MSc pedagogisk ledelse
Queen's University Belfast
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Belfast, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 3 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
GBP 19 100 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* internasjonal avgift
Introduksjon
Ledelse i skolen er forbundet med å skape et miljø der elevene kan oppnå sitt fulle potensiale og hvor pedagogisk personale støttes, motiveres og kan utvikle seg faglig. Effektive skoleledere beskrives ofte som å ha kapasitet til å transformere og motivere andre, de har visjon, erfaring og kompetanse. Dette kurset tar imidlertid utgangspunkt i at effektive skoler har ledere som finnes over hele skolen og ikke nødvendigvis bare er begrenset til de i ledende stillinger. Sentrale ideer som utforskes i dette kurset er ledelse som er distribuert, samarbeid og fordelene med nettverk, transformasjonsledelse og hvordan effektivt lederskap kan endre og forbedre skoler.
MSc i pedagogisk ledelse anerkjenner at skoler og mer generelt utdanningssystemer er avhengige av ledere fra alle samfunnslag og alle typer stillinger, uavhengig av tildelt tittel. Det er derfor ment å gi lederutvikling for mennesker som jobber i alle slags roller i utdanningssystemet: klasseromslærere, formelle skoleledere, lokale myndigheter, beslutningstakere og enhver person med direkte interesse i primær- og post- grunnskolesektorene.
Programmet tar sikte på å utstyre deg med nødvendig kunnskap, ferdigheter og kreativ kapasitet for å svare på en rekke lederutfordringer som står overfor i moderne utdanningsinstitusjoner. Vi vil utfordre tradisjonelle forestillinger om 'ledere' og 'ledelse' og peke på nye, mer samarbeidende og mer organiske modeller for ledelse.
Det forventes at nyutdannede vil være i stand til å informere sin profesjonelle praksis med de nyeste forskningsbevis på feltet for å pleie meningsfulle relasjoner i utdanningsmiljøer, ta opp spørsmål om rettferdighet og mangfold, støtte undervisning og læring, og til slutt sikre kvalitetsresultater som er skreddersydd for kontekstuelle behov. Vi søker å utvikle elevenes evne til å kritisere dagens lederskapspraksis og å gjennomføre endringer som vil forbedre utdanningen for alle.
Søknadsfrist: torsdag 30. juni 2022 kl 16.00.
Høydepunkter i pedagogisk lederskap
Vår utdanningsforskning har blitt rangert som nummer 4 i Storbritannia i forhold til forskningsintensitet med 87 % vurdert som «internasjonalt utmerket eller verdensledende» (REF, 2014).
Studenterfaring
- Studentene er aktivt involvert i økter (studentstyrte) og det er muligheter for mindre gruppearbeid og presentasjoner.
- Oppgavene er skreddersydd for temaer av interesse for hver enkelt student.
- Det er et internasjonalt syn på lederspørsmål.
- Den internasjonale blandingen av studenter muliggjør utveksling av kunnskap, erfaring og perspektiver.
- Studiepoengstudenter som har fullført andre priser på masternivå, for eksempel PGCE eller Professional Qualification for Headship (PQH) i løpet av de siste 10 årene, er kvalifisert til studiepoeng. Søknaden om studiepoeng må sendes inn samtidig med den elektroniske programsøknaden da retrospektive søknader ikke aksepteres.
- Programmet er skreddersydd for yrkesaktive og som sådan brukes en blended learning-tilnærming. Modulene består av ansikt til ansikt-forelesninger og nettbaserte økter. Forelesninger på Queen's finner sted om kveldene og online økter kan gjennomføres utenfor campus. Deltidsstudenter kan forbli på arbeidsplassen under studiene og direkte bruke ny kunnskap i sine omgivelser.
Karrieremuligheter
Noen nyutdannede har funnet denne graden gunstig for å forbedre ledelsespraksis på arbeidsplassen. Andre har funnet det fordelaktig i å utvide rollene de påtar seg på jobben, og i å få arbeid eller forfremmelse. Noe fremgang til studier og forskning på doktorgradsnivå.
Queens postgraduates høster eksepsjonelle fordeler. Unike initiativ, som Degree Plus og Researcher Plus, styrker vår forpliktelse til ansettbarhet, mens innovative lederskaps- og lederprogrammer hjelper studentene våre med å få sentrale lederstillinger både nasjonalt og internasjonalt.
Galleri
Læreplan
Studenter kan melde seg på heltid (1 år) eller deltid (3 år). Individuelle moduler kan studeres som et kort kurs. Deltidsstudenter fullfører vanligvis en eller to moduler per semester. Heltidsstudenter fullfører vanligvis tre moduler per semester.
MSc tildeles studenter som fullfører seks underviste moduler (120 CATS -poeng) og en 15 000 - 20 000 ord forskningsavhandling (60 CATS -poeng).
Utgangskvalifikasjoner er tilgjengelige: studenter kan gå ut med en postgraduate diploma ved å fullføre 120 CATS-poeng fra underviste moduler eller et Postgraduate Certificate ved å fullføre 60 CATS-poeng fra underviste moduler.
Vi har gjort det enkelt å studere for en mastermodul som et kort kurs. Hvis du ønsker å søke på et kort kurs, kan du kontakte utdanningssekretæren for råd.
Moduler 2023/2024
Kjernemoduler (alle 20 CATS -poeng):
En introduksjon til forskningsmetoder: Barn, unge og utdanning (obligatorisk)
Denne innledende forskningsmetodemodulen er obligatorisk for alle masterstudenter ved Institutt for samfunnsvitenskap, utdanning og sosialt arbeid og forutsetter ingen tidligere erfaring eller kunnskap om forskningsmetoder. Målet med modulen er å gi en generell forskningsoversikt og å kontekstualisere det brede spekteret av tilnærminger og debatter som er tydelige innenfor moderne utdanningsforskning. Modulen tar sikte på å gi studentene en forståelse av teorien og en forståelse av de ulike perspektivene som ligger til grunn for kvantitative og kvalitative metoder. Studentene vil bli introdusert til etiske problemstillinger knyttet til pedagogisk forskning, samt en rekke metodiske tilnærminger, der de sentrale teoretiske og praktiske spørsmålene vil bli behandlet.
