Master i undervisning
University of San Francisco - School of Education
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
San Francisco, USA
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
USD 955 / per credit *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Sep 2024
* per kreditt.
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Lær å være politisk informert og demokratisk engasjert pensum beslutningstakere og designere som tenker kritisk om pedagogiske formål, perspektiver og praksis.
De
Lærer kandidater er anbefalt av USF til California Commission on Teacher Credentialing (CTC) for de foreløpige flere emner (36 studiepoeng) eller Enkeltfag (34 studiepoeng) undervisningsprosent med valgfri tospråklig autorisasjon på spansk.
Vårt fakultet
Våre professorer er eksperter på feltet, holder grader fra prestisjetunge institusjoner og utnytter en bred forståelse av pedagogiske problemer. De er klasselærere ved handel og tilbyr en intim forståelse av det daglige klasserommet og effektive pedagogiske strategier.
MATTE
Vi har nylig lagt til ny fakultet som har styrket programmets matematikk og naturfagutdanning.
Programdetaljer
Din lærerutdannelseserfaring
- Personlig erfaring i et inkluderende, mangfoldig samfunn med små klasser.
- Dedikert, ekspert fakultet med bakgrunn i klasseromsundervisning og en rekke spesialiseringer.
- Integrasjon av faglig opplæring og feltopplevelse i lokale skoler.
- En visjon som legger vekt på humanisering av relasjoner, demokratisk deltakelse og kritisk forespørsel.
Programleveranse
Klasser tilbys mandag - torsdag kveld og på enkelte lørdager. Studentundervisning begynner i andre semester og krever vanligvis 2 dager i uken av timetid i andre semester og 5 dager i uken av timetid i tredje semester.
KURSDETALJER
De foreløpige undervisningsopplysningene som tilbys i forbindelse med Master of Arts in Teaching er:
- Foreløpig flere emner med en valgfri tospråklig autorisasjon på spansk | 36-40 studiepoeng.
- Foreløpig enkelt emnebevis med en valgfri tospråklig godkjenning på spansk | 34-38 studiepoeng.
Kandidater som fullfører alle krav til kvalifikasjonsprogram ved USF, kan få MAT ved å fullføre følgende:
- TED 673 - Studieplan: Strømmer og Kontroverser (3 studiepoeng)
- TED 674 - Studieutvikling og design (3 studiepoeng)
Vår kursfølelse i MAT-programmet fokuserer på læreplanen. Klasseromlærere tar stadig viktige beslutninger om læreplan, instruksjon og vurdering. For å være gjennomtenkte beslutningstakere må de få et historisk perspektiv på de motstridende bevegelsene - og politikken bak dem - som har formet pensum i K-12 skoler. De trenger å tenke på hvordan deres egne læreplaner og leksjoner representerer ulike syn på hva studentene skal vite og kunne gjøre. Nye lærere trenger en nøye strukturert opplevelse, da de lærer å designe enheter og leksjoner som vil møte de ulike behovene og interessene til elevene sine.
De to matkursene gir studentene kunnskap om pedagogisk historie, politikk og filosofi som ikke tas opp av andre TED-kurs. De bygger på tidligere kurs relatert til leksjon plan og enhet design samtidig delving inn i større formål med skolegang, pedagogiske kontroverser, og ulike tilnærminger til læreplanen. Kursene hjelper forberede lærere til å forstå og balansere motstridende krav til undervisning i klasserom. De utvider lærernes følelse av seg selv som intellektuelle, adaptive eksperter og reflekterende utøvere.
Læringsutbytte
UNDERVISNING FOR DIVERSITET
- Forstå at sosiale rettferdighetsproblemer alltid fungerer, påvirker alle, og manifesteres i relasjoner, læreplaner, pedagogikk og vurdering.
- Problematisere utdanningspraksis, programmer og retningslinjer ved hjelp av sosiale rettighetsbegreper, teorier, rammer.
