Mester i global menneskelig utvikling (mghd)
Georgetown University - SFS - School of Foreign Service
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Washington, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 2 065 / per credit
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Den Master of Global Human Development Er et innovativt, akademisk strenge ferdighetsbasert oppgraderingsprogram som er utformet for å forberede neste generasjons utviklingsprofessorer til å jobbe med offentlige byråer, private bedrifter og ideelle organisasjoner som er involvert i sektoren. Gjennom kurs, utdanning og praktisk yrkeserfaring, forstår studentene utfordringene i utviklingen og utvikler kunnskap, ferdigheter og erfaringer som er nødvendige for å bli ledere på sitt felt, og gjør en forskjell i vårt globale samfunn.
Om programmet
En milliard mennesker i dag lever fortsatt i ekstrem fattigdom. Å redusere verdens fattigdom og fremme vekst og utvikling i fattige land er blant de store utfordringene og mulighetene i det 21. århundre. Å bringe om denne forandringen har aldri vært mer presserende eller mer fremtredende i den offentlige diskursen om internasjonale relasjoner, eller i prioriteringen av kandidatstudenter vurderer deres fremtidige karrierer.
Siden begynnelsen av 1990-tallet har utviklingsutøvere og politiske beslutningstakere utviklet seg betydelig i sine syn på hva som utgjør "utvikling" - fra et eksklusivt fokus på beregninger av økonomisk vekst og fattigdomsreduksjon til en mer holistisk følelse av "menneskelig utvikling". Nobelpristageren Amartya Sen er best kjent for sitt banebrytende arbeid på behovet for et mer inkluderende rammeverk som fremmer menneskelig blomstring i det fulle forstand, blant annet for å øke folks valg, slik at de får friheten til å oppnå det de verdsetter og utviklingen av deres individuelle evne til å Oppnå menneskelig verdighet.
Målet med Master of Global Human Development er å forberede studentene - gjennom kurs, utdanning og praktisk yrkeserfaring - å forstå utfordringene i utviklingen og gi dem verktøy og erfaring for å takle disse utfordringene som vellykkede fagfolk.
Eksperter og erfarne utøvere i utvikling i dag bekrefter at feltet internasjonal utvikling krever fagfolk med grunnleggende kunnskaper om utvikling, sterke analytiske ferdigheter, spesialisert kunnskap om spesielle områder av utvikling og relevante ferdigheter som kommer fra direkte erfaring i utvikling.
Vellykkede fagfolk i utvikling må trent i en rekke relevante disipliner. De må ha grunnleggende kvantitative og analytiske ferdigheter. De må ha kjennskap til ett eller flere spesialiserte utviklingsområder, som helse, privat virksomhet eller miljø / klimaendringer. De må være fleksible og kunne jobbe i en rekke ulike organisasjoner, noe som de sikkert vil gjøre i løpet av sine karrierer. Og de må forstå, både gjennom studiene og deres praktiske erfaring i utviklingsrealiteter, kompleksiteten og utfordringene - samt fordelene - for å fungere som en utviklingsprofessor. Denne graden søker å gi sine kandidater med alle disse kompetansene og mer.
Curriculum
Global Human Development læreplanen er streng og omfattende; Kjernefag omfatter en rekke emner, inkludert utvikling av økonomi, politikk og sosial endring, programdesign og implementering, evaluering, kvantitative og kvalitative metoder, finansiering og ledelse. Studenter som driver Master of Global Human Development vil fullføre 16 trekursuskurs (totalt 48 studiepoeng), et sommerfeltprosjekt og minst ett internship. I tillegg vil studentene delta i ferdigheter klinikker og workshops, delta på høyttaler hendelser og jobbe med mentorer trukket fra utviklingssamfunnet i Washington, DC.
Studenter som forfølger Master of Global Human Development, sannsynligvis grensesnitt med en eller flere av de mange Georgetown-enhetene som utforsker internasjonale utviklingsproblemer gjennom forskning eller service.
