Mester i vannforsyning, vanntømming og rationell bruk og beskyttelse av vannressurser
Georgian Technical University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Tbilisi, Georgia
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
2 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
GEL 5 500 / per year *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Årlig undervisning for utenlandske studenter
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Programmets mål
- Masterprogrammet i vannforsyning, vannavladning og rationell bruk og beskyttelse av vannressurser gir sine kandidater med markedskrevd kunnskap og ferdigheter til å selvstendig og fritt starte utvikling av bygging av vannforsyning og kloakkanlegg og skikkelig administrere byggeprosessen i en Bærekraftig og sikker måte.
- Lær å gi rasjonell bruk og vern av vannressurser i dagens situasjon.
- Lær å løse komplekse tekniske og miljømessige problemer i bygging av vannforsyning og avløpsanlegg.
- Lær å arbeide selvstendig med prosjektet knyttet normative dokumentasjon og til å overføre en konstruksjon objekt i utnyttelse orientert på kvalitet.
Program Beskrivelse
Programmet ble utviklet etter ECTS-system, 1 kreditt er lik 27 timer, som er ment som en kontakt, samt uavhengige arbeidstimer. Fordelingen av kreditter som er representert i læreplanen. Fordelingen av kreditter som er representert i læreplanen. Fortsettelsen av programmet er 2 år (4 semester) og dekker 120 studiepoeng (ECTS) Kernekurs - 75 studiepoeng og forskningsdel - 45 studiepoeng.
Første års læringsprosess (to semesters 21-21 uker) er planlagt som følger: to uker, særlig i uke VII og XIV, midtveiseksamen, dvs. varighet på læring og midtveiseksamen er 17 uker. I løpet av XVIII- og XXI-uke tilbys undersøkelser (hoved- og tilleggseksamen). I første semester i år lærer master 5 studiepoeng 1 fag, 7 studiepoeng 1 fag og 9 studiepoeng 2 fag. I andre semester lærer Master 5 studiepoeng 2 fag, 7 studiepoeng 1 fag, 8 studiepoeng 1 emne og forskerprosjekt / prospekt som anslår 5 studiepoeng.
Andreårs læringsprosess i tredje semester Master lærer 5 studiepoeng 1 fag, 7 studiepoeng 1 fag, 8 studiepoeng 1 fag og Forsknings- / eksperimentell komponent som anslår 10 studiepoeng. I fjerde semester fullfører masteroppgaven masteroppgaven. Mastergradsoppgavene og presentasjonen inkluderer 30 studiepoeng.
program Forutsetninger
Studierettighetene på masterprogrammet har rett til person som har minst en bachelorgrad eller tilsvarende akademisk grad og har engelsk kunnskap på nivå B2.2, som må godkjennes av passende sertifikat fra institusjon med spesiell akkreditering, eller tester som tilbys av universitetet i testing Senter for universitetet. Person vil bli registrert i henhold resultatene av Graduate Record Examination (basert på Graduate Record undersøkelser og prøver spesialitet levert på engelsk). Prøveprøver vil bli lagt opp på nettstedet for utdanningsdepartementet for GTU minst en måned før eksamenstart http://gtu.ge/study/index.php. Opptak til masterprogrammet uten bestått eksamen kan opprettes av utdanningsdepartementet.
Læringsutbytte / Kompetanser
Kunnskap og forståelse
- Har en grundig og systematisk kunnskap innen konstruksjon og design.
- Har kompetanse til å identifisere og vurdere risikofaktorer i design, konstruksjon og vedlikehold av vannforsyning og vannavløpssystemer.
- Har kompetanse til å gi rasjonell bruk og beskyttelse av vannressursene
- Har en ferdighet til å forstå hvordan man kan løse problemer som kan oppstå i konstruksjon og prosjektutforming av vannforsyning og vannutslippssystemer.
- Har kunnskap for å forstå en nødvendighet for å gjøre teknologisk forsterkede organisatoriske -økonomiske beslutninger som kreves for å løse de eksisterende problemene.
- Har kompetanse og kompetanse til å skape forberedende byggverk og håndtere byggeprosjekter av vannforsyning og vannavløpssystemer.
- Har kompetanse og kunnskap til å selvstendig analysere forholdene til driften av vannforsyning og vannavløpssystemer, og om nødvendig å utvikle og implementere deres forsterknings- og gjenoppbyggingsarbeid.
- Har en grunnleggende og systematisk kunnskap om konstruksjonsnormer og regler og komplekse problemstillinger knyttet til teknologiske prosesser under bygging.
Anvende kunnskap
- Har evne til å finne originale måter å avgjøre komplekse problem i byggeprosessen.
- Kunne selvstendig planlegge eksperimenter og analysedata ved hjelp av de nyeste metodene og tilnærmingene.
- Har evne til å jobbe i henhold til krav, konstruerer selvstendig vannforsyning og kloakksystemer.
- Har evne til rationell bruk og beskyttelse av vannressurser
- Har evne til å utforme vannforsyning og kloakkanlegg og gi teknologiske prosesser på en bærekraftig og pålitelig måte
- Kan sørge for bygging av vannforsyning og kloakkanlegg ved hjelp av moderne konstruksjonsteknikker og -teknologi.
Making dommer
- Kunne søke kompleks og ufullstendig informasjon fra forskningslitteratur og Internett; Å ta konklusjoner basert på kritisk analyse.