- Bidra til ærlig og åpent dialog om ulike perspektiver, kulturer, erfaringer.
- Lær responsivt og medfølende med studentforespørsmål, eiendomsbasert orientering mot underskuddsperspektiv.
- Forstå institusjonelle, systemiske krefter av rasisme, klassisme, sexisme, homofobi og andre former for undertrykkelse og hvordan de spiller ut i klasserom og skoler.
- Utvikle verktøy for å gjenkjenne og konfrontere dehumaniserende tale og handlinger.
- Utvikle en kritisk reflekterende læreridentitet med evnen til å stille spørsmål til egne forutsetninger.
- Utvikle kjennskap til og motivasjon til å anvende pedagogiske prinsipper, tilnærminger og ressurser til undervisning i mangfold og for sosial rettferdighet.
LÆRING
- Utvikle bevissthet om klasseromsundervisning som et komplekst arbeid som innebærer forståelse av faglig kunnskap, mangfoldige lærere, høye løftepedagogikk, klasserom / lederskap, flere former for vurdering og sammenhenger av skolegang.
- Overvei de forskjellige formålene med utdanning og ens eget klasseromsundervisning, og konsekvensene for vår rolle som lærere som fremmer studentens vekst som menneskelige, kompetente og autoriserte elever.
- Forstå sammenhengen mellom teorier, prinsipper og klasseromsøvelser og kritiser de antagelser som ligger til grunn for dem.
- Behaviorisme.
- Konstruktivisme.
- Gradvis ansvarsfrihet.
- Direkte instruksjon.
- Undervisning for forståelse.
- Forstå ved design.
- Utvikle sosiokulturelle og utviklingsperspektiver på elever og læring som inkluderer kunnskap om hvordan kognisjon er relatert til identitet, sosiale, emosjonelle, kulturelle, miljømessige og fysiologiske problemstillinger.
- Utvikle evnen til nøye å observere klasseromsundervisning (læreplan, pedagogikk, vurdering, klasserom / lederskap), analysere bruk av bevis og anvende leksjoner som læres om ens visjon om undervisning (for excellence og egenkapital).
- Forstå ulike tilnærminger til læreplan, instruksjon, vurdering og klasserom / lederskap; når du skal bruke dem og hvorfor.
- Utvikle vaner av komplisert, kritisk tenkning; forespørsel; og refleksjon om teori og praksis; utfordre våre egne forutsetninger om læring og undervisning.
- Utvikle en visjon om klasseromundervisning (for egenkapital og fortreffelighet) basert på store ideer fra kurset, med forståelse for at våre idealer vil bli utfordret av realiteten i skolen og samfunnet.
PENSUM
- Lærere er kritiske forbrukere av læreplaner i skolene, slik at de tilpasser seg til å vedta læreplaner / instruksjonsmaterialer.
- Lærere gjennomfører en kontinuerlig vurdering (av studenters styrker, hvor studentene er behov) som informerer planlegging og undervisning.
- Lærere vet hvordan de skal utvikle leksjonsplaner og instrukser.
- Lærere vet hvordan man skal bygge på studentegenskaper for å utvikle leseferdighet og numeracy i innholdsområdene.
- Lærerne knytter sin egen læreplan og pedagogikk til undervisning for mangfold og sosial rettferdighet.
- Lærere forbinder teori med deres praksis (for eksempel hvordan barn lærer å lese for å lese instruksjoner, hvordan barn utvikler tallfølelse til matematikkinstruksjon).
- Lærere identifiserer brede og spesifikke læreplaner (for eksempel kraftige ideer, ferdigheter og strategier).
- Lærere bruker rammebetingelser og verktøy ("muttere og bolter") til pensum, pedagogikk og vurdering.
Karriere
Nyutdannede fra undervisningen MA er lærere som jobber i en rekke innstillinger. De fleste er offentlige og private skolelærere.
Karrieremuligheter
USF-lærere er ansatt i følgende skoleområder:
- San Fransisco
- Oakland
- Berkeley
- West Contra Costa
- Alameda
- Novato
- Hayward
De jobber også i private skoler som St. Ignatius, St. Joseph, Sacred Heart, San Francisco Day, Urban School, Marin Country Day og San Francisco Friends.
Læreplan
Programdetaljer
Din lærerutdannelseserfaring
- Personlig erfaring i et inkluderende, mangfoldig samfunn med små klasser.
- Dedikert, ekspert fakultet med bakgrunn i klasseromsundervisning og en rekke spesialiseringer.
- Integrasjon av faglig opplæring og feltopplevelse i lokale skoler.
- En visjon som legger vekt på humanisering av relasjoner, demokratisk deltakelse og kritisk forespørsel.
Programleveranse
Klassene tilbys mandag – torsdag kveld og enkelte lørdager. Studentundervisningen begynner i andre semester og krever vanligvis 2 dager i uken med time i andre semester og 5 dager i uken med time i tredje semester.
KURSDETALJER
De foreløpige undervisningsopplysningene som tilbys i forbindelse med Master of Arts in Teaching er:
- Foreløpig flere emner med en valgfri tospråklig autorisasjon på spansk | 36-40 studiepoeng.
- Foreløpig enkelt emnebevis med en valgfri tospråklig godkjenning på spansk | 34-38 studiepoeng.
Kandidater som fullfører alle krav til kvalifikasjonsprogram ved USF, kan få MAT ved å fullføre følgende:
- TED 673 - Studieplan: Strømmer og Kontroverser (3 studiepoeng)
- TED 674 - Studieutvikling og design (3 studiepoeng)
Vår kurssekvens i MAT-programmet fokuserer på pensum. Klasseromslærere tar hele tiden avgjørende beslutninger om læreplan, instruksjon og vurdering. For å være gjennomtenkte beslutningstakere, må de få et historisk perspektiv på de motstridende bevegelsene - og politikken bak dem - som har formet læreplanen i grunnskoler. De må tenke på hvordan deres egne pensumenheter og leksjoner representerer ulike syn på hva elevene bør vite og kunne. Nye lærere trenger en nøye strukturert opplevelse når de lærer å designe enheter og leksjoner som vil møte elevenes ulike behov og interesser.
De to MAT-kursene gir studentene kunnskap om utdanningshistorie, politikk og filosofi som ikke tas opp av andre TED-kurs. De bygger på tidligere kurs relatert til leksjonsplan og enhetsdesign mens de fordyper seg i de større formålene med skolegang, utdanningskontroverser og forskjellige tilnærminger til læreplanen. Kursene bidrar til å forberede lærere til å forstå og balansere motstridende krav til klasseromsundervisning. De utvider lærernes følelse av seg selv som intellektuelle, adaptive eksperter og reflekterende utøvere.
Programresultat
Læringsutbytte
UNDERVISNING FOR MANGFOLD OG SOSIAL RETTFERDIGHET
- Forstå at sosiale rettferdighetsproblemer alltid fungerer, påvirker alle, og manifesteres i relasjoner, læreplaner, pedagogikk og vurdering.
- Problematisere utdanningspraksis, programmer og retningslinjer ved hjelp av sosiale rettighetsbegreper, teorier, rammer.
- Bidra til ærlig og åpent dialog om ulike perspektiver, kulturer, erfaringer.
- Lær responsivt og medfølende med studentforespørsmål, eiendomsbasert orientering mot underskuddsperspektiv.
- Forstå institusjonelle, systemiske krefter av rasisme, klassisme, sexisme, homofobi og andre former for undertrykkelse og hvordan de spiller ut i klasserom og skoler.
- Utvikle verktøy for å gjenkjenne og konfrontere dehumaniserende tale og handlinger.
- Utvikle en kritisk reflekterende læreridentitet med evne til å stille spørsmål ved egne forutsetninger.
