Ma i kommunikasjon, kultur og teknologi
Georgetown University - Graduate School of Arts & Sciences
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Washington, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 - 3 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
USD 2 139 / per credit *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Opplæring og obligatoriske gebyrer for 12 studiepoeng
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Kommunikasjon, kultur og teknologi er et tverrfaglig Master of Arts Program som fokuserer på utfordringer fra ny teknologi innen en rekke fagområder, inkludert forskning, regjering, politikk, kunst, media, kommunikasjon, næringsliv, helse og medisin.
Ved å kutte over institusjonelle og disiplinære grenser, studerer studentene nye løsninger på komplekse problemer. CCTers er forberedt på å bringe innovativ tenkning og flere konseptuelle verktøy til ledende roller i et stadig voksende informasjonssamfunn.
Ved CCT kutter elevene over institusjonelle og disiplinære grenser for å utforske hvordan vi bruker medier og teknologi til å kommunisere fra sosiale, økonomiske, politiske og kulturelle perspektiver. Fakultet og studenter bruker teori til å praktisere i virkelige omgivelser, holde tritt med et raskt voksende informasjonssamfunn og engasjere seg i digital innovasjon.
Bakgrunn, ferdighetssett og akademiske fokuser er forskjellige her: økonomer studerer teorier om kultur og kommunikasjon, kunstnere bygger roboter, og journalister analyserer fremtiden for store data. CCTs akademiske krav er organisert for ekspansiv og selvdrevet læring, slik at studentene kan definere MA-graden ved sine egne lidenskaper og intellektuelle formål.
Ved å bygge sine individuelle læreplaner velger studentene blant kursene fra ulike tematiske "klynger", og kan også vurdere kurs som tilbys utenfor CCT. Sjekk ut de mange alternativene CCTers må tjene sine studiepoeng.
CCT læringsmål
CCT-programmet begrunner seg i strukturert og innovativt læringsmål, samtidig som det engasjerer store disipliner og tilnærminger.
- Teknologi
CCT-studenter får grunnlag i teknologiens historie og mekanikk. De samler heterogene metoder og teorier for å se på utviklingen av teknologier og undersøke hvordan de former vår verden. Studentene får praktisk kunnskap om informasjonsteknologi og kommunikasjonsteknologi slik at de kan jobbe innen teknologirelaterte felt.
Studentene må ta CCTP 506: Foundations of Technology. Kurset vurderer sin forståelse av tidligere, nåværende og fremvoksende teknologier, og deres suksess i å anvende denne kunnskapen i virkelige sammenhenger. - Tverrfaglig problemløsning
Teknologi samhandler med kommunikasjon og kultur på komplekse måter som går ut over grensene for individuelle disipliner. CCT-studenter lærer å stille spørsmål og ta opp problemer knyttet til kommunikasjon og teknologi som integrerer disiplinære tradisjoner, teoretiske rammer, metodologiske tilnærminger og stiler av argumentasjon.
Studentene må ta CCTP 505: Introduksjon til kommunikasjon, kultur og teknologi. Studentene demonstrerer vekst i problemløsning ved å bruke begreper fra flere disipliner i utformingen av individuelle og gruppeforskningsprosjekter. De lager muntlige, skriftlige, multimedia og konferansestilpresentasjoner. De velger materiale som er egnet til tverrfaglig leting, sammenligne og kontrast konsepter, og lage argumenter som inneholder innsikt fra tvers av felt. - Teori til praksis
Studentene utfordres til å studere teoretiske rammer og bruke dem på gåter i den måten at nye teknologier samhandler med kommunikasjon og kultur. De beveger seg flytende mellom teoretiske modeller og virkelige resultater for å bruke teori og bevis i problemløsing.
Studentene må demonstrere kompetanse i å flytte mellom teori og praksis ettersom de fullfører sine individuelle og gruppeprosjekter. De bruker bevis for å avsløre grenser og utforske nye muligheter for teoriutvikling. Studentjournalen gnovis publiserer jevnlig dette arbeidet. - metodikk
Studentene lærer å benytte metoder som bidrar til å studere etablerte og nye kommunikasjonsteknologier. De har muligheten til å lære en rekke kvantitative og kvalitative tilnærminger som er gjeldende på tvers av fagområder. Disse inkluderer statistiske metoder, undersøkelsesforskning, innholdsanalyse, intervjueteknikker, fokusgrupper, deltakerobservasjon, arkivforskning, sosial nettverksanalyse, case studies, diskursanalyse, hermeneutikk, semiotikk, mediasosiologi teknikker, digital historiefortelling, etnografi, eksperimentell design , nye / digitale mediestudieteknikker og mer. De bryter ny grunn ved å utforske og utvikle nye metoder for å analysere kommunikasjonsfenomener som benytter seg av digital teknologi.
