MSt i kunstig intelligens etikk og samfunn

Generelt

Programbeskrivelse

Kunstig intelligens (AI) -teknologi utvikler seg raskt og blir i økende grad brukt på tvers av sektorer, og utgjør betydelige etiske og samfunnsmessige utfordringer. Derfor er det et nasjonalt og globalt behov for å utstyre fremtidige ledere og beslutningstakere tilstrekkelig for å takle disse utfordringene. Masters of Studies in AI Ethics and Society imøtekommer dette behovet. MSt er et akademisk grundig deltidsprogram rettet mot fagpersoner fra næringsliv, offentlig og sosial sektor som jobber med AI. Programmet vil gi studentene de kritiske ferdighetene, kunnskapene og analytiske evnene som trengs for å identifisere og håndtere etiske utfordringer når de oppstår i praksis fra anvendelsen av AI. MSt vil engasjere seg i AIs etiske og samfunnsmessige utfordringer og blir grundig informert av kunnskap, teorier og metoder for etablerte akademiske disipliner fra filosofi til informatikk.

MSt AI-etikk og samfunn er utviklet og undervist av universitetets Leverhulme Center for the Future of Intelligence (LCFI), et globalt forskningssenter i forkant av AI-etikk og konsekvensforskning, i samarbeid med Institute of Continuing Education. Fordi programmet drives av et spesialistsenter, snarere enn av en avdeling, er læreplanen unikt tverrfaglig, informert av oppdatert forskningsutvikling, og inkluderer eksperter fra forskjellige områder, inkludert filosofi, maskinlæring, informatikk , politikk, lov og mer.

Programmet tar sikte på å utstyre studentene med de ferdighetene og kunnskapene som er nødvendige for å takle de etiske og samfunnsmessige utfordringene som følger av kunstig intelligens. Det gir profesjonelt relevant undervisnings- og læringsmiljø informert av forkant av akademisk forskning om AI og dets etiske og samfunnsmessige virkninger.

Programmet vil:

Sikre at engasjement med AIs etiske og samfunnsmessige utfordringer blir grundig informert av kunnskap, teorier og metoder fra relevante etablerte akademiske disipliner;

Gi en kritisk oversikt over tilstanden til nåværende tverrfaglig forskning om utfordringene med AI;

Utvikle kritiske forskningsferdigheter og analytiske evner som trengs for å identifisere og håndtere etiske utfordringer når de oppstår i praksis fra anvendelser av AI;

Gi grundig kunnskap om hvilken rolle ulike styringsmetoder kan spille for å navigere i utfordringene med AI og evnen til å analysere disse tilnærmingene kritisk;

Utvikle eksperter i de etiske og samfunnsmessige implikasjonene av AI med evnen og initiativet til å identifisere og håndtere utfordringene med AI på tvers av sektorer og samfunn;

Lag et nettverk for slike eksperter for å samarbeide og fortsette å lære som ledere innen AI-etikk og styring.

Ved slutten av dette programmet vil studentene kunne:

Diskuter de etiske og samfunnsmessige utfordringene med AI med full forståelse av dens historie og dets forhold til andre fagområder og teknologier;

Identifiser evnene til nåværende AI-systemer, deres viktigste applikasjoner og de potensielle etiske og samfunnsmessige utfordringene til disse applikasjonene;

Evaluere viktige etiske og samfunnsmessige utfordringer som følge av bruk av AI og eksisterende kritisk litteratur;

Anvende teorier og metoder fra en rekke etablerte fagdisipliner og demonstrere deres bruk for å håndtere etiske og samfunnsmessige utfordringer reist av AI;

Analyser styrker og svakheter ved gjeldende styringsmetoder for å takle utfordringene AI gir;

Bruk den systematiske forståelsen av AI-etikk og styring for å utvikle ny innsikt.

Sist oppdatert jan. 2021

Keystone-stipend

Se hvilke muligheter du kan få med et stipend fra oss

Om skolen

At the Murray Edwards College University of Cambridge, we prioritize women's educational experience and achievement by identifying and training strong supervisors and tutors. We complement this for st ... Les mer

At the Murray Edwards College University of Cambridge, we prioritize women's educational experience and achievement by identifying and training strong supervisors and tutors. We complement this for students with popular workshops on effective learning using our own peer advisers via our unique Gateway Programme. Minimér