- Kunne korrekt forstå og vurdere risikofaktorer samt ta beslutninger basert på kritisk analyse i design, konstruksjon og drift av vannforsyning og vannavladningssystemer.
Kommunikasjons ferdigheter
- Kunne formidle konklusjoner, argumentasjon og forskningsmetoder med akademia og fagfellesskap.
- Kunne selvstendig gi opplysninger relatert til eksisterende problemer, ideer og løsningsmåter skriftlig (detaljert rapport) og muntlig til akademia og fagfellesskap, når det er nødvendig å bruke IKT-verktøy.
- Har evne til å delta i diskusjoner med sektorspesialister. Kunne kommunisere, klart og i detalj, hans / hennes konklusjoner og anvendte forskningsmetoder.
Læringsferdigheter
- Har evne til å planlegge sin studie og å foreta omfattende evalueringer.
- Kunne studere selvstendig og fortsette å studere på et senere stadium ved bruk av kunnskapen som er oppnådd.
- Kunne kritisk vurdere sin kunnskap og videreutvikle faglige ferdigheter.
Verdier
- Kunne vurdere hans / hennes og andres holdninger til verdier og bidra til innføring av nye verdier.
- En utdannet har en evne til å handle i samsvar med de grunnleggende lovene om etikk.
- Har evne til å respektere økologiske systemer og å ta ansvar med hensyn til miljøvern.
- Kunne følge faglige verdier (ærlighet, medborgerlig bevissthet og aktivisme, nøyaktighet, punktlighet, objektivitet etc.).
- Deltar i introduksjon av nye verdier for å sikre offentlig sikkerhet, helse og velferd.
Skjemaer og metoder for å oppnå læringsutbytte
Foredrag
Seminar (arbeider i gruppen)
Praktiske klasser
Laboratorieklasser
forskning Component
konsultasjoner
øve på
Uavhengig arbeid
Masteroppgave Undervisningsmetoder under studieprosessen brukes følgende metoder til å studere kursets spesifikasjoner, som er oppgitt i kursets studieplaner;
- Samarbeidsprosjekt ; Ved hjelp av denne metoden innebærer det å dele studenter i separate grupper og gi hver gruppe sin egen oppgave. Gruppemedlemmene arbeider individuelt for sine saker og deler samtidig sine meninger med resten av gruppen. I følge det oppløste problemet er det mulig å skifte funksjonene blant gruppemedlemmene i denne prosessen. Denne strategien sikrer studentens maksimale engasjement i læringsprosessen.
- Demonstrasjonsmetode innebærer å presentere informasjon ved hjelp av visuelle hjelpemidler. Det er ganske effektivt å nå det nødvendige resultatet. Det er ofte tilrådelig å presentere materialet samtidig gjennom lyd og visuelle midler. Materialet kan presenteres både av lærer og student. Denne metoden hjelper oss å gjøre ulike trinn for å oppdage læringsmaterialet tydeligere, angi hvilke trinn studentene skal ta selvstendig, Samtidig viser denne strategien visuelt essensen av et problem / problem. Demonstrasjon kan være veldig enkelt.
- Verbal eller muntlig metode består av forelesning, fortelling, samtale, etc. Under prosessen formidler læreren, forklarer materialet muntlig, og elevene oppfatter og lærer det ved å forstå og memorere.
- Skriftlig metode innebærer følgende former for aktivitet: kopiering, notater, komponering av avhandlinger, skriving av essays, etc.
- Laboratoriemetode innebærer følgende former for aktivitet: gjennomføring av eksperimenter, visning av videomaterialer, etc.
- Praktiske metoder forener alle undervisningsformer som stimulerer til å utvikle praktiske ferdigheter hos studenter. I dette tilfellet utfører en student uavhengig aktivitet på ulike måter ut fra kunnskapen som er oppnådd, f.eks. Feltstudie, lærerøvelse, feltarbeid etc.
- Forklarende metode er basert på å diskutere et gitt problem. I prosessen med å forklare materialet gir læreren konkrete eksempler. Den detaljerte analysen av dette er laget innenfor rammen av det oppgitte emnet.
- Produksjonspraksis
- Utforme og presentere et prosjekt. Ved utforming av et prosjekt gjelder en student kunnskap og ferdigheter han har oppnådd for å løse et problem. Undervisning ved å designe prosjekter øker studentens motivasjon og ansvar. Arbeidet med et prosjekt innebærer stadier av planlegging, forskning, praktisk aktivitet og presentering av resultatene i henhold til det valgte problemet. Prosjektet anses å være fullført hvis resultatene presenteres tydelig, overbevisende og korrekt. Den kan utføres individuelt, i par eller i grupper; Også innenfor rammen av ett eller flere fag (integrering av fag); Ved ferdigstillelse presenteres prosjektet for et stort publikum.
Sphere of Employment
Kunnskapen som er oppnådd av kandidater fra programmet, kan vellykket fungere i slike vannforsynings- og avløpsanlegg, som "Georgian Water and Power Company" og "Georgian United Water Supply Company", "industrielle og kommersielle foretak, sivile organisasjoner, offentlige byråer, rådgivning Firmaer og byråer, internasjonale organisasjoner, energiselskaper, i tilsvarende, departementer og deres tilknyttede etater; Tilsyn og arkitektur Tjenesten til kommunen; Byggforetak, kommunale verktøy, vannforsyningsbyråer, regionale, kommunale og nasjonale avløpsorganisasjoner og andre organisasjoner.