Master i innovasjonsledelse
Eindhoven University of Technology
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Eindhoven, Nederland
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
EUR 2 314 / per year
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
The Innovation Management Masterstudiet fokuserer på spørsmål om hvordan man skal analysere, designe og administrere nye produkt prosesser i teknologidrevet selskap. Fordi i dagens turbulente forretningsmiljø der innovasjon innebærer ofte (kvasi) ekstern anskaffelse av teknologi og / eller nært samarbeid med kunder, leverandører og konkurrenter, er åpen innovasjon en viktig perspektiv. Programmet også tar hensyn til andre former for ny næringsutvikling, herunder entreprenørskap og nye venturing, dvs. hvor etablerte bedrifter spin off lovende forretningsinitiativ.
Som en del av en industri skole vi fokusere på de operative prosesser for innovasjon og vektlegger evne til å analysere og (re) konstruksjon innovasjonsprosesser for maksimal effektivitet og effektivitet. Dette fokuset skiller oss fra andre skoler som tilbyr innovasjonsprogrammer som Erasmus University. Videre vil kunnskap og ferdigheter du vil lære gjør du, som et individ, en viktig faktor i å forbedre noe firma innovasjonskapasitet.
Utvikling vellykkede innovasjoner innebærer mange utfordringer. For eksempel kan velge high-mulighet prosjekter på et tidlig stadium og forhindre tunge investeringer i fattige innovasjoner eller dilemma som utnytter dagens teknologi kan hindre bedrifter fra samtidig å utvikle ny teknologi, mens fokus på å utforske nye teknologier forårsake bedrifter til å svikte i å utnytte dagens muligheter . Et annet eksempel er "åpen innovasjon" tilnærming, hvor bedriftene samarbeider mye i sitt innovasjonsprosess med mange partnere. Det hjelper dem å kontrollere kostnader og gir dem tilgang til viktig komplementær kunnskap. Men dette er "åpen innovasjon" tilnærming kompleks. Det har skapt mange nye utfordringer som å finne egnede partnere, utvikle relasjonelle evner, og beskytte og dele eiendomsrettigheter. Lansering av nye produkter, overtale kundene sine fordeler, også fortsatt en utfordring.
The Innovation Management masterprogrammet kombinerer et spennende utvalg av disipliner, fra matematikk til psykologi, og dette gjelder for et bredt spekter av forretninger felt, inkludert utvikling av nye produkter, allianse ledelse og markedsføring.
Læreplan
Som en del av en industriingeniørskole fokuserer vi på de operasjonelle prosessene for innovasjon og legger vekt på evnen til å analysere og (re)designe innovasjonsprosesser for maksimal effektivitet og effektivitet. Dette fokuset skiller oss fra andre skoler som tilbyr innovative programmer som Erasmus University. Videre vil kunnskapen og ferdighetene du vil lære, gjøre deg, som individ, til en viktig faktor for å styrke ethvert firmas innovasjonskapasitet.
Å utvikle vellykkede innovasjoner innebærer mange utfordringer. For eksempel å velge prosjekter med høye muligheter på et tidlig stadium og forhindre tunge investeringer i dårlige innovasjoner eller dilemmaet om at utnyttelse av dagens teknologi kan hindre bedrifter i å samtidig utvikle ny teknologi, mens fokus på å utforske nye teknologier kan få bedrifter til å vakle i å utnytte dagens kapasitet. . Et annet eksempel er «open innovation»-tilnærmingen, der bedrifter samarbeider mye i sin innovasjonsprosess med mange partnere. Det hjelper dem med å kontrollere kostnadene og gir dem tilgang til viktig komplementær kunnskap. Imidlertid er denne "åpen innovasjon"-tilnærmingen kompleks. Det har skapt mange nye utfordringer som å finne egnede partnere, utvikle relasjonsevner og beskytte og dele eiendomsrettigheter. Å lansere det nye produktet, overtale kundene om dets fordeler, er også fortsatt en utfordring.
Masterstudiet i Innovation Management kombinerer et spennende utvalg av disipliner, fra matematikk til psykologi, og anvender dette på et bredt spekter av forretningsområder, inkludert utvikling av nye produkter, allianseledelse og markedsføring.