Ma i lingvistikk (språk og kommunikasjon)
Georgetown University - Graduate School of Arts & Sciences
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Washington, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 2 139 / per credit *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Opplæring og obligatoriske gebyrer for 12 studiepoeng
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
MA i språk og kommunikasjon er et profesjonelt orientert program innen lingvistikkavdelingen ved Georgetown University. Dette programmet dyrker sterk forskning og analytiske evner i sosiolingvistikken, spesielt diskursanalyse (f. Eks. Narrativ analyse og tverrkulturell kommunikasjon), etnografi og pragmatikk. Programmet er designet for å knytte disse teoriene til å praktisere i en rekke fagområder.
Dette programmet er egnet for høyskole kandidater med BA eller BS (med hovedfag inklusive, men ikke begrenset til, humaniora og samfunnsvitenskap) interessert i å bruke sin sosiolinguistic trening i faglige sammenhenger. I tillegg er dette programmet også hensiktsmessig for medlemmer av arbeidsstyrken (offentlig og privat sektor) som søker fremskritt, eller de som ønsker ytterligere legitimasjon for medisinsk, lov eller forretningsskole.
MLC studenter deltar i profesjonell sosialisering hendelser og karriere utdanning aktiviteter rettet mot sosiolinguists. Denne personlige karriereutviklingen er utformet slik at studentene kan artikulere hvordan deres ferdigheter og opplæring er av særlig verdi i arbeidsplassinnstillinger, institusjoner og yrker som i stor grad avhenger av språk for å nå sine mål.
Student læringsmål
MLC har som mål å gi studentene muligheten til å:
(a) identifisere emner og problemer i bruk av språk og kommunikasjon som er mottagelig for sosiolinguistisk, diskurs og pragmatisk analyse.
(b) engasjere seg i kritisk tenkning om ulike løsninger på kommunikative problemer og konsekvensene av disse løsningene.
(c) forstå virkningen av språk på kommunikasjon på arbeidsplassen, med mulig fokus på medisinske, juridiske og forretningsinnstillinger.
(d) bruk et bestemt sett med ferdigheter som kreves for å analysere språk og kommunikasjon, beskrevet nedenfor:
Å utvikle en oversikt over muntlig dialog og sosial samhandling er avgjørende for analyse. Selv om forskere alltid holder lyd- og videobåndopptak av dataene deres, krever detaljerte analyser en transkripsjon av pågående samtalekommunikasjon, inkludert informasjon om prosodi (rytme, hastighet) og intonasjon ("melodien" av snakk), notering av ikke-vokal kommunikasjon og indikasjoner på samtidig tale / handling (f.eks. når uttrykk og handlinger starter og stopper, inkludert overlapper).
Diskursanalyse krever muligheten til å segmentere en pågående strøm av snakk og samhandling. Studentene skal kunne finne og identifisere språklige former (for eksempel identifisere klausuler, setninger og syntaktiske bestanddeler), samt enheter som oppstår under sekvensiell og inkrementell organisering av snakk og dens underliggende handlinger av diskurs (f.eks. Diskursmarkører og partikler, adjacency par , svinger og svinger-konstruksjonsenheter, talehandlinger og bevegelser, intonasjons- og ideenheter, emner og overganger mellom emner).
En stor del informasjon blir presentert under diskurs: noe av det er allerede kjent for samtalepartnere; annen informasjon er ny; Likevel er annen informasjon delvis kjent og delvis ny. Studentene skal være kjent med rammer for å analysere hva som kalles "informasjonsstatus" for referenter (dvs. det som snakkes om) og predikasjoner (dvs. hva som blir sagt om det). Entailed i denne oppgaven er en grunnleggende evne til å identifisere grammatiske bestanddeler (for eksempel differensiere typer klausuler, kjennskap til spenning, aspekt og stemme), for å glatte leksikalsk og grammatisk aspekt, å være kjent med forutsetninger og skalaravledninger.
Siden språkets kommunikative innhold ikke alltid er direkte oppgitt, må studentene lære de filosofiske rammene og språklige verktøyene for å identifisere hva som formidles direkte (eller indirekte), eksplisitt (eller implisitt gjennom inngrep). Også viktig her er kjennskap til de ansiktsbesparende strategiene identifisert med høflighetsteori, sammen med deres generelle sosiale distribusjon og kulturelle variasjon.
Kvantitativ analyse er en viktig del av mange språklige analyser på ulike nivåer, fra uttalelse (som en del av stil eller nivå av uformell / forsiktig tale) til ord (f.eks. Bruk av diskursmarkører, adresseforhold, inkluderende / eksklusive pronomen), setningsstruktur (f.eks. ved å stille forespørsler), sjanger (f.eks. struktur av en liste eller fortelling). Ofte kan egenskaper av innstilling eller situasjon bli utsatt for kvantitativ analyse. Studentene må lære å identifisere variabler, kodevarianter, telle resultater, organisere dataene sine i tabeller og bruke grunnleggende hypoteser ved å teste statistiske teknikker.
