Master i kunst i undervisning + undervisningspersonell (mattc)
Santa Clara University - School Of Education & Counseling Psychology
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Santa Clara, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 2 år
Tempo
Fulltid, Deltid
Studieavgift
USD 607 / per quarter *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* 2017-18 Undervisning, per kvartsenhet
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Enheter: Flere emner-56; Enkelt emne-50
credentialing: Foreløpig enkelt emne og flere fag
Program Lengde: 1 år (heltid) eller 2 år (deltid)
Startdatoer: Høst, vinter eller sommer
Instruksjonsmetode: På campus Programmet Master of Arts i undervisning + læringserklæring (MATTC) er det første trinnet for enkeltpersoner som ønsker å oppnå sine flere emner (MS) eller enkelt emne (SS) foreløpig undervisningspersonell. På slutten av programmet, kandidater tjene en Master of Arts i undervisningen grad og en anbefaling for en California SB2042 Flere emne eller enkelt emne foreløpig undervisning referanse. Det er ikke mulig for en student å forfølge kun en undervisningspersonell eller kun en Master of Arts in Teaching-grad.
MATTC-programmet forbereder enkeltpersoner til å bli effektive, rettferdige og etiske lærere. Programmet integrerer fullt ut: (a) de faglige kursene og kliniske feltopplevelsene som kreves av California Commission on Teacher Credentialing; (B) forventninger til masternivå på akademisk rigor og rikdom; Og (c) fokusert engasjement i og vurdering av de etiske dimensjonene av lærerøvelsen.
Master of Arts i undervisning + Undervisningsoppgave - Enkeltfag
Denne legitimasjonen tillater innehaveren å undervise det bestemte emnet / emnene som er oppført på legitimasjonen i avdelingsbaserte klasser som de som er i de fleste mellomskoler og videregående skoler. California pedagogiske legitimasjon er tilgjengelig på følgende fagområder: landbruk, kunst, næringsliv, engelsk, grunnleggende matematikk, helsevitenskap, hjemmekonomi, industri og teknologiutdanning, andre språk enn engelsk, matematikk, musikk, fysisk utdanning, biovitenskap, Kjemi, geovitenskap, fysikk og samfunnsfag.
Personer som går inn i enkeltfagsprogrammet må demonstrere fagkompetanse enten gjennom gjennomføring av et statsgodkjent emneforberedelsesprogram eller ved å gjennomføre California Subject Examination for Teachers (CSET). Undergraduates bør merke seg at godkjente emneforberedelsesprogrammer ofte er forskjellige fra faglige hovedkrav. Personer som er interessert i enkeltfaglig undervisningsopplysninger, bør konsultere rådgiveren i den relevante akademiske avdelingen i søkerens bacheloravdeling for å få informasjon om hvilke emner som kreves for fagkravene. Informasjon om godkjente fageksamener er tilgjengelig fra Studenttjenestekontoret i første etasje i Guadalupe Hall. Det anbefales sterkt at studentene består disse undersøkelsene før de legger inn legitimasjonsprogrammet.
Studenter som tjener en Master of Arts i undervisning + Undervisning Referanse - Single Subject grad er forberedt på karriere som underviser et enkelt emne for studenter på mellom- eller videregående nivå.
Ny MATTC-SS 1-årig plan (PDF)
Ny MATTC-SS 2-årig plan (PDF)
Master of Arts i undervisning + undervisningsperspektiv - flere emner
Denne legitimasjonen er først og fremst for de som har tenkt å undervise i grunnskoler eller mellomskoler hvor de underviser i flere fag i et selvstendig klasserom. Personer som går inn i emnet for flere emner, må demonstrere fagkompetanse gjennom gjennomføringen av California Subject Examination for Teachers-CSET Multiple Subjects.
Studenter som tjener en mastergrad i undervisning + undervisningspersonell - Flere faggrupper er forberedt på karriere som grunnskole lærere; Deres opplæringsopplæring og kliniske praksisopplevelser hjelper dem å lære hvordan de skal lære flere fag til en gruppe ulike elever i et selvstendig klasserom.
Ny MATTC-MS 1-årig plan (PDF)
Ny MATTC-MS 2-årig plan (PDF)
Øst San Jose Campus: Fremme Opplæringsmuligheter for Hispanic Samfunn
Å erkjenne at utviklingen av kulturelt følsomme lærere er avgjørende for skolens satsing på multikulturalisme og sosial rettferdighet, tilbyr skolen for utdanning og rådgivningssykologi nå en mastergrad i kunst i undervisning og undervisningspersonell (MATTC) -program på en satellittkampus som fungerer som en Direkte kanal for å forberede lærere til å jobbe med under servert Hispanic skoler.
