å tiltrekke seg utenlandske toppstudenter til å melde seg på franske master- og doktorgradskurs .
Søknadsprosessen for Eiffel-stipendet er ekstremt selektiv. Kandidatstudenter må være ikke-franske og være mindre enn 25 år gamle mens de må bevise gode akademiske resultater. Dette stipendet kan tildele opptil € 1000 per måned til vellykkede kandidater.
Campus Frankrike stipendinformasjon
Internasjonale studenter som ønsker å studere i Frankrike kan også søke om et utvalg av nasjonale stipend. For mer informasjon kontakt Campus France .
Akkrediteringer
Ideelle studenter
TBS-accordion__title opened">Studentprofil
TBS-accordion__content">
- Studenter i bedrift, ledelse, humaniora eller kunst, journalistikk.
- Studenter som ønsker å bli leder i markedsførings- eller kommunikasjonssektorene.
Karrieremuligheter
- Produktsjef
- Markedsførings- / kommunikasjonsleder
- Markedsanalytiker
- Market Research Analyst
- Markedsanalyser
- Brand Manager
- Markedsføringsleder
- Fellesskapssjef
- Web Strategy Manager
- Kategori leder
- Intern / ekstern kommunikasjonsleder