Kvalitativ analyse er en viktig del av mange analyser av språkbruk. Ikke bare er det en forutsetning for mange kvantitative analyser (det som er "telles" må først defineres som en enhet som er meningsfull i språklige eller interaksjonelle termer), men den kvalitative analysen er også kritisk av andre grunner. For å forstå deltakeres perspektiver på hva de gjør når man bruker språk, blir en forsker ofte en deltaker / observatør (som innebærer feltarbeid, notatbøker og journalføring), lærer å bruke tape og videoopptakere og å utføre en mange intervju typer. Mest sett må en forsker lære å innlemme pågående observasjoner i utformingen av et prosjekt når de kommer fram og som selve prosjektet utfolder seg. Til slutt må man forstå styrken og svakhetene i både kvantitative og kvalitative forskningsteknikker, deres gjensidig avhengighet, og hvordan (og når) å bruke begge.
Evner som diskuteres i denne delen, kommer først og fremst gjennom kurs. I praktisk talt alle våre kurstilbud, vil studentene lese en rekke primære kilder og forskningsrapporter som dykker inn i et bredt spekter av emner og problemer adressert gjennom sosiolingvistikk, diskursanalyse og pragmatikk. Alle kursene kombinerer foredrag, diskusjon og workshop sessioner. Oppgaver og prosjekter vil kreve at studentene tenker kritisk på hvordan ulike forskere har adressert et problem og prøver enkelte prøveanalyser av seg selv (ved å undersøke et lignende problem i forskjellige data, det samme problemet på forskjellige måter og forskjellige problemer på en lignende måte) .
Program Krav
Oversikt
MLC gir studentene generelle ferdigheter i sosiolingvistikk, diskursanalyse og pragmatikk, og lærer dem hvordan man bruker disse ferdighetene til å løse konkrete problemer i arbeidsplassinnstillinger, institusjoner og yrker som i stor grad er avhengig av språk for å nå sine mål. Grunnlaget for ferdighetene er oppnådd gjennom våre obligatoriske kurs og valgfag. Studentene kan fullføre kursene for programmet (avhengig av valg av studieplan og antall kurs per semester) i ett studieår. Programmet har to forskjellige muligheter for ferdigstillelse:
- 8 kurs (24 studiepoeng) og masteroppgave
- 10 kurs (30 studiepoeng)
Krav
- Generell lingvistikk (lyd, form og betydning). Studenter med ingen vesentlig bakgrunn i lingvistikk bør registrere seg for ett av følgende emner i sitt første år. Kursvalg bør gjøres i samråd med rådgiveren. (Dette kravet kan fravikes for studenter med lingvistikkbakgrunn, men opplæring i disse områdene oppfordres.)
- LING 401: Generell lingvistikk
- LING 410: Fonetikk
- LING 411: Fonologi
- LING 427: Syntaks I
- LING 485: Kognitiv grammatikk
- LING 531: Semantikk og pragmatik I
- LING 478: MLC Proseminar. Dette er et profesjonaliseringskurs designet for å illustrere hvordan man bruker lingvistikk i faglige sammenhenger. Tilbys i vårsemesteret. Studentdeltakelse er nødvendig for faglige utviklingsarrangementer gjennom hele året.
- 3 ekstra "core" -kurs, som kultiverer metodiske, teoretiske og kjerneanalytiske kompetencer (i sosiolingvistikk inkludert variasjonsanalyse eller diskursanalyse) som skal velges fra følgende (merk at kurstilbudene kan endres og at tilsvarende kurs kan bli erstattet) :
- LING 481: Sosiolinguistisk Variasjon
- LING 483: Diskursanalyse: Fortellende
- LING 484: Diskursanalyse: Samtale
- LING 495: Etnografi for kommunikasjon
- LING 496: Interkulturell kommunikasjon
- LING 570: Introduksjon til sosiolingvistikk
- LING 571: Sosiolinguistiske feltmetoder
- Valgfag:
3-5 kurs (avhengig av masteroppgavene), velges fra listen ovenfor (med tillatelse fra rådgiver) eller fra andre kurs i lingvistikk, inkludert men ikke begrenset til:- LING 352: Utdanningsgrunnlag
- LING 355: Språk i USA
- LING 367: Computational Corpus Lingvistikk
- LING 380: Språk og politikk
- LING 385: Språk og Multimedia Diskurs
- LING 387: Språk, kultur og tanke
- LING 402: Forensic Lingvistikk
- LING 403: Språk og loven
- LING 405: Språk og sosiale medier
- LING 445: Språkkontakt
- LING 447: American Dialects
- LING 454: Lingvistikk og lesing
- LING 584: Statistikk for lingvistikkforskning
- LING 583: Intertekstualitet
- LING 586: Språk og identitet
- LING 589 Institusjonell diskurs
Alternative kurs som reflekterer individuelle studenters behov og interesser, kan velges under veiledning fra fakultetsrådgiver. De kan inkludere kurs i lingvistikkavdelingen og andre avdelinger eller skoler i Georgetown, samt kurs på områdets universiteter (f.eks. American, George Mason, George Washington) gjennom Washington-konsortiet av universiteter.
