Master i e-business og digital markedsføring
International Hellenic University (IHU)
Nøkkelinformasjon
Velg plassering
Campus plassering
Thessaloniki, Hellas
Språk
Engelsk
Studieformat
Blandet, Fjernundervisning, På universitetsområdet
Varighet
18 - 30 måneder
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
03 Jun 2024
Tidligste startdato
Oct 2024
Introduksjon
Entreprenørielle ferdigheter, når kombinert med dyp teknisk kunnskap, kan føre til produksjon av innovative ideer i den globale konkurranse e-Business miljø. Denne nye hovedfags Kurset tar sikte på å gi balansert og godt designet opplæring i både prinsippene for programvare og telekommunikasjon anvendt til e-forretningspraksis, samt de essensielle ledelsesmessige, markedsføring og finansiering ferdigheter som trengs for å starte opp og kunne kjøre en e- Business. Den 14-måneders kurs vil appellere til nyutdannede forfølge en karriere i en rekke av gründer, ledelsesmessige og markedsføring stillinger i IKT eller andre lignende IT-orientert domene i emergent kreative økonomien. Pensum gir en kombinasjon av teoretiske kunnskaper og praktiske ferdigheter, med fokus på e-Business / e-handel og de underliggende teknologier:
- Prosjektledelse, ledelse og team som arbeider
- Ledelse og markedsføring
- Entreprenørielle ferdigheter og kunnskap som trengs for å utvikle oppstart bedrifter
- Viktige ferdigheter på strategiske beslutninger, om innovasjon og teknologiledelse,
- Essensielle kommunikasjonsevner
- Øvelse praksisrettet undervisning basert på casestudier og virkelige eksempler
- Ferdigheter knyttet til dataanalyse og evaluering
- Planlegging og tidsstyring
The Master i e-Business og Digital Marketing Programmet fremmer læring og undervisning preget av et mangfold av ressurser og undervisning stiler og teknikker, som anerkjenner at Universitetet opererer i et stadig skiftende miljø. Arbeidsformene skal bidra til utvikling av disse ferdighetene, ved å oppmuntre ikke bare evner til abstrakt resonnement, men også elevenes kapasiteter for selvstendige og selvmotivert læring, problemløsning ferdigheter, og noen av de kunnskaper og ferdigheter, som er felles for sysselsettingen i mange områder.
Dette programmet er laget for universitetsutdannede av Telekommunikasjon, Informatikk / Computer Science, og elektroteknikk, men også for naturvitenskap og økonomiske og forretningsmessige avdelinger, med en sterk bakgrunn i IKT og en sterk motivasjon til å forfølge en karriere innen kommunikasjon og Cyber Security relaterte domener .
The Structure
The Master i e-Business og Digital Marketing (heltid) er et 14-måneders program går over tre semestre. Forelesninger i hovedsak foregå på kveldstid på hverdager. Det er også tilgjengelig i deltid modus over 26 måneder for de som ikke kan forplikte seg til en full-time program enten på jobb eller andre grunner.
Ved ankomst på IHU alle studenter delta grunnkurs i Java og SQL, har som mål at for å bringe alle innkommende studenter til samme nivå med hensyn til noen av programmerings kunnskap som er nødvendig. I løpet av første periode, er alle studenter pålagt å følge fem (5) Obligatorisk sentrale kurs. I løpet av andre periode, alle studenter følger ytterligere tre (3) nødvendige kurs kombinert med to (2) valgfag. Til slutt, i løpet av tredje periode, er arbeidet dedikert utelukkende til masteroppgave.
Søknadsfrister
Den IHU opererer på en rullende innleggelser grunnlag, i to (2) runder med søknader.
- Søknad Runde 1 cut-off date: 15 juni 2015 - Søknad Runde 2 cut-off date: 16 oktober 2015 Dette betyr at kandidater søke om og er innlagt på våre programmer hele året, frem til slutten av den første runden (15 juni ). Runde to søknader vil bli vurdert i henhold til tilgjengeligheten av plasser i programmet etter runde 1.