Utenriksdepartementet
- Institutt for studier av internasjonal migrasjon
- Mortara senter for internasjonale studier
- Master of Science i utenriksstøtte
Andre steder ved Georgetown University
- Berkley senter for religion, fred og verdens anliggender
- Senter for interkulturell utdanning og utvikling
- Senter for sosial rettferdighetsforskning, undervisning og service
- Institutt for lov, vitenskap og global sikkerhet
- Institutt for reproduktiv helse
- Amerikanske-afghanske kvinners råd
- McDonough School of Business
Kurser
- GHDP-501 Utviklingsøkonomi: Vekst
- GHDP-502 Politisk økonomi for internasjonal utvikling
- GHDP-503 Kvantitative metoder for forskning og evaluering i utvikling
- GHDP-504 Strategi, design og implementering
- GHDP-505 Utviklingsøkonomi: Fattigdom
- GHDP-506 Evaluering for utvikling
- GHDP-507 Development Finance
- GHDP-598 Ledelsesanalyse og praksis I
- GHDP-599 Management Analysis & Practice II
Capstone-prosjektet
The Capstone Project er kulminasjonen av studentens to år selvfølgelig arbeid og opplevelser i Georgetown. Det er en integrert del av kjerneplanen tatt i løpet av det andre året av Global Human Development Programme, Management, Analysis & Practice in Development I & II (GHDP 598 & GHDP 599). GHDP 598 og 599 er designet for å gi støtte og retning til studenter som skriver sitt Capstone-prosjekt. Arbeide parvis, er prosjektet designet for å gi studentene mulighet til å samle de kunnskaper og ferdigheter de har oppnådd gjennom hele programmet, og anvende dem på en real-world utfordring identifisert i fellesskap med en organisasjon som arbeider i utviklingsfeltet (klienten) . Klienten kan være en regjering, donorbyrå, frivillig organisasjon, virksomhet, grunnlag eller annen organisasjon som arbeider i utvikling.
Summer Field Project
Siden etableringen av GHD-programmet i 2012 har studentene tilbrakt sommeren mellom de to årene som studerte som praktikanter på oversjøiske felt i 10-12 uker med en rekke utviklingsorganisasjoner, inkludert frivillige organisasjoner, hjelpebyråer, rådgivende firmaer, Sosiale bedrifter, multinasjonale selskaper og stiftelser. I 2016 ble studentene plassert med vertsbyråer i 15 land i Afrika, Asia, Latin-Amerika og Midtøsten. Deres oppgaver varierte fra utforming av randomisert kontrollforsøk (RCT), til evaluering av humanitære hjelpeprogrammer, til rådgivende roller i statlige departementer. Fra disse sommerfeltprosjektene får studentene praktisk erfaring innen profesjonell utvikling, samt mulighet til å øve og utvide det de har lært i klasserommet. Sommerfeltprosjekter utdyper studentens tekniske spesialisering og tillater dem å reflektere over effektiv og etisk utviklingspraksis.
Sommerfeltprosjekter er en viktig del av det globale menneskelige utviklingsprogrammet, og støttes av studentenes vanlige kursarbeid. Kjernekurset "Overvåking og evaluering av prosjekter og programmer", som alle studenter skal ta i andre semester i sitt første år, er for eksempel utformet for å forberede studentene til sine sommerprosjekter. I høstsemesteret i sitt andre år er plakater som summerer sommerfeltprosjekter den første påkrevde oppgaven i kurset "Management Analysis & Practice", og studentopplevelser gir grunnlag for diskusjon om ledelses- og ledelsesutfordringer utviklingsutøvere møter under deres profesjonelle karrierer. Studentene er også i stand til å trekke på sin sommerfelt erfaring i papirer og rapporter innsendt for andre kurs, potensielt inkludere Capstone prosjektet som er et kjerne krav til GHD Masters degree.
Finansiering av reiseutgifter og et beskjedent stipend er gitt av GHD-programmet, eller i enkelte tilfeller av vertsbyråer hvor studentene er plassert for sommeren.
Sikkerhets- og sikkerhetsprotokoller for reise og arrangementer er koordinert med OGS.
Praksisplasser
Interning i Washington, DC, mens du er innlogget i GHD-programmet, gir en uvurderlig mulighet for profesjonell vekst og utvide studenters faglige nettverk. Studenter som intern er i stand til å utvikle faglige ferdigheter, forbedre sine CVer, forfine karriere målene sine, og bygge videre på erfaringer i akademisk kurs. GHD-studenter er pålagt å ha minst ett internship i løpet av studiet som bygger ferdigheter og kunnskaper i sitt spesialiseringsområde. Hvis en student forfølger mer enn ett tematisk område eller et regionalt fokus, vil avdelingen avgjøre om mer enn ett internship er nødvendig for å ta opp alle aspekter av spesialiseringen.
Praktikplasser kan være:
- For et semester eller et år
- Med en organisasjon eller flere, avhengig av studentens spesialisering, tematisk fokus og regionale interesser
- Betalt eller ubetalt
GHD Internship organisasjoner har inkludert:
- Redd Barna
- Relief International
- Inter-American Development Bank
- FN-stiftelsen
- Interaksjon
- Solimar International
- DAI
- Senter for katastrofefilantropi
- International Medical Corps
- Global integritet
- Mercy Corps
- Verdensbank
- Handlingshjelp
- John Snow Inc.