Skolen for utdanning og rådgivningspsychologi har også etablert SEMILLA stipendprogrammet for å tiltrekke seg lærende lærere som forplikter seg til å undervise i skoler med hovedsakelig under servert Hispanic befolkninger, og for å sikre at antallet kulturelt responsive lærere i Santa Clara County økes for å møte Behovene til studentenes befolkning.
Tospråklig godkjenning
Det tospråklige godkjenningsprogrammet består av tre kurs og en obligatorisk plassering og er for dagens kandidat for lærerutdanning + lærerutdanning (MATTC) kandidater og for eksisterende lærere i hele Santa Clara County.
Den tospråklige autorisasjonen som tilbys av Department of Education ved Santa Clara University ble utviklet for å fylle et tomrum som for tiden finnes i Santa Clara County - utilstrekkelig lærere til å møte behovene til fremvoksende tospråklige. Programmet er for nåværende Master of Arts i lærerutdanning + lærereleggerende (MATTC) studenter og for eksisterende lærere i hele fylket.
Nesten en fjerdedel av alle studenter i K-12-innstillinger i fylket er utpekt som engelsk språklærer og dette tallet vokser. Med disse svulmene og lærerbristen som nylig har blitt følt i fylket, har det blitt kritisk å forberede neste generasjon lærere som vil tjene Emergent Bilinguals.
Programmet tilbyr to baner for to studentpopulasjoner: a) Førstjeneste Lærer kandidatbane (Flere emner [MS] og Enkelt emne [SS]); Og b) Lærerbane i tjeneste (IS). Preservice-lærerbanen krever at MATTC-programmet fullføres for enten kandidatene med flere eller en enkelt emne. I tillegg skal studentene også fullføre tre nye kurs undervist på spansk. In-service-banen krever kandidater for å fullføre de tre nye kursene og et seminar kurs i vinterkvarteret.
Kurser kreves for nåværende lærerutdanningsstuderende og eksisterende lærere - tospråklige metoder, grunnlag i tospråklig utdanning, latinsk språk og kultur. Også plassering i en passende læringsinnstilling er også et krav.
SEMILLA Lærerforening
Fellowship Program Beskrivelse
SEMILLA lærerfellesskap gir assistanse til studenter som driver Master of Arts i undervisning med undervisningspersonell (MATTC) program som:
- Godta å fullføre minst 18 enheter på East San Jose campus (kurs som skal bestemmes);
- Enighet om å yte samfunnstjeneste på East San Jose campus i løpet av innskrivningstidspunktet i MATTC;
- Godta å fullføre MATTC-programmet og bli tildelt en undervisningspersonell fra staten California;
- Enighet om å undervise i to år etter graden / post-foreløpig legitimasjon i en behovskole som hovedsakelig består av en underskattet Latina / o-studentpopulasjon innen fire år etter at MATTC-programmet er fullført.
Viktige notater:
- Dette fellesskapet er kun for studenter som er godkjent for opptak eller inngått i MATTC-programmet (Master of Arts in Teaching with Teaching Credential)
- NHU-undervisningspersonelloverføringsstudenter er ikke kvalifisert for dette stipendiet
Du er velkommen til å kontakte vårt kontor på 408-551-3422 eller email oss på [email protected] for eventuelle spørsmål eller forespørsler.
Mottakere
Ved valg som en SEMILLA-stipendiat vil studenten motta et studiebevis som skal betale for 50% av opplæringen for de kvartaler hun / hun melder etter, etter at han blir tildelt stipendiet. Dette stipendiet gjelder bare for undervisningen forbundet med Master of Arts i undervisning med undervisning referanseprogram fra Santa Clara University-Department of Education. Student er ansvarlig for betaling av balansen mellom undervisning og avgifter.
Tjenestetilpliktelse
For å oppfylle undervisningsbehovet i fellesskapet, vil SEMILLA-stipendiater forplikte seg til å undervise i to år etter graden / post-foreløpig legitimasjon i en behovskole som hovedsakelig består av en underskattet Latina / o-studentpopulasjon innen fire år etter å ha fullført MATTC-programmet.
For å søke, fullfør den elektroniske SEMILLA lærer fellesskap søknaden.
Opptakskrav
I tillegg til de generelle kravene må en søker for MATTC oppfylle de spesifikke kravene som er angitt nedenfor.
