Master of Arts i tidlig barndom utdanning
European University Cyprus
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Nicosia, Kypros
Språk
Engelsk,
Studieformat
Fjernundervisning, På universitetsområdet
Varighet
18 måneder
Tempo
Fulltid
Studieavgift
Be om info
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
The Master of Arts-programmet i "Early Childhood Education 'gir kandidater med en grundig spesialisering innen utdanning av 3 til 8 åringer og hjelper forme sin faglige kompetanse. Masterstudenter er utstyrt for å vurdere utdanning teorier og nyere forskning, til å engasjere seg i sin egen forskning og oppnå kapasitet til å søke en doktorgrad kvalifisering. De vil bli gitt muligheten til å bli involvert og å ta et kritisk standpunkt i de siste diskusjonene av trender og praksis i feltet på et lokalt og internasjonalt nivå.
Mål og Outcomes
Generelle Mål
Emnet gir lærere med potensial for en dyp forståelse og spesialisering innen førskolelærerutdanning, ved å skape de riktige omstendigheter som gjør det mulig for lærerne å redefinere sin faglige identitet og / eller har potensial til å fortsette sine studier på doktorgradsnivå .
spesifikke mål
Kurset tar sikte på å:
- den omfattende og spesialiserte forståelse av teorier og den dype studier av forskning knyttet til feltet for førskolelærerutdanning
- forskning engasjement basert på dagens utviklingstrekk og trender
- oppfordrer studentene til å ta et kritisk standpunkt og bidra til diskusjoner og praksis på en lokalt og internasjonalt nivå
Læringsutbytte
Ved slutten av programmet, er studentene forventes å:
- evaluere og redefinere i et dialektisk og reflektert måte deres profesjonelle og forskning identitet og innholdet for førskolelærerutdanning på lokalt og internasjonalt nivå gjennom (a) kontinuerlig utvidelse av sin kunnskap om spørsmål om førskolelærerutdanning på en teoretisk, filosofisk, og praktisk nivå (b) en dyp forståelse av barnet
- design, komplett og presentere liten eller stor skala utdanningsforskning som hovedsakelig fokuserer på kvalitative metodiske tilnærminger
- administrere den daglige praksis som lærere forskere i sammenheng med en kontinuerlig prosess for faglig utvikling
- få informert og motta ytterligere opplæring om generelle, spesifisert og spesialiserte utgaver av pedagogiske og metodiske tilnærminger innen feltet for førskolelærerutdanning gjennom et bredt spekter av kilder.
- samle inn og analysere data basert på deres praksis
- identifisere problemstillinger / problemer og bruke / implementere handlingsplaner for å løse disse problemene og forbedre sin praksis
- administrere sin praksis i en reflekterende måte
- være vitenskapelig kvalifisert i saker som omhandler design, gjennomføre og kritiske lesninger av utdanningsforskning
- vurdere forskningsresultater som er tilgjengelige på skolen eller i andre pedagogiske sammenhenger av kritisk leser disse resultatene
- engasjere seg i å utforme og gjennomføre forskning på et klasserom nivå, skolenivå og / eller i en større sammenheng som mål å svare på spesifikke forskningsspørsmål
- bli kjent med de moderne trender i å diskutere fundamentale spørsmål om den pedagogiske vitenskap generelt og de ulike utdanningsvitenskap spesielt, gjennom prismet av ulike felt som sosiologi, antropologi, historie og komparativ utdanning.
- realisere og evaluere virkningen som utsteder dukker opp fra de sosiale dimensjonene av utdanning har på sin daglige praksis
- tolke kunnskap gjennom de historiske, sosiale og kulturelle kontekster som er produsert for å generere kritiske tolkninger og oppfatninger om utdanning innenfor og utenfor skolen.
- konstruere kunnskaper, holdninger og ferdigheter som er basert på en dyp forståelse av teorier om læring og aktuelle problemstillinger knyttet til de ulike kognitive fag og områder i tidlig alder Curriculum men også til deres overordnede faglige kompetanse i en rekke / spekter av pedagogiske sammenhenger / rammer .
- utvikle helhet / avsluttede planer for pedagogisk virksomhet basert på de ulike modeller, stiler og måter å organisere læring i tidlig barndom utdanning
- differensiere sine tilnærminger og deres undervisningsmateriell på en måte som tilfredsstiller behovene til blandet evne klasserom
- designe og implementere pedagogisk virksomhet ved å være klar over dagens epistemologiske og metodiske problemstillinger som er knyttet til hver av dem.
- utvikle, implementere og evaluere programmer innen ulike områder av pensum med et forskningsperspektiv
- bidra til bredere pedagogiske liv på konteksten der de er ansatt på en måte som muliggjør kommunikasjon mellom skole - samfunn og tilbyr autentiske opplevelser til barna.
Jobbmuligheter
Barnehage undervisning og ledelse, Omsorg for barn i den offentlige og private domener, politikkutforming og videre forskning.
Om skolen
Spørsmål
Lignende kurs
Master of Arts (Coursework) (MA(Coursework)) in Childhood and Youth Studies
- Dunedin, New Zealand
Master of Arts (Thesis) (MA(Thesis)) in Childhood and Youth Studies
- Dunedin, New Zealand
MA Developmental and Therapeutic Play
- Swansea, Det forente kongerike Storbritannia og Nord-Irland