- FN-stiftelsen
- US Department of State
- Asia Foundation
- Vital Voices
- Transparency International-USA
- Techno
Spesialiseringer og sertifikatprogrammer
En av styrken til det globale menneskelige utviklingsprogrammet er tilgangen til opplæringsnivå kurs over et bredt spekter av høgskoler disipliner innen Georgetown University. Vi gir mulighet for studenter til å bruke noen av deres valgfag til å skaffe seg en spesialisering mens de forfølger sin grad, noe som krever ferdigstillelse av 9 studiepoeng på et fokusert emne som Global Health eller Education and Human Capital.
De mest populære spesialiseringene er listet mer detaljert i menyen. Det er også en rekke kurstilbud knyttet til kjønn, humanitær bistand, konflikt, vitenskap og teknologi og regionale studier.
Mange studenter velger å bruke sine valgfrie kurs for å forfølge et mer formelt sertifikat som tilbys gjennom andre Georgetown University-programmer i stedet for en spesialisering.
Karriere rådgivning
Karriererådgivning er en integrert del av hver elevs erfaring. Målet med master i Global Human Development er å gi studentene en utmerket grunnlag i utviklingspraksis og å hjelpe dem med å ta de neste skrittene mot en utfordrende og givende karriere etter eksamen. Gjennom karriere rådgivning, mentorskap, ferdigheter klinikker, møte med utvikling fagfolk og praktikplasser, vil programmet utruste elevene med ferdigheter, erfaringer og kontakter for å være forandringskapene i utvikling i det 21. århundre. I tillegg tilbyr Skole for utenriksstasjonens Graduate Career Development Center et komplett spekter av karriere tjenester og verter karriere relaterte hendelser.
Etikk Retreat
Det globale menneskelige utviklingsprogrammet er vertskap for en off-campus Ethics Retreat-helg i løpet av programmets første måned. Denne helgen er utformet for å introdusere en dialog mellom studentkohorten, fakultetet og personalet om hva etiske dilemmaer og situasjoner kan forekomme i feltet, og hvilke typer rammer kan brukes til å håndtere dem.
Mange av våre elever siterer Etikkretten som en bonding-opplevelse som setter tonen for deres faglige og fakultetets interaksjoner gjennom hele toårsprogrammet.
Utviklingspraksis arbeider for å forbedre tilstanden til menneskeheten over hele verden, og møte de etiske problemene som skyldes engasjement i komplekse, livlige og ofte ustabile miljøer. Marion Jehane Abboud, GHD '17, og Kyle Goeckner-Wald, GHD '17, tilbrakte helgen med sine klassekamerater og fakultet, takket være disse spørsmålene og, her, tilbyr sine tanker.
Opptak
Læreplan
Læreplan
Læreplanen for global menneskelig utvikling er streng og omfattende; kjernekurs dekker en rekke emner, inkludert økonomi for utvikling, politikk og sosial endring, programdesign og implementering, evaluering, kvantitative og kvalitative metoder, finansiering og ledelse. Studenter som forfølger Master of Global Human Development vil fullføre 16 tre studiepoengs kurs (totalt 48 studiepoeng), et sommerfeltprosjekt og minst ett internship. I tillegg vil studentene delta i ferdighetsklinikker og workshops, delta på foredragsarrangementer og jobbe med mentorer hentet fra utviklingssamfunnet i Washington, DC.
Studenter som forfølger Master of Global Human Development vil sannsynligvis ha kontakt med en eller flere av de mange Georgetown-enhetene som utforsker internasjonale utviklingsspørsmål gjennom forskning eller service.
Skole for utenrikstjeneste
- Institute for the Study of International Migration
- Mortara senter for internasjonale studier
- Master of Science i utenrikstjeneste
Andre steder ved Georgetown University
- Berkley Center for Religion, Peace and World Affairs
- Senter for interkulturell utdanning og utvikling
- Senter for sosial rettferdighetsforskning, undervisning og service
- Institutt for jus, vitenskap og global sikkerhet
- Institutt for reproduktiv helse
- Amerikansk-afghansk kvinneråd
- McDonough School of Business
Grunnleggende kurs
- GHDP501 Economics of Development: Growth
- GHDP502 Politisk økonomi for internasjonal utvikling
- GHDP503 Kvantitative metoder for forskning og evaluering i utvikling
- GHDP504 Strategi, design og implementering
- GHDP505 Økonomi for utvikling: fattigdom
- GHDP506 Evaluering for utvikling
- GHDP507 Utviklingsfinansiering
- GHDP598 Ledelsesanalyse og -praksis I
- GHDP599 Ledelsesanalyse og -praksis II
Program undervisningsavgift
Møt oss på veien!
Besøk lenken nedenfor for å se hvor Georgetown School of Foreign Service vil være denne høsten