Mange av forventningene og forutsetningene for opptak til vår Master of Arts i undervisning + læringserklæring (MATTC) Program er etablert av California Commission on Teacher Credentialing. Å tilfredsstille disse forutsetningene kan ta fremtidige lærere mellom tre og tolv måneder. Vi anbefaler at potensielle MATTC-studenter tillater seg nok tid til å oppfylle alle forutsetningene før søknadsfristen for legitimasjonsprogrammet.
Grunnleggende ferdigheter og emne kompetanse krav
Ett års programspor
Hvis du er akseptert i det ettårige programsporet, må du oppfylle disse kravene innen 3. juni. Disse kravene er fastsatt av California Commission on Teacher Credentialing. Vennligst sjekk generell informasjon om å bli lærer i California. Hvis du ikke oppfyller denne betingelsen, kan du velge å utsette opptaket til det toårige programmet.
Toårsprogramspor
Hvis du er akseptert i det toårige programsporet, må du tilfredsstille disse kravene før 3. juni og før du legger inn feltplasseringen din. Disse kravene er fastsatt av California Commission on Teacher Credentialing. Vennligst sjekk generell informasjon om å bli lærer i California.
Tilfredsstille grunnleggende ferdighetskrav (BSR): Dette kravet kan oppfylles på en rekke måter:
- Passerer California Basic Educational Skills Test (CBEST);
- Tjene en score på "College Ready" eller "Exempt" på både engelsk og matte seksjoner i CSU Early Assessment Program eller tjene en poeng på 151 eller høyere på den engelske deltesten og en poengsum på 50 eller høyere på Math subtest av CSU-plasseringseksamenene;
- Å gjennomføre en grunnleggende ferdighetseksamen i en annen amerikansk stat;
- Tjene en poengsum på 500 eller høyere på den engelske delen og 550 eller høyere på matte-delen av SAT-eksamenen;
- Tjene en score på 22 eller høyere på den engelske delen og 23 eller høyere på matte delen av ACT;
- Tjene en poengsum på 3 eller høyere på engelsksprog og komposisjon eller engelsksprog og litteratur AP-eksamen og på AP Calculus AB, AP Calculus BC, eller AP Statistikk eksamen.
- Flere emnet kandidater kan også tilfredsstille BSR ved å bestå de tre Multiple Subject subtestene av California Subject Examinations for Teachers (CSET) eksamen og bestått skriftlig ferdigheter CSET subtest.
Tilfredsstille CTC-emnetes kompetansebehov (SMR). Enkeltpersoners legitimasjonskandidater må bestå alle nødvendige delprøver av California Subject Examinations for Teachers (CSET) i sitt spesialiserte innholdsområde, eller dokumentere at det er vellykket gjennomføring av et CTC-godkjent emneforberedelsesprogram ved deres bachelorinstitusjon. Flere fagpersoner må ha bestått alle tre deltestene i CSET Multiple Subject-eksamenen.
Admisjoner Forventninger og Forutsetninger
- Faglig bakgrunn i liberale kunst eller vitenskap som humaniora, naturvitenskap, samfunnsfag, matematikk, eller visuell og scenekunst;
- Nylig (med de siste tre årene) og meningsfylt erfaring med å arbeide med grupper av barn eller unge av samme aldersgruppe som studentene søkeren har til hensikt å undervise i en organisert, formell setting;
- For opptak til MATTC for flere fagpersoner, må søkeren ha frivillig eller betalt erfaring med å arbeide med og føre tilsyn med grupper av barn i alderen 4 og 14 år i en organisert, formell setting
- For opptak til MATTC for enkeltfaglig legitimasjon, må søkeren ha frivillig eller betalt erfaring med å arbeide med og føre tilsyn med ungdomsgrupper mellom 12 og 18 år i en organisert, formell setting.
- Den anbefalte minimumsperioden for denne opplevelsen er 30 timer.
- Denne erfaringen kan foregå i en offentlig, privat, charter eller katolsk skole;
- I en scout-tropp eller annen høyt strukturert ekstracurricular aktivitet;
- I en religiøs eller språkskole som møtes på en jevnlig og kontinuerlig basis
- Eller i en annen formell kontekst som serverer studenter i karakterer K - 8 eller karakter 6 og 12. Arbeidet bør innebære en viss planlegging og veiledning av barn eller ungdom.
Følgende aktiviteter vil IKKE tilfredsstille forventningene om opptak til MATTC-programmet:
- Undervisning musikk, kunst eller dans leksjoner (med mindre du har tenkt å forfølge en K12 musikk, kunst eller fysisk pedagogisk legitimasjon);
- Arbeid som barnevakt, barnepike eller barnehage
- Arbeider med dine egne barn, deres venner eller familiemedlemmer;
- Å gi en-til-en veiledning i et faglig eller ikke-akademisk fagområde.