Masteroppgave
MLC studenter må være godkjent for å forfølge avhandlingen opsjon. Ved utgangen av studieåret før oppgradering, vil du sende inn et søknadsskjema. Ved godkjenning må studenten sende inn forslag til mentor og til Graduate School. Avhandlingen vil bli veiledet av fakultetsrådgiveren med eller uten flere lesere. Etter avslutning må masteroppgaven deponeres i Graduate School.
Du vil ønske å spørre noen som er kjent med arbeidet ditt, og hvis generelle interesser er i tråd med prosjektets. Du må bare ha en mentor (leser) til oppgaven din, men hvis du vil ha mer enn én person som leser, kan du gjøre det (bare husk å diskutere dette med mentoren din). Hvis denne personen ikke er et fullstendig medlem av fakultetet for lingvistikk, må du fylle ut et forespørselsskjema.
De fleste studenter tar et fullt akademisk år for å skrive avhandlingen. Ideelt sett vil du ønske å velge en mentor og møte med mentoren din om prosjektideer og forberede året før du planlegger å sende inn oppgaven din. Du må være fullt registrert og innlevert i klasser semesteret du legger inn avhandlingen din. Hvis du er ferdig med kurs, betyr dette at du vil melde deg på avhandling Forskning (LING 999). Siden tidsfrister varierer år etter år, kan studentene henvende seg til avdelingen og GU-akademisk kalender.
Innleggelser
Søknadsmateriale
Alle søknadsmaterialer kreves med mindre annet er angitt.
- Applikasjonsform;
- Ikke-refunderbart søknadsgebyr;
- Hensikten med formålet (500-ords grense);
- Skriveeksempel (se nedenfor);
- Offisielle transkripsjoner (alle tidligere høyere utdanningsinstitusjoner);
- Offisielle anbefalinger (3);
- Gjenoppta / CV;
- * GRE Score;
- * TOEFL / IELTS (kreves for alle utenlandske engelsktalende, se nedenfor).
Vennligst se Graduate School's Application Requirements Checklist for mer informasjon.
(* ETS test kode nummer er 5244)
Alle som går inn i studenter som ikke er engelskspråklige, må ta eksamen i engelsk sammensetning før registrering. Studenter som ikke klarer å demonstrere tilfredsstillende ferdigheter i denne eksamenen, vil bli pålagt å fullføre et kurs i senter for språkopplæring og utvikling.
Søkere må levere passende faglige eller faglige skriftlige prøver på engelsk, for eksempel et semesteroppgave, avhandling eller faglige artikler som viser skriftlig og analytisk ferdighet. Vi har ingen lengdekrav, men anbefaler at innsendinger er mellom 15 og 30-40 sider.
Merk at søknaden din vil bli sendt direkte til Graduate School of Arts and Sciences.
Graduate Record Examination
Resultater av General Test for Graduate Record Examination (GRE) er påkrevd for alle søkere bortsett fra utenlandske søkere til MAT programmet. Det er ingen minimumskrav på GRE. Testresultatene må være mottatt innen søknadsfristen. Søkere bør tillate seks til åtte uker fra testdatoen for rapportering av score til institusjonen. Søknader vil ikke bli vurdert uten GRE-poeng. Informasjon om registrering for å ta GRE kan finnes på nettstedet for utdanningstesting.
Engelsk ferdighet
TOEFL / IELTS Alle søkere som ikke er innfødte engelsktalende er pålagt å demonstrere et kunnskapsnivå på engelsk som er tilstrekkelig til å oppfylle opptakskravet til Graduate School of Arts and Sciences. Ferdighet kan demonstreres ved mottak av en bachelor eller avansert grad fra en akkreditert institusjon for høyere utdanning i USA eller fra et universitet hvor engelsk er det primære undervisningsspråk. Alle andre ikke-morsmålsmedlemmer må oppnå minst en minimumscore på TOEFL- eller IELTS-testen. Testresultatene må være mottatt innen søknadsfristen. Søkere bør tillate seks til åtte uker fra testdatoen for rapportering av score til institusjonen. Søknader vil ikke bli vurdert uten GRE eller TOEFL / IELTS score.
- TOEFL: En minimumscore på 600 (papirbasert test) eller 250 (datamaskinbasert test) eller 100 (iBT-test) på testet av engelsk som fremmedspråk (TOEFL). (ETS.org)
- IELTS: En minimumscore på 7,5 fra det internasjonale engelskspråketestsystemet.
Kontakt avdelingen
Hvis potensielle søkere har spørsmål om forskning eller undervisning, oppfordres de til å kontakte de fakultetets medlemmer som har størst interesse for sine egne.
Hvis potensielle studenter har administrative spørsmål eller generelle spørsmål om søknadsprosessen, oppfordres de til å kontakte Erin Esch Pereira, kandidatprogramkoordinator.
Opptak
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.