Master Of Science I Markedsføring Og Internasjonal Business (MScMIB)
Lingnan University
Nøkkelinformasjon
Campus plassering
Tuen Mun, Hongkong
Språk
Engelsk
Studieformat
På universitetsområdet
Varighet
1 - 3 år
Tempo
Fulltid
Studieavgift
HKD 163 000 *
Søknadsfrist
Be om info
Tidligste startdato
Be om info
* Undervisningsavgiften ovenfor dekker ikke pre-entry kurs.
Stipend
Utforsk stipendmuligheter for å finansiere studiene dine
Introduksjon
Lingnan University MSc i markedsføring og internasjonal handel trener studenter for global virksomhet
Klar for den globale markedsplassen
Den ettårige heltid postgraduate program, Master of Science i markedsføring og internasjonal Business (MScMIB), trener bedriftsledere og fagfolk for den dynamiske globale markedsplassen og bedriftens verden.
Endre med tiden
De teknologiske fremskrittene de siste 10 årene, sammen med internett, har ugjenkallelig forandret livene våre, om ikke hele vår sivilisasjon. Livets tempo er raskere enn noen gang, og kommunikasjonene våre er det også. Alle rundt om i verden, det være seg en venn eller en handelsmann, kan "kobles til" med noen få klikk. Globalisering, digitalisering og teknologi transformerer på sin side raskt forretningsverdenen.
Møte etterspørselen etter jobb i Hong Kong
"Internasjonal virksomhet utgjør en stor og voksende del av verdens totale virksomhet," sier prof Ling Peng, den tidligere programdirektøren for Master of Science in Marketing og International Business-programmet. Nesten alle selskaper, store eller små, driver internasjonal handel og virksomhet. De fleste av dem selger produktene sine til leverandører fra utlandet, og konkurrerer mot produkter og tjenester som kommer fra utlandet. Fra menneskelige ressurser er spesialister og fagpersoner som kan prestere effektivt og ansvarlig i et mangfoldig miljø og marked svært ettertraktede, sier hun.
Prof Peng legger til at Kinas tiltredelse til Verdenshandelsorganisasjonen (WTO), og Hongkongs inngang i Closer Economic Partnership Arrangement (CEPA) med fastlandet, intensiverer etterspørselen etter fagfolk med internasjonal forretningskunnskap og oppdatert kompetanse. "Vår mastergradsstudium har som mål å bygge opp mye trengende markedsføring og internasjonal forretningskompetanse for Hong Kong-samfunnet og fastlandet. Vi tar sikte på å utstyre studenter med kritiske ferdigheter for markedsføring og internasjonalt forretningsområde. Vi ønsker å øke Hongkongs konkurranseevne samtidig som den kompletterer utviklingen av Kina. "
Inspirerende ledere med global visjon
Heltid Master of Science i markedsføring og International Business program gjør det mulig for grad-innehavere å fremme sin kunnskap og ferdigheter innen markedsføring og internasjonal virksomhet. Det hjelper nyutdannede til å forstå teorier og praksis i markedsføring og internasjonal virksomhet; demonstrere et globalt perspektiv og forståelse av kulturelt mangfold og konsekvensene for markedsføring og ledelse; analyserer forbruker- og organisatorisk kjøpsadferd, og dens konsekvenser for markedsføringsstrategi; ser på internasjonale forretningskonsepter og trender på en måte som internasjonaliserer forretningsmodeller og praksis; og bruker konsulentferdigheter til internasjonale markedsføringsbeslutninger og -operasjoner.
En-til-en-tilsyn gjør hele forskjellen
"Vi tilbyr en utdanning av høy kvalitet som forbereder studenter med variert faglig bakgrunn for karriere innen markedsføring og internasjonal virksomhet. For å oppnå dette, bruker vi en balansert læreplan, liberal-orienterte undervisning, et individuelt personlig rådgivende system og utfallsbaserte læringsvurderinger, sier prof Peng. Konsulentprosjektet er modulen som gjør programmet unikt og enestående. "Målet med Master of Science i Markedsføring og Internasjonal Business kurs er å forberede elevene til å løse virkelige forretnings problemer med informerte ledelsesbeslutninger, og implementere levedyktige løsninger effektivt. Det legges vekt på å anvende markedsprinsipp og teorier og konsepter for internasjonal virksomhet. "
I konsulentprosjektmodulen, under veiledning av akademiske rådgivere, jobber studentene i grupper for å løse de faktiske problemene i selskapene. De analyserer problemene for bedrifter i markedsbransjen og i internasjonal virksomhet, og foreslår deretter markedsføring og internasjonale forretningsstrategier og handlingsplaner for implementering. "Hver student på masterstudiet er tildelt en akademisk rådgiver for studieperioden, og mottar støtte på faglige spørsmål og andre saker, som karrieremuligheter," sier hun.