Følgende aktiviteter kan tilfredsstille forventningene om opptak til MATTC-programmet:
- Undervisning eller coaching sport, jobber som førskolen lærer (hvis du søker om opptak til flere emne legitimasjonsprogrammet), jobber som sommerferie rådgiver.
Brev av anbefalingsinstruksjoner
Alle MATTC-søkere må sende minst to anbefalingsbrev.
- Ett brev må skrives av en person som har tilsyn med arbeidet ditt med barn eller ungdom, og kan gi en vurdering av kvaliteten på ytelsen din.
- Andrebrevet kan skrives av en person som kjenner deg og er kvalifisert til å evaluere faglig kompetanse, karakter og / eller erfaring i faglige eller ledende roller. Professorer, veiledere og arbeidsgivere er ofte de beste kildene.
- Vær oppmerksom på at referanser fra en personlig terapeut, familiemedlemmer eller venner ikke er akseptable.
- Forfatterne av anbefalingene kan sende e-postene sine direkte til [email protected]
MATTC Personlig erklæring Instruksjoner og spørsmål
En skriftlig respons er en nødvendig del av undervisningsprosentasjonsprogrammet søknadsprosessen. Admissions Review Committee vil nøye vurdere innholdet av ditt skriftlige svar på spørsmålet nedenfor, og vil også bruke uttalelsen som bevis på din evne til å uttrykke dine ideer på en klar og engasjerende måte.
Svar på alle deler av spørringen. Personoppgaven må ikke overstige to sider. Den personlige utsagnet må være ditt eget opprinnelige arbeid. Søkere kan ikke motta assistanseskriving eller redigere skriving. Send ditt typede, dobbeltspalt svar ved hjelp av vårt online applikasjonssystem.
Husk en opplevelse du hadde jobbet med barn eller ungdom i en formell, organisert setting i USA i løpet av de siste 3 årene. Gi en beskrivelse av opplevelsen (f.eks. Kontekst, studenter, program, karakter) og forklar hvilke aspekter av denne erfaringen du fant mest engasjerende og / eller meningsfylt. Forklar også hvordan denne erfaringen retter seg mot oppdragets avdeling "... forberede fagfolk av kompetanse, samvittighet og medfølelse som vil fremme det felles gode som de forvandler liv, skoler og samfunn."
Forutsetninger for klinisk praksisfeltplassering
Kvalifisering for innmelding i en klinisk praksisfeltplassering krever at en kandidat gir følgende dokumentasjon før slutten av første uken i august:
- Bevis på CTC-godkjent fingeravtrykksavslutning (et CTC-godkjenningsbevis, en 30-dagers erstatningstillatelse eller et annet kvalifiserende CTC-sertifikat)
- Bevis på testresultater fra negative tuberkulose (TB) som er oppnådd de siste fire årene
Internasjonale søkerkrav
- Engelsk Faglig eksamen: TOEFL (poeng på 90 eller høyere) eller IELTS (poeng på 6,5 eller høyere) kreves for internasjonale studenter som fullførte sin videregående opplæring på et annet språk enn engelsk. TOEFL eller IELTS kan fravikes dersom din Bachelor (og Master, hvis aktuelt) ble fullført på institusjoner der engelsk er det primære undervisningsspråket. Alle søkere kan imidlertid bli bedt om å gi ytterligere bevis på engelsk ferdighet etter behov.
- Internasjonal utdannelsesvurdering: Utskriftsevalueringer kreves av et av de godkjente NACES-byråene. Søkere til Master of Arts i undervisning + læringserklæring (MATTC) programmet skal ha sine transkripsjoner evaluert av et av byråene godkjent av CTC. Vær oppmerksom på at utskriftevalueringer må inneholde gradenekvivalens og US GPA-ekvivalens. Vi anbefaler kurs-for-kurs evalueringsrapport.
- Bevis på midler: USAs visumforskrifter krever at det er tilstrekkelig midler til å finansiere reise-, levekostnader og studieprogram. Vennligst se International Student Services hjemmeside for et oppdatert estimat av kostnaden forbundet med et helt år med faglig studie i ECP.
Etter mottak av det offisielle akseptbrevet, skal studenten kontakte ECP Admissions office, [email protected], for I-20-dokumentasjonen for å søke om et F-1 studentvisum. Når dette er ferdig, vil det bli videresendt til International Student Services Office.
Om skolen
Spørsmål
Lignende kurs
MA Teaching English to Speakers of Other Languages (TESOL)
- Swansea, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
MA Voice Studies: Teaching and Coaching
- London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland
MA i STEM Education
- London, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland