Master i kunst i læring og tenkning
The Graduate Institute
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Bethany, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
Be om info
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Oversikt
Master of Arts i læring og tenkning (MALT) er et 36-kreditt grad program som omfatter en filosofi av utdanning rotet i forhold, holisme og mening. MALT er basert på å etablere en ny kultur av læring som utvikler kunnskap, ferdigheter, kompetanse og fantasi for en verden i konstant flux. Mot dette formål oppfordrer programmet fremveksten av et kollegialt læringssamfunn dedikert til å skape ny mening i en konstruktivistisk og tverrfaglig sammenheng.
MALTs postmodern læringsmodell søker å fremme en ny kultur av læring gjennom følgende seks sentrale temaer:
- Fremme meningsfylte og alternative tilnærminger til læring og tenkning som oppmuntrer til hvilken helhetlig lærer Douglas Sloan refererer til som innsikt-fantasi. Sloan beskriver innsikt-fantasi som "... en handling av oppfatning, gjennomsyret av intens energi og lidenskap som penetrerer og fjerner barrierer i eksisterende tanke og frigjør sinnet til å tjene på nye måter og retninger. Insight kunngjør seg som en helhet ... som inkluderer nye former for fantasi og nye ordrer av grunn ... "
- Omdefinere rollen som «lærer» og «lærer» som medskapere i deltakende rammer for læring og tenkning.
- Transcend den nåværende vestlige modernistiske tankegangen ved å vedta en ny deltakende verdenssyn hvor elevene fremmer, vedlikeholder og genererer en dynamisk prosess for meningsfylt læring og tenkning.
- Riv ned de kunstige barrierer for å vite at vi har kommet til å referere til som "disipliner" og refokusere vår oppmerksomhet på interpenetrerende og sammenvevd prosesser som fungerer som felles for alle kunnskapssystemer.
- Forny hva det betyr å være en "lærer" hvis rolle er å "tegne ut" naturlige tilbøyeligheter og evner, snarere enn å "hente i" informasjon. Denne nye rollen som facilitator og coach fremmer aktiv behandling av informasjon til kunnskap og til slutt i forståelse.
- Utforsk andre dimensjoner av menneskelig erfaring: annet enn de logiske og språklige måtene å kjenne til, inkludert, men ikke begrenset til, de av Howard Gardners mange intelligenser og fem tanker for fremtiden, samt Daniel Pinks "høyre hjernekompetanse" for å fremme utviklingen av en ny generasjon av skapere som som "... kunstnere, oppfinnere, designere, fortellere, omsorgspersoner, konsolere, store bilde tenkere - vil nå høste samfunnets rikeste belønninger og dele sin største glede ..."
Master of Arts i læring og tenkning grad programmet har tre hovedkomponenter:
En. Programdeltakere blir introdusert til en kritisk undersøkelse av amerikansk utdanning, med særlig vekt på at dagens modell forlater studentene i en ulempe som bare kan løses ved en vesentlig endring i måten vi strukturerer og nærmer seg læring og tenkning. Det som er behov for i dag, er mer enn noensinne et skifte i måten vi forstår hva dagens ungdom trenger for å ta en mer deltakende rolle i å bygge sin læring og utvikle kompetanse i å bruke de tankefagene som er nødvendige for å bli selvregulerte elever.
2. MALT tilbyr lærere et rammeverk for reell og effektiv pedagogisk transformasjon. Denne rammen består av et skifte mot en mer postmodern prosess og lærerbasert tilnærming til utdanning som i motsetning til den nåværende "one size fits all" instruktivistiske modellen, gir konstruktivistiske læringsmuligheter for en mangfoldig og unik populasjon av elever.
Tre. Den overordnede læreplanen er basert på en progressiv postmodern ramme og leveres i en artikulert, scoped og sekvensert serie hvor naturen av læring og tenkning presenteres som en helhetlig, fremvoksende og kreativ prosess. Derfor kommer strømmen av programmet fremover over tid fra følgende lokaler:
- Kognisjon er direkte knyttet til våre følelser, og som sådan gir vi oss "vinduer" for bedre å forstå hvordan vi lærer og tenker som kreative emner.
- Postmodern pedagog utfordrer det tradisjonelle forestillingen om at klasserom skal fungere i henhold til grunn og logikk for en stiv læreplan som forutsier læringsutfallet. Snarere anerkjenner og fremmer de læring ved å tegne og bygge på innsiktene til pedagogiske forskere som Howard Gardner, Lev Vygotsky, David Ausubel, Tony Wagner, Ken Robinson, Elliott Eisner blant andre.
- Fra dette nye perspektiv oppfattes ikke elevene som noen frakoblet læringsmiljøet. I stedet er eleven et deltakende medlem av et læringssystem bestående av lærer, studenter og sosio-fysisk læringsmiljø der de er innebygd.
- De postmoderne rammene som tilbys her, arbeider for å kontekstualisere læring ved å oppmuntre elevene til å se og gjøre forbindelser og dermed integrere læring i ett område med det i en annen. Dette rammeverket fremmer oppkjøpet av høyere resonnement, samt kritiske og kreative tenkningevner.
- Videre inkluderer dette systemet de inter-subjektive utvekslingene som skjer mellom alle elever i deres miljø. I stedet for å se på læring som en personlig og subjektiv opplevelse, oppfatter en postmodern epistemologi læring som en sosial og intersubjektiv prosess. Læring, i denne sammenheng, er som en fremvoksende prosess basert på antagelsen om at klasserom fungerer best når det er et element av dissonans og kaos som utgjør "sensitiviteten til de opprinnelige forholdene" i læringsmiljøet.
- Enkeltpersoner er unike elever med tydelige tidligere erfaringer, tilbøyeligheter og konseptuelle skjemaer. Elevene kjører for å skape mening som et resultat av samspill med andre og deres miljø.
- Våre intensjoner, motivasjoner og personlighet stammer fra en samspill mellom våre arvede tendenser (Nature) og våre erfaringer (Nurture). Over tid sammenfaller disse tendensene og opplevelsene til et unikt sett av trosretninger. Men mange av våre tro ligger under vår bevisste bevissthet. Derfor kan endring og transformasjon av elever bare begynne når vi får tilgang til opprinnelsen til memes, metaforer og myter som utgjør vår unike personlige verdenssyn.
Programmet er ment for:
- Lærere og lærere som ønsker å utvide grensene for faglig kunnskap og ferdigheter, samt utforske nye måter å lære og tenke på og om å ha med elevene sine, noe som gir dem erfarings læringsmuligheter som oppfordrer dem til å utvikle ikke bare kunnskapen sin, men også deres selvbevissthet og livsferdigheter.
- Kvinner og menn som søker kilder og prosesser for å tenke, lære og skape mening og ønsker å bli medlemmer av et læringssamfunn som deltar i erfaringsbaserte og konstruktivistiske aktiviteter som er utformet for å gi innsikt i arten av måter å kjenne og konseptuelle rammer underliggende de oppfatter, tenker og handler.