Vi foreslår imidlertid at du søke så tidlig som mulig for å sikre en rask respons og sted tilgjengelighet.
Opptak
Læreplan
1. semester kjernekurs
- IKT-ledelse
- Digital markedsføring
- Web Analytics
- Data Science for Business: Teori og praksis
- IKT Essentials
2. semesters kjernekurs
- Digitalt entreprenørskap: Utvikle og finansiere en e-business
- Sosiale medier og nettsamfunnsledelse
- Digitale organisasjoner: e-handel og e-forvaltning
Valgemnene
I løpet av andre semester skreddersyr studentene programmet ytterligere ved å velge valgemner. Valget av valgemner skal utgjøre 12 stp (2 emner). Noen av valgemnene tilbys kanskje ikke i et bestemt år, helt avhengig av studentenes etterspørsel.
- Big Data og Cloud Computing
- Digital Business Strategy
- Data Mining
- Menneskelig datamaskininteraksjon, design og brukeropplevelse
- Markedsanalyse og analyse
- Konsulentprosjekt
Deltidsansatte deltar på følgende kurs i løpet av de to (2) studieårene: 1. år Semester 1: IKT Management, IKT Essentials | Term 2: Digitalt entreprenørskap: Utvikle og finansiere en e-business, sosiale medier og nettsamfunnsledelse, digitale organisasjoner: e-handel og eGovernment 2. år Term 1: Digital markedsføring, nettanalyse, datavitenskap for bedrifter: teori og praksis | Termin 2: To (2) valgfag | Termin 3: Avhandling
Avhandlingen
I løpet av tredje semester arbeider studentene med masteroppgaveprosjektet sitt, hvis temaområde er relevant for studieprogrammet deres og deres interesser. Avhandlingen gir en god mulighet til å anvende teori og konsepter lært i forskjellige kurs på et e-business problem eller utfordring i den virkelige verden. Studentene blir veiledet gjennom prosjektene sine av et medlem av det akademiske fakultetet og de akademiske assistentene. Etter innlevering av avhandlingen presenterer studentene sine prosjekter for klassekamerater og fakultetet ved en spesiell begivenhet.
Stipend og finansiering
School of Science & Technology tilbyr flere stipend for programmene den tilbyr, og dekker en betydelig andel av avgiftene. Disse stipendene er konkurransedyktige. Tildelingskriterier inkluderer kvaliteten på den første graden, kandidatens karakterer, hans/hennes beherskelse av det engelske språket og den generelle profilen. Kandidater for stipend bør inkludere et eget brev med søknadsdokumentene der de ber om å bli vurdert for et stipend, med begrunnelse for hvorfor de mener de kvalifiserer.
Karrieremuligheter
I et raskt utviklende marked krever startups, men også etablerte IKT-selskaper eksperter med en dyp forståelse av både teknologiske og forretningsmessige aspekter ved entreprenørskap. Nyutdannede fra MSc in e-Business and Digital Marketing-programmet kan spille en sentral rolle i veksten og internasjonaliseringen av praktisk talt enhver bedrift eller organisasjon, og bidra til å bygge bro over gapet mellom teknologi og virksomhet, ved å bruke kunnskapen deres i de nye forretningsmodellene, fremvoksende teknologier og styring og utnyttelse av innovasjon. Derfor er det sett for seg et mangfold av arbeidsmuligheter for nyutdannede fra dette programmet. Indikativt inkluderer de:
- IKT-selskaper
- Nye teknologistartups
- Multinasjonale selskaper og små og mellomstore bedrifter (SMB)
- e-handel og helseprogramvareselskaper
- Mobilnettleverandører og bredbåndsinternettleverandører
- Sensornettverk og telematikkselskaper
- Venturekapitaler og hedgefond
- Konsulentfirmaer
I tillegg til tekniske ferdigheter oppnådd gjennom studier, drar studentene våre nytte av universitetets utmerkede karrierekontor, for å oppnå essensielle myke ferdigheter (f.eks. kommunikasjonsevner, intervjuforberedelse, CV-skriving etc.) for bedre å forberede seg på arbeidsmarkedet.