Studentene må passere minst ett metodikk kurs som er i samsvar med deres studieplan. Læring i metoder er demonstrert av evnen til å velge metoder som er passende for et forskningsproblem og å drive forskning i henhold til normer og praksis i den spesielle metodiske tradisjonen. - Tematiske Foci
Studentene utvikler individuelle akademiske programmer for å gi struktur for deres tverrfaglige etterforskning av effekten av teknologi. De organiserer sine studier rundt et tematisk fokus, eller "klynge": teknologi og samfunn; teknologi, informasjon og innovasjonspolitikk; teknologi, næringsliv og økonomi; kulturelle studier; globalisering studier; media og politikk; eller kunst, media og representasjon. Studentene lærer om teorier, metoder og substans assosiert med bestemte områder av konsentrasjon, som alltid trekker på flere disipliner.
Studentene vurderes i individuelle kurs basert på de relevante kriteriene for emnet, samt deres evne til å tegne tverrfaglige avledninger. Noen studenter skriver en utvidet avhandling som fokuserer på et bestemt tema; avhandlingen vurderes på betydningen av sitt vitenskapelige bidrag, forskningens integritet, dets kreative skikkelse og dets tverrfaglige perspektiv. Andre studenter tar CCTP 850: Digital Presence og Strategic Persuasion, hvor de utvikler en digital portefølje. De organiserer hva de har lært av sine kurs, prosjekter og praktikplasser i lys av personlige mål og behovene til bransjer de ønsker å komme inn på; De vurderes på forbindelsene de viser mellom bestemte faglige og faglige mål.
CCT MA krav
Studentene må fullføre 39 studiepoeng med et minimum GPA på 3,0 for å være kvalifisert for Master of Arts grad i kommunikasjon, kultur og teknologi. Ved å fullføre 39 studiepoeng må FTU-studenter:
- Fullfør kjernekurset, CCTP-505, i første høstperiode.
- Fullfør kjernekurset, CCTP-506, i løpet av våren vår.
- Fullfør minst en kjerne påkrevd kurs i forskningsmetoder, helst i det første året.
- Fullfør en av to-graders alternativer, "oppgave" eller "kurs". Se nedenfor for flere detaljer.
- Opprettholde heltidsopptak på minst 9 studiepoeng per semester . Heltidsopptak er påkrevd av internasjonale studenter og oppmuntret til alle studenter. For å fullføre 39 studiepoeng på to år, kan studentene velge å ta 12 studiepoeng i ett semester eller 3 studiepoeng i sommermåned. Deltidsstudenter tar 6 studiepoeng per semester og har tre år å fullføre 39 studiepoeng.
Degree Valg: Avhandling eller kurs
For å nå 39 studiepoeng, kan studentene velge mellom en all-coursework alternativ og en kurs-plus-oppgave alternativ.
Studenter som velger å gjøre en masteroppgave må:
- Fullfør 33 studiepoeng kurs og 6 studiepoeng av avhandlingskolloquium.
- Tjen en klasse på A-minus eller høyere i minst ett forskningsmetoder kurs.
- Motta godkjenning fra CCT Fakultet for masteroppgaven. Frist for innlevering av forslag er 31. oktober for å fullføre avhandlingen i vårsemesteret og 31. mars for å fullføre oppgaven i høstsemesteret.
Eksempel på oppgavemulighet
Semester 1
- 505 (Fall) eller 506 (Vår): 3 studiepoeng
- Valgfag: 3 studiepoeng
- Valgfag: 3 studiepoeng
Semester 2
- 505 (Fall) eller 506 (Vår): 3 studiepoeng
- Forskningsmetoder: 3 studiepoeng
- Valgfag: 3 studiepoeng
- Valgfag: 3 studiepoeng
Semester 3
- Valgfag: 3 studiepoeng
- Valgfag: 3 studiepoeng
- Valgfag: 3 studiepoeng
Semester 4
- Avhandling: 6 studiepoeng
- Valgfag: 3 studiepoeng
Eksempel på kursoppgave
Semester 1
- 505 (Fall) eller 506 (Vår): 3 studiepoeng
- Valgfag: 3 studiepoeng
- Valgfag: 3 studiepoeng
Semester 2
- 505 (Fall) eller 506 (Vår): 3 studiepoeng
- Forskningsmetoder: 3 studiepoeng
- Valgfag: 3 studiepoeng
- Valgfag: 3 studiepoeng
Semester 3
- Valgfag: 3 studiepoeng
- Valgfag: 3 studiepoeng
- Valgfag: 3 studiepoeng
Semester 4
- Valgfag: 3 studiepoeng
- Valgfag: 3 studiepoeng
- Valgfag: 3 studiepoeng
Praktik og uavhengig studie
I tillegg til klasser kan CCT-studenter utforske ytterligere måter å tjene studiepoeng mot sin grad.