Ledelse: Teoretiske perspektiver
Denne modulen er grunnleggende og designet for å gi studentene en oversikt over sentrale ledelsesteorier som vil bli brukt og utviklet på tvers av programmet. Modulen tar perspektivet at ledelse er en påvirkningsprosess som involverer individer og/eller grupper som søker å oppnå felles mål. Ledere kan være formelt tildelt, men kan også inneha mindre formelle stillinger hvor kompetanse, kunnskap og samhandling med andre også kan utgjøre ledelse. Modulen vil undersøke utviklingen av ledelsesteori over tid, og utforske både tradisjonelle og mer moderne modeller. Teoretiske modeller som utforskes inkluderer egenskapsteori, situasjonsbestemt ledelse, transformasjons- og pseudotransformasjonsledelse, tjenerledelse og adaptivt lederskap. Modulen er rettet mot alle typer pedagogiske fagpersoner, enten de har en offisiell lederstilling eller ikke. Når det gjelder anvendelse av teori, er moduloppgaver designet for å undersøke lederskap på arbeidsplass, og det er klare koblinger mellom denne modulen og hver av modulene på MSc Leadership Programme.
Ledelse for skoleforbedring og endring
Denne modulen er utformet for å utforske rollen som ledere spiller i å håndtere endringsprosesser i utdanningssammenhenger og utover. Det er et konstant press på skoler og andre utdanningsmiljøer for å demonstrere forbedring og effektivitet, og som sådan er skoler ofte involvert i ulike og ofte overlappende endrings- eller forbedringsinitiativer. Denne modulen undersøker rollen som ledere spiller i denne prosessen. Modulen starter med å undersøke formålene med utdanning og argumenterer for at disse ikke er enige og som sådan har implikasjoner for måten skolens ytelse og effektivitet måles og forskes på. Modulen undersøker også skoleeffektiviteten og forskningstradisjonene for skoleforbedring som har utviklet seg over tid, og hva som kan utgjøre effektiv praksis i skoler basert på tilgjengelig bevis – som posisjonerer lederskap og lærere som nøkkeldrivere for forbedring. Modulen er også underbygget av to brede teorier om endring som begge erkjenner at endring er kompleks og vanskelig å håndtere. En teori foreslår at den beste måten å håndtere endring på er å nøye planlegge og etablere en rekke forhåndsbestemte stadier eller mål. Den andre hevder at endring er for kompleks til å håndteres på denne måten, og i stedet er det beste alternativet å oppmuntre organisasjoner til å bli tilpasningsdyktige og motstandsdyktige, og gjennom samarbeid kan endring håndteres. Når de brukes på arbeidsplassen, gir disse linser for å vurdere hvordan ledere håndterer endringsprosesser, hvordan følgere opplever og bidrar til endring; hvordan ledere reagerer på motstand mot endring og hvordan ledere kan fremme samarbeidende, tilpasningsdyktige og innovative kulturer for å hjelpe følgere med å takle endring.
Ledelse i praksis
Denne modulen vil undersøke ledelse i praksis med særlig fokus på pedagogiske kontekster. Modulen er designet for å utforske relevante og praktiske problemstillinger som ledere sannsynligvis vil møte på arbeidsplassen. Det er tilkobling og kontinuitet mellom den grunnleggende modulen (Lederskap: Teoretiske perspektiver) hvor studentene vil få muligheten til å anvende ledelsesteori på arbeidsplasser. Som sådan fokuserer modulen på praktiske temaer som forskjellene og overlappingene mellom ledelse og ledelse; mellomledelse; coaching og veiledning; ledelse og etisk praksis; rollen som ledere spiller i å utvikle organisasjonskultur og etos; hvordan ledere håndterer konflikter; lederskap og emosjonell kompetanse og rollen som ledere spiller for å fremme sosial rettferdighet og rettferdighet.
To valgfrie underviste moduler kan velges fra utdanningsstudiet (MEd).
Avhandling – 60 CATS (maks. 15 000 ord)
Studentene velger å jobbe med et emne av interesse under veiledning av en akademisk medarbeider.
Læring og undervisning
Læringsmuligheter tilgjengelig med dette kurset er beskrevet nedenfor:
- Bare kveld
En kombinasjon av ansikt-til-ansikt-økter og online læringsformater.
evaluering
Evalueringer knyttet til dette kurset er beskrevet nedenfor:
Det er ingen skriftlige eksamener. Moduler vurderes av kurs, som inkluderer skriftlige oppgaver og gruppepresentasjonsprosjekter.
Priser og priser
- Lærere som jobber med klasseromsbaserte avhandlingsprosjekter, kan søke om prisen for Northern Ireland Center for Educational Research (NICER).
Opptak
Program undervisningsavgift
Stipend og finansiering
Hvordan finansierer jeg studiet mitt?
Institutt for økonomi vil gi et studieavgiftslån på opptil £5 500 per NI / EU-student for doktorgradsstudier.
Et postgraduate lånesystem i Storbritannia tilbyr statsstøttede studielån på opptil £10 609 for underviste og forske masterkurs i alle fagområder. Kriterier, kvalifisering, tilbakebetaling og søknadsinformasjon er tilgjengelig på den britiske regjeringens nettsted.
Internasjonale stipendier
Fasiliteter
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.