Ma i markedsføring
Webster University School of Business and Technology
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
St. Louis, USA
Språk
Be om info
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Målet med markedsføringskjernen er å gi studentene mulighet til å studere dynamikken i menneskelig atferd som påvirker markedsføringsbeslutninger. Inkludert i denne analysen er en undersøkelse av effektive markedsføringspraksis og prosedyrer og de analytiske teknikkene som kreves før grunnleggende markedsføringsbeslutninger.
Program Curriculum
De 36 studiepoengene som kreves for master of arts (MA) eller 48 studiepoeng som kreves for master of business administration (MBA) må inkludere følgende kurs for en hoved / vekt i markedsføring:
MRKT 5000 Markedsføring (obligatorisk kurs)
MRKT 5890 Markedsføringsstatistikk
MRKT 5920 Marketing Channel Management
MRKT 5940 Reklamehåndtering
MRKT 5960 Markedsføringsledelse
MRKT 5970 Markedsanalyse
MRKT 5980 International Marketing
MRKT 6000 Integrerte studier i markedsføring
I tillegg velger studenten valgfrie kurs som tilbys i denne hoved- og / eller fra studieplanene i andre hoved- og teknologiverskoler.
Dersom det nødvendige kurset fravikes, må studenten velge et valgfag fra denne hovedkurs eller fra studieplanen for en annen hovedskole for næringsliv og teknologi. Studenter som forfaller doble majors som har det nødvendige kurset (e) fravikes, vil bare fullføre de resterende obligatoriske kursene for de to majors.
Opptakskrav til programmet
Vis ditt engasjement og din vilje til å lykkes på handelshøyskolen ved å ta GMAT-eksamenen – den mest brukte eksamenen for opptak som måler dine kritiske tenkning og resonneringsevner.
Last ned GMAT-miniquizen for å få en smak av spørsmålene du finner i eksamen.