Profesjonelle akkrediteringer og kvalifikasjoner
Prof Peng sier at workshops og utdanningsprogrammer blir tilbudt å utvide studenters ferdigheter og kunnskaper. Disse inkluderer etisk karakter trening økter, faglig utvikling workshops, en CV skriftlig og intervju ferdigheter workshop, bedriftsbesøk, ekskursjoner, og karriere samtaler. "Kandidater fra mastergrad i markedsføring og internasjonal virksomhet er kvalifisert for tilknyttet medlemskap av HKIM, HKMA og CIM," sier hun.
Spesielle egenskaper av Master of Science i markedsføring og internasjonal virksomhet
- Undervisning og læring: Å vedta en studentorientert lærings- og læringsmetode og legge vekt på nært forhold mellom fakultet og student
- Profesjonell nettverksvirksomhet: Å gi studentene muligheter for hel person og karriereutvikling gjennom profesjonelle nettverksaktiviteter
- Konsulteringsprosjekt: Å sette studentene i stand til å sette teori i praksis, og levere meningsfulle tjenester til samfunnet ved å gjennomføre konsulentprosjekter
Program pensum
Kjernekurs (seks kurs)
- MIB501 Forbrukeradferd
- MIB502 Anvendt Markedsanalyse
- MIB503 International Marketing Management
- MIB504 Internasjonal handel og investering
- MIB505 Services Marketing og Customer Relationship Management
- MIB506 Consulting Project (6 studiepoeng, Årskurs)
Valgfag*
(Velg 3 valgfag: ALLE fra markedsføring eller 2 fra markedsføring 1 fra internasjonal virksomhet):
Marketing Cluster
- MIB601 Innovasjon og ny produktutvikling
- MIB602 Integrert Markedsføringskommunikasjon
- MIB605 E-handel og sosiale medier markedsføring
- MIB606 Financial Services Marketing
- MIB607 Big Data Marketing
International Business Cluster
1. CDS513 Innkjøp og logistikkstyring for eBusiness
2. MGT604 strategisk ledelse
* Tilbudet av valgfag er avhengig av tilstrekkelig etterspørsel og fakultetets tilgjengelighet. Forkurs.
Søkere med en ikke-business grad og de uten et kurs i markedsføring eller økonomi er pålagt å bestå en før-inngang bridging kurset før starten av dette MSc-programmet.
Profesjonell anerkjennelse
- Chartered Institute Marketing (CIM)
- Hong Kong Institute of Marketing (HKIM)
- Hong Kong Management Association (HKMA)
Avgangskrav
- fullføre totalt 9 kurs på 30 studiepoeng, inkludert 6 obligatoriske kurs og 3 valgfag
- oppnå et minimum CGPA på 2,67
Inntakskrav
Søkere bør:
- Hold en bachelorgrad med en førsteklasses eller annen klasse æresbevisninger tildelt av en anerkjent tertiær institusjon eller har tilsvarende erfaringer og kvalifikasjoner, som vil bli vurdert i hvert enkelt tilfelle. og
- Møt det engelske språkkunnskapskravet nedenfor:
- TOEFL: minimum akseptabel score på 550 (papirbasert test) eller 213 (datamaskinbasert test) eller 79 (internettbasert test) eller
- IELTS: minimum akseptabel score på 6,5 eller
- ekvivalent poengsum i en anerkjent test, eller en tilsvarende kvalifikasjon for å bevise hans / hennes språkkompetanse som vil bli vurdert fra sak til sak **.
Merk:
- Søkere med litt arbeidserfaring vil bli foretrukket.
- Krav til engelskspråket gjelder kun for søkere som er uteksaminert fra universiteter med et ikke-engelsk undervisningsmedium.
- Søkere med en ikke-business grad, og de uten et kurs i markedsføring eller økonomi, er pålagt å bestå en før-inngang brobygning før starten av dette MSc-programmet.