- Utvikle kjennskap til og motivasjon til å anvende pedagogiske prinsipper, tilnærminger og ressurser til undervisning i mangfold og for sosial rettferdighet.
LÆRING & UNDERVISNING/UTVIKLING
- Utvikle bevissthet om klasseromsundervisning som et komplekst arbeid som innebærer forståelse av faglig kunnskap, mangfoldige lærere, høye løftepedagogikk, klasserom / lederskap, flere former for vurdering og sammenhenger av skolegang.
- Tenk på de ulike formålene med utdanning og ens egen klasseromsundervisning, og implikasjonene for vår rolle som lærere som fremmer elevenes vekst som humane, kompetente og dyktige elever.
- Forstå sammenhengen mellom teorier, prinsipper og klasseromsøvelser og kritiser de antagelser som ligger til grunn for dem.
- Behaviorisme.
- Konstruktivisme.
- Gradvis ansvarsfrihet.
- Direkte instruksjon.
- Undervisning for forståelse.
- Forstå ved design.
- Utvikle sosiokulturelle og utviklingsperspektiver på elever og læring som inkluderer kunnskap om hvordan kognisjon er relatert til identitet, sosiale, emosjonelle, kulturelle, miljømessige og fysiologiske problemstillinger.
- Utvikle evnen til å observere klasseromsundervisning nøye (pensum, pedagogikk, vurdering, klasseromsfellesskap/ledelse), analysere ved å bruke bevis og anvende lærdom til ens visjon om undervisning (for dyktighet og rettferdighet).
- Forstå ulike tilnærminger til læreplan, instruksjon, vurdering og klasserom / lederskap; når du skal bruke dem og hvorfor.
- Utvikle vaner av komplisert, kritisk tenkning; forespørsel; og refleksjon om teori og praksis; utfordre våre egne forutsetninger om læring og undervisning.
- Utvikle en visjon om klasseromundervisning (for egenkapital og fortreffelighet) basert på store ideer fra kurset, med forståelse for at våre idealer vil bli utfordret av realiteten i skolen og samfunnet.
LÆREPLAN OG INSTRUKSJONSRAND
- Lærere er kritiske forbrukere av læreplaner i skolene, slik at de tilpasser seg til å vedta læreplaner / instruksjonsmaterialer.
- Lærere gjennomfører en løpende vurdering (av elevenes styrker, hvor elevene er, behov) som informerer planlegging og undervisning.
- Lærere vet hvordan de skal utvikle leksjonsplaner og instrukser.
- Lærere vet hvordan man skal bygge på studentegenskaper for å utvikle leseferdighet og numeracy i innholdsområdene.
- Lærerne knytter sin egen læreplan og pedagogikk til undervisning for mangfold og sosial rettferdighet.
- Lærere forbinder teori med deres praksis (for eksempel hvordan barn lærer å lese for å lese instruksjoner, hvordan barn utvikler tallfølelse til matematikkinstruksjon).
- Lærere identifiserer brede og spesifikke læreplaner (for eksempel kraftige ideer, ferdigheter og strategier).
- Lærere bruker rammer og verktøy («bolter») i pensum, pedagogikk og vurdering.
Galleri
Karrieremuligheter
Karriere
Nyutdannede fra undervisningen MA er lærere som jobber i en rekke innstillinger. De fleste er offentlige og private skolelærere.
Karrieremuligheter
USF-lærere er ansatt i følgende skoleområder:
- San Fransisco
- Oakland
- Berkeley
- West Contra Costa
- Alameda
- Novato
- Hayward
De jobber også i private skoler som St. Ignatius, St. Joseph, Sacred Heart, San Francisco Day, Urban School, Marin Country Day og San Francisco Friends.
English Language Requirements
Sertifiser dine engelskkunnskaper med Duolingo English Test! DET er en praktisk, rask og rimelig online engelsktest akseptert av over 4000 universiteter (som dette) rundt om i verden.