Praksisplasser
Hvis internship møter CCT læringsmål, kan studenten få akademisk kreditt ved å ta kurset, CCTP-533: CCT Internship. Studentene bør konsultere direktør for faglige programmer.
Independent Study
Studentene kan vurdere å gjøre en selvstendig studie hvis de har et bestemt forskningsbehov som ikke kan oppfylles i et regelmessig planlagt emne. Når de har funnet en professor til å overvåke prosjektet, gjør studentene en formell forespørsel til direktøren for faglige programmer.
Eiere
CCT produserer kreative, fremtidsrettet og teknologisk tenkende nyutdannede som fortsetter å bidra med nyskapende lederskap i de fagene de selv velger.
Fordi hver CCTer bygger en individuell læreplan ut av et bredt utvalg av valgfag, varierer karrierer som uteksaminerer etter hver persons mål. Våre alumni tar sin grad i ulike felt: rådgivning, ideell ledelse, offentlig administrasjon, media relasjoner, informasjonsvitenskap, produktdesign, utdanning, journalistikk, blant mange andre. Noen kandidater fortsetter på topp Ph.D. programmer og karrierer i akademia.
Til tross for forskjellene, tilbyr alle CCTers disse ferdighetene som er høye etterspørselskvaliteter i en verden med rask forandring:
- anvende kreativ tenkning, kritisk empati og analytisk fokus for å løse problemer.
- kommuniserer enkelt med personer som ikke deler jargong eller antagelser.
- gir lyd perspektiver på hvordan teknologi påvirker sosial atferd.
Dette er ferdigheter som fungerer når de som velger å bruke dem, gir dem muligheten til å tilpasse seg og tilpasse seg karrieremuligheter på måter som passer dem. I stedet for å trene for en etablert industri, forbereder våre studenter seg på lederroller i nye, voksende felt.
Post-CCT Karriere
Våre alumner gjør ikke bare deres mark på et bredt spekter av felt, men med de ferdighetene de utviklet hos CCT, kan de fortsette å vokse og utforske nye baner. Her er bare noen få eksempler på stillinger som holdes av CCT grads:
- Felt: Informasjonsteknologi og -politikk
- Google+ på Alfabet, User Experience Researcher
- Microsoft, Senior Prosjektleder
- Q-Industries, Design Technologist
- Felt: Kunst, Underholdning og Design
- National Gallery of Art, sjef for web og ny media
- NPR, Research og Data Marketing Specialist
- The Smithsonian Institution, Curator
Felt: Forskning, politikk og utdanning
- Aspen-instituttet, prosjektleder
- Pew Research Center, Seniorforsker
- US Department of State, Senior New Media Advisor
Felt: Internasjonale saker, frivillige organisasjoner og utvikling
- Inter-American Development Bank, Senior Analytiker
- Verdensbanken, Global Operations Officer
- Felt: Journalistikk og media
- CNN, Senior Digital Politisk Produsent
- NPR, Talk of the Nation, assosiert produsent
- PBS, assisterende direktør
- WashingtonPost.com, News Designer
- Felt: Kommunikasjon og rådgivning
- Booz Allen Hamilton, direktør for Brand
- HOVED markedsføringsbyrå, Senior Strategist
- Capital One, Senior Digital Brand Associate
- Excella Consulting, teknologikonsulent
Slik søker du:
- Fullfør en Gjør deg selv online søknad.
en. Gi e-postadresser til tre anbefalere.
b. Last opp disse dokumentene:
Angivelse av formål
CV eller CV
Akademisk Skrifteksempel
CCT tilleggsskjema
c. Betal søknadsavgiften. - Lag ordninger for at disse dokumentene skal sendes til Graduate School of Arts and Sciences:
en. Universitet transkripsjoner
b. GRE testresultater
c. TOEFL / IELTS testresultater - Opprett og send inn en videooppgave (valgfritt) for å supplere søknaden din.
Opptak
Galleri
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.